Arama

Baharat yolu, Kral yolu ve İpek yolu Türkiye'de hangi güzergahı izlemiştir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 14 Kasım 2016 Gösterim: 398.886 Cevap: 3
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
27 Kasım 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Baharat yolu Kral yolu ve İpek yolu Türkiye'de hangi güzargahtan geçmiş, nerede başlıyor, nerede bitiyor ve Türkiye'ye nereden girmiştir?
EN İYİ CEVABI perlina verdi

Kral Yolu

’nun Anadolu içinde izlediği güzergâh kesinlikle saptanabilmiş değildir. Herodotos bu yolun Frigya’dan geçip Halys’i (Kızılırmak) aştıktan sonra, Kapadokya bölgesinden Kilikya sınırlarına ulaştığını bildirir. Çağdaş araştırmacıların bir bölümü yolun Sardes’ten Keramon Agora (Susuz), Dorylaion (Eskişehir), Gordion (Yassıhöyük), Ankyrâ (Ankara), Tavion (Büyük Nefesköy), Komana Pontika (Tokat), Sebasteia (Sivas) ve Melitene (Malatya) üzerinden güneydoğuya doğru uzandığına inanırlar. Bazılan ise bu güzergâhı Sardes, Denizli yakınındaki Kydrara, Kelainai (Dinar), İkonion (Konya), Mazaka (Kaisareia/Kayseri), Elbistan ve Melitene olarak belirler.
Perslerin Kral Yolu’ndan başka, İÖ 9-7. yüzyıllar arasına kullanılmış bir başka Kral Yolu’nu da Asurlar yapmıştır. Asur dilinde Harran Şarri adını taşıyan bu yol güneydoğuda, bugün Irak’taki Musul yöresinden, Fırat Vadisini izleyerek, Urfa yakınındaki Harran kentine doğru uzanmaktaydı.
Reklamlar

İpek Yolu

,ortaçağda Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten geçerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir. Ayrıca, Anadolu'da Güneydoğu Bölgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı geçip, Trakya üzerinden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya gibi önemli limanlar üzerinden Avrupa'ya ulaşırdı.

Baharat yolu

;16. yüzyıldan önce dünya ticaretinin yapıldığı başlıca iki yoldan biri. Hindistan'ı Akdeniz ülkelerine bağlardı.
Hindistan malları ;

1) Aden Boğazı-Kızıldeniz yoluyla Mısır'a, oradan da Akdeniz kıyılarına,
2) Yemen-Hicaz-Suriye kervan yoluyla yine Akdeniz'e ya da,
3) Basra-Irak-Suriye yoluyla Akdeniz'e gelirdi.

DEVAMI
> Kral yolu
> Baharat yolu
> İpek yolu


BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Son düzenleyen perlina; 14 Kasım 2016 13:47
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
21 Aralık 2009       Mesaj #2
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
İpek Yolunun dünya tarihindeki en önemli rolü, öncelikle Doğu ve Batı kültürleri arasında bir köprü kurulmasını sağlamış ve bu sayede Doğu' nun zengin medeniyeti Batı' nın uygarlığını ve ticaretini geliştirmiş, Avrupa coğrafyası içine sıkışmış kalmış Batı uygarlığı bu sayede yeni ufuklara yelken açmıştır. Bunun yanında İpek Yolu üzerinde yer alan medeniyetler birbirleri ile daha derin iletişimler kurmuş ve insanın yeryüzünü algılaması konusunda son derece ciddi mantıklar geliştirmiştir. Ayrıca, hiç şüphesiz ticaret gelişmiş, ekonomik anlamda modern ekonomik faaliyetlere en yakın faaliyetler yine bu dönemde oluşmuştur. İpek Yolu' nun bir başka etkisi ise özellikle Avrupa Mutfağı' na olmuştur. Hindistan ve Çin' den gelen baharatlar, Yemen' den gelen kahve Batı' nın damak zevkini önemli ölçüde değiştirmiş ve geliştirmiştir.
Sponsorlu Bağlantılar
Son düzenleyen perlina; 14 Kasım 2016 16:42
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
6 Şubat 2010       Mesaj #3
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
Baharat Yolu, eski çağlarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi. Baharat günümüzden binlerce yıl önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu. Orta Çağ Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması nedeniyle ancak varlıklı kimseler satın alabiliyordu. Aslında tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretine Çinliler Mîlat'tan önce başlamıştı.
Baharat, Doğu’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi. Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen İpek Yolu'ydu. Ama İpek Yolu asıl olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Roma’ya taşındığı yoldu. diğer yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen deniz yoluydu. Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı. Sonra yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı.
Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı. Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı. Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı. Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı. Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi;
Son düzenleyen perlina; 14 Kasım 2016 16:52
perlina - avatarı
perlina
Ziyaretçi
14 Kasım 2016       Mesaj #4
perlina - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

Kral Yolu

’nun Anadolu içinde izlediği güzergâh kesinlikle saptanabilmiş değildir. Herodotos bu yolun Frigya’dan geçip Halys’i (Kızılırmak) aştıktan sonra, Kapadokya bölgesinden Kilikya sınırlarına ulaştığını bildirir. Çağdaş araştırmacıların bir bölümü yolun Sardes’ten Keramon Agora (Susuz), Dorylaion (Eskişehir), Gordion (Yassıhöyük), Ankyrâ (Ankara), Tavion (Büyük Nefesköy), Komana Pontika (Tokat), Sebasteia (Sivas) ve Melitene (Malatya) üzerinden güneydoğuya doğru uzandığına inanırlar. Bazılan ise bu güzergâhı Sardes, Denizli yakınındaki Kydrara, Kelainai (Dinar), İkonion (Konya), Mazaka (Kaisareia/Kayseri), Elbistan ve Melitene olarak belirler.
Perslerin Kral Yolu’ndan başka, İÖ 9-7. yüzyıllar arasına kullanılmış bir başka Kral Yolu’nu da Asurlar yapmıştır. Asur dilinde Harran Şarri adını taşıyan bu yol güneydoğuda, bugün Irak’taki Musul yöresinden, Fırat Vadisini izleyerek, Urfa yakınındaki Harran kentine doğru uzanmaktaydı.

İpek Yolu

,ortaçağda Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten geçerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir. Ayrıca, Anadolu'da Güneydoğu Bölgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı geçip, Trakya üzerinden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya gibi önemli limanlar üzerinden Avrupa'ya ulaşırdı.

Baharat yolu

;16. yüzyıldan önce dünya ticaretinin yapıldığı başlıca iki yoldan biri. Hindistan'ı Akdeniz ülkelerine bağlardı.
Hindistan malları ;

1) Aden Boğazı-Kızıldeniz yoluyla Mısır'a, oradan da Akdeniz kıyılarına,
2) Yemen-Hicaz-Suriye kervan yoluyla yine Akdeniz'e ya da,
3) Basra-Irak-Suriye yoluyla Akdeniz'e gelirdi.

DEVAMI
> Kral yolu
> Baharat yolu
> İpek yolu

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Hızlı Cevap
Mesaj:

Benzer Konular

14 Kasım 2016 / nelii Cevaplanmış
4 Şubat 2016 / Misafir Cevaplanmış
14 Kasım 2016 / Misafir Tarih
14 Kasım 2016 / Misafir Cevaplanmış
9 Ocak 2012 / Misafir Soru-Cevap