Arama

İlk bisikletin hızı ne kadardı?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 31 Mart 2011 Gösterim: 12.167 Cevap: 9
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
26 Kasım 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
İLK YAPILAN BSİKLETLERİN HIZI
EN İYİ CEVABI Ziyaretçi verdi
Bulunan ilk bisiklet saatte ortalama ne kadar hızla gider?
Sponsorlu Bağlantılar
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
26 Kasım 2008       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
İlk Bisiklet

Sponsorlu Bağlantılar



bisiklet63
1645 yılında ilk bisiklet patenti Fransız Jean Theson’a, iki kişinin oturarak hareket ettirdiği dört tekerlekli küçük bir alet yaptığı için verildi.1690 yılında Fransız asilzade Sivrao Kontu tarafından, iki tahta tekerleği olan ve “celenfer” adı verilen pedalsız bir bisiklet yapıldı.Daha sonra tahta tekerleklerin yerle temas eden yüzleri demir çemberle kaplandı; fakat bu durum süspansiyon sağlamadığı için hızın azalmasına yol açtı. İskoç Kirk Patrik McMillan’ın 1839 yılında pedalı bulmasıyla bisiklette bugünkü görünümüne kavuşmaya başladı.1868′de ise tekerleklerin sert lastikle kaplanıp demirin çıkartılması sayesinde sürat arttı.Deneme niteliğindeki ilk bisiklet yarışı, 1868′de Saint Cloud’da yapıldı.Bu yarışı İngiliz James Moore kazandı.Günden güne gelişme gösteren bisiklete bağlananların sayısı çoğaldı ve 1881′de “Fransız Bisiklet Federasyonu “kuruldu. Daha sonra zincirli aktarma sistemi ve havalı lastiğin bulunmasıyla bisiklet bugünkü şeklini aldı. Çağdaş koşullara uygun ilk mukavemet yarışı 1890 yılında Fransa’da yapıldı. 1891′de ise uzun etaplı turların ilk örneğini oluşturan Bordeaux Paris yarışı, onu takiben de Paris Brest-Paris yarışı düzenlendi. 1903 yılında düzenlenen ve yarışmaların en büyüğü olan Fransa Turu’nun Henri Desgrange ve L’Auto dergisi tarafından gerçekleştirlmesi bisiklet sporu için önemli bir atılım oldu.Yani 19.yy’ın başlarından itibaren bisiklet, önemli bir ulaşım aracı olması yanında tüm dünyada spor amacıyla da kullanılmaya ve üretilmeye başlandı.

ABD’de1878′lerde başlayan bisiklet yarışlarının yaygınlaşması sonucu 1912′de Amerikan Amatör Bisiklet Birliği kuruldu ve birlik ABD’deki amatör yarışların yönetimini üstlendi.
20.yy’ın ortalarına doğru ABD ve İngiltere’de otomobillerin yaygınlaşması ile bisiklet yarışlarında bir gerileme görülmeye başlandı; fakat zamanla ilgi tekrar arttı. amatör yol yarışları 1896′dan, pist yarışları arasında yer aldı. Ayrıca her yıl, bisiklet yarışlarının her dalında ulusal ve dünya şampiyonlukları yarışmaları yapılmaktadır.Bu şampiyonaların en önemlisi ve en zorlusu, 21 etap üzerinden 2474 millik parkurda düzenlenen “Fransa Bisiklet Turu “dur.
Quo vadis?
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
30 Ocak 2009       Mesaj #3
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Bulunan ilk bisiklet saatte ortalama ne kadar hızla gider?
The Unique - avatarı
The Unique
Kayıtlı Üye
30 Ocak 2009       Mesaj #4
The Unique - avatarı
Kayıtlı Üye
bisiklet
Yöneltici bir ön tekerlek ile pedal takımı aracılığıyla hareket eden aynı çaptaki bir arka tekerlekten oluşan iki tekerlekli taşıttır.
1790 yılında Sirac kontunun yöneltici tekerleği olmayan tahtadan aygıtı (selerifer) bulmasını, 1813 yılında Alman baronu Karl Friedrich Drais’in yöneltici ön tekerleği olan “Draisienne”i bulması izledi. 1865‘te Michaux kardeşlerin ön tekerleğe pedal takmayı düşünmeleriyle, ilk bisiklet yapılmış oldu (bu taşıtta, pedal takılmış ön tekerlek arka tekerlekten çok daha büyüktü).
1880 yılına doğru, İngiltere’de Lawson ve Starley bir pedal takımı takılmış demir bir kadro, aynı çapta iki tekerlek ve bir gidondan oluşan bisikleti yaptılar. 1887 yılında John Boyd Dunlop‘un havayla şişirilmiş lastiği bulması ve XX. yy. başında bisiklet ilerlerken pedal takımını durdurmayı sağlayan serbest tekerleğin ve frenin bulunmasıyla, günümüzdeki bisiklet ortaya çıktı. “Sürücü ve bisiklet” bütününün hareket kuvveti, yerçekim merkezini, tekerleklerin yörüngesinin düşey doğrultusunda tutmaya yeterli olduğundan, bisiklet yol alırken dengede kalabilir. Dönüş yapmak için yalnızca gidonun kullanılması yeterli değildir, sürücü ve bisiklet bütününün de yan yatması gerekir. O zaman, tekerleklerin sürtünme direnciyle merkezkaç kuvvet dengelenir.

ortalama hız saatte 10 km

Sürücünün yapacağı iş bisikletin ağırlığının azalmasıyla kolaylaştığı için, bir bisikletin parçaları genellikle hafif alaşımlardan yapılır. Öte yandan, tekerleğin bir dönüşüyle sağlanacak güç, pedal takımına yaptırılan dönme sayısıyla ters orantılı olduğundan, bisikletlere bir dişli değiştirici (vites düzeni) takılması, pedal takımının dönme hızı ile arka tekerleğin hızı arasındaki oranı değiştirmeye yarar. Bir otomobilin vites kutusunun tersine, uygun bir pedal hızıyla gidebilmek için bisiklette bir hız yükseltme oranı (hız azaltma yerine) gerekir. En yüksek hız yükseltme oranı, özellikle yarış bisikletlerinde önemlidir. Çünkü bu bisikletlerde, pedalın bir dönüşüyle elden geldiğince çok yol almak gerekir. Bazı bisikletlere, ikinci Dünya savaşından sonra, küçük silindirli yardımcı bir motor takılması ve bisiklet kavramı ile bu motorun bütünleşmesi, motorlu bisiklet adı verilen yeni tip bir taşıtın ortaya çıkmasına yol açmıştır.

kaynak: debdebe.org Blog Archive Bisiklet tarihi ve İLK bisiklet
Bir bildiğim varsa hiç bir şey bilmediğimdir. (:
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
30 Ocak 2009       Mesaj #5
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı
Ziyaretçi adlı kullanıcıdan alıntı

Bulunan ilk bisiklet saatte ortalama ne kadar hızla gider?

Bir bisikletin belli bir hızı yoktur kişinin gücüne göre değişebilir... Bu konuda esas olan kişinin pedal çevirme gücü veya yokuş aşağı inmesi olabilir sonuçta hız limitleyici bir sistemi yoktur... Msn Dunno
kabaketa - avatarı
kabaketa
Ziyaretçi
30 Ocak 2009       Mesaj #6
kabaketa - avatarı
Ziyaretçi
20
emre825 - avatarı
emre825
Ziyaretçi
10 Mayıs 2009       Mesaj #7
emre825 - avatarı
Ziyaretçi
ilk bisikletlerin ortalama hızları kaç kam di?
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
10 Mayıs 2009       Mesaj #8
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
The Unique adlı kullanıcıdan alıntı

bisiklet
Yöneltici bir ön tekerlek ile pedal takımı aracılığıyla hareket eden aynı çaptaki bir arka tekerlekten oluşan iki tekerlekli taşıttır.
1790 yılında Sirac kontunun yöneltici tekerleği olmayan tahtadan aygıtı (selerifer) bulmasını, 1813 yılında Alman baronu Karl Friedrich Drais’in yöneltici ön tekerleği olan “Draisienne”i bulması izledi. 1865‘te Michaux kardeşlerin ön tekerleğe pedal takmayı düşünmeleriyle, ilk bisiklet yapılmış oldu (bu taşıtta, pedal takılmış ön tekerlek arka tekerlekten çok daha büyüktü).
1880 yılına doğru, İngiltere’de Lawson ve Starley bir pedal takımı takılmış demir bir kadro, aynı çapta iki tekerlek ve bir gidondan oluşan bisikleti yaptılar. 1887 yılında John Boyd Dunlop‘un havayla şişirilmiş lastiği bulması ve XX. yy. başında bisiklet ilerlerken pedal takımını durdurmayı sağlayan serbest tekerleğin ve frenin bulunmasıyla, günümüzdeki bisiklet ortaya çıktı. “Sürücü ve bisiklet” bütününün hareket kuvveti, yerçekim merkezini, tekerleklerin yörüngesinin düşey doğrultusunda tutmaya yeterli olduğundan, bisiklet yol alırken dengede kalabilir. Dönüş yapmak için yalnızca gidonun kullanılması yeterli değildir, sürücü ve bisiklet bütününün de yan yatması gerekir. O zaman, tekerleklerin sürtünme direnciyle merkezkaç kuvvet dengelenir.

ortalama hız saatte 10 km

Sürücünün yapacağı iş bisikletin ağırlığının azalmasıyla kolaylaştığı için, bir bisikletin parçaları genellikle hafif alaşımlardan yapılır. Öte yandan, tekerleğin bir dönüşüyle sağlanacak güç, pedal takımına yaptırılan dönme sayısıyla ters orantılı olduğundan, bisikletlere bir dişli değiştirici (vites düzeni) takılması, pedal takımının dönme hızı ile arka tekerleğin hızı arasındaki oranı değiştirmeye yarar. Bir otomobilin vites kutusunun tersine, uygun bir pedal hızıyla gidebilmek için bisiklette bir hız yükseltme oranı (hız azaltma yerine) gerekir. En yüksek hız yükseltme oranı, özellikle yarış bisikletlerinde önemlidir. Çünkü bu bisikletlerde, pedalın bir dönüşüyle elden geldiğince çok yol almak gerekir. Bazı bisikletlere, ikinci Dünya savaşından sonra, küçük silindirli yardımcı bir motor takılması ve bisiklet kavramı ile bu motorun bütünleşmesi, motorlu bisiklet adı verilen yeni tip bir taşıtın ortaya çıkmasına yol açmıştır.

kaynak: debdebe.org Blog Archive Bisiklet tarihi ve İLK bisiklet

ve

Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı

İlk Bisiklet




bisiklet63
1645 yılında ilk bisiklet patenti Fransız Jean Theson’a, iki kişinin oturarak hareket ettirdiği dört tekerlekli küçük bir alet yaptığı için verildi.1690 yılında Fransız asilzade Sivrao Kontu tarafından, iki tahta tekerleği olan ve “celenfer” adı verilen pedalsız bir bisiklet yapıldı.Daha sonra tahta tekerleklerin yerle temas eden yüzleri demir çemberle kaplandı; fakat bu durum süspansiyon sağlamadığı için hızın azalmasına yol açtı. İskoç Kirk Patrik McMillan’ın 1839 yılında pedalı bulmasıyla bisiklette bugünkü görünümüne kavuşmaya başladı.1868′de ise tekerleklerin sert lastikle kaplanıp demirin çıkartılması sayesinde sürat arttı.Deneme niteliğindeki ilk bisiklet yarışı, 1868′de Saint Cloud’da yapıldı.Bu yarışı İngiliz James Moore kazandı.Günden güne gelişme gösteren bisiklete bağlananların sayısı çoğaldı ve 1881′de “Fransız Bisiklet Federasyonu “kuruldu. Daha sonra zincirli aktarma sistemi ve havalı lastiğin bulunmasıyla bisiklet bugünkü şeklini aldı. Çağdaş koşullara uygun ilk mukavemet yarışı 1890 yılında Fransa’da yapıldı. 1891′de ise uzun etaplı turların ilk örneğini oluşturan Bordeaux Paris yarışı, onu takiben de Paris Brest-Paris yarışı düzenlendi. 1903 yılında düzenlenen ve yarışmaların en büyüğü olan Fransa Turu’nun Henri Desgrange ve L’Auto dergisi tarafından gerçekleştirlmesi bisiklet sporu için önemli bir atılım oldu.Yani 19.yy’ın başlarından itibaren bisiklet, önemli bir ulaşım aracı olması yanında tüm dünyada spor amacıyla da kullanılmaya ve üretilmeye başlandı.

ABD’de1878′lerde başlayan bisiklet yarışlarının yaygınlaşması sonucu 1912′de Amerikan Amatör Bisiklet Birliği kuruldu ve birlik ABD’deki amatör yarışların yönetimini üstlendi.
20.yy’ın ortalarına doğru ABD ve İngiltere’de otomobillerin yaygınlaşması ile bisiklet yarışlarında bir gerileme görülmeye başlandı; fakat zamanla ilgi tekrar arttı. amatör yol yarışları 1896′dan, pist yarışları arasında yer aldı. Ayrıca her yıl, bisiklet yarışlarının her dalında ulusal ve dünya şampiyonlukları yarışmaları yapılmaktadır.Bu şampiyonaların en önemlisi ve en zorlusu, 21 etap üzerinden 2474 millik parkurda düzenlenen “Fransa Bisiklet Turu “dur.

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Ocak 2010       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar bisikleti kim bulduu yaaaaa?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Mart 2011       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
1645 yılında ilk bisiklet patenti Fransız Jean Theson’a, iki kişinin oturarak hareket ettirdiği dört tekerlekli küçük bir alet yaptığı için verildi.1690 yılında Fransız asilzade Sivrao Kontu tarafından, iki tahta tekerleği olan ve “celenfer” adı verilen pedalsız bir bisiklet yapıldı.Daha sonra tahta tekerleklerin yerle temas eden yüzleri demir çemberle kaplandı; fakat bu durum süspansiyon sağlamadığı için hızın azalmasına yol açtı. İskoç Kirk Patrik McMillan’ın 1839 yılında pedalı bulmasıyla bisiklette bugünkü görünümüne kavuşmaya başladı.1868′de ise tekerleklerin sert lastikle kaplanıp demirin çıkartılması sayesinde sürat arttı.Deneme niteliğindeki ilk bisiklet yarışı, 1868′de Saint Cloud’da yapıldı.Bu yarışı İngiliz James Moore kazandı.Günden güne gelişme gösteren bisiklete bağlananların sayısı çoğaldı ve 1881′de “Fransız Bisiklet Federasyonu “kuruldu. Daha sonra zincirli aktarma sistemi ve havalı lastiğin bulunmasıyla bisiklet bugünkü şeklini aldı. Çağdaş koşullara uygun ilk mukavemet yarışı 1890 yılında Fransa’da yapıldı. 1891′de ise uzun etaplı turların ilk örneğini oluşturan Bordeaux Paris yarışı, onu takiben de Paris Brest-Paris yarışı düzenlendi. 1903 yılında düzenlenen ve yarışmaların en büyüğü olan Fransa Turu’nun Henri Desgrange ve L’Auto dergisi tarafından gerçekleştirlmesi bisiklet sporu için önemli bir atılım oldu.Yani 19.yy’ın başlarından itibaren bisiklet, önemli bir ulaşım aracı olması yanında tüm dünyada spor amacıyla da kullanılmaya ve üretilmeye başlandı.

ABD’de1878′lerde başlayan bisiklet yarışlarının yaygınlaşması sonucu 1912′de Amerikan Amatör Bisiklet Birliği kuruldu ve birlik ABD’deki amatör yarışların yönetimini üstlendi.
20.yy’ın ortalarına doğru ABD ve İngiltere’de otomobillerin yaygınlaşması ile bisiklet yarışlarında bir gerileme görülmeye başlandı; fakat zamanla ilgi tekrar arttı. amatör yol yarışları 1896′dan, pist yarışları arasında yer aldı. Ayrıca her yıl, bisiklet yarışlarının her dalında ulusal ve dünya şampiyonlukları yarışmaları yapılmaktadır.Bu şampiyonaların en önemlisi ve en zorlusu, 21 etap üzerinden 2474 millik parkurda düzenlenen “Fransa Bisiklet Turu “dur.

Benzer Konular

6 Nisan 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
11 Kasım 2014 / Ziyaretçi Sosyoloji
21 Haziran 2015 / Misafir Soru-Cevap
3 Nisan 2010 / merve iskender Taslak Konular