
Ziyaretçi
Metal parçası suda batarken gemi neden batmaz?
Metalin yoğunluğu suyun yoğunluğundan fazla olduğu için metaller batar.
Yapısındaki metallerde,bu metallere esneklik veren madde bulunduran gemiler batmazlar.
GEMİLER NEDEN BATMAZ

evet gemiler içinde hava olduğundan dolayı batmaz,ama bu bi can simidi'nin içindeki hava gibi diil tabiki.Gemini tüm hacmini düşünürsek,tamamen içi dolu değildir,boş kısımlar vardır,işte bu boş kısımlar geminin batmamasını sağlar,ayrıca suya temas eden yüzeyde önemli,maksimum kaldırma kuvvetinden yararlanmak için...
Geminin yoğunluğu (her ne kadar çok ağır olsa da hacimi daha çok olduğu için) suyun yoğunluğundan az olduğu için gemiler batmaz.
Misal vermek gerekirse;
Bir gemi düşünelim 1 milyon dm3 ( litre) hacmi (suyun içindeki) olsun. Kendi ağırlığı 100 ton olsun. Suyun bu gemiye uyguladığı kaldırma kuvveti 1.000.000*1(suyun yoğunluğu) kilogram= 1000tondur.
Dolayısı ile suda batmaz...
Hatta verdiğim örnekte gemi yükselecektir, ta ki suyun içinde kalan hacmi geminin toplam ağırlığına eşitleninceye kadar...
Kaldırma kuvvetinin, yeri değişen sıvının ağırlığı kadar olduğunu biliyoruz. Bu yüzden cismin suya batan hacmi arttıkça, dinamometrenin gösterdiği ağırlık değeri azalır. Cisim suda yüzmeye başladığı anda ise dinamometre sıfırı gösterir. Bu sırada cisme etki eden kaldırma kuvveti cismin ağırlığına eşit olur. Aynı şekilde, kaseye taşan sıvı ağırlığı da cismin havadaki ağırlığına eşit olur.

Şekildeki gemiye uygulanan kaldırma kuvvetinin etki alanı sadece batan kısmının alanına veya başka bir değişle batan kısmının hacmi ile ilişkilidir.
Suyun Yoğunluğu > Gemini Yoğunluğunudur
Gemini Yoğunluğunu = Geminin Kütlesi /Geminin Suya Batan Kısmının Hacmi ile bulabiliriz.
BAKINIZ Suyun Kaldırma Kuvveti (Arşimet Prensibi)
Yapısındaki metallerde,bu metallere esneklik veren madde bulunduran gemiler batmazlar.
Sponsorlu Baglantilar
GEMİLER NEDEN BATMAZ

evet gemiler içinde hava olduğundan dolayı batmaz,ama bu bi can simidi'nin içindeki hava gibi diil tabiki.Gemini tüm hacmini düşünürsek,tamamen içi dolu değildir,boş kısımlar vardır,işte bu boş kısımlar geminin batmamasını sağlar,ayrıca suya temas eden yüzeyde önemli,maksimum kaldırma kuvvetinden yararlanmak için...
Geminin yoğunluğu (her ne kadar çok ağır olsa da hacimi daha çok olduğu için) suyun yoğunluğundan az olduğu için gemiler batmaz.
Misal vermek gerekirse;
Bir gemi düşünelim 1 milyon dm3 ( litre) hacmi (suyun içindeki) olsun. Kendi ağırlığı 100 ton olsun. Suyun bu gemiye uyguladığı kaldırma kuvveti 1.000.000*1(suyun yoğunluğu) kilogram= 1000tondur.
Dolayısı ile suda batmaz...
Hatta verdiğim örnekte gemi yükselecektir, ta ki suyun içinde kalan hacmi geminin toplam ağırlığına eşitleninceye kadar...
Kaldırma kuvvetinin, yeri değişen sıvının ağırlığı kadar olduğunu biliyoruz. Bu yüzden cismin suya batan hacmi arttıkça, dinamometrenin gösterdiği ağırlık değeri azalır. Cisim suda yüzmeye başladığı anda ise dinamometre sıfırı gösterir. Bu sırada cisme etki eden kaldırma kuvveti cismin ağırlığına eşit olur. Aynı şekilde, kaseye taşan sıvı ağırlığı da cismin havadaki ağırlığına eşit olur.

Şekildeki gemiye uygulanan kaldırma kuvvetinin etki alanı sadece batan kısmının alanına veya başka bir değişle batan kısmının hacmi ile ilişkilidir.
Suyun Yoğunluğu > Gemini Yoğunluğunudur
Gemini Yoğunluğunu = Geminin Kütlesi /Geminin Suya Batan Kısmının Hacmi ile bulabiliriz.
BAKINIZ Suyun Kaldırma Kuvveti (Arşimet Prensibi)
Son düzenleyen Safi; 8 Ekim 2017 23:03