Arama


perlina - avatarı
perlina
Ziyaretçi
14 Kasım 2016       Mesaj #4
perlina - avatarı
Ziyaretçi

Kral Yolu

’nun Anadolu içinde izlediği güzergâh kesinlikle saptanabilmiş değildir. Herodotos bu yolun Frigya’dan geçip Halys’i (Kızılırmak) aştıktan sonra, Kapadokya bölgesinden Kilikya sınırlarına ulaştığını bildirir. Çağdaş araştırmacıların bir bölümü yolun Sardes’ten Keramon Agora (Susuz), Dorylaion (Eskişehir), Gordion (Yassıhöyük), Ankyrâ (Ankara), Tavion (Büyük Nefesköy), Komana Pontika (Tokat), Sebasteia (Sivas) ve Melitene (Malatya) üzerinden güneydoğuya doğru uzandığına inanırlar. Bazılan ise bu güzergâhı Sardes, Denizli yakınındaki Kydrara, Kelainai (Dinar), İkonion (Konya), Mazaka (Kaisareia/Kayseri), Elbistan ve Melitene olarak belirler.
Perslerin Kral Yolu’ndan başka, İÖ 9-7. yüzyıllar arasına kullanılmış bir başka Kral Yolu’nu da Asurlar yapmıştır. Asur dilinde Harran Şarri adını taşıyan bu yol güneydoğuda, bugün Irak’taki Musul yöresinden, Fırat Vadisini izleyerek, Urfa yakınındaki Harran kentine doğru uzanmaktaydı.

İpek Yolu

,ortaçağda Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten geçerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir. Ayrıca, Anadolu'da Güneydoğu Bölgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı geçip, Trakya üzerinden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya gibi önemli limanlar üzerinden Avrupa'ya ulaşırdı.

Baharat yolu

;16. yüzyıldan önce dünya ticaretinin yapıldığı başlıca iki yoldan biri. Hindistan'ı Akdeniz ülkelerine bağlardı.
Hindistan malları ;

1) Aden Boğazı-Kızıldeniz yoluyla Mısır'a, oradan da Akdeniz kıyılarına,
2) Yemen-Hicaz-Suriye kervan yoluyla yine Akdeniz'e ya da,
3) Basra-Irak-Suriye yoluyla Akdeniz'e gelirdi.

DEVAMI
> Kral yolu
> Baharat yolu
> İpek yolu

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.