Arama

Basketbolda smaç nasıl basılır?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 12 Ekim 2018 Gösterim: 4.079 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Mart 2014       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Basketbolda smaç nasıl basılır?
EN İYİ CEVABI nötrino verdi
Basketbolda smaç pozisyonu kolay yakalanabilen bir pozisyon değildir.Her oyuncu da smaç basma yeteneğine sahip olamayabilir. Smaç basmada boy uzunluğunun yanında oyuncuda kuvvetli bir sıçrama, zıplama gücü ve genetik kaynaklı kas gücü bulunmalıdır.

Reklamlar
Daha fazla bilgi;
Smaç Basma Nasıl Geliştirilebilir?
Vücut ağırlığı kullanılarak yapılan çalışmalara ağırlık verilmelidir;
  • İki bacakla yukarıya zıplama çalışması.
  • Tek bacakla geniş atlama.
  • Dumbblle lunge.
  • Tek bacakla yukarıya zıplama.
İki bacakla yukarı zıplama hareketinde diz ve kalçalar kullanılarak aşağı eğilir ve ulaşılabilecek en yüksek noktaya zıplanır. Bu en az beş tekrarlı üç set halinde yapılır. Tek bacakla geniş atlamada, dizler hafif bükülür ve tek bacak üzerinde durulur. Dizler aşağı indirilir ve ileriye doğru zıplanır. Aynı ayakla aşağıya inilir.Üç tekrar 2 set yeterlidir. Dumble lunge çalışmasında kalça yere paralel olana kadar tek bacak ileri adım atılır ve diğer bacağa geçilir. 8 tekrar ve 3 set yapılmalıdır.Tek bacakla yukarı doğru zıplama çalışmasında ise tek bacak üzerinde zıplanır ve aynı bacakla aşağıya inilir.

BAKINIZ Basketbol Nedir? Basketbolun Kuralları
Son düzenleyen Safi; 12 Ekim 2018 02:41
Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
31 Mart 2014       Mesaj #2
Avatarı yok
Yasaklı
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Basketbolda smaç pozisyonu kolay yakalanabilen bir pozisyon değildir.Her oyuncu da smaç basma yeteneğine sahip olamayabilir. Smaç basmada boy uzunluğunun yanında oyuncuda kuvvetli bir sıçrama, zıplama gücü ve genetik kaynaklı kas gücü bulunmalıdır.

Sponsorlu Bağlantılar
Daha fazla bilgi;
Smaç Basma Nasıl Geliştirilebilir?
Vücut ağırlığı kullanılarak yapılan çalışmalara ağırlık verilmelidir;
  • İki bacakla yukarıya zıplama çalışması.
  • Tek bacakla geniş atlama.
  • Dumbblle lunge.
  • Tek bacakla yukarıya zıplama.
İki bacakla yukarı zıplama hareketinde diz ve kalçalar kullanılarak aşağı eğilir ve ulaşılabilecek en yüksek noktaya zıplanır. Bu en az beş tekrarlı üç set halinde yapılır. Tek bacakla geniş atlamada, dizler hafif bükülür ve tek bacak üzerinde durulur. Dizler aşağı indirilir ve ileriye doğru zıplanır. Aynı ayakla aşağıya inilir.Üç tekrar 2 set yeterlidir. Dumble lunge çalışmasında kalça yere paralel olana kadar tek bacak ileri adım atılır ve diğer bacağa geçilir. 8 tekrar ve 3 set yapılmalıdır.Tek bacakla yukarı doğru zıplama çalışmasında ise tek bacak üzerinde zıplanır ve aynı bacakla aşağıya inilir.

BAKINIZ Basketbol Nedir? Basketbolun Kuralları
Son düzenleyen Safi; 12 Ekim 2018 02:41
Hızlı Cevap
Mesaj:

Benzer Konular

31 Ekim 2016 / Misafir Cevaplanmış
19 Mart 2010 / Misafir Cevaplanmış
3 Kasım 2015 / Safi X-Sözlük