Arama

Anıtlar - Özgürlük Heykeli

Güncelleme: 26 Ekim 2016 Gösterim: 7.377 Cevap: 4
asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
17 Kasım 2008       Mesaj #1
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın

ÖZGÜRLÜK HEYKELİ

Ad:  Anıtlar - Özgürlük Heykeli1.jpg
Gösterim: 1064
Boyut:  80.3 KB

ya da "Dünyayı Ay­dınlatan Özgürlük" adıyla bilinen bu dev hey­kel ABD'de, New York limanının girişindeki Liberty (Özgürlük) Adası'ndadır.
Sponsorlu Bağlantılar

Özgürlük Heykeli ABD ve Fransa arasındaki dostluğun ve özgürlüğün simgesidir.
Bu, havaya kaldırdığı sağ elinde bir meşale, sol elinde Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi'nin tarihinin yazılı olduğu levhayı tutan bir kadın heykelidir. 46 metre yüksekliğinde, 225 ton ağırlığında olan heykelin kaidesiyle birlik­te toplam yüksekliği 92 metredir. Çekiçle dö­vülerek biçim verilen bakır levhalardan yapıl­mıştır.

Fransız heykelci Frederic Auguste Bartholdi'nin yapıtı olan Özgürlük Heykeli Fransız halkının ABD halkına bir armağanıydı. 1876'da yapımı tamamlanarak Amerikan Ba­ğımsızlık Bildirgesi'nin (4 Temmuz 1776) 100. yıldönümü için gemiyle New York'a gönderil­di; 1886'da yerine dikildi; 1924'te de ulusal anıt ilan edildi. 1986'da yapımının 100. yıl kutlamalan için onarılarak temizlendi.

Her yıl binlerce turistin ziyaret ettiği heyke­lin tabanından kaidenin çevresindeki balko­na ulaşan bir asansör vardır. Heykelin tacındaki seyir platformuna ise içinden döner bir merdivenle çıkılır. Buradan bakıldığında tüm New York kenti görülebilir.

MsXLabs.org & Temel Britannica

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 26 Ekim 2016 23:28
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....
The Unique - avatarı
The Unique
Kayıtlı Üye
5 Ağustos 2009       Mesaj #2
The Unique - avatarı
Kayıtlı Üye
Ad:  Anıtlar - Özgürlük Heykeli3.jpg
Gösterim: 932
Boyut:  63.3 KB
Özgürlük Heykeli

ABD’de, Yukarı New York Koyundaki Liberty Adasında bulunan dev heykel.
Sponsorlu Bağlantılar

ABD ve Fransa halklarının dostluğunu ölümsüzleştirmek için dikilmiştir. Kaidesiyle birlikte 92 m yüksekliğinde- dir. Havaya kaldırdığı sağ elinde bir meşale, sol elinde ise Amerikan Bağımsızlık Bildirgesinin tarihinin (4 Temmuz 1776) yazılı olduğu bir levha tutan kadın figürü biçimindedir. Bir asansörle balkon katma çıkılır; oradan bir döner merdivenle heykelin başındaki tacın içinde yer alan seyir platformuna ulaşılır. Girişte kaidenin üstündeki bir levhada Emma Lazarus’un “The New Colossus” (Yeni Dev) (1883) adlı sonesi yazılıdır. Heykelin altında Amerikan Göç Müzesi (1972) yer alır.

Amerikan İç Savaşı’ndan sonra Fransız tarihçi Edouard de Laboulaye böyle bir heykelin yapılmasını önerdi. Fransa halkından toplanan parayla 1875’te Fransa’da başlatılan çalışmayı heykelci Frederic-Auguste Bartholdi yönetiyordu. Heykel, çekiçle döğülerek biçim verilen bakır levhalardan yapıldı. Bu levhalar, tasarımını Eugene-Emmanuel Viollet-le-Duc ve Alexandre-Gustave Eiffel’in yaptığı dört büyük çelik ayaktan oluşan bir iskeletin üstüne kaplandı. 1885’te tamamlanan 46 m yüksekliğinde ve 225 ton ağırlığındaki heykel yeniden parçalara ayrıldı ve gemiyle New York kentine gönderildi. Bundan sonra ABD’li mimar Richard Morris Hunt’ın tasarımıyla Bedloe Adasındaki Wood Kalesi’nin içinde bir kaide yapıldı. Bu kaidenin üstüne yerleştirilen heykel 28 Ekim 1886’da Başkan Cleveland tarafından açıldı.

1924’te ulusal anıt ilan edildi. Ordunun 1937’de Wood Kalesi’ni bırakmasından sonra adanın geri kalan bölümü de anıt alanına katıldı. 1956’da Bedloe Adasının adı Liberty Adası olarak değiştirildi (İngilizce liberty: “özgürlük”). Bir zamanlar ülkenin en önemli göçmen karşılama istasyonu olan Ellis Adasının da 1965’te anıt alanı içine alınmasıyla bu alanın yüzölçümü yaklaşık 24 hektara ulaştı. Temmuz 1986’daki yüzüncü yıl kutlamalarından önce ABD ve Fransız işçileri tarafından yeniden elden geçirilen heykelde gerekli onarımlar yapıldı.

kaynak: Ana Britannica

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 26 Ekim 2016 23:16
Bir bildiğim varsa hiç bir şey bilmediğimdir. (:
AndThe_BlackSky - avatarı
AndThe_BlackSky
VIP VIP Üye
19 Ekim 2011       Mesaj #3
AndThe_BlackSky - avatarı
VIP VIP Üye
Ad:  Anıtlar - Özgürlük Heykeli4.jpg
Gösterim: 680
Boyut:  88.1 KB
Heykel, 19. yüzyılın ortalarında Türk toprağı olan Mısır'a dikilmesi maksadıyla Fransızlar tarafından hazırlanmış ama sonradan yaşanan bazı şanssızlıklar yüzünden Mısır yerine Amerika yolunu tutmuştu. İşin daha da garip tarafı, heykelin masraflarının büyük kısmının, zamanın hükümdarı Sultan Abdüláziz tarafından bizzat ödenmiş olmasıydı.
'NEW York' dendiği zaman, çoğumuzun hatırına ilk önce Manhattan'daki gökdelenler ve şehrin hemen önündeki adada yükselen, kaidesiyle beraber tam 93 metrelik 'Özgürlük Heykeli' gelir. 1880'li senelerde Fransa'da yapılan Özgürlük Heykeli'nin masraflarının büyük kısmının bizden çıktığını, projesinin New York'a değil, o yıllarda Türk toprağı olan Mısır'a dikilmek üzere hazırlandığını ve son anda yaşanan bir talihsizlik neticesinde Amerika'ya gittiğini bilir misiniz? İşte, kaçırılan bu fırsatın kısa öyküsü:
19. asırda Osmanlı İmparatorluğu'nun toprağı olan Mısır, yüzyılın ilk yıllarından itibaren Kavalalı Mehmed Ali Paşa'nın soyundan gelen 'Hıdiv' unvanlı valiler tarafından idare ediliyordu ve içişlerinde bağımsız hale gelmişti. Mısır valileri, sadece yabancı memleketlerle imzaladıkları anlaşmalarla mali protokolleri padişaha tasdik ettirmekle yükümlüydüler ve İstanbul, bu gibi talepleri genellikle her zaman yerine getiriyordu.

Mısır Valisi Said Paşa'nın Fransız mühendis Ferdinand de Lesseps'e 1854'te hazırlattığı ve Akdeniz ile Kızıldeniz'i birbirine bağlayacak olan Süveyş Kanalı projesi de onaylaması için Osmanlı hükümdarına sunulmuştu. Projenin arkasında Fransa vardı ama İngiltere, Akdeniz'deki ve Hindistan'daki hákimiyetini sona erdirebilecek olan böyle bir hazırlığa karşı çıkıyor ve zamanın hükümdarı Sultan Abdüláziz'i, projeyi reddetmesi için devamlı bir baskı altında tutuyordu. Said Paşa, İstanbul'un tasdikini beklemedi ve 1854'ün 30 Kasım'ında Fransız mühendise projenin hayata geçirilmesi için gerekli şirketin kurulması iznini verdi. Fransız sermayesiyle kurulan şirketin hisse senetlerinin tamamı satılınca İngiltere, Sultan Abdüláziz'e daha da fazla baskı yapmaya başladı ve hükümdar, Mısır Paşası'nın projesini 12 yıl boyunca onaylamadı. Mısır tarafı ise, İstanbul'un tasdiki gelmeden işe başladı ama Said Paşa 1863'te birdenbire ölüverdi. Yerine geçen İsmail Paşa ise Fransız değil, İngiliz taraftarıydı, bu yüzden iktidarının ilk yıllarında projeye gereken önemi vermedi ama daha sonraki senelerde Kanal'ın Mısır'a nasıl bir hayati değişiklik getireceğini farkedince işe o da dört elle sarıldı. Kazılar neredeyse tamamlanmak üzereyken Fransız hükümeti, Sultan Abdülaziz'e İngilizler'den daha fazla baskı yapmaya başladı. Sultan Abdülaziz, 1866'nın 19 Mart'ında yayınladığı fermanla Kanal'a izin verirken Kanal Þirketi ile Said ve İsmail Paşalar arasında varılan anlaşmaları onayladı, üstelik Mısır'ın kanal inşaatı için yaptığı dış borçları da devlet garantisi altına aldı ve kendisi de Kanal Şirketi'nin hisselerine oldukça yüksek bir meblağ yatırdı.

Asya'nın Işığı Olacaktı
Said Paşa ile kanalın mühendisi olan Ferdinand de Lesseps arasında 1854'te varılan anlaşmanın çok ilginç bir maddesi vardı: Kanal'ın Akdeniz'e açıldığı yere dev bir heykel dikilecekti. Heykel, firavunlar zamanının giysilerine bürünmüş bir kadın şeklinde olacak ve elinde 'Asya'nın ışığının Mısır'dan geldiğini' sembolize eden bir meşale tutacaktı. Sultan Abdülaziz'in ödediği paralar arasında yapılacak olan heykelin masraflarının bir bölümü de vardı. Paşa ve mühendis, eseri Fransa'nın tanınmış heykeltraşlarından olan Frederic Auguste Bartholdi'ye sipariş ettiler, hatta bir hayli avans da ödendi ve Bartholdi işe başladı. Dikileceği yerde monte edilecek şekilde parçalar halinde hazırlanan heykel birkaç sene sonra tamamlanmış, kanalın Akdeniz'e açıldığı yerde birkaç hafta içerisinde yerleştirilebilecek hale getirilmiş ve Marsilya'dan bir gemi ile Mısır'a nakledilmesinin hazırlıklarına bile girişilmişti.Ama, Said Paşa'dan sonra Mısır'ın başına geçen İsmail Paşa, Müslüman bir memlekette böylesine büyük bir heykelin dikilmesinin halk arasında hoşnutsuzluk yaratacağını düşündü ve mühendis Ferdinand de Lesseps'e, heykelin Mısır'a getirilmemesi talimatını verdi. Mühendis'in Paşa'yı ikna çabaları neticesiz kaldı. Süveyş Kanalı 1869 Kasım'ında dünyanın dört bir tarafından gelen davetlilerin katıldığı büyük ama 'heykelsiz' törenlerle açıldı. Bartholdi'nin eseri ise, Mısır'da bu yaşananlardan sonra Paris'te bir depoya kondu ve tozlanmaya terkedildi. O yıllarda dünyanın bir başka tarafında, Fransa ile Amerika Birleşik Devletleri arasında büyük bir muhabbet yaşanıyor ve taraflar birbirlerine jest üstüne jest yapıyorlardı.

Heykel, Amerika Yolunda
Paris'te kurulan Fransız-Amerikan dostluk grubunun lideri olan Edouard Rene Lefebvre de Laboulaye, Fransız Hükümeti'ni Amerikalılar'ın Fransa'n ın dostluğunu daima hatırlamaları için bir hediye gönderilmesi konusunda ikna etti ve hediyenin devasa bir heykel olması kararlaştırıldı. Heykel bir elinde hukuku simgeleyen bir kitap tutacak, diğer elinde de 'dünyayı aydınlatan özgürlüğün sembolü' olan bir meşale taşıyacaktı. Sipariş gene aynı heykeltraşa, Frederic Auguste Bartholdi'ye verildi. Bartholdi'nin eseri zaten hazırdı, senelerden beri bir depoda beklemedeydi ve tek eksiği üst kısmında, yani elleriyle kollarında ve yüzünde bazı değişiklikler yapılmasıydı. Amerikalılar heykelin New York'un hemen girişinde bulunan ufak adalardan birine yerleştirilmesine karar verdiler. Bartholdi, kaidenin yerini görmek için New York'a gitti ve Paris'e dönüşünde yeniden işe başladı. Bakır ve çelik ten yaptığı heykelin mühendisliği ilgilendiren taraflarını Paris'e kendi adıyla anılan bir kule dikmiş olan Gustave Eiffel ile beraberce çalışarak tamamladı ve 1884 Haziran'ın ilk günlerinde eserini Fransız hükümetine teslim etti. Bartholdi heykelin yüzünü tamamen değiştirmiş ve metale annesi Charlotte'in siluetini işlemişti.
Birbirine monte edilecek şekilde yapılmış 350 parçadan oluşan heykel 'İsere' adındaki bir Fransız gemisine yüklendi ve 4 Kasım 1885 günü New York'a ulaştı. New York'ta, bu arada heykelin kaidesinin yapımı için bir bağış kampanyası başlamış, ilk bağışı Macar göçmeni olan, New York'ta 'World' adında bir gazete çıkartan Joseph Pulitzer yapmış ve kaide için 100 bin dolar vermişti. Macar göçmeni gazeteci, daha sonra gazetecilikte dünyanın en büyük ödülü sayılan 'Pulitzer'in de isim babası olacaktı. Kaidenin inşasından sonra sıra heykelin dikilmesine ve resmi açılışa geldi. Bartholdi, New York'a yanına bu defa Süveyş Kanalı'nın mühendisi ve heykelin fikir babası olan Ferdinand de Lesseps'i de alarak gitti ve 1886'nın 25 Ekim'inde yapılan törende eserinin açılışını bizzat yaptı.
Son düzenleyen Safi; 26 Ekim 2016 23:16
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
27 Şubat 2013       Mesaj #4
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Özgürlük Heykeli'nin Hikayesi
Ad:  Anıtlar - Özgürlük Heykeli6.jpg
Gösterim: 744
Boyut:  112.4 KB

Tabletin üstünde 4 Temmuz 1776 tarihi (Bağımsızlık Bildirgesi’nin tarihi) yazılıdır. Heykelin başındaki taç’ın 7 sivri ucu 7 kıtayı veya 7 denizi simgeler. Heykelin yüksekliği 46 m, kaidesi ile beraber 93 m’dir. Ziyaretciler heykelin içinden meşaleye kadar 168 basamaklı bir merdivenden çıkabilirler. Heykelin meşale tutan sağ elinin yüksekliği 13 metredir. Meşalenin etrafındaki dehlizde 15 kişi birarada dolaşabilir. Heykelin başının genişliği 2 metre, yüksekliği ise tacı ile birlikte 5 metredir.
Yontu dikilmeden 1 yıl önce (1885′te) yayımlanan renkli taş baskı

93 metre yüksekliğindeki Özgürlük Anıtı ilk olarak 1860’lerde, ilk olarak Osmanlı İmparatorluğu yönetimindeki Mısır’ın Hıdiv’i Said Paşa’nın Süveyş Kanalı inşası için imzaladığı antlaşmanın gereği olarak Suveyş Kanalı’ndaki Port Said Limanı’nın girişine konulmak üzere planlanmıştır. Ancak dönemin Osmanlı Sultanı Abdülaziz tarafından peşinatı ödendiği halde dikilen heykelden ötürü yerel huzursuzluk çıkacağı endişesiyle, Kavalalı soyundan Hıdiv İsmail Paşa planlanan yere inşasını istememiştir.

Fransız bir heykeltraş olan Frederic Auguste Bartholdi’ye ısmarlanan bu heykel, bakır ve çelikten yapılarak tamamlanmış, fakat daha sonra Mısır’a dikilmesinden vazgeçilmesiyle Paris’te bir depoya kaldırılmıştır. Tasarlanan bu ilk heykel Kızıldeniz ile Akdeniz’in birleştiği yere koyulacak firavunlar zamanının giysilerine bürünmüş bir kadın şeklindeymiş ve elinde ‘Asya’nın ışığının Mısır’dan geldiğini’ sembolize eden bir meşale tutuyormuş. Bu olaydan 20 yıl sonra 1885’te Fransa hükümeti A.B.D ile olan iyi ilişkilerinin bir göstergesi olarak büyük bir heykel yaptırmak istediğinde yine aynı heykeltraşın kapısı çalınmış. Hazır durumda olan heykel depodan çıkarılmış, heykeltraş Bartholdi ve Gustave Eiffel (Eyfel kulesinin mühendisi) birlikte çalışarak bazı değişikliklerle heykeli yenilemişler ve New York sahilinde Liberty Adasına yerleştirilmiş.

Özgürlük Heykeli, ziyaretçilere açıktır. Ziyaret etmek isteyenler adaya bir feribotla ulaşırlar, merdivenleri tırmanarak meşaleye çıkabilir ve New York limanını seyredebilirler.

Heykele Singer dikiş makinelerinin kurucusu Isaac Singer’in dul eşi Isabelle Eugenie Boyer modellik etmiştir. Özgürlük Heykeli 1884 yılında Fransa’da tamamlandıktan 1 yıl sonra 350 parçaya bölünüp 214 sandık içinde New York limanına ulaştırılmıştır. Parçalar, 4 ay içinde kaidenin üzerinde yeniden birleştirilmiş ve 28 Ekim 1886 tarihinde binlerce izleyicinin önünde açılışı gerçekleşmiştir.
Son düzenleyen Safi; 26 Ekim 2016 23:17
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
26 Ekim 2016       Mesaj #5
Safi - avatarı
SMD MiSiM
ÖZGÜRLÜK HEYKELİ

Ad:  Anıtlar - Özgürlük Heykeli24.jpg
Gösterim: 981
Boyut:  88.2 KB
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

4 Ağustos 2009 / ThinkerBeLL Genel Mesajlar
16 Ağustos 2008 / _PaPiLLoN_ Mitoloji