Arama

Sam Peckinpah

Güncelleme: 3 Temmuz 2012 Gösterim: 1.929 Cevap: 1
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
28 Mayıs 2009       Mesaj #1
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye
Sam Peckinpah
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Ad:  peckinpah.jpg
Gösterim: 166
Boyut:  6.9 KB
David Samuel "Sam" Peckinpah (d. 21 Şubat 1925 – ö. 28 Aralık 1984) Amerikalı film yönetmenidir. Western türüne yaklaşımı ve şiddeti anlatmadaki açık ve yenilikçi tarzıyla 1970'lerin önde gelen yönetmenlerinden biridir.
Sponsorlu Bağlantılar

Biyografi
Frenso, Kaliforniya'da dünyaya gelmiş, ilk ve orta öğretimini burada tamamlamıştır. 1943 yılında deniz kuvvetlerine katılmış ve birliği 1945 yılında Japonların silahsızlandırılması için Çin'e gönderilmiştir. 1946 yılında Çin'den ayrılmşıtır. Çin'deki görevi herhangi bir şavaş durumunu içermemekle birlikte, Çin ve Japon askerleri arasındaki savaşa şahit olmuştur. Arkadaşlarına göre bunlar, Amerikalıların müdahale etmesine izin verilmeyen işkence ve şiddet eylemleridir. Bu görüntüler Peckinpah'ı derinden etkilemiş ve daha sonra filmlerinde şiddeti anlatma tarzı üzerinde etkili olmuştur. Savaş sonrası Peckinpah koleje gitmiş ve 1950 yılında University of Southern California'da mastırını tamamlamıştır.
Tüm hayatı boyunca Peckinpah, alkolizm, uyuşturcu bağımlılığı ve bazılarına göre ruhsal hastalıklarla (olasılıkla manik depresyon veya paranoya) boğuşmuştur. Üç kez evlenmiştir. Silahlara hayran olan Peckinpah'ın, evinde düzenlediği içkili partilerde aynalara ateş ettiği söylenmektedir. Bu sahne filmlerinde de birkaç kez yer almıştır.
Peckinpah, özellikle Meksikalı bir kadınla evlendikten ve orada mülk edindikten sonra hayatının önemli bir bölümünü de Meksika'da geçirmiştir. Meksika hayat biçiminden ve kültüründen büyülendiği belirtilen Peckinpah, bu temaları filmlerinde de işlemiştir.
Peckinpah hayatının son yıllarının ciddi hastalıklarla geçirmiş, ancak son ana kadar çalışmaya devam etmiştir. Aralık 1984 yılında ölmüştür. Öldüğünde Stephan King'in Gunslinger serisinin sinemaya uyarlanması için çalışıyordu.

Kariyeri
Başlangıçta, Gunsmoke ve The Rifleman gibi Western türü televizyon dizilerinde senaryo yazarı ve yönetmen olarak çalışmıştır. 1960 yılında, The Westerner isimli bir televizyon dizisi yaratmış, ancak bu dizi sadece 13 bölüm sürmüştür.
1960'ların başında film sektörüne geçmiş ve Hollywood'da sinema dünyasının yaramaz çocuğu olarak ünlenmiştir.
İlk filmi The Deadly Companions herhangi bir ilgi uyandırmamıştır. Başrollerini Joel McCrea ve Randolph Scoott'un paylaştığı ikinci filmi Ride the High Country'de Amerika'da ilgi görmemiş ancak dışarıda büyük başarı elde etmiştir. Belçika Film Festivali'nde Federico Fellini'nin 8½'unu geride bırakan film, yabancı eleştrimenlerce geleneksel Western türünün parlak bir yeniden çalışması olarak görülmüştür.
Peckinpah'ın sonraki filmi Major Dundee, yönetmenin filmlerini finanse eden büyük stüdyolarla yaşadığı talihsizliklerin ilkidir. Film Peckihpah'tan alımnış ve esaslı bir şekilde yeniden düzenlenmiştir.
Bu olaydan bir kaç yıl sonra Peckinpah Hollywood'da çalışamamıştır.1969 yılında, The Wild Bunch ile film tarihindeki en görkemli geri dönüşü yapmıştır. Açık şiddetindeki saygısız, gaddar ve benzersiz yapısına rağmen film, taştışmalı bir klasiktir. Bir çok eleştiri filmin şiddetini sadistçe bulsa da, diğer eleştiriler ve Peckinpah'ın akranı çoğu yönetmen, filmin hızlı düzenleme biçimindeki orijinalliği selamlamış ve Peckinpah'ın geleneksel Western konularını yeniden canlandırmasına övgü düzmüşlerdir. Bu Peckinpah efsanesinin başlangıcı olmuş, o ve eserleri ölümüne kadar ve ölümünden sonra dahi tartışmalı kalmışlardır.
The Wild Bunch'ın ardından Peckinpah, izleyici beklentilerinin aksine, ağıtsal, eğlenceli ve şiddetsiz Western filmi The Ballad of Cable Hogue'u yapmıştır.
Daha sonra tekrar bir 180 derecelik dönüşle Peckinpah, en şiddet dolu ve psikolojik olarak rahatsızlık verici filmi (Straw Dogs)'u yönetmiştir.
1972 yılında Peckinpah iki film daha yayınladı. Bir rodeocunun hikayesini anlatan Junior Bonner, Peckinpah'ın şiddet içermeyen filmlerinin sonuncusu oldu. Filmin başarısızlığı üzerine Peckinpah "Kimsenin vurulmadığı bir film yaptım, ve kimse filmi izlemeye gitmedi" demiştir. Aynı yıl Peckinpah, Juniar Bonner'daki Steve McQueen ile birlikte The Getaway filmini de yayınlamış ve bu film Peckinpah'ın en büyük gişe başarılarından biri olmuştur.
1973 Peckinpah'ın hayatının ve kariyerinin en zor döneminin başlangıçı olarak görülebilir. Peckinpah, MGM ile Pat Garrett and Billy the Kid'in yapımı için anlaşmıştır. Ancak, MGM ile arasında çıkan anlaşmazlıklar, artan alkol problemleri ile birleşince, Pat Garrett and Billy the Kid Peckinpah tarafından sahiplenmemiş ve makaslanmış bir şekilde yayınlanmıştır. Bu deneyim Peckinpah'ı Hollywood'dan sonsuza denk soğutmuştur. Bir çokları bu anı Peckinpah'ın düşüşünün başlangıcı olarak işaret etmektedir. 1988 yılında, filmin yönetmen kurgusu video olarak yayınlandığında, bir çok eleştiri filmi anlaşılamamış klasik ve en büyük modern Western olarak övmüşlerdir.
Bring Me the Head of Alfredo Garcia, hayranlarının gözünde son gerçek "Peckinpah" filmi olarak nitelendirilmiş, ayrıca yönetmenin kendisi de filmi, istediği gibi yayınlayabildiği tek film olarak tanımlamıştır.
Alfredo Garcia genellikle Peckinpah'ın son büyük filmi olarak nitelendirilir.

Filmleri
  • 1961 The Deadly Companions
  • 1962 Ride the High Country
  • 1965 Major Dundee
  • 1969 The Wild Bunch
  • 1970 The Ballad of Cable Hogue
  • 1971 Straw Dogs
  • 1972 The Getaway
  • 1972 Junior Bonner
  • 1973 Pat Garrett and Billy the Kid
  • 1974 Bring Me the Head of Alfredo Garcia
  • 1975 The Killer Elite
  • 1977 Cross of Iron
  • 1978 Convoy
  • 1979 The Visitor (actor)
  • 1982 Jinxed! (uncredited)
  • 1983 The Osterman Weekend
Televizyon Kariyeri
  • 1956-58 Broken Arrow
    • Episode 29 - The Assassin (Writer)
    • Episode 41 - The Teacher (Writer)
    • Episode 72 - The Transfer (Writer & Director)
  • 1958-63 The Rifleman Episode 1 - The Sharpshooter (Writer)
    • Episode 2 - Home Ranch (Writer)
    • Episode 4 - The Marshal (Writer & Director)
    • Episode 22 - The Boarding House (Writer & Director)
    • Episode 33 - The Money Gun (Co-Writer & Director)
    • Episode 52 - The Baby Sitter (Co-Writer & Director)
  • 1960 The Westerner Episode 1 - Jeff (Writer & Director)
    • Episode 2 - School Days (Writer & Director)
    • Episode 3 - Brown (Director)
    • Episode 4 - Mrs. Kennedy (Writer)
    • Episode 6 - The Courting of Libby (Director)
    • Episode 8 - The Old Man (Co-Director)
    • Episode 12 - Hand on the Gun (Director)
    • Episode 13 - The Painting (Director)
  • 1960 Klondike Episode 1 - Klondike Fever (Co-Writer and Director)
    • Episode 2 - River of Gold (Director)
    • Episode 3 - Saints And Stickups (Director)
    • Episode 4 - The Unexpected Candidate (Director)
    • Episode 5 - 88 Keys To Trouble (Director)
    • Episode 6 - Swoger's Mules (Co-Writer and Director)
    • Episode 7 - Sure Thing, Men (Director)
    • Episode 8 - A Taste of Danger (Director)
    • Episode 9 - Bare Knuckles (Director)
    • Episode 10 - Halliday's Club (Director)
    • Episode 11 - Bathhouse Justice (Director)
    • Episode 12 - Swing Your Partner (Co-Writer)
    • Episode 13 - The Golden Burro (Director)
    • Episode 14 - Queen of the Klondike (Director)
    • Episode 15 - The Man Who Owned Skagway (Director)
    • Episode 16 - Sitka Madonna (Director)
    • Episode 17 - The Hostages (Director)
  • 1967 Noon Wine

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Biyografi Konusu: Sam Peckinpah nereli hayatı kimdir.
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
3 Temmuz 2012       Mesaj #2
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
Sam Peckinpah (1925 Fresno - 1984 İnglewood/California)
MsXLabs.org & MORPA Genel Kültür Ansiklopedisi
Sponsorlu Bağlantılar

ABD'li sinema yönetmenidir. Güney California Üniversitesi'nde tiyatro öğrenimi gördü. Bir süre tiyatrolarda yönetmen ve oyuncu olarak çalıştıktan sonra televizyon dizileri için senaryo yazmaya başladı. Bazı western dizilerinin yönetmenliğini yaptı. "The Deadly Companions"la (Can Yoldaşları, 1961) sinemaya geçti. Daha ilk filminde kişisel üslubunu ortaya koydu ve sinema yaşamı boyunca bu üsluptan hiç ödün vermedi. Gerek western türünde yaptığı filmlerde, gerekse diğer filmlerinde, insan doğasının temel ögelerinden saydığı şiddeti, büyük bir teknik ustalıkla ele aldı, ve bu ögeyi şiirsel bir biçimde işleyerek bir "şiddet estetiği" yarattı. Kanlı silâhlı çatışma sahnelerinde ağır çekim tekniğini kullanması en belirgin özelliklerindendir. Filmlerinin kahramanları, temel olarak çeşitli koşulların zorlaması sonucunda, ayakta kalabilmek için içlerindeki gizli şiddet eğilimini ve yıkıcılığı dışa vuruyorlardı. Peckinpach 1978'den sonra film yapmadı, ancak 1983'te, ölümünden kısa bir süre önce "The Osterman Weekend"le (Güçlü ve Sert) sinemaya döndü.

Başlıca Yapıtları
  • "The Deadly Companions" (Can Yoldaşları, 1961),
  • "Ride The High Country" (1962),
  • "Major Dundee" (Kahraman Yüzbaşı, 1965),
  • "The Wild Bunch" (Vahşi Belde, 1969),
  • "The Ballad of Cable Hogue" (Çöl Şeytanı, 1970),
  • "Straw Dogs" (Köpekler, 1971),
  • "The Getaway" (Sonsuz Firar, 1972),
  • "Bring Me the Head of Alfredo Garcia" (Bana Onun Kellesini Getir, 1974),
  • "The Killer Elite" (Cinayet Uzmanları, 1975),
  • "Cross of İron" (Şeref Madalyası, 1977),
  • "Conwoy" (Konvoy, 1978),
  • "The Osterman Weekend" (Güçlü ve Sert, 1983).


Benzer Konular

30 Haziran 2010 / Misafir Müzik tr
12 Ağustos 2010 / KisukE UraharA Sinema ww
10 Haziran 2009 / careless_WhispeR Müzik ww
23 Temmuz 2013 / KisukE UraharA Hayali Karakterler
12 Aralık 2015 / Harry Kewell Spor ww