Arama

Düzenli ders çalışmak için neler yapmalıyım? - Sayfa 5

En İyi Cevap Var Güncelleme: 7 Ocak 2015 Gösterim: 27.519 Cevap: 43
_Ceyda_ - avatarı
_Ceyda_
Ziyaretçi
4 Temmuz 2013       Mesaj #41
_Ceyda_ - avatarı
Ziyaretçi
Aynı zamanda o dikkatle bağlıdır.Aklınız örneğin Bilgisayarda olursa kendinizi veremez çok ZEKİ olsanız bile ÇALIŞKAN olmadığınızdan dolayı verimli ders çalışamazsınız.
Sponsorlu Bağlantılar
en güzel kız - avatarı
en güzel kız
Ziyaretçi
28 Kasım 2013       Mesaj #42
en güzel kız - avatarı
Ziyaretçi
on dakikalık bile ders çalışsanız size o on dakikalı çalışma süresi ilerde çok yardımcı olacak kitap okumaktan sıkılanlarrrr sizde okuyunki bir şeyler bilgi edinin ben bir öğretmenim
Sponsorlu Bağlantılar
marıa - avatarı
marıa
Ziyaretçi
17 Mart 2014       Mesaj #43
marıa - avatarı
Ziyaretçi
1*arkadeşler eve gelınce tekrar ediyorim odevlerımi yapıom test çalışıom ame geni başarısizim sizce na eksiğımm var.
SenaBayrak - avatarı
SenaBayrak
Ziyaretçi
7 Ocak 2015       Mesaj #44
SenaBayrak - avatarı
Ziyaretçi
ÇALIŞMADAN ÖNCE DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 15 KURAL
1. Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır.
2. Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmelidir. (Okuma, not tutma, anlatım, tümdengelim, tümevarım gibi) sayısal dersler çalışırken yazarak çalışma metodu uygulanmalıdır.
3. Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.
4. Hemen her derste bütün konular çalışılmalı, konular arasında önemli önemsiz ayrımı yapılmalıdır.
5. Ders araç ve gereçlerini çalışmaya başlamadan önce hazırlamalı, unutulmamalıdır ki araç ve gereç ihtiyacı olduğunda temin edilmeye çalışılırsa hem zaman kaybına hem de dikkat dağılmasına neden olur.
6. Çalışmaya psikolojik olarak hazır olmayan kişi problemlerinden kendisini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır.
7. Öğrenmeyi aralıklarla yapmalı, bu aralıklarda dinlenmeyi, gezinti, söyleşi, müzik ile yapılabilir.
8. Çalışılan konu kendi başına bir bütün değilse, geçmiş konular gözden geçirilmelidir.
9. Sözel dersler çalışılırken ana düşünceleri dile getiren anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altları çizilmelidir.
10. İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir.
11. Ders çalışılırken motive olunmalı, televizyon karşısında veya yatarak çalışmanın etkinliğini azaltacağı unutulmamalıdır.
12. Düzenli bir defter tutma alışkanlığı kazanılmalı. Tükenmez kalem yerine kurşun kalem kullanmaya özen göstermelidir.
13. Çalışırken bir cevabı ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin çözümü yolunu öğrenmeyi seçmelidir.
14. Anlatım dersinin arkasından sayısal (matematik, fenbilgisi gibi) bir ders çalışılmalıdır.
15. Sabah kahvaltısı yaparak okula gelmesi, aksi takdirde ders dinleme dikkatinin azalacağı unutulmamalıdır.

ÇALIŞMA ESNASINDA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5 KURAL
1. Sınıfta dersler iyi dinlenmesi, ders sırasında başka şeylerle meşgul olunmamalı, anlamadığı yeri anında öğretmenine sormalıdır.(İyi bir sevgili olun kuralı)
2. Öğretmen dersi anlatırken üzerinde durduğu noktalar ve sınıfa yönetilen sorular not edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.
3. Tahtaya yazılan bilgiler ve problem çözümleri dikkatli bir biçimde deftere geçirilmeli ve kontrol edilmelidir.
4. Derslerde devamsızlık yapılmamalı, eğer zorunlu olarak yapılmışsa o dersteki konu arkadaşlardan öğrenilmelidir. Unutulmamalıdır ki bir sonraki konunun öğrenilmesi bir önceki konunun bilinmesine bağlıdır.
5. Sınavlarda soruların cevaplarına geçilmeden önce cevaplar zihinsel olarak tasarlanmalı, kağıtlar verilmeden önce mutlaka kontrol edilmelidir.
ÇALIŞMADAN SONRA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5 KURAL
1. Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir.
2. Dersler tekrar edilirken, anlaşılmayan konular tespit edilmeli, bir sonraki derste öğretmenine sorarak öğrenilmeli. Sorarak öğrenilenlerin unutulmayacağı hatırdan çıkarılmamalıdır.
3. Sayısal dersler çalışılırken sınıfta öğrenilen çözüm yollarının yanı sıra başka çözüm yollarının da olup olmadığı kaynak kitaplardan araştırılmalı, özellikle örnek çözümler çoğaltılmalıdır.
4. Zor anlaşılan konular için en verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır.
5. Çalıştığınız konuyu mutlaka daha sonra tekrar ederek, uzun süreli hafızaya geçmesini sağlayınız.

YANLIŞ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Yatarak – uzanarak çalışma.
Gürültülü ortamda çalışma.
Dağınık ortamda çalışma.
Televizyon – radyo .
Telefon konuşmaları.
Arkadaş toplantıları .
Birden fazla işi aynı anda yapmak.
hiç aklınızdan çıkmasın ki...
Çalışma odanız sessiz olmalıdır. Gençler arasında yaygın olan yanlış bir tutum vardır, oda "ders çalışırken müzik dinlemek." kendilerine sorulduğunda müzik dinlemenin çalışmalarına engel olmadığı, tam tersine dersi daha iyi anladıklarını iddia etmektedirler. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki, insan beyni aynı anda birçok uyaranı alabilir ancak dikkatini bir tek noktaya odaklayabilir. Bu sebeple insanın hem müzik dinleyip, hem de ders çalışması mümkün olsa da yanlış çalışma yöntemidir. Yanlıştan bir an önce dönülmelidir...
SİZLERİ BAŞARIYA GÖTÜRECEK 10 ALTIN KURAL
1- Kesinlikle TV. karşısında çalışmayınız.
2- Her akşam o gün işlenen konuları mutlaka tekrar ediniz.
3- Yanlış çözdüğünüz soruyu tekrar çözünüz.
4- Dersi derste dinleyin ve dersi çok iyi dinleyin.
5- Derse hazırlıklı gelmek verimi % 100 artırır.
6- Elinizden geldiği kadar ders çalışma odanızdan başka yerde çalışmayın.
7- Günde 3 saat plansız çalışacağınıza 1 saat çalışın ama planlı çalışın.
8- Başarı : ders başında geçen süreye değil,planlı çalışma ve etkili tekrara bağlıdır.
9- Çalışma gücünüzü artırın;
sağlığınızı korumalısınız.
fiziksel ortamın uygunluğuna dikkat ediniz.
sizi rahatsız eden problemi tespit edin.
10- İyi dinleyin ,dinlemek içinde ;
Dikkatin konu üzerinde toplanması.
Bedenen ve zihnen dinlemeye hazır olma.
Duyguları kontrol altına almak.
Ana fikirleri kafanızda tespit ediniz.
Konuşma hızı ve zihinsel kulaklık.
Gibi kurallara uyulduğunda başarıyı yakalamak çok daha kolay olacaktır.

Benzer Konular

13 Haziran 2015 / LİseLİ Soru-Cevap
14 Eylül 2016 / Ziyaretçi Tıp Bilimleri
26 Ağustos 2011 / Misafir Soru-Cevap