Arama

Danslar - Salsa

Güncelleme: 13 Nisan 2011 Gösterim: 2.470 Cevap: 1
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
13 Nisan 2011       Mesaj #1
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
SALSA TARİHİ

Sponsorlu Bağlantılar
Salsa, İspanyolca'da kelime anlamı olarak sos ya da salça'dır. Malzemesi nerede yapıldığına bağlı olarak değişen bir salça. Fakat buradaki tek gerçek içinde çok fazla baharat olduğudur!!!
Birçok popüler müzikte olduğu gibi, salsa da Afrika'nın, yeni dünya'nın kozmopolit kültürüyle buluşmasıyla ortaya çıkmıştır. Salsa'nın 1930'larda ya da 1940'larda Küba'da başladığı söyleniyor. Aslında tartışma gruplarına baktığınızda, Portoriko'lular ve Küba'lılar arasında, Salsa'nın kendilerine ait olduğuna dair derin tartışmalar var. Hatta Afrikalılar da Salsa'yı sahiplenme konusunda hayli iddialılar. Bir tarafı Yoruba vurmalı çalgıları ve bir tarafı da çağrı cevap (call response) vokalleri, yerlilerin müzikleriyle birleştirildi. İspanya ve Fransa'nın müzüik ölçüleri ile İngiltere country dansı üstüste konularak SON ortaya çıktı ve tadı çok güzeldi!!!
Evet, hareket olarak modern Latin dans müziğini Küba kurduysa da değişik içeriklerle bu dansın transformasyonu Karayipler dışında, New York ve Miami sokaklarında gerçekleşmiştir..
Salsa'yı tarif etmek kolay değildir. Salsayı kimler buldu? Kübalılar mı, yoksa Porto Rikolular mı? Gerçekte salsa birçok Latin ve Afro-Caribbean danslarının birleşimidir. Herbiri, salsanın gelişiminde önemli rol oynamışlardır
Küba'ya, salsanın orijini ve ortaya çıkışının temellerini atması bakımından hakkını verdikten sonra söylemeliyiz ki, salsa sadece Kübanın dansı değildir. Derinlere indikçe, sonradan "Danzon" adını alan ve Haiti'den kaçan Fransızlar tarafından adaya getirilen, İngiliz/Fransız country müziği, Rumba ve Afrika kökenli birçok dansla (Guaguanco, Colombia, Yambu) harmanlanmaya başladı. Ve bugün bilinen salsa ile neredeyse aynı özelliklere sahip olan, Küba'nın simgesel müziği ve dansı "Son" bu karışıma eklendi. Bu ilginç bileşim kendini küçük varyasyonlarla ve küçük oluşumlar halinde bazı başka ülkelerde de göstermeye başladı. Dominik Cumhuriyeti, Colombia, Porto Rico ve diğerleri. Bu ülkelerdeki orkestralar müziklerini para kazanma amacıyla Mexico City ve New York'a taşıdılar. Ve bu iki şehirde yatırım olanaklarının ve tanıtım imkanlarının zenginliği sebebiyle salsa ticari görünümünü kazanmış oldu. "Salsa" terimi New York'da doğdu fakat dansı değil. Salsa değişik ülkelerin değişik müziklerine verilen ortak bir lakap olarak popülaritesini kazandı. Rumba, Son Montundo, Mambo, Guaracha, Cha cha cha, Son, Charanga, Cumbia, Merengue, Plena,Danzon, Guguanco, Festejo, bomba, cubop, Guajiro ve daha birçoğu. Bunların bir bölümü kendi karakterlerini yarattılar bazıları da harmanlanıp Salsayı oluşturdular. Daha kısa ve net bir anlatımla söylemek gerekirse, Salsa ,Küba Son müziğinin birtakım diğer tarzlarla karıştırılıp modernize edilmiş halidir diyebiliriz.
Eğer günümüzde yapılan salsayı dinlerseniz, altyapısında "Son" duyacaksınız, "Cumbia" duyacaksınız, "Guaracha" duyacaksınız. Hatta eskiden çalınan "Merengue" den parçalar duyacaksınız. Bütün bu eski müzikleri modern ritmlerin arasında yakalayabilirsiniz. Büyük Salsa müzisyenlerinden Kübalı Willie Chirino, bir şarkısının liriklerinde salsanın tarihini bir cümleyle özetlemiş: ".y si en la calle Serra te la encuentras dile que le he escrito un 'SON' de corazón..." ".eğer ona Serra caddesinde rastlarsan, ona sadece onun için kalbimden bir 'SON' yazdığımı söyle..."

SALSA

Latin ritimleri uzun yıllardır popülerliğini korumuştur, hemen hemen herkes Samba, ya da Reggea müziklerini bilir ve bunlarda dans etmiştir.
Fakat hergün daha büyük bir popülerite kazanarak kitlesini arttıran ve dansçılara yıllardır büyük zevk veren bir latin dans daha var, sadece Karayipler'de, Amerika'da ya da Avrupa'da değil dünyanın her köşesinde insanları etkileyen bir danstan bahsediyoruz. SALSA...
İspanyolca bir sözlükte araştırdığınızda salsanın çeşitli baharatlardan oluşan bir çeşit sos olduğunu bulursunuz.Tabiki bizim bahsettiğimiz salsa bu değil, bizi dansetmeye iten bazı ritimlerden ve vuruşlardan bahsediyoruz. Tıpkı yediğimiz salsa gibi, salsa ritmi de sıcaktır. Belirttiğimiz gibi salsa kelimesi müzikle ilgilidir, salsa müziğinin üzerine yapılan dansa Küba ve Miami de genellikle "CASINO" denir. Ama artık bütün dünyadaki dansçılar tarafından "SALSA" adıyla bilinmektedir
Salsanın kelime anlamını inceledikten sonra, bütün salsa dansçılarının bilmesi açısından çok önemli olan, salsanın köklerine ve neden bu ismi nasıl aldığına, kısaca salsanın nereden geldiğine bakalım.
Salsa şarkılarının sözlerinde çok geçen bir kelime vardır: "SON". Son salsanın tam anlamıyla orijinidir. Yani salsa Küba son müziğinin modernize edilmiş halinden başka bir şey değildir. Diğer müzik türleri ve zengin enstrümanlarla geliştirilmiştir.

Son, Havana'ya Kübanın batısından daha iyi bir yaşam sürmek için büyük şehire göçenler tarafından, 1920'lerde getirilmiştir. Yaşamlarını kazanmak için sokaklarda gitarları ve davullarıyla Havana'ya renk katan bu insanlar zamanla Havana partilerinin vazgeçilmez unsuru olmuşlardır. Doğaçlama yaptıkları müziklerle (Son-montundo) insanları dans ettirmişlerdir.
bu türün ilk uygulayıcıları Ignacio Piñero, María Teresa Vera, ve Miguel Matamoros İspanyol koloni kültüründen aldıkları gitarlar ve geleneksel Küba çalgılarından guiro, maracas ve clave ile bu müziği yıllar sonraya taşıyacak altyapıyı kurmuşlardır. kısa zamanda Havana sosyetesi, o zamana kadar yaptığı Waltz, Danza, Contradanza ve Danzón gibi dansların yanında "SON" da yapmaya başladılar. O zamanların en popüler gece klüplerinden Casino Deportivo ve Casino de la Playa dünyanın dört bir yanından buraya kumar oynamaya gelen zenginlere SON müziğini tanıttı.
Zamanla yeni gruplar, yeni müzik anlayışları ve yani enstrümanlarla son geliştirildi. Piyano, perküsyon aranjmanları, ve üflemeli çalgılar SON müziğe katıldı. Küba'nın ekonomik durumu kötülşetikçe müzisyenler para kazanmak için Amerika Birleşik Devletleri ve Meksika'ya göç ederek yaptıkları müzikle geçimlerini sağlamaya başladılar. Zaman geçtikçe evlerinden uzakta olan bu müzisyenler kayıtlar yapmaya ve giderek ünlenmeye başladılar.
60'lı yıllara gelindiğinde amerika'da yaşayan latin müzisyenler klasik son müziğine Rock'n Roll, Merengue, Bossanova, Cumbia, Cha Cha Cha, Mambo, ve Boogie-Woogie gibi popüler müzik türlerini kattılar. Gelenksel latin ritimlerini bozmadan ortaya çıkarttıkları bu türe sevecn bir isim buldular: BOOGALOO". Latin müziğin efsanesi Tito Puente, New York's Madison Square Garden'daki Fania All Stars konserinde Kendinden geçmiş şekilde danseden kalabalığa "Esto es una gran SALSA!". diye seslendi.
Bu sözler çok ünlü bir Küba Son şarkısı olan "Echale Salsita!" da dan alınmıştı. Tito Puente'nin Fania All stars konserinde söylediği bu sözler kısa zamanda,bu müziğe kısa, etkileyici ve tanımlayıcı bir isim arayan plak şirketlerinin pazarlamacıları tarafından kullanıldı. Ve SALSA etiketi günümüze kadar yaşadı. Ne tesadüftür ki bu müziğe salsa denmesine en çok kızan kişi de Tito Puente'idi.


SALSA ENSTRUMANLARI


GUIRO
Plastik, fiberglas ya da doğal calabash (bir çeşit sukabağı) kullanılarak yapılan, bir yüzü tırtıklı bir enstrüman. Tırtıklı yüzüne tahta bir çubuk sürtülerek çalınır. Şişeye benzeyen ve kilden yapılan udu guirosu dan, Afrika udu davuluna benzeyen bir ses alınır

TRES
İkişer telli üç set telden oluşan küçük bir geleneksel Küba gitarıdır. Tres çalındığında, aaaalik bir tını duyulur. Bu romantik ses Küba son müziğinin ve salsanın değişmez tınısıdır

CLAVE
Biribirine vurularak çalınan iki tahta çubuktan oluşur. Afro-Küba müziğin iskeletini oluşturun ritimleri yaratan enstrümandır. Clave olmadan salsa ve bir çok diğer Afro-Küba müziği yapılamaz

BONGO
Farklı boylarda iki küçük davulun birbirine bağlanmasıyla oluşan bir enstrüman. Diz arasına konularak elle çalınır. Hemen hemen bütün latin müziklerinde kullanılır

DJEMBE
Ahşaptan yapılan bir çeşit Afrika davulu. Bacakların arasına konularak çalınır ve çok zengin ve derin bir tonda ses üretir. Kenarlarına vurulduğunda ise çok güçlü bir tiz alınabilir

SHEKERE
Yuvarlak bir sukabağının etrafına ağ şeklinde örülmüş boncuklardan oluşur. Sallandığında ritim oluşturur. Geleneksel shekere calabash kabağının etrafına değişik boylarda boncuklar örülerek yapılır ancak günümüzde fiberglas kullanılmaktadır

SURDO DRUM
Brezilya kökenli bir bas davulu. Samba müziğin kalp atışıdır.

MARACAS

Maracas, elle sallayarak çalınan ve çok güçlü ses çıkaran bir enstrümandır. Orjinal maracasda sukabağının içine zeytin çekirdeği yerleştirilir ancak günümüzde genellikle plastik ya da ahşap gövdeli, içlerinde plastik boncukları olan maracaslar üretilmektedir

TIMBALES

Bir çift kuvvetli ses veren prinç aaaalinden yapılmış davuldan oluşur. Davullar ayakların üzerinde durur ve bu şekliyle timbales latin müziğin markası olmuştur. Latin müziğin efsanevi ismi "El Rey" Tito Puente'nin çaldığı enstrümandır.

CAMPANA

Çan olarak da bilinir. Çan şeklinde bir aaaale tahta bir çubukla vurularak çalınır. Halkın Küba sokaklarında düzenlediği karnavallarda, ineklerin boyunlarından çıkardıkları çanları, bir sopa ile çalmalarıyla bulunmuş bir enstrümandır.

AGOGO
Birbirine aaaal bir çubukla bağlanmış iki koniden oluşan bu enstrüman bir çok Brezilya samba müziğinde kullanılır

PAN PIPE
Tipik Güney Amerika flütü. Bambudan yapılır. Üzerinde bulunan deliklere üflerken, delikleri açıp kapamayla çalınır.

CAJON
Tahta bir kutudur. Bacaklar arasında elle vurularak çalınır.. Eski Rumbalarda sıkça kullanılırdı.

BATA DRUM
Kum saati şeklinde, kayışla bacaklara bağlanarak, diz üzerinde çalınan bir Nijerya davuludur. Küba müziğinde sıkça kullanılır.


SALSA STİLLERİ

Salsa bir çeşit "serbest stil" dans ya da "sokak dansı" olduğu için dünyada dans eden sayısı kadar çok sayıda Salsa stili bulunmaktadır. Belirli bir rutine ya da standarda bağlı kalmaksızın dans edilen Salsa, bu özelliği sayesinde özgürce ve doğaçlama yöntemi ile yapılır. Bir zamanlar dans etmek için birkaç temel adım bilmeniz yeterli idi . Kendinizi sadece müziğe bırakmaktan başka bir şeye ihtiyacınız yoktu. O zamandan bu yana Salsa birçok dans stilini içine aldı ve daha karmaşık bir dans olarak ortaya çıktı. Salsa hala "serbest-stil" de yapılan bir dans olmasına rağmen, dünyanın değişik yerlerinde belirgin olarak diğerlerinden ayrılan Salsa stilleri ortaya çıktı. Bu stillerin her birinin ayak figürleri ve dönüş özellikleri birbirinden farklılık göstermektedir. Bu stillerden en çok bilinenleri şu şekilde sıralanabilir:

1. Los Angeles Stili
2. New York Stili
3. Küba Stili
4. Miami Stili
5. Rueda

Bütün bu stillerde inanılmaz sayıda figür ve dönüş bulabilirsiniz. Her biri Salsa ritmini ayrı bir şekilde yorumlar ve etkileyici bir sanatsal yaratıcılık içerir.

Los Angeles Stili

Adından da anlaşılacağı gibi Los Angeles, Josie Neglia, Vasquez Brothers ve Salsa Brava gibi tanınmış dansçılar sayesinde kendi Salsa'sını yarattı. LA stili, "shine" adı verilen ayak hareketleri ile heyecan verici, şık ve aaaai bir Salsa türüdür. Her yıl düzenlenen Dünya Salsa Yarışmaları ve Bacardi Festivalleri gibi dev Salsa organizasyonlarına katılan dansçılar arasında LA stili uygulayan dansçıların sayısına bakarsak, LA stilinin dünyada bulunan en ünlü Salsa türleri arasında olduğunu anlayabiliriz.

LA Stili Salsa Nedir?

LA Stili Salsa, hareketlerini birçok dans stilinden almış bir salsa türüdür. Küba ve New York stili Salsa, Caz, Swing ve Salon Danslarından etkilenmiştir. Bu etkiler, LA stilini uygulayan günümüz dansçıları tarafından üretilen çok sayıda dönüş figürleri sayesinde daha da geliştirilmiştir. LA stili Salsa figürlerinin çoğu, "cross-body lead" denilen erkeğin bayanı çizgisel bir hareketle vücudunun yanından geçmesi için yönlendirdiği hareketlere dayanır. Bu temel figür, Küba ve New York stili Salsa'larda da bulunur. Bu üç stil, "cross-body lead" gibi birçok dönüş figürünü de ortak kullanmaktadır. Örneğin Küba Stilinde "Setenta" (Yetmiş) olarak bilinen figür, LA ve New York Stili Salsalarda "Hammer-Lock" olarak bilinmektedir.

LA Stili Salsa Diğer Salsa Türlerinden Nasıl Ayrılır?

İlk olarak, Küba Stilinde olduğu gibi karmaşık kol hareketleri LA Stilinde fazla görülmez. Ayrıca, LA Stili dönüş figürleri Küba stilinde olduğu gibi "dairesel" değil, "çizgisel" yapılır. LA Stili Salsa, New York Stili Salsa'da olduğundan daha rahat bir ritme sahiptir. New York Stili Salsa'da "duruş"lar ve "yakalama"lar için çok iyi bir zamanlama gerekmektedir. En önemlisi, çok sayıda yatırma, dönüş, düşüş gibi izleyenlerin başını döndüren hareketleri ile LA Stili Salsa figürleri, aaaai ve gösterişlidir.

LA Stili , Salsa'nın Orijinal Hali midir?

Salsa'nın "orijinal" türü diye bir şeyin varlığına inanmıyoruz. Kolombiya Cali sokaklarında dans eden insanlar, Küba Havana'nın klüplerinde dans edenlerden farklı bir şekilde dans ederler. Aynı şekilde Miami'de yaşayan Kübalılar, Küba'da yaşayan Kübalılar'dan farklı bir şekilde dans ederler. Dünyanın her yerindeki dansçılar Salsa müziğini kendilerince yorumlar ve kendi stillerini yaratırlar. Salsayı bugün bildiğimiz farklı ve figür zenginliğine sahip bir Salsa yapan, gelişiminde çok büyük bir oranda yaratıcılığın kullanılmasıdır.


LA "Shine"ları (Ayak Hareketleri) Nedir?

Evet, LA Stili Salsa'nın da "shine" ları var! "Shine" lar, karmaşık ayak figürleri ile şık el ve vücut hareketlerini birleştiren ve doğaçlama yapılan figürlerdir. Dans ederken partnerler birbirlerinden ayrılır ve kendi "shine" larına başlarlar. Dans rutininde verilen bu etkili mola, dansçıların hem kendi bireyselliklerini ortaya koymalarını hem de partnerlerinin stillerini takdir etmelerini sağlar. "Shine" lar daha çok "conga" vuruşlarının hızlandığı ve güçlü bir şekilde duyulduğu yerlerde yapılır.

Neden LA Stili Salsa Öğrenmeliyim?

LA figürlerin temeli "cross body lead" adı verilen harekete ve temel dans ilkelerine dayanır. Bu sebeple LA Stili Salsa öğrenmekle, hem dansın temeli hakkında güçlü bir altyapıya sahip olursunuz hem de daha sonra Küba, Miami ya da New York Stili gibi değişik Salsa türlerine kolaylıkla geçiş yapabilirsiniz.


BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
13 Nisan 2011       Mesaj #2
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
Salsa Temel Hareketlerin Yazılı Olarak Anlatımı

Sponsorlu Bağlantılar
Kavram 1: Terminoloji
İlk ölçü 1,2,3 ve ikinci ölçü de 4,5,6 diye adlandırılır.
"Kapalı Pozisyon" lider ve takipçi'nin sağ ayaklar sol ayaklarının birbirine baktığı pozisyondur.
"Kapanan ayaklar" sol ve sağ ayakların beraber ve yanyana getirilmesine denir.
Sosyal danslarda lider erkek ve takipçi de bayan'dır .
Dönüşlerin, takipçinin dönüşleri olduğu varsayılır. Lider'in ayrıca belirtilir.
Lider'in dönüşleri, lider sağdan döner veya lider soldan döner diye belirtilecektir.
Takipçinin dönüşleri, içeri ve dışarı şeklinde tanımlanır. Bir içeri dönüş, takipçinin sağdan dönüşüdür. Bir dışarı dönüş, takipçinin soldan dönüşüdür Takipçinin sağdan dönüşü (dışarı dönüş) liderin soluna doğru yapıldığından kavram kargaşasını önlemek için, içeri ve dışarı terimleri sağdan ve soldan yerine kullanılır.

Kavram 2: Tutuşlar
Kapalı tutuş ve açık tutuş kavramları standarttır. Kapalı tutuş olmayan her tutuş, açık tutuştur.

*Kapalı tutuş
Standart salon dansı tutuşu: Lider, sağ eliyle takipçinin kürek kemiğini avuçlar (veya, eğer çift çok yakın dans edecekse, sağ önkolunu takipçinin sırtının üstüne koyar), ve bayanın sağ elini sol eliyle sol eli doğru açıda olacak şekilde tutar. Standartd dans etiği, kapalı tutuşta liderin ne kadar yakın olacağına takipçinin karar verdiğini söyler. Bayan, liderin çok yakınlaştığını hissederse, tercih ettiği uzaklığı, anlaşılır fakat hatasız bir şekilde, lideri iterek belirler. Lider, takipçi tarafından belirlenmiş uzaklığı muhafaza eder (bazı bayanlar, erkeğin daha yakınlaşma zorlamasının kadını çekici bulmalarından kaynaklandığını söylemişlerdir. Buna rağmen, yakınlaşmak istemeyen bir kadını yakınlaşmaya zorlayan bir lider, kadının bir tepki saldırısına sebep verebilir.)

*Çiftli açık tutuş
Lider takipçinin sol elini sağ eliyle ve sağ elini sol eliyle tutar.

*Çapraz tutuş
Lider takipçinin sol elini sol eliyle tutar ve sağ elini sağ eliyle tutar. holds follower's left hand in his left hand, and her right hand in his right hand. Bir figure başlarken , takipçinin dışarı doğru dönüşüne izin vermesi için sağ el yukarıda olmalıdır

*Çiftli çapraz tutuş
Bu tutuş çiftli bir tutuş kullanılarak yapılan dışarı doğru dönüşten sonra varılan tutuştur. Kolların bükülü olması istisnasıyla çiftli açık tutuşun aynısıdır. Bu tutuştan çıkmak için basitçe elleri bırakmak çok garip olur. Bunun yerine, bu düğümü çözmek için bir başka dönüş (liderin veya takipçinin dönüşü) yapılır.

*Tekli tutuş
Lider herhangi bir eliyle, takipçinin herhangi bir elini tutar. En çok bilinen kombinasyonlar, erkeğin sol eliyle, bayanın sağ elini ve erkeğin sağ eliyle, bayanın sağ elini tutmasıdır. Most common combinations are his left to her right and his right to her right. Bu hareketin sonucu çapraz tekli tutuş'tur.

*Serbest Stil
Lider ve takipçi arasinda el tutuşu yoktur. Çift gösterişli ayak hareketleri (footwork-shine) gibi ne isterlerse onu yaparlar.

*Koltukaltı tutuşu
Lider, çiftli açık tutuştan başlayarak, dirseklerini büker ki bu sayede takipçinin elleri liderin omuzuna gelir, sonra dirseklerini içeri katlar ve sonra takipçinin kolları üzerine koyar, sonra kollarını aşağı getirir, böylece takipçinin kolları, erkeğin dirseküstü kollarıyla, göğüs kafesi arasında tutulur (koltukaltı hizasında değil, birkaç santim daha aşağıda) Bu tutuş, çiftli tutuşa bir alternatifdir ve basit ve yan basit hareketlerden oluşan seriler kullanılarak dans edildiğinde kullanılabilir.

Kavram 3: Temel Salsa Dans Adım ve Varyasyonları

Salsa musiği düzenli bir tempoya sahiptir ve normal olarak her müzik ölçüsünde (4/4 ritm) 4 çeyrek nota ya da vuruş (beat) sayılır. Eğer ölçüdeki vuruşlar, 1'den 4'e kadar numaralandırılırsa, çift numaralı vuruşlar(2 ve 4) ağırlıklı bir şekilde vurgulanmış olanlardır. Ölçüler, iki ölçülük veya sekiz vuruşluk ifadeler ( phrase) ile gruplanır. Dakikada 160 vuruşlık bir tempoda (bu salsa müziği için standart aralık içindedir) bir ifade (phrase) 3 saniye surer. İfade (phrase) sınırlarını koymak kolaydır, vocalistler ve melodi enstrümanlarının durma yaptığı veya ifade aralarında enstrümanlarda tuş değişikliği olduğu görülür. Aynı zamanda tipik bir salsa şarkısında, ritmlerin çoğu ölçü aralıkları yerine ifade (phrase) aralıkları üzerinde tekrarlanır. Dans etmek için iyi bir salsadans müzik koleksiyonu çeşitli şarkıcıların için de olduğu Salsa Fresca - Dance Hits of the '90s dır, Rhino label, katalog numarası 72195 dir.

Müzik vuruşu
/Dans adımı
Lider
Takipçi


1 /
Ağırlığınızı sağ ayağnıza verin
(Adım 5 te liderin yaptığı gibi)


2 / 1
Sol ayağınızla ileri adım atın (break)
(Adım 6 da liderin yaptığı gibi)


3 / 2
Sağ ayağın üstüne geri sallanırcasına basın (rock)
(Adım 7 de liderin yaptığı gibi)


4 / 3
Sol ayağınızı ağırlık aktarmadan, geri getirip kapalı duruşa geçin (close)
(Adım 8 de liderin yaptığı gibi)

5 /
Ağırlığınızı sol ayağa aktarın.
(Adım 1 de liderin yaptığı gibi)

6 / 4
Sağ ayakla geri adım atın (break)
(Adım 2 de liderin yaptığı gibi)

7 / 5
Sol ayağın üstüne ileri sallanırcasına basın (rock)
(Adım 3 te liderin yaptığı gibi)

8 / 6
Sağ ayağınızı ağırlık aktarmadan, ileri getirip kapalı duruşa geçin (close)
(Adım 4 te liderin yaptığı gibi)

Bazı dansçılar yukarıdaki tabloda açıklanan lider ve takipçi adımlarının tam tersini yaparlar. Bu liderin 2. vuruşta geri, ve 6. vuruşta ileri adım atmasıdır. Lider ve takipçinin adımları birbirinin aynada yansıması gibi olduğundan, bu küçük bir fark doğurur.

Birinci adımın, 1. vuruşta değil, 2. vuruşta meydana geldiğine dikkat edin. Bu çift sayılı vurşlardaki vurgu sebebiyledir. Bir salsa şarkısında ritmin durduğu fakat melodinin devam ettiği anlar vardır ki, bu durumlarda, 1. vuruşta bekleyip, 2. vuruşta break almak istediğiniz için, ifade (phrase) başlangıcındaki vuruş durması için, durmayı hatırlamalısınız. Bunu yapmazsanız ritm tekrar başladığı zaman, vurgusu olmayan vuruşlarda break almış olursunuz ki, muhtemelen doğru olmadığını hissi oluşacaktır.

Başlangıç dansçıları sıklıkla salsa vuruşlarını takip etmekte zorlanırlar. Kısmen bunun nedeni, 1. ve 2. vuruşlar arasında (melodiyi takip ederken) break alırken, sallanmaya eğimli olmalarıdır ve sonuç olarak, tüm vuruşu tamamen kaybederler.. Bazı dansçılar, gerçekte 2. vuruşta break alırken, 1. vuruşta break aldıklarını düşünürler, çünkü yanlışlıkla, birinci ağır vurgulu vuruşun 1. vuruş olması gerektiğini varsayarlar. Eğer 1. vuruşta break aldığınızdan eminseniz (1. vurgusuz vuruş), ve bunun doğru olduğunu hissediyorsanız, bu şekilde dansa devam edebilirsiniz. Her zaman aynı vuruşta break almak herhangi bir ayrı vuruşta break almaktan daha önemlidir. Hangi vuruşta break alınacağını lider seçer ve ne olursa olsun takipçi, lideri takip eder.

Yerinde temel adım=break adımlarının çok küçük veya olduğunuz yerde yapıldığı temel adımdır.

Yanlara temel adım=break adımlarının öne ve arkaya olması yerine sağa ve sola alındığı temel adımlardır.

Geriye temel adım=sol ayakla ileri yerine, geriye break alınan temel adımdır. Bunda lider birinci, takipçi de dördüncü adımda geriye doğru adım atar. Geriye temel adımlar genellikle, çiftli açık tutuşta yapılır.

Bacak stilli geriye temel adım=şöyle yapılır. Lider 1 ve 4 nolu break adımlarında hareketli bir şekilde takipçiyi iter. Bu aynı adımda, lider ve takipçi, serbest olan bacağı (lider için 1. adımda sağ, 4. adımda sol bacak serbesttir) dizden kırarak , keskin bir şekilde geriye temel adım adım atarlar, böylece topuklar kalkar fakat ayakucu yere basılı kalır. Sallama ve ayakları birleştirme adımlarında bir değişiklik yoktur.

Kırık Ayak- (Whiplash)=Omurganın geriye doğru eğilmesi ve başın geriye atılması haricinde Bacak stilli geriye temel adıma benzer Bu hareket genellikle sadece takipçi tarafından yapılır.

Diğer temel adım varyasyonları:
* Müziğin bir tekli vuruşunda, öne break almaktan sonra ayakları birleştirin (2 vuruşa yaymak yerine), sonra sağ ayağı geri break almadan, tekme atar gibi öne sallayın. İşte budur, lider 5. vuruşta ve takipçi de 1. vuruşta tekme atar gibi yapar.
* Arada bir leğen kemiği hizasında vücudunuzu ileri itme ekleyin, normal hareketlerden dengeye varmak abacak hareketleriyle olmaktadır.
* Yakın adım poziyonu sırasında ayakları yanyana getirme yerine, sağ ayağı sol ayağın önüne çapraz getirin.

Yana yapılan temel adımlar sırasında sağa ya da sola adım atmak yerine, ol ya da sağ bacağı yana doğru işaret edip ölçü boyunca öyle tutun. Bacağı işaret eder gibi tutma, ayak parmağı yerde ve topuk kalkık olarak yapılır.


BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.

Benzer Konular

9 Aralık 2015 / Mira Sanat
7 Haziran 2012 / Mavi Peri Sanat
18 Eylül 2015 / Safi Asker ww