Arama

Hyundai Elantra model aracın arıza nedeni ve çözümü nedir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 4 Hafta Önce Gösterim: 10.169 Cevap: 9
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Mayıs 2010       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
2004 MODEL 1.6 HYUNDAI LPG Lİ ARACIM İLK ÇALIŞTIRMADA VE HAREKET HALİNDE AYAĞIMI GAZDAN ÇEKİNCE STOP EDİYOR, DEVİR SAATİ RÖLANTIDA DEVAMLI HAREKET EDİYOR, HAREKET HALİNDE GAZA BASIM ÇEKİNCE ARAÇ SİLKELİYOR, BUJİ VE BUJİ KABLOLARINI, RÖLANTI AYAR SENSÖRÜNÜ DEĞİŞTİRDİM, KARBONCLEARA SOKTUM FAKAT ARIZA HALA DEVAM EDİYOR ARIZANIN NEDENİNİ VE ÇÖZÜMÜNÜ BİLENLERİN MESAJLARINI BEKLİYORUM TEŞEKKÜRLER
EN İYİ CEVABI IrResistibLe verdi
Gaz Sistemi bulunan araçlarda gaz kullanımı sonucu zamanla ((benzin-gaz ısı farkından dolayı)(araçların motorlarında benzinin ısısal değerine göre metal kullanılıyor)) subaplarda değişimler oluşuyor ve bu subap ayarlarını bozuyor, subap ayarlarının bozulması demek sanayi dilinde "subaplarda meydana gelen sıkma olayıdır (sibop ayarıda denir)" bu ayarın bozulması sonucu araç soğukken ve benzinde iken motorda silkeleme olur, kalkarken titreyerek kalkar, hatta stop eder, motor arıza lambasını yakabilir, bu durum egsoz hareketlerinede yansır (egsozun ayarsız sallanımı), subap ayarlarının kontrol elimesi bence faydalı olacaktır. Teşekkürler
Reklamlar
Son düzenleyen ener; 28 Mayıs 2010 13:20
The Unique - avatarı
The Unique
Kayıtlı Üye
28 Mayıs 2010       Mesaj #2
The Unique - avatarı
Kayıtlı Üye
En yakın Hundai servisine gitmenizde fayda var.
Sponsorlu Bağlantılar
Bir bildiğim varsa hiç bir şey bilmediğimdir. (:
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Aralık 2010       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bende 2006 elantra var, bendede rolanti sorunu vardı. hatta sizin gibi bende arabam vuruntu yapınca silindirlerden biri çalışmıyor diyerekten kablolarıda değiştirdim. ama sorun kabloda değil, çok enteresandır ki bujilerden çıktı. ustam son bakımda yan sanayi buji takmıştı. bişey olmaz dedi ama, hyundai servisine gittim (çekici üstünde) arabanın bujilerini orjinal taktılar. şimdi orjinali ne diye sormayın. ustanın söylediği bu. anında rolanti ve vuruntu sorunu ortadan kalktı. bedeli 2010 Haziran ayında 53 TL. ye malolmuştu. saygılar. (ankaralı)
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
12 Mayıs 2012       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ARKADAŞLAR BENDE 2004 ELENTRA VAR LPG Lİ BUNDAN BİR AY ÖNCE ROLANTİDE HEM BENZİNDE HEMDE LPG DE ARAÇ BOŞTA İKEN FRENE BASTIĞIMDA ARABA STOP EDİYORDU ARACIN BÜTÜN BAKIMLARINI YAPTIRMAMA RAĞMEN SORUN DEVAM ETTİ VE EKSTRA KELEBEK BOĞAZINIDA TEMİZLETTİM DURUM AYNIYDI.FREN SİSTEMİ NE DEDİLER HERŞEYE BAKTILAR SORUN YOK DEDİLER DİYARBAKIRDA SORUN BİTMEDİ ARTIK BİZ USTA OLDUK ARAŞTIRA SORUŞTURA SAĞOLSUN ANKARADA BİR ABİMİZİN YARDIMI SAYESİNDE SORUN ROLANTİ DÜZENLECİDE ÇIKTI TEMİZLENMESİYLE ALLAHA ÇOK ŞÜKÜR ARAÇ DÜZELDİ.BİLGİLERİNİZE.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Mayıs 2012       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
merhaba 1993 model hyundai elantra aracı yeni aldım ama aldığımdan beri rölanti sorunuyla uğraşıyorum rölanti motoru temizlendi lpg beynini yeni taktırdım ama hala aracın motoru soguk yada sıcak farketmiyo rölanti sürekli düşüp yükseliyo sürekli araç stop ediyo viteste ilerlerken sallama yapıo frene bastığımdada araba stop edio bu sorunu nasıl halledebilirim lütfen yardımcı olurmusunuz saygılar
besequ868 - avatarı
besequ868
Ziyaretçi
29 Mayıs 2012       Mesaj #6
besequ868 - avatarı
Ziyaretçi
hatta sizin gibi bende arabam vuruntu yapınca silindirlerden biri çalışmıyor diyerekten kablolarıda değiştirdim.
Son düzenleyen Safi; 4 Hafta Önce 01:54
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Ocak 2017       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
gaz kelebeğini değiştireceksin başka yolu yok
IrResistibLe - avatarı
IrResistibLe
Kayıtlı Üye
24 Ocak 2017       Mesaj #8
IrResistibLe - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Gaz Sistemi bulunan araçlarda gaz kullanımı sonucu zamanla ((benzin-gaz ısı farkından dolayı)(araçların motorlarında benzinin ısısal değerine göre metal kullanılıyor)) subaplarda değişimler oluşuyor ve bu subap ayarlarını bozuyor, subap ayarlarının bozulması demek sanayi dilinde "subaplarda meydana gelen sıkma olayıdır (sibop ayarıda denir)" bu ayarın bozulması sonucu araç soğukken ve benzinde iken motorda silkeleme olur, kalkarken titreyerek kalkar, hatta stop eder, motor arıza lambasını yakabilir, bu durum egsoz hareketlerinede yansır (egsozun ayarsız sallanımı), subap ayarlarının kontrol elimesi bence faydalı olacaktır. Teşekkürler
zalım - avatarı
zalım
Kayıtlı Üye
27 Ocak 2017       Mesaj #9
zalım - avatarı
Kayıtlı Üye
Hava akışmetresini kontrol ettir çözüm olacaktır.
Karizmatik2620 - avatarı
Karizmatik2620
Kayıtlı Üye
4 Hafta Önce       Mesaj #10
Karizmatik2620 - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

slm ben merinde lpg ustasıyım akar otogaz senin aracının problemini su şekilde çöze bilirsin aracı eksi kutup başını söküp 15 dakika bekleyin eger düzeliyor ise arac belli bir müddet sonra tekrar aynı arzayı veriyorsa parametleler karışıyor dur onu çaraside işi bilen bir ustaya yani elektironik bilgisi olan bir ustaya gitmen gerekiyor

Bendede aynı sorun var kutup başını çıkarıp takıyorum sorun düzeliyor bu işi LPG ustasımı yoksa motor ustasımı çözer
Son düzenleyen Safi; 4 Hafta Önce 01:53
Hızlı Cevap
Mesaj:

Benzer Konular

2 Hafta Önce / Misafir Cevaplanmış
3 Temmuz 2019 / korkmaz Cevaplanmış
26 Haziran 2016 / Kral_Aslan Motorlu Araçlar
18 Nisan 2011 / Misafir Soru-Cevap
7 Eylül 2013 / Erhankorkmaz Soru-Cevap