Arama

Ergoterapist hakkında bilgi verir misiniz?

Güncelleme: 3 Ocak 2018 Gösterim: 26.687 Cevap: 2
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Ağustos 2011       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Ergoterapist hakkında bilgi verir misiniz?
Son düzenleyen Safi; 3 Ocak 2018 18:57
ener - avatarı
ener
Ziyaretçi
3 Ağustos 2011       Mesaj #2
ener - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Ergoterapist
Ergoterapistlik, Federal Almanya genelinde
Sponsorlu Bağlantılar
geçerli bir yasal düzenlemeye göre uygulanır.
Esas itibarıyla 3 yıl sürer ve devlet sınavıyla sona erer.

Ergoterapistlerin görevleri nelerdir?
- İşlevsel, sensomotorik, nevro-psikolojik ve/veya psikososyal bozuklukları olan hastaları bilgilendirmek ve tedavi etmek
- Hasta için tedavi planı oluşturmak
- Hastayı yemeğini yiyebilmek, giyinmek, yazı yazabilmek gibi temel işlem yeteneklerin edinilmesine çalıştırmak
- Ortopedik yardımcı araçların kullanımında egzersiz yaptırmak
- İş yerinin düzenlenmesinde öneri getirmek ve yardımcı olmak

Ergoterapistler nerelerde çalışır?
- Hastane ve kliniklerde
- Yaşlılar ve bakım yurtlarında
- Rehabilite merkezlerinde
- Yatılı ve günlük bakım hizmetlerinde
- Meslek Teşvik ve Eğitim Atölyelerinde

Bu meslek için hangi koşullar tercih nedenidir?
- Bakım hizmetleri ve organizasyon işlerine ilgi duymak
- Hastalar ve engellilerle çalışmayı istemek
- Sabırlı olmak ve iletişimi güçlü olmak
- Hastalara ve engellilere karşı duyarlılık
- Bedensel ve ruhsal dayanıklılık
Ön koşul: Sağlık açısından uygunluk, en az 18 yaşında olmak ve
Realschulabschluss

Eğitim sonrası yükselme olanakları nelerdir?
Okul bittikten sonra birçok kurs ve eğitim seminerleriyle meslekte yükselme ve uzmanlaşma olanaklarından bazıları şunlar:
- Fizyoterapi, devinim terapisi (Bewegungstherapie)
- Gevşeme teknikleri, otojen egzersizi (Autogenes Training)
- Rehabilitasyon
- Dans ve devinim terapisi (Tanz- und Bewegungstherapie)
- Sağaltım veya özel pedagoji (Heil- oder Sonderpädagogik)

Meslekte uzun yıllar çalıştıktan sonra alttaki branşlarda bir üst eğitim görmek:
- Sosyal Hizmetler Uzmanlığı (Fachwirt/in – Soziale Dienstleistungen) ve Fachhochschulreife ile alttaki branşlarda akademik eğitime devam etmek mümkündür:
-Dipl. Mesleki Pedagoji (Dipl. Berufspädagoge/in)
- Dipl. Medikal Pedagoji (Dipl. Medizinpädagoge/in)

Son düzenleyen Safi; 3 Ocak 2018 18:59
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
3 Ağustos 2011       Mesaj #3
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
İş ve Uğraşı terapisi (Ergoterapi)
İş ve Uğraşı Terapisi (Occupational Therapy)
İş ve uğraşı terapisi, sağlığı iyileştirmek ve sürdürmek, patolojiyi düzeltmek ve azaltmak amacıyla kişinin belirlenen aktivite ve görevlerde performansını düzeltme, güçlendirme ve artırmaya; adaptasyon ve üretkenlik için gerekli olan beceri ve fonksiyonları öğrenmeye katılımını sağlayan bir bilim ve sanattır. Temel ilkesi kişinin üretken bir yaşam için önemli olan görev ve rolleri yaşam boyunca kendisi ve çevresi açısından hoşnutlukla yerine getirebilme kapasitesini sağlamaktır. İş ve uğraşı terapisinin amacı; bir hastalık, kaza veya deformiteden sonra geride kalan kapasiteleri geliştirerek hastanın bağımsız bir yaşam için maksimum seviyeye ulaşmasına yardım etmektir.

İş ve Uğraşı Terapisti (Occupational Therapist)
Çeşitli sakatlıklarla giden karmaşık sorunların çözümü için ekip yaklaşımı, tıbbi rehabilitasyonda temel prensiplerdendir. Ekip, sorumlulukları paylaşan, farklı disiplinlerden gelen sağlık görevlilerin oluşturduğu grup olarak tanımlanır. Rehabilitasyon ekibinin lideri fiziyatrist yani “Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon (FTR) Uzmanı” hekimdir. Hekim dışında ekipte fizyoterapist, iş ve uğraşı terapisti, rehabilitasyon hemşiresi, prostetist-ortotist, psikolog, sosyal hizmet uzmanı, konuşma terapisti gibi birçok farklı disiplinlerden meslek sahipleri bulunurlar.

Ülkemizde hekim olmayan yardımcı tıbbi rehabilitasyon elemanı denince, hemen neredeyse fizyoterapistten başkası akla gelmemektedir. Çünkü diğerlerinin ya hiç eğitimi yapılmamakta, veya nitelik ve nicelik bakımından yetersiz durumda bulunmaktadırlar. Ülkemizde tıbbi rehabilitasyon çalışmalarının yeterli düzeyde olmamasının önemli bir nedeni, bu işle esas uğraşması gereken iyi eğitim görmüş personelin olmayışı ve bu personelin eğitimini yapacak okullar ya da programların bulunmayışıdır.

Tıbbi Rehabilitasyon ekibi elemanlarının en önemlilerinden birisi de iş ve uğraşı terapisti’dir. İş ve uğraşı terapisti bu ekipte hastanın iş ve uğraşı ile ilgili terapilerini yürüten kişidir.

Dünyada İş ve Uğraşı Terapisi
Dünyada, iş ve uğraşı terapisinin kökleri 1900’lü yılların başlarına kadar uzanmaktadır. Hasta ve özürlü bireylerde yapılan eğitimler ve terapiler sonucunda, amaca yönelik aktivitelerde ne denli önemli gelişmeler kaydedilebileceği anlaşılmasıyla iş ve uğraşı terapisi mesleği doğmuştur. Özellikle 2. Dünya Savaşından sonra özürlü sayısının hızlı artışı ve ortaya çıkan gereksinim ile bu mesleğin gelişimi hız kazanmıştır.

Dünyada, özellikle gelişmiş ülkelerde iş ve uğraşı terapisi, rehabilitasyon tıbbının önemli bir alt başlığını oluşturmaktadır. Çağdaş ülkelerde, iş ve uğraşı terapisi ile ilgili olarak birçok üniversite bünyesinde 2 veya 4 yıllık eğitim programlarının sunulduğu okullar yer almaktadır.

Ülkemizde İş ve Uğraşı Terapisi
Ülkemizde bugüne kadar ne yazık ki, iş ve uğraşı terapisi alanında bir okul açılmamış, iş ve uğraşı terapisti yetiştirilmemiştir. Oysa bütün çağdaş ülkelerde, iş ve uğraşı terapisi okulları bulunmakta, iş ve uğraşı terapistleri rehabilitasyon ekibi içerisinde yer almaktadırlar.

Yahya Kaptan Meslek Yüksekokulu, ülkemizde daha önceden bulunmayan “iş ve uğraşı terapisi” eğitimini vermek ve “iş ve uğraşı terapisti” yetiştirmek üzere, Mayıs 2002 tarihinde resmen kurulmuştur ve aynı sene Sağlık Meslek Liselerinden alınan 25 öğrenci ile eğitim ve öğretime başlamıştır.
Yahya Kaptan Meslek Yüksekokulu modern tıbbi cihazlar, labortatuvarlar ve atölyelerle donatılmıştır.

İş Uğraş Terapisi
İş Uğraş Terapisi, fiziksel ve zihinsel kısıtlılıkları olan çocukların yeni beceriler öğrenmesine ve günlük hayata daha aktif ve özgüvenle katılmasına yardımc olur. Çocuklarda İş Uğraş Terapisi, görsel yetenekleri ve algılama becerilerini, kognitif (bilişsel) yetenekleri, duyuların değerlendirilmesini, ince motor aktivitelerini geliştirir, destekler. Bu yaklaşımla, çocukların özgüvenlerini ve başarı duygularını pekiştirirken, bağımsızlık kazanmalarını sağlıyoruz.

İş Uğraş Terapisinden, doğumsal sakatlanmalarda ve doğumsal defektlerde, duyusal bütünleme sorunlarında, kırıklarda ve davranışsal sorunlarda yararlanılır. Terapi ile normal gelişim süreçleri ve performan kriterleri desteklenir ve çocukların yitirdiği fonksiyonları yeniden kazanması sağlanır.
İş Uğraş Terapistlerimiz, çocuğun gelişim durumunu değerlendirerek, özel bir eğitim terapi programı başlatır, kullanılacak yöntemleri ve yardımcı cihazları baştan belirler. Terapistimiz bu sırada ailenin de etkin katılımını sağlamak üzere, aile üyelerine çocuğun bakımı ve gelişimi için güvenli ve etkili yöntemler öğretir, çocuğun hekimi ve öğretmeni ile koordinasyon halinde çalışır.

Çocuklar zaman içinde yaşam becerilerini yeniden kazanırlar. Yazma, kesme ve diğer ince motor yetenekleri geliştirirler. Aynı zamanda, kendilerini beslenme ve giyinme gibi günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlaşırlar. Çocuğun kas gücü ve yetenekleri gelişmiyorsa, çocuğun bu tür günlük aktivitelerini yerine getirebilmesi için alternatif çözümler sunulur. Terapistlerimiz ayrıca çocuğun işitme protezi ve tekerlekli sandalye gibi diğer ihtiyaçlarının türünü de belirler, uygunluğunu izler.

Çocukların en temel işi oyun ve öğrenmek olduğu için, çocukların iş uğraş tedavisi çoğunlukla oyun ve eğitimsel aktiviteleri içerir. Terapistimiz tutma, kavrama ve bırakma gibi ince motor yeteneklerinin gelişimi için oyuncaklar kullanır. Topun bir hedefe atılması (basket potası gibi) ve itilmesi, tahtaya yazılmış yazıların kopya edilmesi gibi aktivitelerle el-göz koordinasyonuna da yardımcı olur.

Otistik çocuklarda İş Uğraş Terapisi, duyusal-bazlıdır ve çocukların duyusal sistemlerini bütünlemeyi hedefler. Terapide, hedefleri olan bir oyun oynanması ve diğer bireylerle etkileşim içinde olunması teşvik edilir. Sallanma, derin dokunma, masaj gibi diğer teknikler otistik çocuk için önemli gelişimler sağlar. Otistikler ve diğer çocuklar için eğlenceli ve etkili öfke kontrolü yöntemleri de uygulanır.

İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ TEKNİKERİ
TANIM
Hastalık, özür ve diğer sağlık nedenlerinden kaynaklanan hareket bozukluklarına, Fizyoterapist kontrolünde fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik tedavi programını uygulayan kişidir.

GÖREVLER
Fizyoterapist kontrolünde;
Hekim muayenesinden sonra, hastanın değerlendirmesini yapar,
Hastaya uygun tedavi programı hazırlar,
Tedavi programını hastaya uygular,
Vücudun hareket gücü azalmış kısımlarını güçlendirici egzersizler uygular,
Felçli hastalara özel tedavi uygular,
Tümüyle yok olan veya işlevini yerine getiremeyen organların desteklenmesi için takılan yardımcı cihazların kullanımını hastaya öğretir,
Uygulanan tedaviden sonra hastaya ev egzersizleri gösterir.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
Tedavi topları,
Kum torbası, ağırlıklar,
Vakum
Servikal traksiyon aleti
Oyuncaklar,
Yap - bozlar,

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
İş ve uğraşı terapisi teknikleri olmak isteyenlerin ,
Yoğun dikkat yeteneği gelişmiş,
Ayrıntıyı algılayabilen, yönergeyi izleyebilen,
El ve parmak becerisi gelişmiş,
İşbirliğine yatkın,
Biyoloji, fizik ve psikolojiye ilgili,
Sabırlı, sakin,
Başkalarını anlayabilen (Empati kurabilen), onlara yardım etmekten hoşlanan,
Temizliğe önem veren
kimseler olması gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
İş ve uğraşı terapisi teknikeri hastahaneler ve rehabilitasyon merkezi gibi kapalı mekanlarda görev yapar. Çalışma ortamı oldukça güvenli, temiz ve sterildir. Çalışırken genellikle ayakta ve çeşitli aletler kullanırlar.
Birinci derecede uğraş konusu insanlardır. Görev sırasında hekimler, fizyoterapistler, meslektaşları, hastalar, özürlüler ve yaşlılar ile sürekli iletişim halindedir. Dikkat gerektiren bir çalışma gerçekleştirirler.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Bu bölümden mezun olanlar gördükleri eğitim kapsamında kamu ve özel sektöre bağlı hastanelerde, özel kliniklerde, özel rehabilitasyon merkezlerinde, spor kulüplerinde, huzurevlerinde iş bulabilirler.
Trafik kazaları, iş kazaları ve çeşitli hastalıklar gibi nedenlerle iş ve uğraş terapisi teknikerlerine ihtiyaç duyulmaktadır.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; Meslek Yüksekokullarının “İş ve Uğraşı Terapisi” önlisans bölümünde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Meslek liselerinin Ebelik, Ebelik Hemşirelik, Laborant, Laboratuar, Laboratuar Teknisyenliği, Sağlık Memurluğu, Veteriner-Laboratuar, Yaşlı Hizmetleri bölümlerinden mezun olanlar “İş ve Uğraşı Terapisi” ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.

Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da genel liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara isteklerine ve ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve yeterli “Sayısal (SAY)” puanı almaları gerekir.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Eğitim süresi lise veya dengi okuldan sonra iki yıldır.
Eğitim süresince ;
Anatomi,
Fizyoloji,
Kinezyoloji,
Rehabilitasyon tıbbına giriş,
Davranış bilimleri,
Pediatrik rehabilitasyonuna giriş,
Nöroanatomi,
İş ve uğraşı terapisinde temel kavramlar,
Nörolojik rehabilitasyon,
Pediatrik rehabilitasyon iş ve uğraşı terapisi
Kas iskelet sistemi hastalıkları rehabilitasyonu,
Nörolojik hastane rehabilitasyonu ve iş uğraşı terapisi,
Ortezler ve ortez uygulaması,
İleri klinik iş ve uğraşı terapisi ve uygulamaları,
Tıbbi tarih ve deontoloji,
Fizik tedavi modaliteleri,
Günlük yaşam aktivitelerinde çevresel düzenlemeler,
Rehabilitasyon ekibinde ekip elemanlarının ve ailelerinin görevleri,
Klinik uygulamalar gibi meslek dersleri ile
Yabancı Dil,Türk dili,Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi gibi kültür dersleri verilmektedir.

MESLEKTE İLERLEME
“İş ve Uğraşı Terapisi” ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde “Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ” lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunun sağladığı öğrenim ve harç kredilerinden faydalanabilirler. Çeşitli kurum ve kuruluşlardan burs alabilirler.

Meslek elemanları kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmak istemeleri durumunda 10. derecenin 2. kademesi ile göreve başlarlar. Maaşları her yıl bütçe kanununa göre belirlenmektedir.
Özel sektörde ise çalışılan yer, tecrübe vb. durumlara göre kazanç durumu değişiklik göstermektedir. İlk işe girişte asgari ücret düzeyinde kazanç söz konusudur. Daha sonraki kazanç ise asgari ücretin 2-3 katı arasında değişmektedir.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
İlgili eğitim kurumları,
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Eğitim süresi lise veya dengi okuldan sonra iki yıldır.

Eğitim süresince ; anatomi, fizyoloji, kinezyoloji, rehabilitasyon tıbbına giriş, davranış bilimleri, pediatrik rehabilitasyonuna giriş, nöroanatomi, iş ve uğraşı terapisinde temel kavramlar, nörolojik rehabilitasyon, pediatrik rehabilitasyon iş ve uğraşı terapisi kas iskelet sistemi hastalıkları rehabilitasyonu, nörolojik hastane rehabilitasyonu ve iş uğraşı terapisi, ortezler ve ortez uygulaması, ileri klinik iş ve uğraşı terapisi ve uygulamaları, tıbbi tarih ve deontoloji, fizik tedavi modaliteleri, günlük yaşam aktivitelerinde çevresel düzenlemeler, rehabilitasyon ekibinde ekip elemanlarının ve ailelerinin görevleri, klinik uygulamalar gibi meslek dersleri ile yabancı dil,Türk dili,Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi gibi kültür dersleri verilmektedir.

Son düzenleyen Safi; 3 Ocak 2018 19:01
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.

Benzer Konular

3 Kasım 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
25 Mart 2010 / Misafir Cevaplanmış
24 Mayıs 2011 / Misafir Cevaplanmış
11 Nisan 2012 / Misafir Soru-Cevap
2 Mart 2011 / 5460 Soru-Cevap