William Holman Hunt
Vikipedi, özgür ansiklopedi
William Holman Hunt (d. 2 Nisan, 1827 Cheapside, Londra – ö. 7 Eylül, 1910 Kensington, Londra), Ön-Raffaeloculuk akımının kurucularından olan İngiliz ressam ve çizerdir.
William Holman Hunt Londra'da bir eşya ambarı sahibi olan bir aileye doğdu. Genç yaşında resim ve çizgiye çok yetenekli olduğu görüldü. Ama babasının zorlaması ile babasının ambarında ambar memuru olarak çalışmaya başladı. Onaltı yaşında iken yine resim yapmaya başladı. "Kraliyet Akademisi"ne (Royal Academy) eğitim için başvurdu. Ama önce refüze edildikten sonra 1844'de bu okula öğrenci olarak kaydını yaptırabildi.
Bu eğitim kurumunda öğrenci iken Holman Hunt bu okul tedrisatinda hala akademi kurucularından "Joshua Reynolds" etkileri hakim olmasına isyan eden bir öğrenci olarak bilinmektedir. Okulda iken 1847'de John Ruskin'in yazdığı modern ressamlar hakkındaki eserden çok etkilendi. Ruskin sanatın bir ahlaki hedefi olmasını ve doğayı yakından takip etmesini önermekteydi.
1848'de, önce bu okulda arkadaşı olan John Everett Millais ve diğer bir ressam çırağı olan Dante Gabriel Rossetti ile birlikte; sonra diğer dört genç ressamın katılmasıyla 7 kişiden oluşan "On-Raffaeloculuk Kardeşliği" adı verdikleri bir sanat, özellikle resim akımı kurdu. Bu grubun ana hedefi Raffaello Santi ve Mikelanj tarafından resme getirilmiş maniyerizm üslubundan ve özellikle 18. yüzyılda İngiltere'de Kraliyet Akademisi'ni kuran Joshua Reynolds etkisinden ayrılmaktı. Bu grup bir bildiri yayınlarak prensiplerini ilan etti ve 1849'da ilk sergilerini açtılar. Görüşlerini bastırdıkları "Germ" adlı bir dergide yayınlamaya devam ettiler. 1850'den sonra Holman Hunt, Millais ile birlikte, bu akıma katılanların çok genel olarak kabul ettikleri, Orta Çağ güzel sanat ve konularının taklidinden ayrıldılar. Holman Hunt resimlerinde, gösterilen karekterlerin dinsel ruhani niteliklerine verdiği önem ve daha çok dinsel ve ahlaki didaktik konuları seçmesi dolayısı ile bu akımın diğer üyelerinden ayrıldı.
1854'de Holman Hunt yeni artistik konulara dinsel bir görüşle daha yakından eğilebilmek için Orta-Doğu'ya gitti. Kahire ve Yafa'da biraz çalıştıktan sonra 1855'e kadar Kudüs'te yaşadı ve çalıştı. Bu arada Nasıra, Şam ve Beyrut'u da ziyaret etti. Bu dönemde hazırladığı eskizleri ve eserleri ile bu yörenin halkını ve doğal görüntülerini yansıttı. Kahire'de pazar hayatını yansıttığı "Kahire'de bir Sokak" eseri buna örnektir.
1856'da İngiltere'ye geri dönmekle beraber 1869'da, 1872'de ve en son 1892'de Kudüs'e yeni ziyaretler yaptı.
Holman Hunt'in eserleri önceleri zamanının sanatçıları ve sanat eseri satın alanları tarafından sevilmedi. Sanat kritikleri eserlerinde gösterdiği güya beceriksizlik ve eserlerinin güya çirkinliği dolayısıyla devamlı onu tenkit ettiler. Yine de eserlerini iyi müşteri bulmaktaydı.
Önce modern kırsal ve şehirsel yaşamın doğal sahnelerini yansatan eserleri, örneğin "Ücretli Tutulmuş Çoban", "İngiltere Sahillerimiz" ve "Uyanan Vicdan" adlı eserleri ile İngiliz sanatseverlerin ilgisini çekti. Ayrıca sanat eserlerini kerkese açık olarak gösteren kurumlara da satışlar yaptı.
1854'de Londra'da St. Paul Katedrali için "Dünya'yı Aydınlatan Işık" adlı eserini hazırladı ve 1860'da hazırlamış olduğu "Tapınakta Kurtarıcı İsa'nın Bulunması" adlı tablosu bir sanat eseri satıcısının aracılığıyla "Birmingham Müzesi ve Sanat Galerisi"ne o zaman için çok büyük bir fiyat olan £5.500'a satıldı. Orta-Doğu'dan İngiltere'ye döndükten sonra Holman Hunt'in eserleri güzel sanatlar kritiklerinin yakın ilgisini çekmeye başladı.
Hazırladığı eserler dinsel ve ahlaki didaktik konuları yansatmaktaydı. Bunlar özellikle zenginlerin ve onlara aracılık yapan sanat eseri satıcılarının büyük ilgisini çekip yüksek fiyatlarla satılıp kendisine iyi bir yaşama standartı sağladı; "Başkalarının Suçlarını Yüklenen Keçi" (1856), "İsabella ve Basil'in Çömleği" (1868), "Ölümün Gölgesi" (1871), "Açgözlü Komşu" (1895), "Kutsal Ateş Mucizesi" (1899).
Hunt iki evlilik yaptı. Önce nişanlanmış olduğu modeliyle nişanını bozduktan sonra Fanny Waugh adlı bir hanımla evlendi. Fakat karısı ilk çocukların doğumunda Floransa'da iken öldü. Karısı Fanny'nin mezarı Floransa'dadır ve üzerinde Holman Hunt'in hazırladığı bir mezar anıtı bulunmaktadır. Sonra ölen karısının küçük kızkardeşi Edith ile evlilik yaptı ve bu çift, bu çeşit evlilik Anglikan Kilisesi tarafından hoş karşılanmadığı için epey zaman İngiltere dışında, İtalya'da yaşadı. Ayrıca bu evliliği diğer arkadaşları ile arasının açılmasına da neden oldu.
1905'de Holman Hunt hatıralarını yazmaya başladı. Bu yazılarıyla hazırladığı eserlerinin sanat kritiklerince kendinin istemediği şekillerde nitelendirilmesini önlemeye çalıştı. Aynı yıl Kral tarafından "Order of Merit" (Liyakat Nişanı) ile onurlandırıldı. 1910'da ölene kadar Thames Nehri üzerinde kırsal küçük bir köyde yaşadı. En son eseri olan "Shallot Leydisi" tablosunu bitiremedi. Bu eser asistanı Edward Robert Hughes tarafından tamamlanmıştır.
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sponsorlu Bağlantılar
William Holman Hunt (d. 2 Nisan, 1827 Cheapside, Londra – ö. 7 Eylül, 1910 Kensington, Londra), Ön-Raffaeloculuk akımının kurucularından olan İngiliz ressam ve çizerdir.
- Adı: William Holman Hunt
- Doğumu: 2 Nisan 1827, Cheapside, Londra, İngiltere
- Ölümü: 7 Eylül 1910, Kensington, Londra, İngiltere
- Alanı: Resim
- Akımı: Ön-Raffaeloculuk
- Ünlü Eserleri: Ücretli Tutulmuş Çoban, Dünyayı Aydınlatan Işık, Başkalarının Suçlarını Yüklenen Keçi
William Holman Hunt Londra'da bir eşya ambarı sahibi olan bir aileye doğdu. Genç yaşında resim ve çizgiye çok yetenekli olduğu görüldü. Ama babasının zorlaması ile babasının ambarında ambar memuru olarak çalışmaya başladı. Onaltı yaşında iken yine resim yapmaya başladı. "Kraliyet Akademisi"ne (Royal Academy) eğitim için başvurdu. Ama önce refüze edildikten sonra 1844'de bu okula öğrenci olarak kaydını yaptırabildi.
Bu eğitim kurumunda öğrenci iken Holman Hunt bu okul tedrisatinda hala akademi kurucularından "Joshua Reynolds" etkileri hakim olmasına isyan eden bir öğrenci olarak bilinmektedir. Okulda iken 1847'de John Ruskin'in yazdığı modern ressamlar hakkındaki eserden çok etkilendi. Ruskin sanatın bir ahlaki hedefi olmasını ve doğayı yakından takip etmesini önermekteydi.
1848'de, önce bu okulda arkadaşı olan John Everett Millais ve diğer bir ressam çırağı olan Dante Gabriel Rossetti ile birlikte; sonra diğer dört genç ressamın katılmasıyla 7 kişiden oluşan "On-Raffaeloculuk Kardeşliği" adı verdikleri bir sanat, özellikle resim akımı kurdu. Bu grubun ana hedefi Raffaello Santi ve Mikelanj tarafından resme getirilmiş maniyerizm üslubundan ve özellikle 18. yüzyılda İngiltere'de Kraliyet Akademisi'ni kuran Joshua Reynolds etkisinden ayrılmaktı. Bu grup bir bildiri yayınlarak prensiplerini ilan etti ve 1849'da ilk sergilerini açtılar. Görüşlerini bastırdıkları "Germ" adlı bir dergide yayınlamaya devam ettiler. 1850'den sonra Holman Hunt, Millais ile birlikte, bu akıma katılanların çok genel olarak kabul ettikleri, Orta Çağ güzel sanat ve konularının taklidinden ayrıldılar. Holman Hunt resimlerinde, gösterilen karekterlerin dinsel ruhani niteliklerine verdiği önem ve daha çok dinsel ve ahlaki didaktik konuları seçmesi dolayısı ile bu akımın diğer üyelerinden ayrıldı.
1854'de Holman Hunt yeni artistik konulara dinsel bir görüşle daha yakından eğilebilmek için Orta-Doğu'ya gitti. Kahire ve Yafa'da biraz çalıştıktan sonra 1855'e kadar Kudüs'te yaşadı ve çalıştı. Bu arada Nasıra, Şam ve Beyrut'u da ziyaret etti. Bu dönemde hazırladığı eskizleri ve eserleri ile bu yörenin halkını ve doğal görüntülerini yansıttı. Kahire'de pazar hayatını yansıttığı "Kahire'de bir Sokak" eseri buna örnektir.
Kahire'de bir Sokak (1854-1861)
1856'da İngiltere'ye geri dönmekle beraber 1869'da, 1872'de ve en son 1892'de Kudüs'e yeni ziyaretler yaptı.
Holman Hunt'in eserleri önceleri zamanının sanatçıları ve sanat eseri satın alanları tarafından sevilmedi. Sanat kritikleri eserlerinde gösterdiği güya beceriksizlik ve eserlerinin güya çirkinliği dolayısıyla devamlı onu tenkit ettiler. Yine de eserlerini iyi müşteri bulmaktaydı.
Önce modern kırsal ve şehirsel yaşamın doğal sahnelerini yansatan eserleri, örneğin "Ücretli Tutulmuş Çoban", "İngiltere Sahillerimiz" ve "Uyanan Vicdan" adlı eserleri ile İngiliz sanatseverlerin ilgisini çekti. Ayrıca sanat eserlerini kerkese açık olarak gösteren kurumlara da satışlar yaptı.
Ücretli Tutulmuş Çoban (1851)
İngiltere Sahillerimiz (1852)
1854'de Londra'da St. Paul Katedrali için "Dünya'yı Aydınlatan Işık" adlı eserini hazırladı ve 1860'da hazırlamış olduğu "Tapınakta Kurtarıcı İsa'nın Bulunması" adlı tablosu bir sanat eseri satıcısının aracılığıyla "Birmingham Müzesi ve Sanat Galerisi"ne o zaman için çok büyük bir fiyat olan £5.500'a satıldı. Orta-Doğu'dan İngiltere'ye döndükten sonra Holman Hunt'in eserleri güzel sanatlar kritiklerinin yakın ilgisini çekmeye başladı.
Dünyayı Aydınlatan Işık (1854)
Tapınak'ta Kurtarıcı İsa'nın Bulunması (1860)
Hazırladığı eserler dinsel ve ahlaki didaktik konuları yansatmaktaydı. Bunlar özellikle zenginlerin ve onlara aracılık yapan sanat eseri satıcılarının büyük ilgisini çekip yüksek fiyatlarla satılıp kendisine iyi bir yaşama standartı sağladı; "Başkalarının Suçlarını Yüklenen Keçi" (1856), "İsabella ve Basil'in Çömleği" (1868), "Ölümün Gölgesi" (1871), "Açgözlü Komşu" (1895), "Kutsal Ateş Mucizesi" (1899).
Başkalarının Suçlarını Yüklenen Keçi (1856)
İsabella ve Basil'in Çömleği (1868)
Ölümün Gölgesi (1871)
Açgözlü Komşu (1895)
Hunt iki evlilik yaptı. Önce nişanlanmış olduğu modeliyle nişanını bozduktan sonra Fanny Waugh adlı bir hanımla evlendi. Fakat karısı ilk çocukların doğumunda Floransa'da iken öldü. Karısı Fanny'nin mezarı Floransa'dadır ve üzerinde Holman Hunt'in hazırladığı bir mezar anıtı bulunmaktadır. Sonra ölen karısının küçük kızkardeşi Edith ile evlilik yaptı ve bu çift, bu çeşit evlilik Anglikan Kilisesi tarafından hoş karşılanmadığı için epey zaman İngiltere dışında, İtalya'da yaşadı. Ayrıca bu evliliği diğer arkadaşları ile arasının açılmasına da neden oldu.
1905'de Holman Hunt hatıralarını yazmaya başladı. Bu yazılarıyla hazırladığı eserlerinin sanat kritiklerince kendinin istemediği şekillerde nitelendirilmesini önlemeye çalıştı. Aynı yıl Kral tarafından "Order of Merit" (Liyakat Nişanı) ile onurlandırıldı. 1910'da ölene kadar Thames Nehri üzerinde kırsal küçük bir köyde yaşadı. En son eseri olan "Shallot Leydisi" tablosunu bitiremedi. Bu eser asistanı Edward Robert Hughes tarafından tamamlanmıştır.
Shalott Leydisi (1905)
Biyografi Konusu: William Holman Hunt nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!