Arama

Farabi'nin müzik için önemi nedir?

Güncelleme: 9 Ocak 2012 Gösterim: 9.079 Cevap: 9
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
18 Kasım 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
farabinin müzik için önemi nedir kısa bilgi veriniz
Sponsorlu Bağlantılar
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
18 Kasım 2008       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
İnceleyiniz Farabi (Farabi Kimdir? - Farabi Hakkında)
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
5 Ekim 2009       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
farabi nedir
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
5 Ekim 2009       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

farabi nedir

FARABİ:

870-950 yılları arasında yaşamış olan İslam düşünürü.

Sistemi Aristoteles mantığına dayanan akılcı bir metafizikten oluşan, Aristoteles'in sistemini Plotinos'un görüşleri yardımıyla, İslam inancı ile uzlaştırmaya çalisan Farabi, Tanrı'nın varoluşunu kanıtlarken, Aristoteles'in akılyürütme çizgisini takip etmiştir. Ona göre, bu dünyadaki nesneler hareket etmekte, değişmektedirler. Dünyadaki nesneler hareketlerini bir ilk Hareket Ettiriciden almak durumundadırlar. Bu ilk Hareket Ettirici ise, Tanrı'dır.

Farabi, varlık anlayışında, mümkün ya da olumsal varlıklar adını verdiği nesneler ile Tanrı arasındaki farklılık ve ayrılığı, mümkün varlıkların Tanrı'dan, ilk varlıktan sudur ettiklerini söyleyerek açıklamaya ve temellendirmeye çalisir. Farabi'ye göre, ilk varlık, Tanrı, varlık taşkını yoluyla evrendeki bütün varlık düzenini 'doğal bir zorunlulukla' meydana getirir. Evren Tanrı'nın değerine hiçbir şey katmaz. Yetkin bir varlık olan Tanrı'nın hiçbir şeye ihtiyacı yoktur. Tanrı'yla evren arasındaki ilişkiyi, evrenin Tanrı'dan sudur, türüm yoluyla ve zorunlulukla çiktigini söyleyerek açıklayan Farabi'ye göre, evren aynı zamanda Tanrı'nın sonsuz cömertliğinin bir sonucudur. Tanrı, Farabi'nin sisteminde herşeydir. Tanrı seven, sevilen ve sevgidir. O bilen, bilinen ve bilgidir.

Tanrı herşey olduğuna ve hiçbir şeye ihtiyaç duymadığına göre, Farabi bu noktada, mümkün varlıkların varoluşları için, Tanrı'nın yalnızca kendisini konu alan bilme faaliyetine başvurur. Buna göre, yaratıklar, Tanrı'ya en yakın 'akıllar' halinde Tanrı'dan çikip varlığa gelirler. Onun sudur, türüm anlayışına göre, Tanrı'nın kendi tözünü bilmesinden birinci akıl doğar; bu aklın Tanrı'yı bilmesinden ise, ikinci akıl türer. Böylelikle, ortaya sırasıyla 10 akıl çikar; onuncu akıl, etkin akıldır (aklı faal). Birinci aklın varlığı, Tanrı dolayısıyla zorunlu, ama kendi özünde mümkündür; ilk akıl, kendini bu niteliğiyle bildiği için, onun maddesinden birinci gök katı, formundan da (suretinden de) o gök katının ruhu sudur eder. Böylelikle on akıldan her birinin karşilığı olarak bir gök katı türer. Madde de Tanrı'dan sudur etmiştir. Belirsizlik demek olan madde, Tanrı'ya en uzak olan varlıktır.

Etkin Akıl insan ruhunun da nedenidir. İnsan anlayışında, Farabi insanın ruh ve bedenden meydana geldiğini söyler. Bedenin yetkinliği ruhtan, ruhun yetkinliği ise akıldan kaynaklanmaktadır. Ruhun başlıca görevleri eylem, anlama ve algılamadır. Ona göre, bitkisel, hayvani ve insani olmak üzere, üç tür ruh vardır. Bitkisel ruhun görevi, bireyin yetişme ve gelişmesi ile soyun sürdürülmesi, hayvansal ruhu görevi iyinin alınıp kötüden uzak durulması, insani ruhun görevi ise güzelin ve yararlının seçilmesidir.

Farabi ahlak anlayışında, insanın akıl yoluyla iyi ve kötüyü ayırt edebileceğini savunur. İnsan için amaç mutluluk, en büyük erdem de bilgeliktir. Farabi'ye göre, en yüksek iyi olan mutluluk, etkin akıl ile birleşmek yoluyla gerçekleşir. Zira, insan kendisini anlamak için evreni anlamak, evreni anlamak için de evrenin amacını kavramak durumundadır. Evrenin esas ve en yüksek amacını anlamak, insan için gerçek mutluluktur. İnsanın kendisini ve evrenin amacını anlamaya kalkışması ise, bilim ve felsefe yapmakla ilgili bir şeydir. İnsan aklının en yüksek düzeyde yetkinleşmesi, insan aklını Etkin Akıl'a yaklaştırır.

Etkin akıl insan aklının yönelebileceği en yüksek hedeftir. Etkin akıl'a ulaşmak, bu dünyada Gerçek, Doğru, İyi ve Güzeli ortaya çikaran felsefe, bilim ve sanatla uğraşmak yoluyla olur. Böylelikle, insan ruhunu temizler, saflaştırır. İşte, bu, insan için ölümsüzlükle eşanlamlıdır. Bu yol Tanrı'ya yöneliş, Tanrı'ya varış yoludur. Bu ise, insan tadabileceği en yüksek mutluluktur.

Farabi'ye göre, etkin akıl'a yönelmek durumunda olan şanslı insanlar filozoflar, bilim adamları, peygamber ya da gerçek yönetici ve sanatçılardır. Demek ki, doğrulara ulaşan filozof ve bilim adamı, iyilikler meydana getiren gerçek yönetici, güzellikler yaratan sanatçı, ona göre, birbirlerinden çok farklı olmayan insanlardır. Filozof ve bilim adamı gerçeği ve doğruyu, bilimsel yöntemle tanır. Yani, o etkin akıl'a kendi yolundan giderek varır. Peygamber ve gerçek yönetici gerçeği ve doğruyu, vahiy yoluyla bilir. Yani, o da etkin akıl'a kendi yolundan giderek ulaşir. Farabi'nin bu düşüncesine göre, bilim, din ve felsefe, birbirlerini ortadan kaldırmak yerine, birbirlerini tamamlayan disiplinlerdir. Onlar yalnızca aynı gerçeğe ve doğruya, etkin akıl'a ulaşmanın farklı yollarıdırlar.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Nisan 2011       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
müzikle ilgi arkadaşlar hayatını yazmayın Msn Grin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
evet burada hayatı yok müzikle ilgili bir kaç şey yazar mısınız Msn Grin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
neden müzik yazdığımızda bu çıkıyor ki bunu her yerde bulabiliriz daha çok ayrıntılı anlatır mısınız arkadaşlar (: teşekkürler Msn Happy <3
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
FARABİ (870-950)
Türk ırkından büyük bir islam filozofudur.Tam adı "Ebu Nasır Muhammet Farabi"dir.Türkistan'ın Farab şehrinde doğmuştur. Farabi öğrenimine memleketinde, İran'da ,Bağdat'ta yaptı.Zamanın bütün bilimlerini öğrendi. Türkçe,Arapça,Farsça,Yunanca'dan Başka diller bildiği de söylenir.Yunan felsefesini,Aristo'nun,Eflatun'un bazı eserlerini 40,hatta 100 kere okuyarak iyice inceledi.Halep'e gelince ,ünlü Hamdani hükümdarı Seyüddevle,Farabi'yi korudu.Şam 950 Aralığı'nda öldü.Babus Sagir'de gömüldü. Farabi'nin eserleri hızla büyük bir alan yayıldı.Felsefede en önemli rolü Farabi oynamıştır. Eserleri hızla İbranice'ye,Latince'ye çevrilip Avrupa’ya yayıldı.Farabi batı dünyasında "Alfarabiun"adıyla büyük ün kazandı. Farabi'nin eserleri bu alanda ilk hizmeti görmüştür.Kimi kitapları sayılamayacak kadar çok kere Latince'ye çevrilmiştir.Farabi yakın zamanlarda da büyük rağbet gördü.Kitapları büyük batı,Doğu dillerine çevriildi.Farabi Yunan felsefesi özellikle Aristo'yu incelemiş,açıklamış,nakşetmiş,daha aydın daha anlaşılır bir hale getirmiş ve ona kendinden birçok şeyler katmıştır.Özellikle mantıktaki,siyaset felsefesindeki görüşleri insan düşüncesinde bir hamle sayılır."Kelam" denen esas islam felsefesinin Farabi ile hiçbir ilgisi yoktur Farabi müzikte Yunan müziğinin kurallarını açıklamış,Doğu müzik sistemiyle hiçbir ilgisi olmadığı halde bu ölü müziği tutmuştur.Farabi'nin eserlerinin başında "İhsa-ul Ulum" (Bilimlerin Sayımı) gelir.Bu eser,Farabi'ye Aristo'dan sonra mantık biliminin 2. kurucusu sıfatını kazandıran küçük ama,çok önemli bir eseridir.Farabi bu kitaptai tasnifleriyle Aristo'yu geçmiştir.Bütün eserleri gibi bu da Arapça'dır.


bu heterlidir umarım Msn Happy
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Ziyaretçi adlı kullanıcıdan alıntı

farabinin müzik için önemi nedir kısa bilgi veriniz

Türk ırkından büyük bir islam filozofudur.Tam adı "Ebu Nasır Muhammet Farabi"dir.Türkistan'ın Farab şehrinde doğmuştur. Farabi öğrenimine memleketinde, İran'da ,Bağdat'ta yaptı.Zamanın bütün bilimlerini öğrendi. Türkçe,Arapça,Farsça,Yunanca'dan Başka diller bildiği de söylenir.Yunan felsefesini,Aristo'nun,Eflatun'un bazı eserlerini 40,hatta 100 kere okuyarak iyice inceledi.Halep'e gelince ,ünlü Hamdani hükümdarı Seyüddevle,Farabi'yi korudu.Şam 950 Aralığı'nda öldü.Babus Sagir'de gömüldü. Farabi'nin eserleri hızla büyük bir alan yayıldı.Felsefede en önemli rolü Farabi oynamıştır. Eserleri hızla İbranice'ye,Latince'ye çevrilip Avrupa’ya yayıldı.Farabi batı dünyasında "Alfarabiun"adıyla büyük ün kazandı. Farabi'nin eserleri bu alanda ilk hizmeti görmüştür.Kimi kitapları sayılamayacak kadar çok kere Latince'ye çevrilmiştir.Farabi yakın zamanlarda da büyük rağbet gördü.Kitapları büyük batı,Doğu dillerine çevriildi.Farabi Yunan felsefesi özellikle Aristo'yu incelemiş,açıklamış,nakşetmiş,daha aydın daha anlaşılır bir hale getirmiş ve ona kendinden birçok şeyler katmıştır.Özellikle mantıktaki,siyaset felsefesindeki görüşleri insan düşüncesinde bir hamle sayılır."Kelam" denen esas islam felsefesinin Farabi ile hiçbir ilgisi yoktur Farabi müzikte Yunan müziğinin kurallarını açıklamış,Doğu müzik sistemiyle hiçbir ilgisi olmadığı halde bu ölü müziği tutmuştur.Farabi'nin eserlerinin başında "İhsa-ul Ulum" (Bilimlerin Sayımı) gelir.Bu eser,Farabi'ye Aristo'dan sonra mantık biliminin 2. kurucusu sıfatını kazandıran küçük ama,çok önemli bir eseridir.Farabi bu kitaptai tasnifleriyle Aristo'yu geçmiştir.Bütün eserleri gibi bu da Arapça'dır.




Kaynak: Farabi'nin müzik için önemi nedir? uzun mu oldu Msn Grin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Ocak 2012       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
müzikle bilgi istiyorum hayatını bnde ezbere biliyorum Msn Grin

Benzer Konular

8 Ekim 2009 / Misafir Cevaplanmış
18 Ocak 2015 / Misafir Cevaplanmış
16 Şubat 2014 / meyra Cevaplanmış
4 Kasım 2014 / sivaslı58 Soru-Cevap