Arama

Timon

Güncelleme: 10 Aralık 2015 Gösterim: 7.423 Cevap: 2
Kral_Aslan - avatarı
Kral_Aslan
VIP MsXTeam
19 Ekim 2006       Mesaj #1
Kral_Aslan - avatarı
VIP MsXTeam

Timon (M.Ö. 320 - 230)

Sponsorlu Bağlantılar
Bir başka septik de Pyrrhon'un öğrencisi olan Timon'dur. Timon Atina'ya gelmiş ve Eflâtun'un Akademisi'nde büyük bir saygınlık kazanmıştır. O kadar ki, Timon'un etkisiyle Akademi bir süre şüpheci bir yol izlemiştir. Bu ise garip bir görünümdür. Çünkü Eflâtun'un Akademisi, hiçbir zaman şüphecilik eğilimi göstermemiştir. Eflâtun'un kendisi de hiçbir şekilde şüpheci sayılamaz.
Ayrıca Eflâtun'u izleyenler şüpheci değil, daha çok mistik bir yola sapmışlardır. Fakat Eski Akademinin "sayı mistisizmi"ne karşı, Orta. Akademi şüpheci (septik) bir yol izlemiştir.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 10 Aralık 2015 23:56
Biyografi Konusu: Timon nereli hayatı kimdir.
Hayatın ne anlamı var.. Yanımda sen olmayınca....
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
3 Ağustos 2007       Mesaj #2
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
Bir başka septik Pyrrhon’un öğrencisi olan Timon’dur. Timon Atina’ya gelmiş ve Eflatun’un Akademisi’nde büyük bir saygınlık kazanmıştır. O kadar ki, Timon’un etkisiyle Akademi bir süre şüpheci bir yol izlemiştir. Bu ise garip bir görünümdür. Çünkü Eflatun’un Akademisi, hiçbir zaman şüphecilik eğilimi göstermemiştir. Eflatun’u izleyenler şüpheci değil, daha çok mistik bir yola sapmışlardır. Fakat Eski Akademinin “sayı mistisizmi” ne karşı, Orta Akademi şüpheci (septik) bir yol izlemiştir. *

Sponsorlu Bağlantılar
Pyrrhon’un öğrencisi Timon, hocasının özetini üç soruda toplamıştır:
  • “Nesnelerin gerçek yapısı nedir?”
  • “Nesneler karşısındaki duruşumuz ne olmalıdır?”
  • “Nesneler karşısında doğru bir duruştan ne kazanırız?”
Timon bu üç soruyu, çok kısa, ama çok açık olarak, birer sözcük ile cevaplandırıyor:
  • Birincisine akatalepsia (kavranamaz),
  • İkincisine epokhe (yargıdan kaçınmak),
  • Üçüncüsüne de ataraxia (sarsılmazlık)
diyor.
Ruhun tutkulardan kurtularak dirlik ve düzene kavuştuğu “sarsılmazlık” durumu olan ataraxia, burada, düşünce zincirlenmesinin asıl ve son amacıdır.
Ataraxia, septikler için eudaimonia’dır, en yüksek mutluluktur.
Epokhe de burada, sadece teorik değil, pratik anlamı ile de göz önünde bulundurulmaktadır. Epokhe, sadece gerçek varlıkla ilgili her türlü yargıdan kaçınma olmayıp, bir de özellikle her türlü mutlak nitelikteki değerlemeden kaçınmak, dolayısıyla “nesnelerin kendisi”ne yönelmiş her türlü istek ve duygudan da kaçınmak demektir. **



* Ord. Prof. Dr. Ernst von Aster - İlkçağ ve Ortaçağ Felsefe Tarihi
** Prof. Macit Gökberk – Felsefe Tarihi
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
19 Ekim 2015       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Timon

Ad:  Timon.jpg
Gösterim: 464
Boyut:  22.6 KB