Arama

İnanna

Bu Konuya Puan Verin:
Güncelleme: 18 Aralık 2011 Gösterim: 5.706 Cevap: 1
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
4 Temmuz 2011       Mesaj #1
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
İnanna
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sponsorlu Bağlantılar

İnanna (Sümerce 46px Inannasumerianblack DINA NA, Akatça 24px B010ellst29px B153ellst DİNANA), Sümer aşk, bereket ve savaş tanrıçası.

Sümercede İnnin, Ennin, Ninnin, Ninni, Ninanna, Ninnar, İnnina, Ennina, İrnina, İnnini, Nana ve Nin karşılıklarıyla da kullanılan sözcüğün "gök ana" anlamına gelen Nin-ana sözcüğünden türediği düşünülmektedir. Ne var ki, Gelb'in 1960 tarihli çalışmasında sözcüğün kökeninin İnnin (DİNNİN) olduğu; Ninni, Nin-anna ve İrnina'nin ise tümüyle ayrı tanrıçalar olduğu sonucuna varılmıştır.

Akatçadaki karşılığı İştar olan İnanna'nın kökeninin Hurri tanrıçası Hannahannah'a dayandığı da öne sürülmektedir
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
CeLebRindaL - avatarı
CeLebRindaL
VIP why did you go why
18 Aralık 2011       Mesaj #2
CeLebRindaL - avatarı
VIP why did you go why
"Sonsuz Variety" Tanrıça İnanna,

Sponsorlu Bağlantılar
spotlightworshipper


[ 1 ] İnanna olan alanlarda kontrolü ve etkisi dahil savaş, aşk / cinsellik ve refah / doğurganlık güçlü ve iddialı bir tanrıça idi . "Göklerin kim yükselirken Lady" olarak o Venüs Star oldu. Onu düzenli sıfatları biri, "kızlık" olduğunu ve her zamanki rolleri küçük kız kardeşi ve pert kızı, sevgilisi, nubile gelin ve keder kapılmış genç yaşında dul kalan, onu geç ergenlik gibi, mevcut tüm kalıcı kenarında hazır tam kadınlık, henüz wifehood bağlı değildir. İnanna ", savaş exulting ve cinsel deneyimler arayan genç erkekler gibi temelde aynı varlığı" bir erkek gibi davranmış ve yaşamış bir kadın olduğunu, daha sonra da bir sürpriz yok (Frymer-Kensky 1992:29 ) . Buna ek olarak, Mezopotamya metinler normalde bunlar onun çağrısına bile, "(ya da) kadın," ona bakın ve "savaşçı" diye hâlâ "kadın" (Stuckey, 2001:92) . [ 2 ]

İnanna, Sümer ve şeyler Sümer, Samuel Noah Kramer, büyük bir Amerikalı akademisyen olarak açıklanan "... aşk, hırslı, agresif ve talepkar bir tanrıça ... " ( 1963:153). Tarihsel zamanlarda, o kesinlikle aşk ve cinsellik tanrıçası, ama o da düzenlenen ve ihsan mes , uygarlığın özniteliklerini. [ 3 ] Böylece, o kültürün birçok alanda üzerinde karar verdi . Thorkild Jacobsen göre, bu "depo" ( 1976:135) , "yağmurlar" (136) , "savaş" (137) , "Sabah ve Akşam Yıldız" (138) ve onun dediği "fahişelik" , fuhuş (Jacobsen 139 ) . İnanna ki, şöyle diyor:

İnanna, destanlar ve mitler, bir güzel değil, kasıtlı genç aristokrat . Biz sevimli, biraz zor kız kardeşi olarak onu görmek onu Güneş Tanrı kardeşi, kızı olarak yetiştirilen [onun Ay Tanrısı, babası ]..., ve onun büyükleri için bir endişe .... Biz mutlu bir gelin gibi, bir sorrowing genç yaşında dul kalan bir sevgilisi olarak onu görmek. Biz onu görmek, aslında tüm rolleri, bir kadın, olgunluk çağrısı iki ve sorumluluk duygusu dışında dolabilir . O, bir eş ve yardımcısıyla veya bir anne olarak tasvir asla (Jacobsen 1976: 141 )

İnanna Bu açıklamalar onun yönlerini birçok içerir, ancak Jacobsen tartışır tüm rolleri, ataerkil aile tarafından erkek bir kadın eklemek ve bu yüzden ona cinsellik ve yeniden yeteneğini kontrol olanlar . Feminist akademisyen Tikva Frymer-Kensky farklı İnanna anlar: İnanna ilahi sosyal gereklilikten kabul edilmez bir rol modeli oldu. "O Evcilleşmeyenler kadın temsil eder ve o, böyle bir kadın ortaya çıkarır, tüm korku ve cazibe örneğidir "(1992: 25 ) . O, cinsellik, kendi amaçları için kontrol değil, ataerkil aile, bağlı olmayan bir kadın . Buna ek olarak, İnanna korkunç ruhu "sosyal amaç veya değeri ne olursa olsun, tüm cinsel çiftleşmeye için gerekli olan çekim." Bununla birlikte, fahişeler tanrıça olmasına rağmen, İnanna "medeni cinsellik patronu" da, tanrıça Ishara olarak, (47-48) .

İnanna, en önde gelen kadın, erkek-egemen Sümer kültür ilah gibi görünüyor, oysa benzer bir tanrıça İştar kuzeyinde konuşan Semitik halklar tarafından tapılırdı (1983: 115, 123 Kramer ). İnanna-İştar - Erken dönemden itibaren, İnanna, İştar giderek Sargon dönemine kadar, tespit edilen Büyük (M.Ö. yaklaşık 2300), bunları tartışırken, bilim adamları, genellikle tek bir ilah olarak onları tedavi, çok benzer oldu Yavaşça, ona "sonsuz çeşitli" İnanna, İştar, temel işlevleri aşk / cinsellik ve savaş için yol verdi . Son olarak, birinci binyılın Asurlular ve daha sonra, sadece Ishtar kaldı . Biz hala daha sonra Ishtar İnanna kalıntıları görebilirsiniz, ama ona son şeklini, Ishtar, çok farklı bir tanrıça gibi görünüyor .

Bazıları iki tanrıçaların kimlik kısmen Sargon'un bir politikanın sonucu olduğunu iddia Büyük Sümer fethetti ve Batı Asya Agade Semitik-konuşan cetvel, İncil'deki Akkad (Kramer 1983:117) . Bir süre için, o, onun egemenliği altında Mezopotamya'nın bütün birleştirmeyi başardı (41 Meador 2000 ) . Ona "güney Sümer şehirleri huzursuz ve isyankar popülasyonları" kontrol için (Meador 2000: 49) , Sargon yaptığı başarılı kızı yüksek rahibe olarak Enheduanna ve böylece Sümer Kullanıcı en Moon tanrısı Nanna, Ur vesayet ilah, bir eş atadı önemli şehirleri. Kırk yılı aşkın süredir, o papazın bu görevde kaldı (Meador 2000:6) . Ur yüksek rahibe, bir yazıtta isimleri Enheduanna olarak "Nanna eşi, Sargon kızı" ikamet yakın Nanna kompleksi içinde, 1920'lerde bulunmuş ve şimdi ünlü bir diskin arka tarafında disk İnanna ayırıyor ( Meador 2000:37 ) . Görevdeki eski ve saygı duyulan bir ofis olarak, Enheduanna Sümerler arasında büyük bir güç wielded (Meador 2000:49 ) . Ancak, o aslında adını bildiğimiz tarihinde ilk şair olarak, bugün, öncelikle büyük şair olarak hatırlanır . O bölgede boyunca tapınak yazdı kırk iki şiirler "onu etkilemek ve onun inançlarını yaymak ..." (Meador 2000: 50) . Ayrıca, tanrıça İnanna onu üç şiirleri "etkili tanrıların yeni bir hiyerarşi tanımlı" ve İnanna, İştar belirleyerek Sargon yardımcı (Meador 2000:51) . Semitik konuşan Akadlar döneminde kontrollü Mezopotamya (2334-2154 M.Ö.), İnanna, İştar melding devam ( : 189 Williams-Forte1983) .

İnanna'nın semboller bazı eski Mezopotamya mühürleri (Adams 1966:12) , ve o kayıtları yazılı kimin hakkında ilk tanrıça (Hallo ve Van Dijk 1968) . Ancak, o yazının icadı ile varlığını içine bahar etmediği açıktır. Mezopotamya boyunca, arkeologlar, M.Ö. altıncı binyılın gibi erken kalma çok sayıda kadın heykelciği bulduk . Bazıları, İnanna öncüleri önde gelen göğüsler gösterilecek ve altında veya onları İnanna arasında, daha sonraki birçok tanrıçalar tarafından kullanılan bir jest onları cupping ellerini olabilir. Prehistorik Mezopotamya Sembolleri , Beatrice L. Goff, tarihsel dönem içinde Neolitik çağlardan beri Mezopotamya sembolleri izlenmektedir . Çeşitli semboller ve figürler üzerine yaptığı çalışmada, o erken Mezopotamyalılar ana endişe bereket olduğunu şu sonuca varıyordu : (21 1963) sonra, İnanna özel ilgi biri.

Tarihi zamanlarda, İnanna-İştar kutsal hayvan tanrıçası genellikle durdu ya da başka bir şekilde kontrol, aslan oldu . Genellikle kanatlı, İnanna-İştar thunderbird ve özellikle baykuş gibi kuşlar ile yakın bir ilişki vardı (Lipinkivi 2004: 140) . Gökyüzünün kraliçe veya bayan olarak, o İnanna Ay tanrısının kızı olarak, aynı zamanda hem de hilal ve dolunay bağlantıları vardı, Sabah ve Akşam Yıldız, Venüs gezegeni, ve (60.111 Lapinkivi 2004 ) . İnanna-İştar hatasız bir sembolü, Venüs gezegeni ile onu tanımlama anlamına sekiz köşeli yıldız veya rozet , (Williams-Forte 1983:187 ) . İnanna önemli bir sembolü, çok erken arkeolojik kayıtlarında ortaya çıktı standartların bir çift, genellikle denir gateposts , (Goff, 1963:84 ) . Standartlar tanrıça varlığı ve onun tapınak girişinde her iki işaret (47, 106 Wolkstein & Kramer, 1983 Williams-Forte 1983:188 ) .


Muzaffer kükreyen aslan ve yıldız sembolü ayak ile İnanna-İştar, kanatlı, daha az bir tanrıça tarafından tapılan. Siyah-taş silindir mühür. Akkad, ca. 2334-2154 M.Ö.
S. Beaulieu, sonra Wolkstein & Kramer 1983:92 görüntü büyük görmek
Mezopotamya'da İnanna en önemli şehir Uruk, dünyanın ilk kentsel merkezlerinden biri oldu. Uruk en eski korunmuş olan tapınak, kutsal İnanna, E-anna, "House of Heaven. " Arkeologlar ilk yazılı kil tabletler üzerine bazı bulundu (Williams-Forte 1983:174-175) . Kentin koruyucusu olarak, İnanna sahibi oldu (Steinkeller 1996:113) . O da, diğer şehirlerde bir dizi vesayet ilah olduğunu ve zaman içinde pek çok diğer tanrıçalar onu tespit edilmiştir. Sonraki sütunda görüşecek "Kutsal Evlilik" olarak bilinen ritüel aracılığıyla, İnanna Uruk cetveli güç ihsan ve arazi ve halkına bereket ve refah sağlamıştır. "Kutsal Evlilik" ayin Uruk Mezopotamya'da diğer şehirlere yayıldı ve bir kral doğrulamak için merkezi Mezopotamya ritüellerden biri haline geldi.

İnanna-İştar uzak köşesinde ve en yazılı Mezopotamya metinlerinde tanrı değildir. Kaybolmamış İnanna malzeme miktarını sorgulamak için, o çok popüler oldu, ama, tabii ki, onun hakkında çok hayatta kalma şans sadece bir madde olabilir. Tanrıçanın odaklanarak en önemli şiirlerinden biri "İnanna The Descent [Underworld," dünya edebiyatının büyük bir iş, ben bir sonraki sütunda analiz eder. "Ishtar The Descent" de kaybolmamış. İnanna merkezi olduğu diğer besteleri "İnanna ve Huluppu "İnanna ve Bilgelik Tanrısı"; Kutsal Evlilik ile ilgili şarkılar ve şiirler ve ilahileri İnanna Enheduanna tarafından Ağacı, "Ben de bir sonraki sütunda inceleyeceğiz Diğer şairler (Wolkstein & Kramer 1983: 4-110) .


Tapanlar, onu lider kel, çıplak ayaklı bir dilekçe ve daha az tanrıça elini kaldırarak, hurma ve Anzu kuş, aslan ayakları ile İnanna Enthroned . Silindir mühür steatit. Neo-Sümer, ca. 2112-2004 M.Ö.

S. Beaulieu, sonra Wolkstein & Kramer 1983:102 görüntü büyük görmek
Ona "sonsuz çeşitliliği" ve çelişkili doğası bilimsel görüşlere rağmen, tek bir ilah olarak Sümerler İnanna gördüğünü söz konusu değildir. Yani bir faktör olması gerektiğini birleşik onun değişen rol ve işlevleri. Savaş ve savaşın ruhu; Sabah ve Akşam Yıldız; ivme seks ve cinsellik için değil, ****** değil, aynı zamanda evlilik yatak, aşk tanrıçası, bereket bringer Bunlar, depo ve yağmur güç ; daimi ergenlik ve Evcilleşmeyenler kadınlığına. Bu sorunun cevabı onun sembollerinden en az bir ima. Kuşlar dünya üzerinde canlı, gökyüzü ile uçmak ve bu nedenle çapraz sınırları - aslında, kuşlar bir sınır durum yaşıyoruz. - İnanna-İştar aynı zamanda bir sınır crosser, bir erkek gibi davranır bir kadın. O sık sık çapraz giyimli ve bazen bir androjen olarak sunuldu; daha onu kült personeli birçok "travesti ve castrates" (Lipinkivi 2004:159) .

Verimli ya da tam tersi infertil değişiklikler yağmur; görünüşte ölü, ama hayatta bir depo gıda ve tohum, başka bir şey olmaya hazır - çeşitli yönleri ve işlevleri tüm geçiş, sınır kapısı ve dönüşüm içerir. Savaş fala değişikliği ve insanlar ölmektedir nihai dönüşüm. Dönüşüm Lady için bir savaş daha neler daha uygun bir yer! Sabah ve Akşam Yıldız habercisi değişiklik: Onlar, karanlık ve ışık, aydınlık ve karanlık sınırları görünür. - Aşk, cinsellik ve cinsel ilişki, değiştirmek insan için tüm mevcut önemli yollarından. Şaşmamak patronu, cinsiyet, cinsellik, ve aşk tanrıçası İnanna-İştar! Ergenlik bir geçiş süresi yerli olmayan bir kadın, hiçbir sabit bir yere sahiptir. Ne ******. Her ikisi de sınırları geçenleri.

Yani İnanna bir seks tanrıçası bir aşk tanrıçası, bir savaş tanrıçası, ama çok daha fazla oldu. O bir tanrıça olmasına rağmen "sonsuz çeşitliliği," dedi, ancak çelişkili bir ilah değildi, ama birleşik bir. Dönüşüm ve geçiş - Ne İnanna değişiklik birleştirir. O yol ve çıkış yolu, kapı, ağ geçidi. Onu daha gateposts için daha uygun bir sembolü? Her zaman tam kadınlığın eşiğinde bir genç hazırlanıyor, kızlık İnanna, her şeyin yaşam döngüsü yerine getirilmesinde geçtikleri sonsuz eşik oldu.

Notlar


M.Ö. 3000, Sümer topraklarını Irak'ın güney yarısını işgal etti.
Sümer, Akad, Babil ya da okuyamaz beri, çeviriler ile çalışmak zorunda. Ancak, Eski Yunanca, Latince ve İncil İbranice eğitim orijinal bir metin iyi bir anlayış bana farklı çeviriler bir dizi kritik karşılaştırma ürettiği öğretti. Ben de orijinal dillerinde okumak? Meslektaşları ile benim anlayış kontrol edin. Bununla birlikte herhangi bir hata ve özellikle yorumlar için ben sorumluyum.

Kelime beni tanımlamak zordur. Samuel N. Kramer söylüyor bana s ", sonsuza dek işletim tutmak amacıyla her kozmik varlık ve kültürel bir fenomen atanan bir dizi kurallar ve yönetmelikler ..." (1963:115-116) . Şiirinde "İnanna ve Bilgelik Tanrısı" (Kramer & Wolkstein 1983:12-27), Inanna'nın vermek için sarhoş tanrısı Enki ikna bana ler, ve o, onun şehir Uruk onları alır . Şiir yüz üzerinden listeler; krallığı, heroship, doğruluk, fuhuş, çeşitli papazlara ofisleri, güç, scribeship ve el sanatları (Kramer 1963:116).
İnanna anaç olduğu nadir olmakla birlikte, metinlerin bazı oğullarının annesi (Wolkstein Kramer 1983:70) olarak onu rapor edebilirim. Aynı zamanda, özellikle Sümer (Lapinkivi 2004:125-127), insanlar için, anne duygular vardı.
Referanslar

Adams, Robert McC. 1966 Kentsel Derneği Evrim: Erken Mezopotamya ve Prehispanic Meksika . Chicago: Aldine
Frymer Kensky, Tikva 1992. Tanrıçalar Wake: Kadınlar, Kültür ve Pagan Mit İncil Dönüşüm . NY: Free Press
Goff, Beatrice L. 1963. Prehistorik Mezopotamya Sembolleri . New Haven: Yale
Hallo, William W. & J. Van Dijk 1968. İnanna yüceltilmesi . New Haven: Yale
Kramer, Samuel N. 1983. Wolkstein & Kramer, 115-126 "Sümer Tarih, Kültür ve Edebiyat,
Kramer, Samuel N. 1963. Sümerler: Tarih, Kültür ve Karakter . Chicago: University of Chicago
Lapinkivi, Pirjo 2004 Karşılaştırmalı Delil Işık Sümer Kutsal Evlenme . Helsinki: Neo-Asur Text Corpus Projesi, Helsinki Üniversitesi
Meador Betty de Shong 2000 İnanna, Lady En Çok Kalp: Sümer Yüksek Rahibe Enheduanna Şiirler . Austin: University of Texas

Steinkeller, Piotr 1996. "Cetveller, rahipler ve Kutsal Evlenme: Erken Sümer krallığı Evolution İzleme," K. Watanabe, ed. Rahipler ve Yakın Doğu Eski Yetkililer . Heidelberg: C. Kış. 103-137
Stuckey, Johanna H. 2001. "` İnanna ve Huluppu Ağacı 'Tanrıça indirgemenin bir Antik Mezopotamya Anlatı " Kutsal Feminist Poetika: Yaratıcı şüpheler , ed. Frances Devlin-Cam & Lyn McCredden. NY: Oxford
Williams-Forte 1983. Wolkstein & Kramer, 174-199 "Sanat Açıklamalar,"
Wolkstein Diane & Samuel N. Kramer 1983 İnanna, Queen of Heaven and Earth: Sümer Onun hikayeleri ve İlahi . New York: Harper &
University of Texas

O Kadar Kalabalik ki Yalnizligim..