Arama

Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (X-Box 360)

Güncelleme: 4 Nisan 2007 Gösterim: 10.862 Cevap: 1
MaKaLeLe - avatarı
MaKaLeLe
Ziyaretçi
25 Mart 2007       Mesaj #1
MaKaLeLe - avatarı
Ziyaretçi
Ghost Recon Advanced Warfighter 2

Sponsorlu Bağlantılar
b2aa58b227334024a64b10c5d7349b82bf2a3250

Ghost Recon Advanced Warfighter yani kısaca GRAW diye hep ondan bahsettik. GRAW ilk çıktığı zaman gerçekten iyi oynanışı, grafikleri, sesleri, görevleri vs… gerçekten ciddi puanlar topladı ve birçok yerden övgü aldı. Oyunun X360 versiyonunda oynanış son derece akıcı ve rahattı. PC’de de denemiştim, ama açıkçası PC’de o grafiklerle gerçekten zorlamıştı. Yapımın üstünden zaman geçti. Harita eklentileri, Xbox Live maçları heyecanlı ve zevkliydi. Şahsen çevremdeki birçok PC kullanıcısı arkadaşım ilk GRAW’ın Multiplayer’nı çok oynuyordu. Aslında oyunda beni en çok bağlayan Single Player değil de, Multiplayer özelliği olmuştu. Zaten sorunsuz Xbox Live desteği sayesinde benim gibi çoğu oyuncuyu da kendine bağladı. Böylesi artı özellikli ve beğenilen bir yapımın devamının gelmesi kaçınılmaz oldu. Ubisoft, GRAW 2’yi duyurdu ve ilk oyundan daha güzel özelliklere de sahip olacak dedi. Dört kişilik takımın yeniden başına geçmemize az bir zaman kalmıştı. Xbox Live’da yayınlanan GRAW 2’nin demo versiyonuyla zaman geçirirken, sonunda tam sürümde çıkageldi. Bakalım GRAW 2, ilkinin biraz değiştirilmiş ve büyük bir modu andıran devamı mı?

O nasıl grafiktir öyle?

Ghost Recon Advanced Warfighter 2’de ilk dikkat çekici noktayı grafikler gösterecektir. İlk GRAW’ın grafikleri gerçekten güzeldi. Modellemeleri, kaplamaları, efektleri, çevre dizaynı başarılıydı. Zaten oyun için hazırlanan özel bir grafik motoruyla bunlar sağlanıyordu. GRAW 2 en başlarda ilk oyunun grafiklerinin tadını verebilir. Hatta bazı yerlerde “Ben burayı hatırlıyorum” gibi bir anımsamaya yönelebilirsiniz. Ancak bu olay sadece oyuna ilk girdiğiniz zaman geçerli. Çünkü grafik motorunun üzerinde ve grafiklerin ana hatlarında yapılan oynamalar kendilerini belli ediyor. Daha ilk çatışmaya girip, ortalık alevlenince ciddi anlamda “Oha” denilebilecek bir seviyede kendilerini belli ediyor. Özellikle patlama anlarında ortaya çıkan gölgelendirme efektleri mükemmel. Işıklandırma ve yansımalar olması gerektiği gibi, tam yerinde ve zamanında kullanılmış. Ben yapay bir ışık huzmesiyim modu ortalıklarda yer almıyor. Modellemeler ilk GRAW’daki gibi yine başarılı ve daha detaylı bile sayılırlar. Red Storm Entertainment görsel yönde gerçekten iyi iş çıkartmış.

İlk GRAW’ın harika çevre tasarımı aynen devam ediyor. Hatta bu sefer daha fazla ayrıntı ile bu iş yapılmış. Çünkü siper almak ve siper alarak ilerlemek GRAW 2’de oldukça önemli. Bunun en büyük iki nedeni oyunun düz bir aksiyon olmaması, ikincisi ise yapay zekanın gerçekten can yakıcı olduğu. Genel olarak etrafta gördüğünüz her şeyin arkasına saklanabilirsiniz. İsterseniz siper aldığınız yerden, hedef alıp kesin bir atış yapabilir veya sadece kolunuzu çıkartarak ateş edebilirsiniz. Her şekilde ikisi de işinize yarayacaktır. Özellikle hararetli çatışmalarda, kafanızı çıkartamadığınız anlarda bu yönteme baş vuracaksınız. Gelelim asıl dikkat çekici noktaya, siper aldık ama hedef silahınıza ters olan açıda. Hemen silahı diğer elimize alıp, bize ters olan kısmı düzleştiririz ve hedefimizi vururuz. Evet, artık silahı sağa sola, sola sağa alabiliyoruz. Bu özellikle bize ters durumda kalan düşmanlarımızı ortadan kaldırmak için, işimize yarayacaktır.

Tampon bölgeler

Hassas olan iki bölgeye geldik. Birincisi demin bahsettiğim yapay zeka, diğeri ise yapımın taktik ağırlıklı olması ve düz bir aksiyon olmamasıydı. Yapay zeka gerçekten kök söktürecek cinsten. Adamlar zehir gibi sizi gafil avlamak için uğraşıyorlar. Ortada asla keklik gibi dolanmıyorlar, ateşlerden sakınıp direk olarak siper alıyorlar. Arkadaşlarını destekliyorlar. En büyük kozları ise sizin onlara karşı kurduğunuz tuzaklar gibi, onlarında size karşı kurduğu tuzaklar. Misal oldukça barışçıl gözüken bir yerde, yapay zeka olmadık kısımlarda siper alıp sizi bekliyor. Bir anda bu tenha cennet bahçesi cehenneme dönebilir. Bu yüzden ilerlerken bir kere değil, iki kere düşünmenizi tavsiye ederim. Özellikle Rainbow Six Vegas’taki aksiyon ağırlığına alışanlar için, GRAW 2 zor bir lokma olabilir. Vegas gibi adamlara verilen iki emir ve siper alınıp ateş etmeyle iş bitmiyor. Ciddi anlamda zorlayıcı yapay zeka ve siper almanın daha sık olup, siper alıp ilerlenmesi oynanışı ve bunların üstüne taktikçi yaklaşım GRAW 2’yi zorlu hale getiriyor.

GRAW TeamDeathMatch Bidonville posing 2006July18 v3

Düşman yapay zekası gibi takım arkadaşlarımızda zeki. Çatışmaya girdikleri anda hemen en uygun pozisyona giriyorlar. Hatta kötü bir yere siper almışlarsa, etraflarını tarayıp kendilerini koruyacakları en uygun yere geçiyorlar. Komutlarımızı yağdırmadan önce, bir insanın yapması gerektiği gibi hayatta kalmak için otomatik olarak çarpışıyorlar.

Gelelim asıl önemli bir yere daha, yani taktik yapmaya. GRAW 2’deki en büyük yardımcınız haritayı en iyi şekilde kullanmaktan geçiyor. Kolay arabirim sayesinde hangi adamınızın nerede mevzilendiğini görebilirsiniz. Etraflarını iyice kullanıp, nasıl bir taktik yapmaları gerektiğini siz belirleyeceksiniz. Unutmayın, düşmanda aynı sizin gibi siper alıp, tuzaklar kuruyor ve gafil avlamaya çalışıyor. İlerlerken koordineli bir takım çalışması içinde gitmeniz en iyisi. Yanlış bir taktik ve mevzilenme, bazı zamanlar tüm görevi kaybetmenize bile neden olabilir. Adamlarınızın sakin veya agresif şekilde durmaları bile en önemli kısımlardan. Yeri geldiğinde sakin bir şekilde bekleyen takım arkadaşlarınız, sinsi ve sessiz bir şekilde rakipleri saf dışı bırakacaktır. Ama bazen öyle olaylar yaşanacak ki, agresifliği takım arkadaşlarınızın elinden bırakmayacaksınız. Yavaş yavaş oyuna daldıkça, zaten taktik unsurunun GRAW 2 içine işlediğini görebilirsiniz.

Single Player görevleri aslında ilk GRAW’la aynı sayılabilir. Pek fazla değişiklik yok. Bir de işin kötü tarafı tek kişilik senaryo kısa sürüyor. Tam ortama ve hikayeye alışmışken bir bakmışsınız, oyun bitivermiş. Bu GRAW 2’nin eksilerinden cidden. Senaryo olarak Çavuş Scott Mitchell karakterini canlandırıyoruz. Görevimiz Meksika’nın güneyindeki terör eylemlerini durdurmak. Zaten ne oluyorsa hep şu Meksika’da oluyor. İllaki farklı oyunlarda da oraya bir kez de olsa uğruyoruz.

İllaki bir eksiklik olacak

Single Player’ın yetmediği zamanlar aslında benim ilk oyundan hep taktirimi kazanan, Multiplayer modu işin içine giriyor. Multiplayer önceki oyundaki gibi gerçekten harika yapılmış. Xbox Live üzerinden diğer GRAW 2 oyuncularıyla kapışabiliyoruz. 16 kişilik oyunlar cidden büyük zevk veriyor. Xbox Live üzerinden oynarken bağlantıda herhangi bir problem filan oluşmadı. Gerçekten iyi ve akıcı bir şekilde oynadım. İlk GRAW’ın hatasız çoklu oyuncu kısmı aynen devam ediyor. Yine isterseniz bir arkadaşınızla beraber Co-Op olarak X360 üzerinden aynı anda iki kişi olarak oynayabilirsiniz. Görevleri bu şekilde bitirmek daha bir zevkli olur. Kısaca GRAW 2 kendini yeniden oynattırabilecek bir yapıya sahip.

Oyundaki sesler her zamanki gibi kaliteli. Hatta grafiklerde olduğu gibi seslerde de daha gelişim ve tokluk var. Konuşmalar oldukça gerçekçi, ses efektleri son derece gerçekçi yapılmış. Tek sorun bir iki kere silah sesinde çok hafif takılma olmasıydı. Ama bu da açıkçası takılacak bir dert bile değil. Koca oyun boyunca sadece bir kere oldu. Belki de benim X360’ım yüzüne oldu. Ama sonuçta oyunun seslerinin oldukça güzel olduğunu söyleyebilirim.

Ubisoft’tan inciler

Kısaca toparlayacak olursak, Ghost Recon Advanced Warfighter 2 gerçekten kaliteli bir yapım olmuş. İlk oyundaki birçok artı duruyor, hatta bunları alıp daha da geliştirmişler ve kaliteyi yükseltmişler. En büyük eksisi bana göre görevlerin ilk GRAW’ı tekrar ettirmesi ve senaryo modunun kısa süresi oluşturuyor. Ama bunun dışında teknik olarak ve oynanış olarak gerçekten harika olmuş. GRAW 2’nin tadını şimdilik X360 sahipleri çıkartacak. PC kullanıcıları da GRAW 2’yi oynayabilecek. Ama tahminimce gene birçok PC sistemini kastıracaktır. Özellikle Ubisoft’un son dönem konsollara ağırlık vermesi ve ekran kartı politikası baş ağrıtacak gibi. Eğer X360’nız varsa GRAW 2’yi kesinlikle kaçırmayın alın oynayın.

GRAW HH01 Eur 2006July25



MaKaLeLe - avatarı
MaKaLeLe
Ziyaretçi
4 Nisan 2007       Mesaj #2
MaKaLeLe - avatarı
Ziyaretçi
Silahları kuşanın, adamlarınızı hazırlayın; çünkü Meksika'da sıcak çatışmaya giriyoruz

Sponsorlu Bağlantılar
tom clancys ghost recon advanced warfighter 20060123114410178

Ghost Recon Advanced Warfighter yani kısaca GRAW diye hep ondan bahsettik. GRAW ilk çıktığı zaman gerçekten iyi oynanışı, grafikleri, sesleri, görevleri vs' gerçekten ciddi puanlar topladı ve birçok yerden övgü aldı. Oyunun X360 versiyonunda oynanış son derece akıcı ve rahattı. PC'de de denemiştim, ama açıkçası PC'de o grafiklerle gerçekten zorlamıştı. Yapımın üstünden zaman geçti. Harita eklentileri, Xbox Live maçları heyecanlı ve zevkliydi. Şahsen çevremdeki birçok PC kullanıcısı arkadaşım ilk GRAW'ın Multiplayer'nı çok oynuyordu. Aslında oyunda beni en çok bağlayan Single Player değil de, Multiplayer özelliği olmuştu. Zaten sorunsuz Xbox Live desteği sayesinde benim gibi çoğu oyuncuyu da kendine bağladı. Böylesi artı özellikli ve beğenilen bir yapımın devamının gelmesi kaçınılmaz oldu. Ubisoft, GRAW 2'yi duyurdu ve ilk oyundan daha güzel özelliklere de sahip olacak dedi. Dört kişilik takımın yeniden başına geçmemize az bir zaman kalmıştı. Xbox Live'da yayınlanan GRAW 2'nin demo versiyonuyla zaman geçirirken, sonunda tam sürümde çıkageldi. Bakalım GRAW 2, ilkinin biraz değiştirilmiş ve büyük bir modu andıran devamı mı?

O nasıl grafiktir öyle?

Ghost Recon Advanced Warfighter 2'de ilk dikkat çekici noktayı grafikler gösterecektir. İlk GRAW'ın grafikleri gerçekten güzeldi. Modellemeleri, kaplamaları, efektleri, çevre dizaynı başarılıydı. Zaten oyun için hazırlanan özel bir grafik motoruyla bunlar sağlanıyordu. GRAW 2 en başlarda ilk oyunun grafiklerinin tadını verebilir. Hatta bazı yerlerde 'Ben burayı hatırlıyorum' gibi bir anımsamaya yönelebilirsiniz. Ancak bu olay sadece oyuna ilk girdiğiniz zaman geçerli. Çünkü grafik motorunun üzerinde ve grafiklerin ana hatlarında yapılan oynamalar kendilerini belli ediyor. Daha ilk çatışmaya girip, ortalık alevlenince ciddi anlamda 'Oha' denilebilecek bir seviyede kendilerini belli ediyor. Özellikle patlama anlarında ortaya çıkan gölgelendirme efektleri mükemmel. Işıklandırma ve yansımalar olması gerektiği gibi, tam yerinde ve zamanında kullanılmış. Ben yapay bir ışık huzmesiyim modu ortalıklarda yer almıyor. Modellemeler ilk GRAW'daki gibi yine başarılı ve daha detaylı bile sayılırlar. Red Storm Entertainment görsel yönde gerçekten iyi iş çıkartmış.

tom clancys ghost recon advanced warfighter 2 20061207013845713

İlk GRAW'ın harika çevre tasarımı aynen deva
m ediyor. Hatta bu sefer daha fazla ayrıntı ile bu iş yapılmış. Çünkü siper almak ve siper alarak ilerlemek GRAW 2'de oldukça önemli. Bunun en büyük iki nedeni oyunun düz bir aksiyon olmaması, ikincisi ise yapay zekanın gerçekten can yakıcı olduğu. Genel olarak etrafta gördüğünüz her şeyin arkasına saklanabilirsiniz. İsterseniz siper aldığınız yerden, hedef alıp kesin bir atış yapabilir veya sadece kolunuzu çıkartarak ateş edebilirsiniz. Her şekilde ikisi de işinize yarayacaktır. Özellikle hararetli çatışmalarda, kafanızı çıkartamadığınız anlarda bu yönteme baş vuracaksınız. Gelelim asıl dikkat çekici noktaya, siper aldık ama hedef silahınıza ters olan açıda. Hemen silahı diğer elimize alıp, bize ters olan kısmı düzleştiririz ve hedefimizi vururuz. Evet, artık silahı sağa sola, sola sağa alabiliyoruz. Bu özellikle bize ters durumda kalan düşmanlarımızı ortadan kaldırmak için, işimize yarayacaktır.

Tampon bölgeler

Hassas olan iki bölgeye geldik. Birincisi demin bahsettiğim yapay zeka, diğeri ise yapımın taktik ağırlıklı olması ve düz bir aksiyon olmamasıydı. Yapay zeka gerçekten kök söktürecek cinsten. Adamlar zehir gibi sizi gafil avlamak için uğraşıyorlar. Ortada asla keklik gibi dolanmıyorlar, ateşlerden sakınıp direk olarak siper alıyorlar. Arkadaşlarını destekliyorlar. En büyük kozları ise sizin onlara karşı kurduğunuz tuzaklar gibi, onlarında size karşı kurduğu tuzaklar. Misal oldukça barışçıl gözüken bir yerde, yapay zeka olmadık kısımlarda siper alıp sizi bekliyor. Bir anda bu tenha cennet bahçesi cehenneme dönebilir. Bu yüzden ilerlerken bir kere değil, iki kere düşünmenizi tavsiye ederim. Özellikle Rainbow Six Vegas'taki aksiyon ağırlığına alışanlar için, GRAW 2 zor bir lokma olabilir. Vegas gibi adamlara verilen iki emir ve siper alınıp ateş etmeyle iş bitmiyor. Ciddi anlamda zorlayıcı yapay zeka ve siper almanın daha sık olup, siper alıp ilerlenmesi oynanışı ve bunların üstüne taktikçi yaklaşım GRAW 2'yi zorlu hale getiriyor.

Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (X-Box 360)

üşman yapay zekası gibi takım arkadaşlarımızda zeki. Çatışmaya girdikleri anda hemen en uygun pozisyona giriyorlar. Hatta kötü bir yere siper almışlarsa, etraflarını tarayıp kendilerini koruyacakları en uygun yere geçiyorlar. Komutlarımızı yağdırmadan önce, bir insanın yapması gerektiği gibi hayatta kalmak için otomatik olarak çarpışıyorlar.

Gelelim asıl önemli bir yere daha, yani taktik yapmaya. GRAW 2'deki en büyük yardımcınız haritayı en iyi şekilde kullanmaktan geçiyor. Kolay arabirim sayesinde hangi adamınızın nerede mevzilendiğini görebilirsiniz. Etraflarını iyice kullanıp, nasıl bir taktik yapmaları gerektiğini siz belirleyeceksiniz. Unutmayın, düşmanda aynı sizin gibi siper alıp, tuzaklar kuruyor ve gafil avlamaya çalışıyor. İlerlerken koordineli bir takım çalışması içinde gitmeniz en iyisi. Yanlış bir taktik ve mevzilenme, bazı zamanlar tüm görevi kaybetmenize bile neden olabilir. Adamlarınızın sakin veya agresif şekilde durmaları bile en önemli kısımlardan. Yeri geldiğinde sakin bir şekilde bekleyen takım arkadaşlarınız, sinsi ve sessiz bir şekilde rakipleri saf dışı bırakacaktır. Ama bazen öyle olaylar yaşanacak ki, agresifliği takım arkadaşlarınızın elinden bırakmayacaksınız. Yavaş yavaş oyuna daldıkça, zaten taktik unsurunun GRAW 2 içine işlediğini görebilirsiniz.

grecon3 10

Single Player görevleri aslında ilk GRAW'la aynı sayılabilir. Pek fazla değişiklik yok. Bir de işin kötü tarafı tek kişilik senaryo kısa sürüyor. Tam ortama ve hikayeye alışmışken bir bakmışsınız, oyun bitivermiş. Bu GRAW 2'nin eksilerinden cidden. Senaryo olarak Çavuş Scott Mitchell karakterini canlandırıyoruz. Görevimiz Meksika'nın güneyindeki terör eylemlerini durdurmak. Zaten ne oluyorsa hep şu Meksika'da oluyor. İllaki farklı oyunlarda da oraya bir kez de olsa uğruyoruz.

İllaki bir eksiklik olacak

Single Player'ın yetmediği zamanlar aslında benim ilk oyundan hep taktirimi kazanan, Multiplayer modu işin içine giriyor. Multiplayer önceki oyundaki gibi gerçekten harika yapılmış. Xbox Live üzerinden diğer GRAW 2 oyuncularıyla kapışabiliyoruz. 16 kişilik oyunlar cidden büyük zevk veriyor. Xbox Live üzerinden oynarken bağlantıda herhangi bir problem filan oluşmadı. Gerçekten iyi ve akıcı bir şekilde oynadım. İlk GRAW'ın hatasız çoklu oyuncu kısmı aynen devam ediyor. Yine isterseniz bir arkadaşınızla beraber Co-Op olarak X360 üzerinden aynı anda iki kişi olarak oynayabilirsiniz. Görevleri bu şekilde bitirmek daha bir zevkli olur. Kısaca GRAW 2 kendini yeniden oynattırabilecek bir yapıya sahip.

Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (X-Box 360)

Oyundaki sesler her zamanki gibi kaliteli. Hatta grafiklerde olduğu gibi seslerde de daha gelişim ve tokluk var. Konuşmalar oldukça gerçekçi, ses efektleri son derece gerçekçi yapılmış. Tek sorun bir iki kere silah sesinde çok hafif takılma olmasıydı. Ama bu da açıkçası takılacak bir dert bile değil. Koca oyun boyunca sadece bir kere oldu. Belki de benim X360'ım yüzüne oldu. Ama sonuçta oyunun seslerinin oldukça güzel olduğunu söyleyebilirim.

Ubisoft'tan inciler

Kısaca toparlayacak olursak, Ghost Recon Advanced Warfighter 2 gerçekten kaliteli bir yapım olmuş. İlk oyundaki birçok artı duruyor, hatta bunları alıp daha da geliştirmişler ve kaliteyi yükseltmişler. En büyük eksisi bana göre görevlerin ilk GRAW'ı tekrar ettirmesi ve senaryo modunun kısa süresi oluşturuyor. Ama bunun dışında teknik olarak ve oynanış olarak gerçekten harika olmuş. GRAW 2'nin tadını şimdilik X360 sahipleri çıkartacak. PC kullanıcıları da GRAW 2'yi oynayabilecek. Ama tahminimce gene birçok PC sistemini kastıracaktır. Özellikle Ubisoft'un son dönem konsollara ağırlık vermesi ve ekran kartı politikası baş ağrıtacak gibi. Eğer X360'nız varsa GRAW 2'yi kesinlikle kaçırmayın alın oynayın.



Benzer Konular

9 Şubat 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
21 Şubat 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
22 Şubat 2007 / MaKaLeLe Taslak Konular
21 Şubat 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
22 Şubat 2007 / MaKaLeLe Taslak Konular