Arama

Kolay ezberleme yöntemleri nelerdir? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 29 Kasım 2016 Gösterim: 477.181 Cevap: 17
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
12 Aralık 2012       Mesaj #11
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Bilgiyi organize etmenin anahtarı kendinize bir düzen kurup aklınızı bürokrasi zincirine dönüştürmemektir.

Sponsorlu Bağlantılar
Daima mantıklı bir akılcılık arayın. Örneğin, bir kitap aldığınız zaman kitabın anafikrini anlamak için içeriğini okuyun. Daha sonra her paragrafın ne içerdiğini tahmin etmek için beş dakika harcayın. Okumaya başladığınız zaman her görüşün birbirinden ne kadar farklı olduğunu görüp materyalin birbiri ile ne kadar bağlantılı olduğunu göreceksiniz.

Bir fikrin size açıklanmasından çok, fikri kendiniz tasarlayıp, önerme ve sonuçları kendiniz ortaya çıkarmayı deneyin. Bu şekilde bir şeye odaklanıp, proje hakkında bilgi edinip, bilgileri istediğiniz gibi analiz edebilirsiniz. Bu size bilginin anlatılmasından daha faydalıdır. Zihninizdeki bilgileri sağlamlaştırır. Bu sizi daha çabuk bir neticeye götürür ve materyalin güvenilir olmasını sağlar.

Yahudilik öğreniminde, Tora’nın ve Talmud’un her bölümüne esasını ifade eden isimler veririz ve sonra her bölüm için özet yazarız. Örneğin, 48 Yol tanımlanmış esaslardır ve bilgilere erişebileceğimiz bir indeks gibidir.

Dikkat edin ve bağlantıyı görün. Bilgiyi son derece idare edilebilir hale sokar ve yolun üzerinde size danışmanıza ve hatırlamanıza yardım eder. Bunu her öğrendiğiniz şeyde deneyin. Hadi şimdi yarım saatlik bir yatırıma değer.

MANTIKLI SİSTEM
Çek defterini dengeleyemeyen birini düşünün. Masası depozit fişleri, hesap dökümanları ve kredi kartı fişleri ile dolu olsun. Bu kaostan kurtulmak çok zordur. Pes etmesi daha doğru olur.

Yaşamak bilgi ile olur. Her gün yaşam hakkında bir şeyler öğrenirsiniz.Onu düzenlemezseniz, ayrı parçaları sizi baskı altına alır, iyimserliğinizi öldürür. “Geçmişteki bazı fikirleri unuttum, büyük bir ihtimalle bunu da unutacağım.” Dersiniz kendinize.


Yeni önemli bir projeye başlamadan önce, bilgi depolamak için yeni bir dosya açın. İnsanlarla iletişim, para idaresi, çocuk yetiştirmek,. Bilgi organize ederken gayretli olun. Yeni güzel bir bilgi veya madde ile baş başa kaldığınız zaman tıka basa bir yere doldurmayın.

Örneğin bir aile kuruyorsanız , değişik araçlarla çocuk yetiştirmenin yolunu bir araya getirin. Çocukların fiziksel, duygusal ve ruhsal olarak sağlıklı olmalarını ister misiniz? Yoksa çok geç olabilir.

Birtakım faktörleri öncelikle ofisinizde toplamak yeterli değildir. Buna paralel olarak zihinsel bir dosya açmak önemlidir. Acil olarak basılı yazılara başvurmadan bilgilere başvurmak mecburiyetindesiniz.

Başka bir anahtar metod ise, fikrin ardındaki ana fikri ve özü yakalamaktır.Bu bir tomar detayı ezberlemekten daha kolaydır. Bilgeler bunu kağıt para ve bir çuval dolusu madeni para ile kıyaslarlar.

EZBERLEME YÖNTEMİ
Fikrin basit farkındalığı yeterli değildir. Bir fikre gerçekten sahip olmak için onu ezberlemeniz gerekir.Ezberleme olağanüstü güçlü bir şeydir. Fikir bizimdir ve kolay ulaşılabilir bir şekilde beynimize yerleşmiştir.

Bir fikri ezberlemenin iki yolu vardır:
1. Belirli aralıklarla defalarca tekrarlamayın.
2. Mantıksal akışı çözün.

Hangisi daha iyi metottur? İkinci model: Diyelim ki, siz insan vücudundaki tüm kemikleri ezberlemek istiyorsunuz. 1. Metot bunları alfabetik sırada ile her birini ismi ile ezberlemektir. 2. Metot ki bu mantıklı olan yoldur; kafadan başlayıp ayaklara kadar sıra ile ezberlemektir. Bu yolla her kemik sıra ile mantıklı bir şekilde öbürünü ve bir sonrakini hatırlatır.

Akıl, hafızayı güçlendiren araçları sever. Bir fikrin gerekliliğini özetleyin ve onu yakalayabileceğiniz kolay bir yere kaydedin. Bu yolla karalama yaptığınız şeylerle uğraşacağınıza, bütün fikri yeni baştan inşa edeceksiniz.

Etkili hafıza teknikleri:
  • Her fikir için bir veya iki tane tanım elde edin.
  • Her kavramın ilk harfini alıp bazı komik kelimeler üretin.
  • Hayali bir görüntü veya hikaye üretin ki, tüm anahtar kavramlar beraber gözüksün. Görüntü ne kadar çirkin olursa hatırlamak daha kolaydır.
  • Fikirleri bir şarkı yapın. Tempo ve ritimlerle birtakım seri kelimeler hatırlanabilir.
Herşeyi ezberlemek için büyük zihinsel bir blok vardır, bir başladınız mı çok hoş ve kolay gelir. Başlamak için “Pirke Avot”u ezberleyin ve yolda yürür gibi tekrarlayın. Kod kelimeleri not alın ve hep yanınızda bulundurun. Bu sizin için bir başvuru kaynağıdır.

DOSYALAMAK, DEĞERLENDİRMEK, ELEMEK
Eğer bilgi güç ise, unutmak en büyük zayıflıktır.

Burada ismi unutulmuş makine gibi iki alet var. Biri “hatırla”, diğeri “unut” düğmesidir. Siz hiç bir telefon numarası alıp “Muhakkak bunu hatırlayacağım” dediniz mi? ve bir dakika sonra aklınızdan uçup gitti mi? Bu olağandır. Unut düğmesine bastınız. Ancak milyoner “Bu benim 25 hatlı numaramdır” der ve problem yoktur! Hatırla düğmesine bastınız ve üstelik sert bir şekilde!

Değerli bir bilgi işittiğiniz zaman şöyle karar verin: Bu önemlidir, bunu hatırlamak istiyorum ve muhafaza edeceğim. Sizde bu güç var ve hemen düğmeye basın.

Yeni bir bilgi projesi edinemiyorsanız, her günün sonunda öğrendiğiniz gerekli şeyleri gözden geçirin. Örneğin; iyi bir makale okuduysanız, ana noktaları inceleyin, değerli olanları dosyalayın!

Daha ileride kendinize öğrendiklerinizi gözden geçirmek için zaman tanıyın. Günlük hayatta bazı şeylerle ilgilenmiyorsanız, bazı şeyleri unutmak kolaydır. Gözden geçirmek hem hatırlamanıza yol açar, hem de fikirler arasındaki kavram bağlantılarını gerçekleştirir.

Fazla bilgi yüklemekten sakınmak için, periyodik olarak dosyalama sisteminizi yenileyin. Boş bazı bilgiler kafanızı kurcalar ve oyalar. Yeniden gözden geçirme sistemi ve değerlendirme sistemi uygulayın. Hangi konuların geçerli olduğunu ve hangilerinin sizi ilgilendirmediğini inceleyin. Tıpkı bir bilgisayarda olduğu gibi istemediğiniz bilgileri yok etmek için “sil” düğmesine basın.

Bu sadece bilgiyi uygulamak ve geliştirmek demek değildir. Eğer kendinizi olumsuz bir aktivite içinde bulursanız, baskı altında iseniz, o zaman bu aktiviteyi yok etmek için karar verin. Sağlıklı bir yaşamınız olması gerekir, aynı zamanda sağlıklı kafa ve yaşama karşı sağlıklı bir tutumunuz olması gerekir. Çürük elmaların sizin sindirim sisteminizi bozmasına izin vermeyin.

PLÂNLAR VE ÖNCELİKLER
Aklınızı organize etmenin en hayati yolu öncelikleri oturtmanızdır. Aklınızı organize etmenin ihtiyacını göstermek için, sorular sorun ve ne kadar çabuk cevaplar alacağınızı göreceksiniz.

Hayatın 3 kategorisi hakkında ne dersler öğrendiğinizi kendinize sorun.
1. Ben kendim arasındaki sorun ve kavramlar:
Hayatın amacı nedir? Hedeflerim, rüyalarım ve hayallerim nelerdir? Bunlara nasıl ulaşabilirim? Yeteneklerim nelerdir? İyi taraflarım nelerdir? Hayattan ne istiyorum?

2. Ben ve başkaları arasındaki sorun ve konular:
Arkadaşlarım ile olan ilişkilerim hakkında ne biliyorum? Aynı zamanda akraba, arkadaş ve toplum ile olan ilişkilerim hakkında ne biliyorum?

3. Ben ve Tanrı arasındaki sorun ve konular:
Gerçekler, iyilikler hakkında ne biliyorum ve bu dünya ne amaçla kuruldu ve yaratıldı? Tanrının bana verdiği haklar nelerdir? Benim yapmam gereken sorumluluklarım nelerdir?

Şimdi hayatın planları içinde bu fikirleri öne alın. Günlük, haftalık, aylık, 5 yıllık ve 15 yıllık planlarınız olmalı. Önceliklerinizi nasıl öne alabilirsiniz?

Mezartaşınıza ne yazılmasını istersiniz? Bu soruyu sormak çok güç gerektirir ve acı verir.
Önceliklerinizi doğru muhafaza edin. Her insan doğru şeyi yapmak için ölmeyi istiyor. Bu gerçektir. Kendi hayatınızı kurtarmak için 1000 masum çocuğu öldürür müydünüz? Bunu yapmaktansa kendi hayatınıza son verirdiniz.

Eğer hepimiz doğru şey için ölmeyi istiyorsak, bu önceliklerimiz için bir şey ifade etmiyor mu? Evet! Sabah kalktığınız zaman kendinize şunu hatırlatın: “Doğru şeyi yapıp iyi bir insan olmak istiyorum”. Tabii bunu gün boyunca unutabilirsiniz. Er geç bunun için birşeyler yapacaksınız.

Kendinize sorun: “Doğru şey nedir? İyi insan nedir?”. “Bunu ortaya çıkarmak için biraz zaman harcamam lazım!”

Yahudilikte önceliklere odaklanmamız lazım. Bunu da Şema’yı günde iki kere ezbere okumak ve kapılarımıza Mezuza koymakla yapabiliriz.Dinle İsrael ,Ad. Tanrımızdır,Ad. Tektir. Bu çok büyük bir keyiftir ve hayatın özlü gerçeklerinden birisidir.
Önceliklerinizi iyi bilin . Bunları tamamlayıp başarmadan plan yapmanın gereği yoktur.

NEDEN BİLGELİKTE AKLINIZI ORGANİZE ETMEK BİR UNSURDUR?
  • Bilgiyi ve bilgeliği organize etmek hayatı kontrol etmenin en önemli adımıdır.
  • Yolunuza enteresan bir şey çıktığı zaman bunu aklınızda dosyalayın ki ihtiyacınız olduğu zaman bunu kullanıp çoğaltabilesiniz.
  • Öğrendiğinizi anlarsanız, bu sizin olur. Aksi takdirde bu yüzeysel veya yarım yamalak ise ileride yok olacaktır.
  • Hatırlamak için bilinçli olarak karar vermezseniz unutursunuz.
  • Bir bilgiyi bir araya getirmeye değerse, o zaman organize etmeye düzenlemeye de değer.
  • 5-10 ve 15 yıl içinde neyi başarmak istersiniz?
  • “Gözden uzak, akıldan uzak”. Önceliklerinizi gözden geçirin ve ön plana alın.
  • Kafanız karıştığı sürece, acı ve kaos hissedeceksiniz.
  • Gereksiz bilgileri silmek , hayatınızı kontrol etmenizi sağlar.
  • Doğru bilgiyi doğru zamanda bulun.
  • Bilgi idaresi hakkında uzmanlaşın. Organize edin, kontrol edin ve idare edin.

Son düzenleyen Safi; 8 Ocak 2017 05:56
IrResistibLe - avatarı
IrResistibLe
Ziyaretçi
6 Şubat 2013       Mesaj #12
IrResistibLe - avatarı
Ziyaretçi

KOLAY ÖĞRENME TEKNİKLERİ


I. BÖLÜM
Sponsorlu Bağlantılar
  • Hem ‘kolay’ öğrenebilir, hem de ‘yine, yine, yine çalışırsanız’, muazzam başarılar elde edersiniz. Hatta geceleri ikiye, bire indirebilir arta kalan zamanlarda başka konuları ele alma fırsatı bulursunuz.
  • “Alın teriyle kazanma” ilkesine önem verenler, ‘kolay’ denen her şeye şüpheyle bakarlar.
  • ’Zorlanarak öğrenilen bir şey daha çok akılda kalır’ bu, pek az durumlarda, geçerli olabilir ama, eski bir metoddur. Ezber çağından kalmadır. Ama ağır bir yükü ıkına ıkına kaldırmak yerine kaldıraç kullanıp kaldırıvermek daha iyi değil mi?
  • ’Kolay ve iyi anlama’ şeklinde birleştireceğimiz hedefin, ‘üstünkörülükle’ ve ‘yüzeysellikle’ ilgisi yoktur.
  • ’Bilgi Çağı’ ve ‘Bilgi Toplumu’ sloganları, bazı eğitimcilere eğitimin amacının bilgi vermek, bilgi aktarmak ve beynini bilgi deposu şeklinde geliyor. Bilgi bir araçtır. Şu halde mühim olan bilgiyi kullanmayı öğrenmek ve öğretmektir.
  • Eğitim psikolojisinde, akla hitab eden öğrenime ‘Entellektüel/Cognitive’, hislere yönelene ise ‘Affective’ deniyor. Bu iki yönü bir arada kucaklayan eğitim en etkili olandır.
  • Batı kültürü, bilgiyi bir parçadan başlayarak, tüme doğru verir, Doğu Kültürü ise tümden başlayıp, parçalara inerek verir.
  • Eğitimde ilk uyarılacak psikolojik hal merak ondan sonra, gayret, biraz kaygı ve dikkat.
  • Eğitim amaçları, ders konuları değişebilir ama öğretmenin rolü hep üç esas olarak kalacaktır.
1-Öğrenilecek konuyu sunmak,
2-Öğrencinin konuya ilgisini çekmek, merakını uyandırmak, sevdirmek,
3-Takviye etmek
  • Öğrencinin ülküsü şu olmalı: Geçmişimiz ona anlamlı gözüksün, bu güne güven duysun ve geleceğe dönük ümit ve ülküsünün birgün gelip gerçekleşeceğine inanabilsin.
  • İlk duvarsız okul uygulamasını Sokrates yaptı. Burada asıl devrimci olan husus, dersini veriş tarzıydı: Tek başına konuşmaz, sual sorardı. Küçük küçük sorular öğrencinin bilgisizliğini ortaya çıkarmak için değil, öğrencinin zihnini gıdıklamak içindir.
  • Bazı yöntemleri: SPÖ
1-bir konu binlerce ufak dilimlere bölünmeli, öyle ki tek bir dilimin anlaşılması kolay olsun.
2-Bu adımlar öğrenciye eski sıralarına göre verilmemeli.
3-Her adımdan sonra öğrenci verdiği cevabın doğru olup olmadığını hemen anında öğrenmeli.
  • Yazar daha sonra SPÖ’yü bilgisayar, kapalı devre televizyonu ve video ile destekliyor.
  • Bilgisayar müthiş hızlı, yanlışsız ve budaladır. İnsan beyni ise bir çok hallerde, fevkalade yavaş, yanlış dolu ve zekidir. Bu iki farklı beyin evlenirse akıl almaz bir güç doğar.
  • Kimine göre bilgisayar eğitim eşitsizliği doğuracaktır.
  • Bilgisayarı iyi kullanan eğitim yerlerinde normal eğitim süresinden üç ay tasarruf ediliyor.
  • Bilgisayar ile eğitimde öğretmenin fonksiyonu yol göstericiliktir.
  • Eğitimde bilgisayarın yeri muhakkak olmalı. Fakat ifrattan (aşırı lakaytlıktan) tefrite (sorgulamasız sarılışa) gitmemeliyiz. Bilgisayarın da kendine göre sorunları vardır. Bu Amerika’daki okullarda kendini göstermiştir. Biz kullanırken ancak bu eksiklikleri ve zararlarını göz önünde bulundurarak kullanmalıyız.
  • Araştırma görevlileri Derin Orhon’la Erdem Gürgün, ‘2000’li yıllarda Türk Üniversitesi Sorunları ve Geleceği’ adlı bildirilerinde, üniversitelerin bir ülkenin aynası olduğunu belirttikten sonra ‘Aynadaki görüntü giderek bozulmaktadır’ tesbitini yapmıştır.
  • I.Q. testleri Batı’da uzun yıllar kullanıldı fakat şu anda az da olsa eksikliğinin olduğunu farkettiler. Aynı zeka seviyesindeki çocuklara yapılan I.Q testlerinde dahi çevre ve küçük çaptaki uyarıların 2-3 puan farkettirdiği ortaya çıktı.
  • Zeka ölçme teknikleri gittikçe gelişiyor, mesela söz yeteneği ağırlıklı zeka, mekanik ve mekan ağırlıklı zeka, hayal yeteneği ağırlıklı zeka gibi
  • Yazar ‘Beyin gibi, bilgisayardan daha mükemmel olan bir organ acaba tesadüfen mi olmuştur?’ diyor ve ‘Hayır!’ diyerek, dinsiz de olsa Voltaire’nin sözünü naklediyor. ‘Yerde bir saat bulsam ve hayatımda hiç saat görememiş olsam, içini alıp o birbiriyle karmaşık fakat şaşmayan işleyişini seyrettikten sonra bu kendi kendine olmamıştır, elbette biri yapmıştır demek zorunda kalırım’ demiştir. (Yazar dinine bağlı ve Türkülüğü seven bir kişi)
  • Beyinde 10 milyar ile 100 milyar arasında nöron ve 1 katrilyon irtibat noktası vardır.
  • Beyin huzur halinde çok daha fazla şey öğrenir ve bu huzur halindeyken alfa elektrik akımları çıkarır.
  • Öğrenciler, derin gevşemeye ve bazı yöntemlerle onlara sorulan bilgileri zihinlerine kaydetmede, kavramada, işlemede ve hatırlamada yeteneklerinin fevkalade arttığını görmüşlerdir.
  • Karmaşık yöntemle gevşeme:
1-Aktif saplama: Bu talimde gözlerimizi bir noktaya saplayacağız.
2-Göz saplanmasını çözme
3-Göz kapaklarının kontrolü

Çok önemli bilgiler beynin dış zarına sevkedilir (korteks). Çok kısa hafıza Bio-elektrik akımıyla kaydedildiği, çarçabuk da (20-40 saniyede) silinip kaybolduğu farz olunur.
  • Orta süre (30-40 dakika) için de kullanılan bilgiler elektrik akımının kimyevi bir işlemi olur.
  • Uzun süreli bilgiler beynin belirli yerlerinde saklanır.
  • Çok unutanlarda ‘acetylcholine’ maddesi eksiktir.

Unutmamanın bir kaç pratik yolu:

1-Önce televizyonlarda reklam niteliğinde bir programda da görmüş olabileceğimiz yöntemle başlayalım.
2-Hikaye kurma
3-Şarkı Uydurma
4-İsim ya da surat, hatırlamak için kişileri bir şeylere benzetin,
5-Kıyaslama yapın
6-Bilinçli olarak o yaptığınız şey üzerinde bir kaç dakika durun.
  • K. Keaton’a göre yaşlanmayı en iyi geciktirmenin çaresi, beynin mümkün olduğu kadar çalıştırılmasıdır.
  • Bir kimseye bir şey öğretmenin en iyi yolu ona öğretmenlik fırsatı vermektir.
Beyin bir gerçeği bir konuyu, bu üçgene iyi oturtabilirse iyi kavramaya başlar:
1-Yazının konusunun anlatım yapısı
2-Düzeni
3-İlişki köprüleri,

Diğer tavsiyeler
1-Not alma
2-Bazı bilgilerden kitabın sonuna endeks yapma
3-Bazı kelimelerin altını çizme
4-Özet çıkarma
5-Özetten yararlanarak şema çıkarma
6-Konunun sonuna başına bakmadan göz atma.
7-Yoğun dikkatle okuma
8-Daha çok okuma
9-Temel fikri yakalamaya çalışma
10-Fikirlere yönelerek okuma.

Çalışmanın ruh hali: Prof Mark Viktor Hoppenin tavsiyeleri
1-Yapılacak işleri listeleyin
2-İşe en kolay yerden başlayın
3-Sevmediğiniz bir iş üzerinde çalışıyorsanız kendinize ödül vadedin
4-İyi bildiğiniz, başarılı olduğunuz konulara ağırlık verin
5-Rahat iç açıcı ortamda çalışın
6-Kendinizi kötü hissettiğiniz zaman size değer veren biriyle konuşun.

Okullarda başarısızlığın en büyük sebebi:

1-Bulunduğu sınıfta olmaması gereken çocukların o sınıfta öğrenim görmemesi
2-Gözlük eksikliğinin farkedilmeyişi.

Başarısızlığı başarıya çevirmek için anne babalara tavsiyeler:
1-Çocuğun duygusal sorunlarına yakınlık gösterin
2-Çocuğun okul sorunlarına, ev ödevlerine ilgi gösterin
3-Ödevlerin yapılmasında zamanın tanziminde ona yardımcı olun.
4-Okulda gösterdiği çabaları övgüyle karşılayın.
5-Ödevlerini yapma yükümlülüğünün ona ait olduğunu hatırlatın.
6-Çocuğun elde ettiği sonuç kötü ve elinden gelen her türlü gayreti göstermişse ondan fazlasını istemeyin.
7-Öğretmeniyle bağlantı kurun
8-Çocuğunuzun öğretmenini kötülemeyin
9-Öğretmen çocuğa karşı ana babasını yermemeli

İleride insanlardan iş aradıkları zaman istenecek şey, düşünmeyi, fikir üretmeyi ve yaratıcı olmayı bilmeleridir.
Meydana getirici düşünüşü köstekleyen şeylerden ikisi:

1-Hemen bir çözüme yaklaşmak
2-Sorunu çok dar şekilde tanımlamak ve alışılmış klişelerden hareket etmek

Çocuğa fikir üretmeyi öğretmenin yolları

1-Değişik yönden soru sorma
2-Başka türlü yapmanın yollarını araştırtmak
3-Oyun ve kelimeler kullanmak
4-Başkalarının görüşünü dinlemeyi öğretmek

Maneviyat eğitiminin baş sorumluları ailelerdir.
Çocuklarımızın Direniş gücünü artırmalıyız.

1-Çocuğu dinleyin,
2-Kokularına, tedirginliklerine yardımcı olun,
3-Egzersizler yapın,
4-Kendine güvenini artırın,
5-Olumlu grup seçmeyi öğretin,
6-Gerekirse veto hakkınızı kullanın,

Meslek seçerken hangi mesleğe uygunuz:

Çocuğun eğilimlerini tespit etmek için üç açıdan yaklaşın:
1-Özel ilgi alanları
2-Okulda başarı çizgileri
3-Belirgin karakter özellikleri

II. BÖLÜM:

GERÇEK VE GERÇEKÇİ ÇOK HIZLI OKUMA


  • Talimden önceki hızını, talimden sonra 3-4-5 katına çıkarabilir. Bu, kişinin özel yeteneğine bağlıdır. Göz gezdirme ile okumada 2000-3000 kelime metinden bir dakika içinde epey şeyler anlarsınız ve bu da bir gerçekçi beklentidir. Çok hızlı okuma ile ortalama dakikada 800-900 kelimeye ulaşılabilir.
  • ÇHO (Çok Hızlı Okuma, İkinci Dünya Savaşı’nda uçakların amblemlerini okumayla başladı.
  • Gözün, vücudun herhangi bir uzvu gibi, egzersiz gördükçe daha etkili olmaya başladığı ispat edilmiştir.
ÇHO’nın iki gelişme çizgisini görüyoruz:
1-Göz, talimle, gitgide daha hızlı görmeyi öğrenebilir; tıpkı halter kaldırmakla, şırnav çekmekle kol kaslarının gelişmesi gibi...
2-Göz, aynı şekilde talimle satırın 2-3 yazısını, hatta tamamını bir bakışta görmeyi öğrenebilir.

Yavaş okuyan kişiler okuduklarını en az anlayanlardır. Durarak okunan şeylerde anlama azalır. Çünkü beyin gözden hızlıdır.
Çok hızlı okuma eğitiminin esasları:
1-Göze daha hızlı görmeye alıştırmak
2-Bir kerede 2, 3, 4 kelimeyi birden okumayı öğretmek
3-Tamamıyla sessiz okumaya alıştırmak
4-Gereksiz geri dönüşler, tekrar okumaları önlemek
5-Anlayışı çelmeleyen düşünüş engellerini kaldırmak.
Her şeyden önce her satırda gözünüz kaç kere duraklıyor onu ölçmelisiniz. Ona göre hızlı okuyucu veya yavaş okuyucusunuzdur.
Denemelerde ilk önce dakika ile hızınızı ölçün. Sonra parça ile ilgili soruları çözüp yüzde kaç anladığınıza bakın

Kötü okuma alışkanlıklarını kırmak:

1-Okurken dudak kıpırdatıyorsanız, Dişlerinizin arasına bir kalem tutuşturun.
2-Okuduğunuz kelimeyi veya cümleyi anladığınız halde bir daha okuma eğiliminiz varsa; Beyaz bir kağıt kesin, okuduğunuz kısımları bununla örtün ve okudukça kaydırın, okuduklarınızı anında kapatın.
3-Aklınız dağılıyor, okuduklarınızdaki anlamı sık sık kaçırıyorsanız birkaç satır okuduktan sonra ana fikri şöyle bir düşünün
4-Satırları bulanık görüyorsanız: Bir göz doktoruna muayene olun.

Gözün beyindeki merkezi hem hızlı, hemde çok beceriklidir. Öyle ki kelimelerin kopuk kısmını bile görse çok kere tamamını keşfeder. Saniyenin yüzde bir kadar bir hızla bir işaretin veya kelimenin ‘siluetini’ tanır, ne olduğunu da çıkarır.

Egzersizler:
1-Okurken, kelimelerin tam üstüne bakarak okumayın Az altına bakın ve satırı hep o hizada okuyun.
2-Hem satırların altına doğru bakın, hem de gözünüzü bir kaç kelimeyi birden görmeye alıştırın.
3-Tam sahife değil de, bir sütun bulun, satırlardaki ilk ve son kelimelerin altını çizin veya yuvarlak içine alın ve gözünüzü bir baştakine bir de sondakine baktırarak okuyun, aradaki kelimeleri görmeye çalışın.
4-Bu sefer tam aksine satırların ilk ve son kelimelerine bakmadan satırdan satıra geçin.
5-Bu denemeden sonra bir satırda 2-3 kelimeyle esaslı talime geçin. Her 2 veya 3 kelimenin birini çembere alın, gözünüzü sadece bu çemberlere yönelterek okuyun.
6-Sahifeleri sütunları 2 ye veya 3’e yukardan aşağı bölün ve belirli bir ritm izleyin

Göz gezdirme ile okumada önce ana temayı bir bakışta ayrıntılardan ayırmalısınız. Hemen hemen her yazıda üç önemli unsur vardır:
1-Konu veya sorun
2-Sebepler
3-Çözümler-sonuçlar,
Her yazı göz gezdirme ile okunmaz bazı yazıların her kelimesinin okunması icab eder.

III. BÖLÜM

YABANCI DİL ÖĞRENME VE İLERLETME


  • Çocuğunuza küçük yaşta dil öğretmenin yollarını arayın
  • İlk başta ön hazırlıkla başlayın. Bu da bazı önemli belirlemeleri ezberlemekten geçerMsn Bat*] İlk başta dilin mef’ulleri olan kelimeleri ezberleyin sonra konuşmalarda en çok kullanılan kelimeleri ezberleyin.
  • Gramer çalışın.
Metodlar:
1-Çok örnek görmek mühim bir unsurdur.
2-Kulaktan dinleme
3-Koroyla doğru telaffuz ve konuşmalı öğrenme
4-Rol oynama
5-Sorularla programlı öğrenim (S.P.Ö)
Uykunun hafif dalma sürecinde olan bir kimseye bir konu tekrar tekrar anlatılırsa, o kişinin, uyandığında o konuyu öğrenmesi kolaylaşıyor.
İlerletme hususunda bazı tavsiyeler:
1-O dilde kitap ve gazete okumak
2-Yabancılarla sohbet etmek
3-Yolda giderken gördüklerinizin o dildeki karşılığını hatırlayıp düşünmek
4-Alt yazılı yabancı filmleri kaçırmamak.
Son düzenleyen Safi; 29 Mayıs 2016 04:46
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Mayıs 2014       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
benim kullandığım yöntem şu: (bir yazı için, alışveriş listesi için değil)
1. adım: yazıyı 2 kez oku.
2. adım: varlıkların baş harfleriyle kelime oluştur.
3. adım: aynı şeyi olaylar için de yap.
4. adım: varlıkların ve olayların baş harflerini oluş sırasına göre birleştir.
5. adım: eğer harfler düzgün okunmuyorsa aralarına birkaç sesli veya sessiz harf ekle.
6. adım: oluşan bu kelimeyi tekrarla.
perlina - avatarı
perlina
Ziyaretçi
5 Mart 2015       Mesaj #14
perlina - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

KOLAY ÖĞRENME


Öğrenmek bütün bir hayata yayılan bir süreçtir. İlkokula başladıktan sonra giderek gelişen öğrenim süreciyle birlikte bazı zorluklarla karşılaşmanız son derece doğaldır. Bu nedenle sizin için derlediğimiz dipnotlar sayesinde öğrenme konusunda daha başarılı olacaksınız.

Unutmamak için..



1. Hem "kolay" öğrenmek hem de "yine, yine, yine" çalışarak, muazzam başarılar elde etmek mümkün. Örneğin geceleri de çalışarak, arta kalan zamanlarda başka konuları ele alma fırsatı yaratabilirsiniz.
2. "Alın teriyle kazanma" ilkesine önem verenler, "kolay" denen her şeye şüpheyle bakarlar.
3. "Zorlanarak öğrenilen bir şey, daha çok akılda kalır". Bu, pek az durumda, geçerli olabilir ama eski bir yöntemdir. "Ezber çağı"ndan kalmadır. Ama ağır bir yükü zorlanarak kaldırmak yerine kaldıraç kullanıp kaldırmak daha iyi değil mi?
4. "Kolay ve iyi anlama" şeklinde birleştireceğiniz hedefi, "üstünkörülük ve yüzeysellikle" ilgili sanmayın.
5. "Bilgi çağı" ve "Bilgi toplumu" sloganları, bazı eğitimcilere eğitimin amacının bilgi vermek, bilgi aktarmak ve beynini bilgi deposu şeklinde kullanmak gibi gelir. Bilgi bir araçtır. Mühim olan bilgiyi kullanmayı öğrenmek ve öğretmektir.
6. Eğitim psikolojisinde, akla hitap eden öğrenime "Entelektüel:/Cognitive", hislere yönelene ise "Etkili/Affective" denir. Bu iki yönü bir arada kucaklayan eğitim en verimli olandır.
7. Batı kültürü, bilgiyi bir parçadan başlayarak, tüme doğru verir, Doğu kültürü ise tümden başlayıp, parçalara inerek verir.
8. Kimi zaman televizyonlarda reklam niteliğinde bir programda da görmüş olabileceğimiz bir yöntemi uygulayın. Hikaye kurun, şarkı uydurun. İsim ya da surat, hatırlamak için kişileri bir şeylere benzetin. Yaratıcılığınızı kullanın. Hayatla ilgili değerlerde varsayımlar kıyaslama yapın. Bilinçli olarak, o yaptığınız şeyin üzerinde birkaç dakika durun.
9. K Keaton'a göre yaşlanmayı geciktirenin en iyi yolu, beynin mümkün olduğu kadar çalıştırılmasıdır.
10. Bir kimseye bir şey öğretmenin en iyi yolu, ona öğretme fırsatı vermektir.
11. Beyin bir gerçeği veya bir konuyu, yazının konusunun anlatım yapısı, düzeni ve ilişki köprüleri üçgenine iyi oturtabilirse iyi kavramaya başlar.
12. Yeni öğrendiklerinizi not alın.
13. Bazı bilgilerden kitabın sonuna indeks yapın.
14. Okurken kelimelerin altını çizin.
15. Özet çıkarın.
16. Özetten yararlanarak şema çıkarın.
17. Konunun sonuna, daha başına bakmadan şöyle bir göz atın.
18. Yoğun dikkatle okuyun.
19. Daha çok okuyun.
20. Temel fikri yakalamaya çalışın
21. Fikirlere yönelerek okuyun
22. Yapılacak işleri listeleyin.
23. İşe en kolay yerden başlayın.
24. Sevmediğiniz bir iş üzerinde çalışıyorsanız, kendinize ödül vaat edin.
25. İyi bildiğiniz, başarılı olduğunuz konulara ağırlık verin.
26. Rahat, iç açıcı bir ortamda çalışın.
27. Kendinizi kötü hissettiğiniz zaman, size değer veren biriyle konuşun.
28. Gerçek ve gerçekçi olan hızlı okuma, alıştırmadan önceki hızı, alıştırmadan sonra 3 - 4- 5 katına çıkartabilir. Bu, kişinin özel yeteneğine bağlıdır.
29. Göz gezdirme ile okumada 2000 - 3000 kelimelik metinden bir dakika içinde epey şeyler anlarsınız ve buda bir gerçekçi beklentidir. Çok hızlı okuma (ÇHO) ile ortalama dakikada 800 - 900 kelimeye ulaşılabilir. ÇHO sistemi, İkinci Dünya Savaşı'nda uçakların amblemlerinin okunmasıyla başladı. Gözün, vücudun herhangi bir uzvu gibi, egzersiz gördükçe daha etkili olmaya başladığı bu dönemde ispat edildi.
30. ÇHO'nın iki noktasına dikkat edin:
a. Göz alıştırmayla, gitgide daha hızlı görmeyi öğrenebilir. Tıpkı halter kaldırmakla veya mekik çekmekle kasların gelişmesi gibi.
b. Göz aynı şekilde alıştırmayla, satırın 2 -3 yazısını, hatta tamamını bir bakışta görmeyi öğrenebilir.
31. Yavaş okuyan kişiler okuduklarını en az anlayanlardır. Durarak okunan şeylerde anlama azalır.
32. Çok hızlı okuma eğitimin esası daha hızlı görmekten geçer.
33. Bir kerede 2, 3, 4 kelimeyi birden okumayı öğrenin.
34. Tamamıyla sessiz okumaya kendinizi alıştırın.
35. Gereksiz geri dönüşler ve tekrar okumayı önleyin.
36. Anlayışı çelmeyen düşünüş engellerini kaldırın.
37. Her şeyden önce her satırda gözünüz kaç kere duraklıyor onu ölçmelisiniz. Ona göre hızlı okuyucu veya yavaş okuyucusunuzdur.
38. Denemelerde ilk önce dakika ile hızınızı ölçün. Sonra parça ile ilgili soruları çözüp yüzde kaç aldığınıza bakın.
39. Okurken dudak kıpırdatıyorsanız, dişlerinizin arasına bir kalem tutuşturun.
40. Okuduğunuz kelimeyi veya cümleyi anladığınız halde bir daha okuma eğiliminiz varsa; beyaz bir kağıt kesin, okuduğunuz kısımları bununla örtün ve okudukça kaydırın, okuduklarınız anında kapatın.
41. Aklınız dağılıyor, okuduklarınızda ki anlamı sık sık kaçırıyorsanız birkaç satır okuduktan sonra ana fikri yeniden bir düşünün.
42. Satırları bulanık görüyorsanız: Bir göz doktoruna muayene olun.
43. Gözün beyindeki merkezi hem hızlı, hem de çok beceriklidir. Öyle ki kelimelerin kopuk kısmını bile görse çok kere tamamını keşfeder. Saniyenin yüzde bir kadar bir hızla bir işaretin veya kelimenin "siluetini" tanır, ne olduğunu da çıkarır.
44. Okurken kelimelerin tam üstüne bakarak okumayın az altına bakın ve satırı hep o hizada okuyun.
45. Hem satırların altına doğru bakın, hem de gözünüzü birkaç kelimeyi birden görmeye alıştırın.
46. Tam sayfa değil de bir sütün bulun, satırlardaki ilk ve son kelimelerin altını çizin veya yuvarlak içine alın ve gözünüzü bir baştakine bir sondakine baktırarak okuyun, aradaki kelimeleri görmeye çalışın.
47. Bu sefer tam aksine satırların ilk ve son kelimelerine bakmadan satırdan satıra geçin.
48. Bu denemeden sonra bir satırda 2 -3 kelimeyle esaslı alıştırma yapın. Her 2 veya 3 kelimenin birini çembere alın, gözünüzü sadece bu çemberlere yönelterek okuyun.
49. Sütunları ikiye veya üçe yukarıdan aşağıya bölün ve belirli bir ritim izleyin.
50. Göz gezdirme ile okumadan önce ana temayı bir bakışta ayrıntılardan ayırmalısınız. Hemen hemen her yazıda üç önemli unsur vardır:
a. Konu veya sorun
b. Sebepler
c. Çözümler - sonuçlar,
51. Her yazı göz gezdirmeyle okunmaz. Bazı yazıların her kelimesinin okunması gerekir.

Başarısızlığı başarıya çevirmek için anne babalara tavsiyeler:


1. Çocuğun duygusal sorunlarına yakınlık gösterin.
2. Çocuğun okul sorunlarına, ev ödevlerine ilgi gösterin.
3. Ödevlerin yapılmasında zamanın tazmininde ona yardımcı olun.
4. Okula gösterdiği çabaları övgüyle karşılayın.
5. Ödevlerini yapma yükümlülüğünün ona ait olduğunu hatırlatın.
6. Çocuğun elde ettiği sonuç kötü ve elinden gelen her türlü gayreti göstermişse ondan fazlasını istemeyin.
7. Öğretmeniyle bağlantı kurun.
8. Çocuğunuzun öğretmenini kötülemeyin.
9. Öğretmen, çocuğa karşı ana babasını yermemeli.

Fikir üretmenin yoları


1. Değişik yönden soru sorun.
2. Başka türlü yapmanın yolarını araştırın.
3. Oyun ve kelimeler kullanın.
4. Başkalarının görüşünü dinlemeyi öğrenin.
5. Siz de arada kendinizi dinleyin.
6. Korkularına, tedirginliklerine yardımcı olun.
7. Beraber egzersizler yapın.
8. Kendine güvenini arttırın.
9. Olumlu grup seçmeyi öğretin.
10. Gerekirse bazı konularda veto hakkınızı kullanın.

BAŞARIYA ULAŞMANIN PÜF NOKTALARI
Sınavda başarıya giden yol
Hedef belirleme: Başarılı olan bireyler zamanlarını, kendi seçtikleri amaçlarına ulaşmak için planlı ve düzenli olarak kullanırlar. Zamanımızı önemsiz işlerle harcamak yerine yapılması gereken işlere öncelik vermeliyiz. Başarılı olmak için mutlaka hedefimiz belirlemeli ve buna inanmalıyız. Bu hedefe ulaşabilmek için yıllık, aylık ve haftalık programlarımız düzenlemeliyiz.
Çalışma ortamının düzenlenmesi: Çalışma ortamının verimi yükseltecek şekilde düzenlenmiş olması, çalışılan dersten daha fazla zevk almamızı sağlar.
  • Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın.
  • Ders çalışırken kesinlikle masa başında olmaya özen gösterin; yatarak, uzanarak ders çalışmayın.
  • Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın.
  • Çalışma ile ilgili malzemeyi önceden hazırlayın.
  • Ders çalıştığınız ortamda dikkatinizin dağılmaması için telefon, televizyon, poster, dergi, oyuncak vs. bulundurmayın.
Dersi dinlerken: En iyi öğrenme, sınıfta başlar. Dersi derste öğrenmek, sonraki çalışmalarınız daha da kolaylaştırır.
  • Dersten önce, konu hakkında bilgi sahibi olun.
  • Konunun ana düşüncesini anlamaya çalışın. Öğretmenin üzerinde durduğu konuları not alın.
  • Derse zamanında gelin.
  • Öğretmeninize anlamadığınız yerleri mutlaka sorun.
  • Önemli yerleri renkli kalemlerle işaretleyin.
  • Başlıkları ve alt başlıkları not alın.
  • Sayfalarda bazı eklemeler yapabilmek için boşluklar bırakın.
Başarı yolundaki engeller
Yaşamsal amaçlarını belirleyememiş olan öğrenciler, çalışma davranışını erteleme yoluna giderler. Üşenmek, ertelemek ve vazgeçmek; başarı yolundaki en ciddi engellerdir. Çalışmayı geciktirmek üzerine kurulan mantık, sıklıkla aşağıdaki şekillerde ifade bulur.
  • "Biraz dışarı çıkıp arkadaşlarla dolaşayım sonra çalışırım."
  • " Bu gün çok yorgunum; yarın çalışırım."
  • Biraz müzik dinleyip, çalışmaya sonra başlarım.
  • Bugün çalışmasam da olur. Yarın eksiğimi gideririm.
  • Biraz uyuyup daha sonra çalışırım.
  • Arkadaşıma telefon edeyim, sonra çalışırım.
  • Bu konuyu nasıl olsa sınıfta iyi öğrendim. Artık çalışmama gerek yok.
  • Sınava daha çok var.
Yukarıda saydığımız gerekçeler çalışma(ma) davranışını tetikler. Gerekçeler uydurmak yerine sadece amaca odaklanmalı ve başka bir engelle uğraşılmamalıdır. Öğrenci hedefe odaklanmayı başarabilirse, başarmak için yeterli motivasyona ulaşmış demektir.
Öğrenme, sürece yayılan bir çabanın sonucu olur. Öğrenme işleminin tamamı sınıfta gerçekleşir demek doru olmaz. Sınıfta sadece bir aktarım yapılır. Ama bu aktarımının öğrenmeye dönüşebilmesi için öğrencinin tekrarlar, örnek soru çözümleri, başka kaynakları tarama gibi pratikler yapması gerekir. Öğrenci başarılı olabilmek için mutlaka evde ders çalışmalı ve bunu etkin kılmayı öğrenmelidir. ÖSS hazırlık sürecinde öğrencinin haftalık 21 ile 28 saat arası çalışması uygundur. Bu da günlük 3 ile 4 saatlik bir çalışmayı gerektirir. ÖSS'de başarı için bahsettiğimiz çalışmaların dikkate alınması ve bunların verimli bir şekilde yapılması, sonucu da olumlu kılacaktır.

ÖĞRRENMEKTE BİR EZBERDİR SONÇTA ...
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 29 Mayıs 2016 04:38
ismail - avatarı
ismail
Ziyaretçi
29 Aralık 2015       Mesaj #15
ismail - avatarı
Ziyaretçi
En iyi ezberleme taktığı
1-bir kutu veya ona benzer bir şeyi alın
2-ezberleyeceğiniz kelimelri bir deftere yazın
3-sonra her kelimeyi makasla kesın
4-sonra arkalarına türkçesini yazın(yada her neyi ezberliyorsanız onu doğru cevabını arksaına yazın)
5-sonra o kelimeleri kutunun içine koyun
6-o kutudan bir kelimeyi çekin.çıkan kelimenin doğrusunu soylemeye çalışın.soyleyemesseniz arkasına bakın .
7-hep bunu yaparsanız illaki akınızda kalacaktır.
not: bence o kutuya 10 ar kelime koyun onları ezberledıkten sonra diğer 10 kelimeyi koyun
ÇOK GUZEL BİR TAKTİK MUTLAKA DENEYİN. PİŞMAN OLMAYACAKSINIZ
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Ağustos 2016       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bu hafat sonu sınavım var ve ben 100 sorudan 39 dogru yapabiliyorum neden böyle oluyor anlamadım
serpilmeral - avatarı
serpilmeral
Kayıtlı Üye
28 Kasım 2016       Mesaj #17
serpilmeral - avatarı
Kayıtlı Üye
Yanlis cok yanlis ezberlemek gecici bir ogrenmedir kalici olamaz anlamak kavramak bu gercek ogrenmedir ezberlediginiz yada ezberleyerek ogrendiginiz hersey kisa bir sure bile tekrar edilmese unutulur ama anladiginiz kavradiginiz seyler yillarca bile tekrar edilmese unutulmaz
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Kasım 2016       Mesaj #18
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bir şeyi ezberlemek istiyorsan 4 kere tekrar et birde uyumadan önce ezberlemen gerektiklerini oku ve yataktayken sessizce zihninde tekrar etsen daha iyi olur. Çünkü sen uyurken beyin bunları hep düşünüyo gibi bir şey oluyor

Benzer Konular

28 Mayıs 2015 / volkankız Soru-Cevap
12 Şubat 2016 / volkankız Soru-Cevap
16 Mayıs 2012 / İLKAY Psikoloji ve Psikiyatri
3 Ocak 2014 / Teamoore Soru-Cevap
14 Şubat 2012 / ireyka Soru-Cevap