
Ziyaretçi
Malatya Bilim ve Sanat Merkezi;
İlimiz valiliğinin 9/09/2004 tarih ve 560/38197 sayılı teklifi ve bakanlık makamının 28/09/2004 tarih ve 470/3442 sayılı onayı ile İlimiz Fen Lisesi bahçesinde daha önce erkek öğrenci pansiyonu olarak kullanılan
binada gerekli tadilat yapıldıktan sonra Bilim ve Sanat Merkezi açılmıştır.
M.E.B Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 22/12/2004 tarih ve 4915 sayılı Makam onayı ve 02/02/2005 tarih ve 5021 sayılı valilik olur ile Müdür ve Müdür yardımcısı ataması yapılmıştır.İlimiz valiliğinin 9/09/2004 tarih ve 560/38197 sayılı teklifi ve bakanlık makamının 28/09/2004 tarih ve 470/3442 sayılı onayı ile İlimiz Fen Lisesi bahçesinde daha önce erkek öğrenci pansiyonu olarak kullanılan
Sponsorlu Bağlantılar
M.E.B Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 22/12/2004 tarih ve 4915 sayılı Makam onayı ve 14/03/2005 tarih ve 10584 sayılı valilik oluru ile 10 Branş öğretmeni ataması yapılmıştır.
Malatya Bilim ve Sanat Merkezi 2004-2005 Eğitim -Öğretim Yılına 66 (Altmışaltı) öğrenci ile 8 Haftalık Uyum Programıyla 02/05/2005 tarihinde başlamıştır.
Bilsem Nedir ?
Bilim ve Sanat Merkezi, Okul öncesi, İlköğretim ve Orta öğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılan bağımsız Özel Eğitim kurumudur.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ’NİN AMACIOkul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki üstün yetenekli çocuk/öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak üzere öğrenci seçimi, kayıt kabul, eğitim-öğretim, yönetici ve öğretmen seçimi ile yetiştirilmesi.
İLKELER
MİSYONUMUZ
Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren ve konunun uzmanları tarafından üstün yetenekli olduğu belirlenen öğrencilere yaşantısal bir eğitim vermek.
VİZYONUMUZMerkezlerdeki eğitim-ögretim etkinlikleri aşağıda belirtilen ilkelere uygun olarak düzenlenir ve yürütülür;
a)Bireysel eğitim-ögretim yapılması ve çocuk/öğrencilerin ihtiyacına göre hazırlanmış Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının geliştirilmesine çalışılır.
b) Üstün yetenekli çocuk/öğrencilerin eğitim-ögretiminde bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal gelişimleri bir bütünlük içerisinde ele alınır.
c) Eğitim-ögretim etkinlikleri, çocuk/öğrencilerin devam ettikleri örgün eğitim kurumları ile bütünlük oluşturacak şekilde plânlanır ve yürütülür.
ç)Çocuk/öğrencilerin örgün eğitim kurumlarında izledikleri programlar ile merkezlerde yapacakları çalışmalar arasında işbirliği sağlanır.
d)Çocuk/öğrencilere benlik algısı ve iletişim becerileri kazandırılır.
e) Eğitim-ögretim etkinlikleri, çocuk/öğrencileri dıştan yönelimli ve yönetimli bir disiplin ve denetim yerine, içten odaklı disiplin ve denetim anlayışını geliştirmeye yönelik olarak düzenlenir.
f) Çocuk/öğrencilerin geleceğe yönelik düşünmeleri, tahminlerde bulunmaları ve bunları tartışarak çalışmalarına yansıtmaları sağlanır.
g)Çocuk/öğrencilerin, Türkçe’yi doğru, güzel ve etkin kullanan bireyler olarak yetişmeleri sağlanır.
ğ) Eğitim-ögretim sürecinin; çocuk/öğrenci, örgün eğitim kurumu, veli ve merkez ile is birliğinde devam ettirilmesine çalışılır.e açılan bilim ve sanat merkezlerinin kuruluş ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
a)Bireysel eğitim-ögretim yapılması ve çocuk/öğrencilerin ihtiyacına göre hazırlanmış Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının geliştirilmesine çalışılır.
b) Üstün yetenekli çocuk/öğrencilerin eğitim-ögretiminde bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal gelişimleri bir bütünlük içerisinde ele alınır.
c) Eğitim-ögretim etkinlikleri, çocuk/öğrencilerin devam ettikleri örgün eğitim kurumları ile bütünlük oluşturacak şekilde plânlanır ve yürütülür.
ç)Çocuk/öğrencilerin örgün eğitim kurumlarında izledikleri programlar ile merkezlerde yapacakları çalışmalar arasında işbirliği sağlanır.
d)Çocuk/öğrencilere benlik algısı ve iletişim becerileri kazandırılır.
e) Eğitim-ögretim etkinlikleri, çocuk/öğrencileri dıştan yönelimli ve yönetimli bir disiplin ve denetim yerine, içten odaklı disiplin ve denetim anlayışını geliştirmeye yönelik olarak düzenlenir.
f) Çocuk/öğrencilerin geleceğe yönelik düşünmeleri, tahminlerde bulunmaları ve bunları tartışarak çalışmalarına yansıtmaları sağlanır.
g)Çocuk/öğrencilerin, Türkçe’yi doğru, güzel ve etkin kullanan bireyler olarak yetişmeleri sağlanır.
ğ) Eğitim-ögretim sürecinin; çocuk/öğrenci, örgün eğitim kurumu, veli ve merkez ile is birliğinde devam ettirilmesine çalışılır.e açılan bilim ve sanat merkezlerinin kuruluş ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
MİSYONUMUZ
Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren ve konunun uzmanları tarafından üstün yetenekli olduğu belirlenen öğrencilere yaşantısal bir eğitim vermek.
Hedef kitlesindeki üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak.
İLETİŞİM
TEL:0 ( 422 ) 238 03 33
FAX:0 ( 422 ) 238 41 41
malatyabilsem@hotmail.com
İLETİŞİM
TEL:0 ( 422 ) 238 03 33
FAX:0 ( 422 ) 238 41 41
malatyabilsem@hotmail.com