Arama

Tarihi Yapılar - Eyfel Kulesi (Fransa)

Güncelleme: 30 Mart 2017 Gösterim: 24.054 Cevap: 4
kompetankedi - avatarı
kompetankedi
VIP Bir Dünyalı
27 Ağustos 2007       Mesaj #1
kompetankedi - avatarı
VIP Bir Dünyalı

Eiffel Kulesi, EYFEL KULESİ

Ad:  Eyfel Kulesi1.jpg
Gösterim: 1462
Boyut:  80.0 KB

olarak da bilinir, Paris’te inşaat mühendisliği tarihinin teknolojik başyapıtlarından sayılan ve kentin simgesi olan yapı.
Sponsorlu Bağlantılar

Fransız hükümeti,Fransız Devrimi’nin 100. Yılı’nı anmak için 1889’da bir sergi düzenlenmesini kararlaştırmıştı. Sergiyi simgeleyecek bir anıt için proje yarışması açıldı. Yarışmaya katılan 100’ün üzerindeki proje arasından ünlü köprü mühendisi Gustave Eiffel’in önerisi birinci seçildi. 300 m yüksekliğindeki kafes kiriş strüktürlü bu demir kule şaşkınlık ve kuşkuyla karşılandığı gibi, estetik açıdan da tepki uyandırdı.

O güne değin yapılmış hiçbir yapıya benzemiyordu; Roma’daki San Pietro Bazilikası’nın kubbesinden ya da el-Gize’deki Keops Piramidi’nden iki kat daha yüksekti. Üstelik onlardan farklı olarak bir yıldan bile kısa bir sürede, çok az işgücü ve masrafla inşa edilmişti. Çelik kemer ve kafes kiriş strüktürlerin, rüzgâr gücü de dahil çeşitli yükler altındaki davranışları konusunda en ileri bilgilerden yararlanılarak gerçekleştirilen yapı, inşaat mühendisliği ve mimari tasarım alanındaki bir devrimin habercisiydi. Uzun süre karşı çıkılan yapı sonunda estetik açıdan da kendini kabul ettirdi.

Kule kaidesinin dört tane beşik kemerden oluşması, statik gerekliliklerden olduğu kadar, Eiffel’in sanat beğenisinden de kaynaklanmıştı. Bu kaidenin ayakları içinde eğri bir hat üzerinde hareket edecek asansörler gerekiyordu. ABD’deki Otis Elevator Company’nin tasarladığı cam kafes biçimindeki asansörler, yapının en önemli özelliklerinden biri oldu. Eiffel Kulesi, 1930’da New York kentindeki Chrysler Binası yapılana değin dünyanın en yüksek yapısı olma niteliğini korudu.

BAKINIZ Gustave Eiffel

Son düzenleyen Safi; 30 Mart 2017 21:49
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
5 Haziran 2010       Mesaj #2
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Ad:  Eyfel Kulesi2.jpg
Gösterim: 643
Boyut:  37.7 KB
Eiffel Kulesi

Paris'in güneyindeki Champ de Mars Meydanı'nda yükselir. Fran­sa ve başka ülkelerde kurduğu köprülerle ve sukemerleriyle ünlü Fransız mühenciisi Alexandre-Gustave Eiffel'in Fransız Devri­mi'nin 100. yılını kutlamak üzere düzenlenen 1889 Paris Sergisi için tasarladığı Eiffel Kule­si o tarihten başlayarak kentin simgesi oldu. Kule o güne kadar yapılmış hiçbir yapıya benzemiyordu. O yılların en ileri teknolojisin­den yararlanılmıştı. Kulenin tamamlanması 21 ay sürdü.
Sponsorlu Bağlantılar

Eiffel Kulesi ağırlığı 7.000 ton olan çelik direklerden yapılmıştır. Tabandan yüksekliği, sonradan eklenen 17 metrelik televizyon an­teni de içinde olmak üzere, 322 metredir. 1931de New York'taki Empire State Binası' nin yapımına kadar dünyanın en yüksek yapı­sıydı.Merdiven ya da asansörle çıkılan kulenin üç ana platformu vardır. Paris'i kuşbakışı gör­mek isteyenler için gidilecek başlıca yerdir.

İkinci katta bir lokanta vardır. Kulede avrıca radyo, televizyon istasyonu ile meteoroloji araştırmaları yapan bir merkez bulunur.

Paris'in batı kesiminde (Champs de Mars'da), Sen Irmağı yakınında, 320 m yüksekliğinde çelik kule. Türkçede Eyfel adıyla da geçer. Üç katlı Eiffel Kulesi, 1889'da Gustave Eiffel tarafından 300 m yüksekliğinde yapıldı. Bu yükseklik, daha sonra tepeye yerleştirilen radyo verici antenleriyle 320 m.ye ulaştı (1959). Kenarları içbükey olan dörtgen piramit biçimindedir. Piramitin kenarları ikinci kata kadar dört ayrı payandadan oluşmaktadır. Bu kattan başlayarak payandaların dış yüzeyleri ikişer ikişer birleşir ve iç yüzeyleri kaybolarak dörtgen piramit biçimini alır.
Ad:  Eyfel Kulesi3.jpg
Gösterim: 1359
Boyut:  60.0 KB
Bugün, radyo-televizyon verici merkezi olan Eiffel Kulesi, Fransa'nın ve yakınında, 320 m yüksekliğinde çelik kule. Türkçede Eyfel adıyla da geçer. Üç katlı Eiffel Kulesi, 1889'da Gustave Eiffel tarafından 300 m yüksekliğinde yapıldı. Bu yükseklik, daha sonra tepeye yerleştirilen radyo verici antenleriyle 320 m.ye ulaştı (1959). Kenarları içbükey olan dörtgen piramit biçimindedir. Piramitin kenarları ikinci kata kadar dört ayrı payandadan oluşmaktadır. Bu kattan başlayarak payandaların dış yüzeyleri ikişer ikişer birleşir ve iç yüzeyleri kaybolarak dörtgen piramit biçimini alır. Bugün, radyo-televizyon verici merkezi olan Eiffel Kulesi, Fransa'nın ve özellikle Paris'in simgesi durumundadır.

MsXLabs.org & Temel Britannica & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

Son düzenleyen Safi; 30 Mart 2017 21:50
buz perisi - avatarı
buz perisi
VIP Lethe
15 Ocak 2012       Mesaj #3
buz perisi - avatarı
VIP Lethe
Ad:  Eyfel Kulesi4.jpg
Gösterim: 885
Boyut:  51.4 KB
Eyfel Kulesi, Paris'in ünlü demir kulesi. Kule, aynı zamanda tüm dünyada Fransa'nın sembolü halini almıştır. İsmini, inşa eden mühendis Alexandre Gustave Eiffel'den alır. En büyük turizm cazibelerinden biri olan Eyfel Kulesi, yılda 6 milyon turist çeker. 2002 yılında toplam ziyaretçi sayısı 200 milyona ulaşmıştır.

Tarihçe
Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir. Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir. Meslektaşı Emile Nouguier ile beraber ilk tasarımları yapmıştır. Kulenin, 7.739.401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları, Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir. 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 1,9 milyon kişi ziyaret edince, yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır. Böylelikle Eyfel Kulesi, daha başından, kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü. 3.000 işçi 26 ay boyunca 18.038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi. Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur.

Ancak bu arada kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir. Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir. Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış, bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır. Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir. Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar.
İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı. Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu. Ancak kule, iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi.

Teknik Özellikler
Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir. Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır. Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir.
200.000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton boya ile boyanır. Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer. Bu işlem sırasında 1.500 fırça, 5.000 zımpara kağıdı ve 1.500 iş tulumu tüketilir. Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı, 20.000 metrekare koruyucu ağ kullanılır. Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar. Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden, sarımsı kahveye, daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür. Kule 3 renk tonunda boyanır. En açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde kullanılır.
Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır. Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir. Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir.
22 Temmuz 2003 tarihinde, kısa devre sonucu, kulenin zirvesinde, hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır. Yangın bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüştür.

Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır. İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur. Ayrıca ilk katta, Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur. En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi, ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer. En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir.
Kulenin açılışından sonra, ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti. Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti. Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu. 2. Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı.
1983 tarihinde ikinci ve üçüncü katlar arasına, 1000 tonluk yürüyen merdivenin yerini alan, 4 yeni turuncu asansör monte edildi. Yürüyen merdiven 654 basamaklı ve 3 m genişliğindeydi.

Son düzenleyen Safi; 30 Mart 2017 21:55
In science we trust.
şiçeyang - avatarı
şiçeyang
Ziyaretçi
29 Mart 2012       Mesaj #4
şiçeyang - avatarı
Ziyaretçi
Ad:  Eyfel Kulesi7.jpg
Gösterim: 1142
Boyut:  90.5 KB
Eyfel kulesi

Aslen 1988 Fuarı için Barcelona’ya yapılması planlanan kule, bu fikir reddedilince Paris’te Seine Nehri’nin kıyısında Champ de Mars’da yapılmasına karar verilmiştir. Kule ismini, tasarımını yapan Gustave Eiffel’den almıştır.

Emile Naugier, Maurice Koechlin ve Stephen Sauvestre kulenin yapımında katkısı olan mimarlardır. 31 Mart 1889'da törenle açılışı yapılan Eyfel Kulesi, 6 Mayısta faaliyete geçmiştir. 300 işçinin bir araya getirdiği 18,038 parça demirden oluşturulan kule, Koechlin’in yaptığı dizaynla iki buçuk milyon perçinle birleştirilmiştir. Çalışmalar sırasında alınan güvenlik önlemlerine rağmen yapımı sırasında bir kişi hayatını kaybetmiştir.

Eyfel Kulesi, yapımından bu yana kendisini ziyaret eden 200,000,000'den fazla insanla, dünyanın yılda en çok ziyaret edilen paralı anıtıdır. Yılda yaklaşık altı milyon kişi tarafından ziyaret edilmektedir. 24 metre yüksekliğindeki televizyon anteni ile birlikte kulenin yüksekliği 324 metredir.

Bu yükseklik yaklaşık olarak 81 katlı bir binaya eş değerdir. 1887'de yapımına başlandığında “dünyanın en uzun anıtı” ünvanını Washington Anıtı’ndan alan kule, bu ünvanı 1930'da New York şehrindeki Chrysler Binası’nın yapımına kadar taşımıştır. Eyfel Kulesi günümüzde ise Fransa’nın en yüksek 5. yapısıdır.

7300 ton ağırlığındaki kule güneşle birlikte tepeden yaklaşık 18 santimetreye kadar genleşmektedir ve rüzgarlı havalarda 6-7 cm kadar yana yatmaktadır. Eyfel Kulesi’nin birinci katı 57 metre, ikinci katı 115 metre ve en tepedeki katı ise 276 metre yüksekliğindedir. Kulenin doğu, batı ve kuzey kanatlarındaki asansörlerle birinci ve ikinci katlara çıkılabilir. Tepedeki kata ulaşmak için ikinci kattan bir diğer asansöre binmek gerekmektedir.

Birinci ve ikinci katlara merdivenle de ulaşılabilirken, üçüncü kata sadece asansörle çıkılmaktadır. Bir kere birinci ya da ikinci kata çıktıktan sonra, asansör bileti ya da merdiven bileti hangisini almış olursanız olun merdivenler iniş çıkış için serbesttir.

Bilet gişesine kadarki 9 basamağın ardından, kulenin birinci katına 328 basamak, ikinci katına 340 basamak ve asansör alanına ulaşmak için 18 basamak bulunmaktadır. Asansörle üçüncü kata gelindiğinde ise gözlem yapılan alana ulaşabilmek için 15 basamaklık bir merdiveni çıkmak gerekmektedir.

Merdiven boşluklarının açık olması sayesinde ziyaretçiler, Paris manzarasıyla her an iç içedir. Paslanmasını önlemek amacıyla kule her yedi yılda bir boyanır. 50-60 ton boyanın kullanıldığı işlem sırasında kulenin tek renk görülebilmesi için aşağıdan tepeye doğru koyulaşan üç ayrı tonda boya kullanılır.

Yapımına başlandığında Paris halkı tarafından göz zevkini bozduğu gerekçesiyle direnişle karşılaşan yapı, günümüzde değerli mimari eserlerden birisi olarak kabul edilmektedir. Her seferinde Eyfel Kulesinden nefret ettiğini söyleyen yazar Guy de Maupassant, neden öğle yemeklerini kuledeki restoranda yediği sorulduğunda “çünkü burası Paris’te kulenin görünmediği tek yer” cevabını vermiştir.

Yapımının ardından yirmi yıl ömür biçilen kulenin, kullanım süresi dolduktan sonra sökülmesi planlandıysa da 1909'da kulenin çektiği ilgi nedeniyle bundan vazgeçilmiştir.

Eyfel Kulesi şekli nedeniyle de çeşitli eleştirilere maruz kalmıştır. Gustave Eiffel’in yapının artistik yönünü ön plana alarak mühendislik kısmına gerekli önemi vermediği eleştirileri ortaya atılmıştır. Bunlara rağmen Eiffel ve mühendisleri, kulenin dayanıklılığı için rüzgarın direnci göz önüne alınarak yapılan matematiksel hesaplamalarla gerekli önlemleri almışlardır.

20. yüzyılın başından itibaren Eyfel Kulesi radyo vericisi olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu yüksek kuleden atlayarak intihar edenlerin sayısı yaklaşık 400'dür. Bu tür olayların ardından kulenin çeşitli kısımlarına güvenlik nedeniyle tel örgü ağları çekilmiştir. 2003 yılında kulenin en tepesinde çıkan bir yangın ise kısa süre içerisinde söndürülmüş, olayda yaralanan olmamıştır.
Ad:  Eyfel Kulesi6.jpg
Gösterim: 759
Boyut:  75.9 KB

Eyfel kulesini kim yaptı?
Çok kimse için Paris’in sembolü, arması anlamını taşıyan Eyfel Kulesi, Paris’te Champs de Mars’da yükselir. Yapısı demir-çelik olup, yüksekliği yaklaşık olarak 310 metredir. Tabanının kapladığı zeminden yükselen, taşıyıcı, destekleyici dört kolon, yükseldikçe içe doğru kıvrılır. Yaklaşık olarak 190 metre yükseklikte, tek bir kolon halini alır.Bu düzeyde bulunan platformda bir lokanta ve bir sinema vardır.

Halk, camla çevrelenmiş bir gözlem salonunun bulunduğu üçüncü platforma kadar kabul edilir. Buradan bakıldığında çevre 50 mil ötelere kadar görebilirler. Merkez asansörlerin her platforma açılışı bulunmaktadır.Ayrıca 1927 basamaklı bir merdiven de vardır.En tepedeki dördüncü platform halka açık değildir. Burada bir radyo istasyonu çalışmaktadır.

Kule, 1889 uluslararası Paris Sergisi dolayısıyla Alexandre Gustave Eiffel (1832-1923) tarafından yapılmıştır. Sergiyle ilgili öteki yapılar kalktıktan sonra da yerinde bırakılmıştır. O zamanki parayla bir milyon dolardan fazla paraya çıktığı bilinmektedir.

Washington Anıtı, Büyük Ehram, Hürriyet Anıtı da dahil, yeryüzündeki en yüksek yapılardan biridir. Sadece New Yorktaki Empire State Building ve Chrysler Building gökdelenleri Eiffel Kulesi’ni geçen yükseklikte yapılardır.

Eyfel kulesi tarihi
Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir. Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir. Meslektaşı Emile Nouguier ile beraber ilk tasarımları yapmıştır. Kulenin, 7.739.401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları, Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir. 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 1,9 milyon kişi ziyaret edince, yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır. Böylelikle Eyfel Kulesi, daha başından, kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü. 3.000 işçi 26 ay boyunca 18.038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi. Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur.

Eyfel kulesi teknik özellikleri
Eyfel kulesi kaç metre yüksekliktedir:
Eyfel Kulesi'nin birinci katı 57 metre, ikinci katı 115 metre ve en tepedeki katı ise 276 metre yüksekliğindedir. Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir. Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır. Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir.
Son düzenleyen Safi; 30 Mart 2017 21:53
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
30 Mart 2017       Mesaj #5
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Eiffel kulesi
Ad:  Eyfel Kulesi5.jpg
Gösterim: 790
Boyut:  43.1 KB

G. Eiffel tarafından, 1889 Sergisi için, Paris’te Champ-de-Mars meydanı’na inşa edilen metal anıt.

O döneme kadar yapılan en yüksek kule 156 m ile Köln katedralinin kulesiydi. Dökme demirden 300 m yüksekliğinde bir kule yapmayı ilk kez İngiliz mühendis Trevithick düşündü (1833). 1888’de, E. Neve ve F. Hennebique ahşap bir kule yapmayı tasarlıyorlardı. Oysa, Eiffel şirketinin araştırma ve inceleme bölümü şefi Dyckhoff, daha 1878'de, işletmenin o zamana kadar gerçekleştirdiği büyük köprülerin ışığı altında, demir bir kule yapılmasını önerdi. 1884'te, 1789'un yüzüncü yıldönümünü kutlama tasarısı oluşjuğu zaman şirketin mühendislerinden Emile Nouguier ve Maurice Koechlin, projenin hesaplarını yaptılar ve mimari dekorasyon konusunda Stephen Sauvestre’in işbirliğini sağladılar.

1 mayıs 1886'da, ticaret bakanı Lockroy Sergi'nin yarışmasını açtı; temelinin kenar uzunluğu 125 m olan, 300 m yüksekliğinde bir kule yapımı da yarışma programı içindeydi. 12 haziranda, Eiffel projesi, 700 yarışmacı arasından birinci seçildi, inşaat sözleşmesi, 8 ocak 1887'de, vali Poubelle (1831-1907) ile Lockroy arasında imzalandı. 28 ocakta başlanan temel inşaatı 5 ay sürdü; montaj işleri 200 işçi tarafından 21 ayda yapıldı ve 31 mart 1889'da tamamlandı. Perçinleme işlemini şantiyede toplamın üçte birine indirmek amacıyla 10 m'lik öğeler biçiminde ön üretimle hazırlanan bu dev kafesli piton, bütün o görkemli görünüşüne rağmen temelleri üzerine santimetre kare başına yalnızca 4 kg'lık bir ağırlık yükler.
Ad:  Eyfel Kulesi4.jpg
Gösterim: 543
Boyut:  51.4 KB

Hafif ve rüzgâr geçiren bir yapısı vardır (temeller ve çeşitli kapalı bölmeler dışında ağırlığı 73411). Ayakları oluşturan dört eğik keson, yerden 57 m yükseklikte, birinci katı taşıyan köprü-kirişlerle birbirine bağlanmıştır (76 m çapındaki büyük kemerler, yalnızca süslemeye yöneliktir). Bu dört keson, ikinci katta (116 m) birleşerek, üçüncü katı (276 m), feneri ve son platformu [bugün bu platformun tepesinde 320 m yükseklikte bir anten vardır] taşıyan tek bir keson oluşturur. Kesonların, bir hiperbolün kolları biçimindeki eğikliği, düşey taşıma uzmanlarını zor pır problemle karşı karşıya bıraktı. Löon Edoux'nun ikinci ve üçüncü katlar arasına kurduğu hidrolik asansörler bugün de işlemektedir. Otis'in ayaklara kurduğu asansörler de, 1900’de yine hidrolik olan Fives-Lille asansörleriyle değiştirilmiştir.

1889 Sergisi'nin can alıcı noktası olan kule, sürekli bir başarı kazandı ve Paris'in en çok ziyaret edilen anıtı oldu. Eiffel’ in deneylerine hizmet etmesi ve bir me teoroloji istasyonu olarak görev yapması dışında bu kule, ilk radyo (E. Ducretet, 1898) ve televizyon (E. Belin, 1925) dene me yayınlarına tanık oldu, Ferriö’den (1906) sonra, Radio-Tour-Eiffel, 1921'den bu yana düzenli bir biçimde televizyon da 1957'den beri yayın yapmaktadır. 1964'te tarihi anıtlar siciline geçirilen kule, Ville de Paris'nin malıdır. 1980'den beri, Eiffel'de ki kapalı bölmeleri gözden geçirilip onarmayı üstlenen bir şirket tarafından yönetilmektedir.

Kaynak: Büyük Larousse
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

12 Mart 2010 / Misafir Cevaplanmış
2 Ağustos 2011 / ThinkerBeLL Mimarlık
22 Kasım 2018 / ThinkerBeLL Mimarlık
10 Ağustos 2011 / KisukE UraharA Mimarlık
30 Haziran 2011 / ThinkerBeLL Mimarlık