Arama

Umberto Eco

Güncelleme: 25 Aralık 2016 Gösterim: 8.033 Cevap: 3
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Ekim 2006       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Umberto Eco
UmbertoecoB
Sponsorlu Bağlantılar
İtalya’da Piemonte bölgesinde Alessandria’da doğan Umberto Eco, 1954'te 22 yaşındayken, Torino Üniversitesi’nden doktora derecesi aldı. Tezinin konusu erken filozof ve dinî düşünür Aquinolu Aziz Tommaso'ydu. 1954’ten 1959’a kadar Milano’da İtalyan Radyo Televizyonu RAI’nin kültürel editörü olarak çalıştı ve Torino Üniversitesi'nde ders verdi (1956-64). Eco 1958-59’da askerliğini yaptı. Milano (1964-65) ve Floransa’da (1965-69) üniversite hocalığı görevinde bulundu. 1969’dan 1971’e kadar Milano’da Politeknik Enstitüsü'nde öğretmendi. Eco henüz 39 yaşındayken İtalya’nın kuzeyindeki Bologna Üniversitesi’nde göstergebilim profesörlüğü unvanını aldı.
Eco’nun edebî kariyeri 1950’lerin sonunda, "İl Verri"de köşe yazarıyken "Diario minimo"yu (1959-61) yazmasıyla başladı. "Marcatré" (1961) ve "Quandici"nin (1967) kurucularının arasında yer aldı, 1971’den sonra "Versus"un editörlüğünü yaptı ve "Semiotica", "Degrés", "Text", "Structuralist", "Review", "Communication", "Problemi deli İnformazione" ve "Alfabeta"nın editörler kurulunda yer aldı. Günlük gazetelere ("Corrire della Sera"), haftalık dergilere "L’Espresso" ve sanatsal ve entelektüel dergilere ("Quindici", "İl Verri", ve diğerleri) yazılar yazdı.
1970’lerden itibaren, genel okuyucular bir tarafta ve akademik uzmanlar diğer tarafta olmak üzere değişik kitleler için yazdı.

Ödülleri

  • 1982 McLuhan Teleglobe Ödülü
  • 1982 Medicis Ödülü
  • 1981 Anghiari Ödülü
  • 1981 Strega Ödülü
  • 1981 Viarreggio Ödülü
Türkiye'de yayımlanmış eserleri
  • Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti
  • Foucault Sarkacı
  • Gülün Adı
  • Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Güzellik
  • Ortaçağı Düşlemek
  • Önceki Günün Adası
  • Somon Balığıyla Yolculuk
  • Yanlış Okumalar
  • Yorum ve Aşırı Yorum
  • Beş Ahlâk Yazısı
  • Açık Yapıt
  • İnanç mı, İnançsızlık mı?
  • Gülün Adı
  • Kant ve Ornitorenk
  • Mükemmel Dili Arayış
  • Foucault Sarkacı
  • Opera Aperta
  • Önceki Günün Adası

Biyografi Konusu: Umberto Eco nereli hayatı kimdir.
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
8 Temmuz 2011       Mesaj #2
ener - avatarı
Ziyaretçi
Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi & MsXLabs.org

Sponsorlu Bağlantılar
Umberto Eco

(1932 Alessandria / İtalya), İtalyan yazar ve gösterge bilimci. 1954'te Torino Üniversitesi'nde doktorasını tamamlayıp Radio televisione İtaliana'da kültür programları yayın yönetmenliğine başladı. 1956-64 arasında Torino Üniversitesi'nde daha sonra Floransa ve Milano'da ders verdi. 1971'de Bologna Üniversitesi'nde profesörlüğe atandı. İlk yapıtı, estetik alanındaki inceleme ve araştırmalarını içeren 1962'de yayınladığı "Opera Aperta"dır (Açık Çalışma). Sonraki çalışmalarında iletişim ve göstergebilim alanlarını araştırdı. Ve bu çalışmalarını
  • "A Theory of Semiotics" (1976, Bir Göstergebilim Kuramı),
  • "Semiotics and The Philosophy of Language" (1984, Göstergebilim ve Dil Felsefesi) adlı yapıtlarında topladı.
  • Eco, dilimize de çevrilen "Il Nome Della Rosa" (1981, Gülün Adı) adlı, fantastik romanıyla uluslararası üne kavuştu. Bu roman 1986 tarihinde Jean-Jacques Annaud tarafından sinemaya da uyarlandı.

Öteki yapıtları:
  • "Foucault Sarkacı" (1988),
  • "Yanlışın Savaşı" (1993).

Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
2 Ekim 2016       Mesaj #3
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye
Ad:  umberto.jpg
Gösterim: 335
Boyut:  16.9 KB

Umberto Eco

, "Gülün Adı" romanıyla dünyaca ün kazanan İtalyan yazar Umberto Eco, hayata gözlerini yumdu. 84 yaşındaki usta yazarın bir süredir kanser tedavisi gördüğü belirtildi. Eco’nun özellikle kendisinin dünya genelinde tanınmasını sağlayan 1980 yılında yazdığı Gülün Adı kitabı ile Foucault Sarkacı, Baudolino, Prag Mezarlığı ve son çıkardığı Sıfır Sayı kitapları farklı dillere çevrilmiş, milyonlarca adet basılmıştı. Döneminin önemli düşünürlerinden biri olarak kabul edilen Eco’nun uluslararası boyutta pek çok ödülü ve İtalya, Almanya, Fransa’dan devlet nişanları ve şövalye unvanları vardı. İtalya’nın Alessandria kentinde 5 Ocak 1932’de dünyaya gelen Umberto Eco, 1954 yılında ortaçağ felsefesi ve edebiyatı üzerine yazdığı tezle Torino Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra 1961 yılında akademik kariyerine başlayarak, sırasıyla Torino, Floransa ve Bologna üniversitelerinde bilimsel çalışmalarını sürdürdü. Göstergebilim alanında yaptığı araştırmalarla da bilinen Eco, 1950'li yıllarda İtalyan radyo televizyon kanalı RAI'nin kültür programlarında görevler aldı.

Ad:  umberto2.jpg
Gösterim: 336
Boyut:  17.0 KB
(5 Ocak 1932 Doğumlu, Alessandria (şehir)), İtalyan bilim adamı, yazar, edebiyatçı, eleştirmen ve düşünürdür. 20. yüzyılın önemli düşünce adamlarından biridir. Takma ismi Dedalus'tur. Dünya kamuoyunun gündemine Gülün Adı ve Foucault Sarkacı gibi romanlarıyla giren İtalyan yazar, aynı zamanda Orta Çağ estetiği ve göstergebilim dalının ustalarındandır. Eco, 1971'den bu yana Bologna Üniversitesi'nde profesör olarak çalışmaktadır ve yapısalcılık sonrası göstergebilim gelişmelerine önemli katkılarıyla tanınmaktadır. Eco, yüksek lisans ve doktora çalışmalarını Thomasçılık akımı ve bu akımın estetik anlayışı üzerine yaptı. Tarihçi, filozof, Orta Çağ uzmanı, James Joyce üzerine derin araştırmalar yapmış bir yazar. Yazarın ilk romanı Gülün Adı 1980'de yayımlandı. 1962'de Torino Üniversitesi'nde doçent, 1969'da ise Floransa Üniversitesi'nde görsel iletişim dalında profesör oldu. 1971'de Bologna Üniversitesi'ne geçti ve 1975 yılında bu üniversitenin Gösteri ve İletişim Bilimleri Enstitüsü'nün başına getirildi. Eco'nun çalışmaları 1960'ların ortasından itibaren avantgarde yapıtlara, kitle kültürüne yönelmiştir. Son dönemlerde ise, güncel olay ve olguları da ele alan çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmalar arasında edebiyat eleştirileri, tarih ve iletişim yazıları önemli bir yer tutmaktadır. Eco özellikle tarih bilgisiyle süslediği eserlerinde tam bir ustalık gösterir. Özellikle Baudolino adlı eserinde Bizans ve IV. Haçlı Seferi hakkındaki anlatılar sürükleyicidir. Roland Barthes'tan sonra, "ayrıntıların anlamı" ya da "ayrıntıların sosyolojisi" adı verilen bir anlayışın önemli köşe taşlarından birisi olan Umberto Eco'nun pek çok eseri Türkiye'de yayınlandı. Kasım 2005 ve Haziran 2008 tarihlerinde ABD'den Foreign Policy ve İngiltere'den Prospect dergilerinin internet üzerinden okuyucu anketleri ile oluşturduğu Dünyanın ilk 100 entellektüeli listelerinde, 2005 yılında 2., 2008 yılında 14. sırada yer almıştır.

Derleme...
🌘 🚀
Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
25 Aralık 2016       Mesaj #4
Avatarı yok
Yasaklı

Umberto Eco ve Faşizm!


“Faşizm” gibi sözcükleri, sözcüğün dünya tarihindeki yerine sadık kalarak kullanabilir miyiz? Umberto Eco, 1995 yılında yazdığı “Ur-Fascism” makalesinde, bu terimin 2. Dünya Savaşı’ndan yıllar sonra, klişe bir ifade olan faşist domuz deyişine evrildiğini yazar. Bu deyiş “30 yıl sonra, Amerikalı radikallerce, sigara alışkanlığını kabul etmeyen polislere ithafen kullanıldı”. Öte yandan, 40’larda, faşizm ile savaşmak “her iyi Amerikalı için bir ahlaki görev” idi.

“Faşist kelimesinin neden farklı totaliter hareketler için kullanılabilen, anlamı genişletilmiş bir sözcüğe dönüştüğü” konusunda Eco’nun kafası karışıktır. Öncelikle, faşizm puslu bir totaliterlikti, farklı felsefi ve siyasi düşüncelerin derlemesiydi, tezatların yuvasıydı. “Yalnızca tek bir Nazizm vardı” iddiasında ısrar ederken, “faşist oyun pek çok biçimde oynanabilir ve oyunun ismi değişmez” der. “Ur-Faşizm yahut Ebedi Faşizm” diye adlandırdığı olgunun niteliklerini 14 ayırıcı özellik ile özetler. Yazar ve göstergebilimci Eco'ya göre bu özellikler, “bir sistemin içine yerleştirilemez; pek çoğu birbiriyle çatışır, ayrıca despotluk veya fanatikliğin bir başka biçimidirler. Fakat faşizmin kıvam tutması için içlerinden bir tanesinin mevcut olması yeterlidir.”

Umberto Eco’ya Göre Faşizm’in 14 Temel Özelliği!

  • Gelenek tutkusu: “Eğer başlıca gelenekselci düşünürleri bulmak isterseniz, faşist hareketlerin izlencesine bakmanız kafi. Nazi ruhani bilgisi gelenekselci, kümelenmeci, esrarengiz unsurlardan beslenmiştir.”
  • Modernizmin reddi: “Aydınlanma, Akıl Çağı, modern ahlaksızlığın başlangıcı olarak görüldü. Bu bağlamda, Ur-Faşizm irrasyonalizm olarak tanımlanabilir”.
  • Eylem için eylem ekolü: “Eylem kendiliğinden güzel olduğu için, herhangi bir derin düşünmenin öncesinde veya bu düşünme olmaksızın gerçekleştirilmelidir. Zira, düşünmek bir çeşit hadım etmedir.”
  • Uzlaşmazlık ihanettir: “Eleştirel ruh, ayrımları yapar ve ayırt etmek modernlik alametidir. Modern kültürde bilimsel topluluk, uzlaşmazlığı, bilgiyi geliştirme biçimi olarak metheder.”
  • Farklılık korkusu: “Faşist hareketler ya da henüz başlangıç seviyesindeki faşist hareketler öncelikle davetsiz misafirlere karşıdır. Bu sebeple, Ur-Faşizm tanım olarak ırkçıdır.”
  • Toplumsal hüsrandan medet ummak:“Tarihsel faşizmin en ayırt edici özelliklerinden biri, hüsrana uğramış orta sınıftan medet ummaktı. Bu orta sınıf ekonomik krizlerden veya siyasi aşağılamalardan muzdaripti ve daha alt sosyal grupların baskısı tarafından korkutulmuşlardı.”
  • Entrika takıntısı: “Yandaşlar kuşatılmış hissetmeliler. Entrika sorununu çözmenin en kolay yolu zenofobiydi”.
  • Düşman hem güçlü hem de zayıftır: “Sürekli değişen bir retorik odağı sayesinde, düşmanlar aynı anda hem aşırı kuvvetli hem de aşırı zayıftır”.
  • Barışçıl politika düşmanla işbirliği yapar:“Ur-Faşizm’de yaşam için mücadele yoktur, bilakis mücadele için yaşanır.”
  • Zayıfı aşağılama: “Elitizm, herhangi bir tepkisel ideolojinin tipik bir özelliğidir ”
  • Herkes bir kahraman olmak üzere eğitilir: “Ur-Faşizm’de, kahramanlık bir ilkedir. Bu kahramanlık kültü, ölüm kültü ile sıkı sıkıya ilişkilidir.”
  • Maçoluk ve silahlanma: “Maçoluk, kadını hor görmek anlamına gelir, bununla birlikte, bekaretten homoseksüelliğe kadar standart olmayan cinsel tercihlere karşı tahammülsüzlük ve kınama demektir.”
  • Seçici popülizm: “Gelecekte, bir televizyon ya da internet popülizminin olacağı açık. Seçilmiş bir grup vatandaşın duygusal tepkileri, İnsanların Sesi olarak sunulabilicek ve kabul edilebilecektir.”
  • Ur-Faşizm aldatıcı bir dil ile konuşur: “Tüm Nazi veya Faşist okul kitapları, karmaşık ve eleştirel muhakeme araçlarını sınırlamak için, zayıflatılmış kelimeler ve basit sözcük dizilimleri kullanırlar.”

Kaynak: Open Culture (22 Kasım 2016)
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.

Benzer Konular

10 Şubat 2012 / ThinkerBeLL Edebiyat
23 Ekim 2015 / Efulim Müzik ww
27 Mayıs 2013 / _EKSELANS_ Edebiyat