Arama

Emniyet kemeri bağlanılmadığında yaşanabilecek durum ve tehlikeler nedir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 18 Nisan 2012 Gösterim: 75.857 Cevap: 28
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
4 Aralık 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Emniyet kemeri bağlanılmadığında yaşnabilecek tehlikeli durumlar nedir acaba? Bu sorunun konusu ile ilgili cevap verirseniz sevinirim.Cevabınızda en çok 30 madde olsun.En az ise 10 olsun Cevabınızı bekliyorum.
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
Trafik Kazaları ve Emniyet Kemeri

Sponsorlu Bağlantılar

Doç.Dr. IŞILDAR, Süleyman
Emniyet Genel Müdürlüğü İnterpol Daire Başkanı

Karayolu trafik kazalarının azaltılması etkin tedbirlerin alınmasıyla mümkündür. Etkin tedbirler arasında;
·Yeni araba ve güvenli donanımı,
·Emniyet kemeri ve çocuk koltuğu kullanımı,
·Şoför ve yolcu hava yastığı,
·Tüm arabalarda yan hava yastığı,
·Tüm araçlarda ABS freninin olması,
·Gündüz araba farlarının yakılması da vardır.
Pasif güvenlik sistemleri içerisinde yer alan emniyet kemeri, ölüm ve yaralanma riskini en aza indiren bir düzenektir.
Ülkemizde değişik yerlerdeki şehir dışı ve şehir içindeki emniyet kemeri kullanımıyla ilgili sayımlar, Lyon /Fransa’da yapılan sayımlar, Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığının ilgili değerlendirmeleri, Belçika Karayolu Trafik Araştırma Enstitüsü verileri, Birleşmiş Milletler Karayolu Trafik güvenliği Çalışma Grubu verileri, yabancı uzmanlarla yapılan mülakatlar, yurtiçinde ve yurtdışında yapılan gözlemler bu incelemenin ana materyalini oluşturmaktadır.
Yukarıda belirtilen materyal durum tespiti, karşılaştırma ve örnekleme yolu ile incelenip yorumlanmakta ve uygulamanın içinden kazanılmış tecrübelerin de yardımı ile emniyet kemeri takmanın gerekliliği ve faydaları belirtilmektedir.

Emniyet Kemeri Neden Takılmalı?
2002 yılında ülkemizde meydana gelen 80.570 ölümlü-yaralanmalı trafik kazası değerlendirildiğinde; sürücülerin emniyet kemeri takılı olan kazalardaki ölüm oranı %3,3 iken, takılı olmayan kazalardaki ölüm oranının %12,2 olduğu tespit edilmiştir. Başka bir değişle ölümlü-yaralanmalı kazalardaki ölüm oranı emniyet kemeri takılmadığı takdirde 4 kat artmaktadır.
Emniyet Kemeri Takanların 100 km/s hızına kadar olan kazalarda kurtulma şansı vardır. Emniyet Kemeri takmadan yolculuk edenlerin 20 km/s’den itibaren kaza anında ölme riski vardır.
2002 yılında Avrupa Birliğinde araçta ölenlerin toplam sayısı 25000 kişidir. Araçta bulunanların hepsi emniyet kemeri taksaydı, ölü sayısının 25000’den 15000’e inebileceği uzmanlarca belirtilmiştir.
Ülkemizde 2003 yılındaki trafik kazaları sonucunda ölenlerin %37’sini sürücüler,%40’ını yolcular ve %23’ünü ise yayalar oluşturmaktadır. %40 oranında meydana gelen yolcu ölümlerinin ise %20’sinin 20 yaş altındaki yolcular olduğu dikkate alındığında, emniyet kemerinin sadece sürücüler ve yetişkinler için değil, çocuklar için de öğrenilmesi ve alışkanlık haline getirilmesi gereken bir unsur olduğu ortaya çıkmaktadır.

Emniyet Kemeri Takma Zorunluluğu:
Ülkemizde ilk kez, 18.10.1983 tarihinde emniyet kemeri kullanımı konusunda sürücülere tavsiye ve uyarı kararı alınmış, 20 ay sonrasında 16.06.1985 tarihinde ise emniyet kemeri zorunluluğu kanun kapsamına alınmıştır.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 78’inci maddesi ile; “belirli sürücülerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında koruyucu tertibat kullanması zorunludur ve emniyet kemerinin hangi araçlarda kullanılacağı yönetmelikte belirtilmiştir.” yönündeki hüküm ile emniyet kemeri kullanılması zorunlu kılınmıştır.
Kanunumuza göre ( md.78.1.a) takması zorunlu olanların takmaması halinde halen 41 milyon 200 bin TL. para cezasına çarptırılır. Ayrıca 5 ceza puanı verilir.
Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 150’nci maddesinin “b” bendi ile de konu detaylandırılmış ve;

·Otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazi taşıtlarında sürücüsü ile ön ve arka yolcu koltuklarında,
·Minibüs, kamyon, kamyonet ve çekicilerde: sürücü ve sürücü yanındaki koltuklarda,
·Şehirlerarası otobüslerde: ara koltuklar hariç olmak üzere, sürücüsü dahil en ön ve önünde boşluk olan kapı önü koltuklarında,
İki katlı şehirlerarası otobüslerde: merdiven önü, en ön ve önünde boşluk olan Arka koltuklarda, masa etrafında bulunan koltuklardan aracın gidi yönüne doğru Olanlarda oturan yolcular için emniyet kemeri bulundurulması ve kullanması mecburidir.” yönünde hükümler verilmiştir

Çocuklar ve Emniyet Kemeri:
Özel otomobillerde 12 yaşına kadar çocukların ön koltukta oturmalarına izin verilmemelidir. Reşitler için yapılan emniyet kemerleri bu yaştaki çocukların korunmalarına uygun değildir. Bu nedenle, şoför yanındaki ön koltuğa çocukların oturtulması uygun değildir. Otomobillerde çocukların güvenlik içinde seyahat etmeleri için, arka koltuklara yerleştirilen özel çocuk koltukları bulunmaktadır. Bu koltuklar daha çok 9 aylık ile 4 yaş grubu arasındaki çocuklar için imal edilmiştir.
4-10 yaş grubu çocuklar için, arka koltuk güvenlik kemerinin bağlandığı yere bağlanabilen enli kayışların kullanılması, yani bu kemerler ile bu yaş grubundaki çocukların bağlanmaları güvenlik açısından uygundur. 10 yaşından büyük ya da 30 kilodan ağır çocuklar arka koltuk emniyet kemerlerine bağlanabilirler. Ancak çocuk 135 cm. den kısa ise omuzdan kemerin bağlanması uygun değildir.
Çocuklar, hava yastığı olan ön koltuklarda kesinlikle oturtulmamalıdır.

Emniyet Kemeri Takılmasını Nasıl Artırabiliriz:
·Evde, okulda, işyerinde, kışlada vb. yerlerde eğitim verilmelidir.
·Takılmasına yönelik eğitim kampanyaları yapılmalıdır.
·Sözkonusu eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde mümkün olduğunca basın ve yayın organlarından faydanılmalıdır.
·Teknolojiden faydalanılmalıdır. Emniyet kemeri takılmasını hatırlatan cihaz her araçta olursa ölü sayısı yaklaşık %10 oranında azalır.
·Polis ve Jandarma tarafından kontrol edilmelidir.
·Takanları ödüllendirmek gereklidir.


SONUÇ:
Emniyet kemeri, kazalarda mağduriyeti azaltan en ucuz ve en basit gereçtir. Bu bilimsel netice; Emniyet kemeri takılınca ölüm ve yaralanma sayılarında azalışa dayanmaktadır.
Genel anlamda kaza halinde, emniyet kemeri takılınca %50 oranında ölüm ve yaralanma riski, %41 oranında beyin travması geçirme riski azalmaktadır.
İster şehir içinde ister şehir dışında olsun emniyet kemeri takmamız başta kendi güvenliğimiz için çok gereklidir. Çocuklarımızı da; yaş, kilo ve boylarına göre otomobilde uygun yerde çocuk koltuğu, enli kemer gibi gerekli güvenlik gereçlerinden faydalanarak seyahat ettirmemiz gerekmektedir.

Teşekkür ederim.



Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Aralık 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Tarihçesi

Sponsorlu Bağlantılar
1903
-Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı

1930'larda birçok Amerikalı hekim arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.

1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayınladı.

1955 Kaliforniya Araç Kanunu araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı mecbur tuttu.

1956 Volvo firması iki noktalı çapraz göğüs emniyet kemerini aksesuar olarak pazara sundu. Chrysler firması ön koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe bağlı olarak kullanılmak üzere bazı modellerine yerleştirdi. Ford firması emniyet kemerini konu edinmiş 2 yıllık güvenlik reklâmlarına başladı.
1957 Volvo firması iki noktalı çapraz emniyet kemerlerine kilit ekledi.

1958 İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.

1959 İsveç'te Volvo firması ön koltuk için üç noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu.
New York 'ta, eyalette satılacak olan yeni araçlara emniyet kemeri takılmasının maliyeti incelendi ve reddedildi.

1960 New York eyaleti aldığı kararı tekrar inceledi ve reddetti.

1961 SAE (Otomobil Mühendisleri Birliği) Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını önerdi. New York emniyet kemeri kilidinin oturma bölgesinin dışında olmasını şart koştu. Wisconsin Eyaleti ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu. Avustralya Standart Birliği "Emniyet Kemeri ve Pasif Önleyiciler" için standartları yayınladı.

1962 Altı Amerikan Eyaleti ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını şart koydu. Otomobil üreticileri standart olarak ön koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler.

1963 A.B.D'de Volvo firması üç noktalı emniyet kemerini standart olarak üretti.

1964 Amerikan eyaletinin yarısı ön koltukta emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu. Amerika'daki birçok araç üreticisi emniyet kemerini ön koltuklarda standart olarak sundu. Güney Avustralya ve Viktorya yeni üretilen araçlarda ön koltuklarda emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu.

1965 A.B.D. Ticaret Bakanlığı ilk emniyet kemeri standardını yayınladı.

1966 İsveç kanunları kapı kenarında bulunan iki noktalı göğüs emniyet kemerlerini ve "Y" tipli üç noktalı emniyet kemerlerini yasakladı.

1967 Amerikalı araç üreticileri arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi. İngiltere ön koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu. Avustralya emniyet kemeri standardı yayınladı.

1968 Volvo İsveç'te acil durum kilitlerini (ELR) ön koltuklar için standart olarak sundu.

1969 İsveç'te ön koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu. Volvo bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak pazara sundu. Mercedes-Benz bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu. İspanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu. Avustralya 1965'den sonra plaka alanlarda ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu.

1970 İsveç'te arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu. Avustralya, Victorya'da önde ve arka koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması mecbur kılındı.

1972 NHTSA, (A.B.D. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) Federal Motorlu Araç Güvenlik Standartlarını belirledi. Avustralya ve Batı Almanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri olması ve kullanımı mecbur tutuldu.

1975 İsveç'te 15 yaş ve üstü için emniyet kemeri kullanımı mecbur tutuldu.

1977 A.B.D. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından yasalaştırılan "Okul Servislerindeki Yolcuların Korunması" ile ilgili Federal Motorlu Araç Güvenliği Standardı 222 yürürlüğe girdi.

1979 Fransa arka koltuklarda emniyet kemerini zorunlu hale getirdi.

1980 Mercedes-Benz sürücü yan hava yastığı, diz destek yastıklarını üretmeye başladı ve bütün 3 noktalı emniyet kemerlerine esneme mesafesi konuldu.

1984 Avusturya 01/1984 tarihinden sonra imal edilen araçlarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi. Batı Almanya 05/1979 tarihinden sonra üretilen araçlarda arka koltuk emniyet kemerlerini zorunlu hale getirdi. Kanada'nın 10 eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren, hareket eden araçların sürücü ve yolcularına kendileri için uygun olan emniyet kemerlerini kullanma zorunluluğu getirdi.
1985 , Norveç 01/1984 tarihinden sonra tescil edilen araçlarda arka koltuk kemerlerini zorun
lu hale getirdi New York arka ve ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi (arka koltuklarda 10 yaş ve yukarısı için).

TÜRKİYE: 18.06.1986 tarihinden itibaren "şehirlerarası karayollarında otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazi taşıtları ve minibüslerde sürücüsü ve yanında oturan yolcular için" emniyet kemeri uygulaması başlatıldı.

1987 'de New York, 1992'de New Jersey okul servislerinde kullanılan otobüslerde emniyet kemerini zorunlu hale getiren ilk eyalet oldu.

TÜRKİYE: 01.01.1992 tarihinden itibaren "şehir içi yollarda da ticari otomobil ve minibüsle yolcu taşımacılığı yapan araç sürücüleri hariç, otomobil ve otomobil gibi tescil işlemi gören arazi taşıtları ve minibüs gibi taşıtların sürücüleri ile ön koltuğunda oturan yolcularına" emniyet kemeri takma zorunluluğu getirildi.

TÜRKİYE: Yukarıda söz edilen araçlar ve ülkemizde üretilen araçlar ile yurt dışından ithaline izin verilenlerine 3 aylık süre tanındı. Bu süre 11.01.1995 tarihinde sona erdi. Bu süre sonunda arka koltukta emniyet kemeri kullanımı uygulamasına geçildi.

1995 İngiltere okul taşımacılığında kullanılan minibüslerde emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi.

1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu, minibüslerde ve 3.5 tonun altındaki araçlarda 3 noktalı veya en azından 2 noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına dair 3 direktif yayınladı.

TÜRKİYE: 01.01.1998 tarihinden sonra üretilen minibüslerin arka koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri kullanımı yönetmelik kararı ile zorunlu kılındı.
1998 yılında, ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye "Okul Otobüsü Güvenliği: Amerika'nın Çocukları için Güvenli Yolculuk" başlığı altında, gelecekte kullanılacak ve okul otobüslerinde seyahat edenleri korumaya yönelik olarak kullanılacak sistemleri incelemek üzere bir araştırma projesi sundu.

1999 yılında Florida, Louisiana ve California eyaletleri büyük okul otobüslerinde seyahat edenler için daha gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan kanunlar koydu. Bütün eyaletler, hangi sistemi kullanacaklarına karar vermek için Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) tarafından hazırlanmakta olan projenin bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular.

2001 yılında California Eyaleti Ocak 2001 yılından sonra satın alınan yeni okul otobüslerinde karın bölgesi ve omuzdan bağlanan kemerlerin uygulamasını zorunluluğunu genişletti.

2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu ve gelecekte kullanılacak ve okul otobüslerinde seyahat edenleri korumaya yönelik sistemleri konu alan araştırmasını tamamladı.

80 km/sa. hızla duvara çarpma sonucu olanlar


Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.
110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.
113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.
150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.
200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter. Ortaya çıkan enerji inanılmazdır.80 km/sa. hız 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
4 Aralık 2008       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Trafik Kazaları ve Emniyet Kemeri


Doç.Dr. IŞILDAR, Süleyman
Emniyet Genel Müdürlüğü İnterpol Daire Başkanı

Karayolu trafik kazalarının azaltılması etkin tedbirlerin alınmasıyla mümkündür. Etkin tedbirler arasında;
·Yeni araba ve güvenli donanımı,
·Emniyet kemeri ve çocuk koltuğu kullanımı,
·Şoför ve yolcu hava yastığı,
·Tüm arabalarda yan hava yastığı,
·Tüm araçlarda ABS freninin olması,
·Gündüz araba farlarının yakılması da vardır.
Pasif güvenlik sistemleri içerisinde yer alan emniyet kemeri, ölüm ve yaralanma riskini en aza indiren bir düzenektir.
Ülkemizde değişik yerlerdeki şehir dışı ve şehir içindeki emniyet kemeri kullanımıyla ilgili sayımlar, Lyon /Fransa’da yapılan sayımlar, Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığının ilgili değerlendirmeleri, Belçika Karayolu Trafik Araştırma Enstitüsü verileri, Birleşmiş Milletler Karayolu Trafik güvenliği Çalışma Grubu verileri, yabancı uzmanlarla yapılan mülakatlar, yurtiçinde ve yurtdışında yapılan gözlemler bu incelemenin ana materyalini oluşturmaktadır.
Yukarıda belirtilen materyal durum tespiti, karşılaştırma ve örnekleme yolu ile incelenip yorumlanmakta ve uygulamanın içinden kazanılmış tecrübelerin de yardımı ile emniyet kemeri takmanın gerekliliği ve faydaları belirtilmektedir.

Emniyet Kemeri Neden Takılmalı?
2002 yılında ülkemizde meydana gelen 80.570 ölümlü-yaralanmalı trafik kazası değerlendirildiğinde; sürücülerin emniyet kemeri takılı olan kazalardaki ölüm oranı %3,3 iken, takılı olmayan kazalardaki ölüm oranının %12,2 olduğu tespit edilmiştir. Başka bir değişle ölümlü-yaralanmalı kazalardaki ölüm oranı emniyet kemeri takılmadığı takdirde 4 kat artmaktadır.
Emniyet Kemeri Takanların 100 km/s hızına kadar olan kazalarda kurtulma şansı vardır. Emniyet Kemeri takmadan yolculuk edenlerin 20 km/s’den itibaren kaza anında ölme riski vardır.
2002 yılında Avrupa Birliğinde araçta ölenlerin toplam sayısı 25000 kişidir. Araçta bulunanların hepsi emniyet kemeri taksaydı, ölü sayısının 25000’den 15000’e inebileceği uzmanlarca belirtilmiştir.
Ülkemizde 2003 yılındaki trafik kazaları sonucunda ölenlerin %37’sini sürücüler,%40’ını yolcular ve %23’ünü ise yayalar oluşturmaktadır. %40 oranında meydana gelen yolcu ölümlerinin ise %20’sinin 20 yaş altındaki yolcular olduğu dikkate alındığında, emniyet kemerinin sadece sürücüler ve yetişkinler için değil, çocuklar için de öğrenilmesi ve alışkanlık haline getirilmesi gereken bir unsur olduğu ortaya çıkmaktadır.

Emniyet Kemeri Takma Zorunluluğu:
Ülkemizde ilk kez, 18.10.1983 tarihinde emniyet kemeri kullanımı konusunda sürücülere tavsiye ve uyarı kararı alınmış, 20 ay sonrasında 16.06.1985 tarihinde ise emniyet kemeri zorunluluğu kanun kapsamına alınmıştır.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 78’inci maddesi ile; “belirli sürücülerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında koruyucu tertibat kullanması zorunludur ve emniyet kemerinin hangi araçlarda kullanılacağı yönetmelikte belirtilmiştir.” yönündeki hüküm ile emniyet kemeri kullanılması zorunlu kılınmıştır.
Kanunumuza göre ( md.78.1.a) takması zorunlu olanların takmaması halinde halen 41 milyon 200 bin TL. para cezasına çarptırılır. Ayrıca 5 ceza puanı verilir.
Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 150’nci maddesinin “b” bendi ile de konu detaylandırılmış ve;

·Otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazi taşıtlarında sürücüsü ile ön ve arka yolcu koltuklarında,
·Minibüs, kamyon, kamyonet ve çekicilerde: sürücü ve sürücü yanındaki koltuklarda,
·Şehirlerarası otobüslerde: ara koltuklar hariç olmak üzere, sürücüsü dahil en ön ve önünde boşluk olan kapı önü koltuklarında,
İki katlı şehirlerarası otobüslerde: merdiven önü, en ön ve önünde boşluk olan Arka koltuklarda, masa etrafında bulunan koltuklardan aracın gidi yönüne doğru Olanlarda oturan yolcular için emniyet kemeri bulundurulması ve kullanması mecburidir.” yönünde hükümler verilmiştir

Çocuklar ve Emniyet Kemeri:
Özel otomobillerde 12 yaşına kadar çocukların ön koltukta oturmalarına izin verilmemelidir. Reşitler için yapılan emniyet kemerleri bu yaştaki çocukların korunmalarına uygun değildir. Bu nedenle, şoför yanındaki ön koltuğa çocukların oturtulması uygun değildir. Otomobillerde çocukların güvenlik içinde seyahat etmeleri için, arka koltuklara yerleştirilen özel çocuk koltukları bulunmaktadır. Bu koltuklar daha çok 9 aylık ile 4 yaş grubu arasındaki çocuklar için imal edilmiştir.
4-10 yaş grubu çocuklar için, arka koltuk güvenlik kemerinin bağlandığı yere bağlanabilen enli kayışların kullanılması, yani bu kemerler ile bu yaş grubundaki çocukların bağlanmaları güvenlik açısından uygundur. 10 yaşından büyük ya da 30 kilodan ağır çocuklar arka koltuk emniyet kemerlerine bağlanabilirler. Ancak çocuk 135 cm. den kısa ise omuzdan kemerin bağlanması uygun değildir.
Çocuklar, hava yastığı olan ön koltuklarda kesinlikle oturtulmamalıdır.

Emniyet Kemeri Takılmasını Nasıl Artırabiliriz:
·Evde, okulda, işyerinde, kışlada vb. yerlerde eğitim verilmelidir.
·Takılmasına yönelik eğitim kampanyaları yapılmalıdır.
·Sözkonusu eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde mümkün olduğunca basın ve yayın organlarından faydanılmalıdır.
·Teknolojiden faydalanılmalıdır. Emniyet kemeri takılmasını hatırlatan cihaz her araçta olursa ölü sayısı yaklaşık %10 oranında azalır.
·Polis ve Jandarma tarafından kontrol edilmelidir.
·Takanları ödüllendirmek gereklidir.


SONUÇ:
Emniyet kemeri, kazalarda mağduriyeti azaltan en ucuz ve en basit gereçtir. Bu bilimsel netice; Emniyet kemeri takılınca ölüm ve yaralanma sayılarında azalışa dayanmaktadır.
Genel anlamda kaza halinde, emniyet kemeri takılınca %50 oranında ölüm ve yaralanma riski, %41 oranında beyin travması geçirme riski azalmaktadır.
İster şehir içinde ister şehir dışında olsun emniyet kemeri takmamız başta kendi güvenliğimiz için çok gereklidir. Çocuklarımızı da; yaş, kilo ve boylarına göre otomobilde uygun yerde çocuk koltuğu, enli kemer gibi gerekli güvenlik gereçlerinden faydalanarak seyahat ettirmemiz gerekmektedir.

Teşekkür ederim.


Quo vadis?
İPEK - avatarı
İPEK
Ziyaretçi
1 Mart 2009       Mesaj #4
İPEK - avatarı
Ziyaretçi
Emniyet kemerinin faydaları nelerdir?
MesirKentli - avatarı
MesirKentli
Ziyaretçi
1 Mart 2009       Mesaj #5
MesirKentli - avatarı
Ziyaretçi
Emniyet kemeri takmanın faydaları


Saatte 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğu, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70'inin 50 kilometreden düşük bir hızda yol alırken yaralandığı bildirildi.

Emniyet Genel Müdürlüğünün resmi internet sitesinden aldığı bilgiye göre, doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini, çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayıp, çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek, koltuktan fırlamayı engelleyerek, hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek koruyor.

Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini yüzde 45, kamyonetlerde yüzde 60 oranında azaltıyor.

Ölümlü kazalarda emniyet kemeri kullananların yüzde 24.8'i hiç zarar görmeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran yüzde 6.3'te kalıyor.

Yapılan araştırmalara göre, emniyet kemeri kullanımı, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaların üçte ikisini, ön koltuktaki ölümlerin yüzde 6'sını önlüyor. Bütün ağır yaralanmalarda ise arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini yüzde 50 oranında azaltıyor.

İngiltere'de yapılan başka bir araştırmaya göre, daha düşük oranda emniyet kemeri kullanan arka koltuk yolcularının yaralanma riski 2 kat, fırlatılma riski 7 kat daha fazla oluyor. Emniyet kemeri takmamış arka koltuk yolcuları, en çok kafa, yüz ve boyun zedelenmelerine maruz kalıyor.

KISA YOLCULUKLARDA EMNİYET KEMERİNİN ÖNEMİ

Birçok sürücü, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hiçbir işe yaramadığını düşünüyor, ancak emniyet kemeri kullanımını en çok gerektiren aslında kısa mesafeler oluyor. Çünkü ölümlü trafik kazalarının yüzde 80'i sürücülerin evlerine 30-35 kilometre uzakta ve saatte 55-60 kilometre hızın altında gerçekleşiyor.

Ayrıca kazalardaki ölümlerin yüzde 35'i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor.
Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 kilometre hızla çarpıldığında bile ağır yaralanma riski çok fazla oluyor.
Araştırmalar, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70'inin, 50 kilometreden daha düşük bir hızda yol alırken yaralandığını, 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın, 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğunu ortaya koydu.

ÇARPMANIN ETKİSİ TONLARLA İFADE EDİLİYOR

Bazı sürücüler düşük hızdaki çarpmalarda araç içinde sıkıca tutunup etkiyi düşüreceğine inanıyor. Bunu yapmak için öncelikle saniyenin dilimlerini kullanabilmesi ve çok güçlü kol kaslarına sahip olması gerekiyor.

Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce çok fazla dayanıyor. Ancak bir duvara 50 kilometre hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşuyor ve buna engel olmak için 75 kilogram güç gerekiyor. Kollar bunu engelleyemiyor, ancak 2,5-3 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan emniyet kemeri, kol ve bacakların parçalanmasını önleyebiliyor.

Yapılan araştırmalar, kaza anında en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor. Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riski 25 kat daha fazla oluyor. Araçtan fırlayan kişi, yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine düşmüyor. Fırlama ile kişi aracın ön camına, kaldırıma, başka bir araca çarpabiliyor.

Hava yastığı, yalnızca önden şiddetli çarpmalara karşı ek bir koruyucu görevi görüyor. Sürücü için hava yastıkları, kemerlerle sabitlenmiş olan vücudun, baş ile direksiyon arasındaki temasını engelliyor. Hava yastığı, emniyet kemerinin etkinliğini yüzde 40 oranında artırıyor.

Hava yastıkları, yandan çarpma ve savrulmayı önlemede hiçbir zaman emniyet kemerinin yerini tutmuyor.


Kaynak Hürriyet - Emniyet kemeri takmanın faydaları
Ziyaretç - avatarı
Ziyaretç
Ziyaretçi
16 Mart 2009       Mesaj #6
Ziyaretç - avatarı
Ziyaretçi
emniyet kemeri 80km de takılmassa ve çarparsa ne olur?
MeLL - avatarı
MeLL
Ziyaretçi
16 Mart 2009       Mesaj #7
MeLL - avatarı
Ziyaretçi
BİR OTOMOBİL 80 KM HIZLA KAZA YAPARSA NELER OLUR ?
OLASILIKLAR;

BİR OTOMOBİL 80/KM-H SABİT HIZLA DUVARA ÇARPIYOR.

İŞTE OLAYIN GELİŞİMİ...


- Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür.

- Araç kendi ağırlığının 30 kati kadar bir kuvvetle frenlenir.

-Sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.

- 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.

- 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.

- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 kati büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)

- 68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.

- 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber ayni anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.


-100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer,o anda ÖLMÜSTÜR.


- 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.

- 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar ayni anda kendiside ölümcül bir darbe almıştır.


- 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.

- 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.

- Ortaya çıkan enerji inanılmazdır.80 km/h hızda ortalama 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.



LÜTFEN OTOMOBIL HAREKET ETMEDEN ÖNCE EMNIYET KEMERINI TAKMAYI UNUTMAYIN ....!

caner1904 - avatarı
caner1904
Ziyaretçi
10 Nisan 2009       Mesaj #8
caner1904 - avatarı
Ziyaretçi
LÜTFEN BU BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ NEDEN BENİM PERFONMAS ÖDEVİM PAZARTESİ GÖTÜRMEM LAZIM LÜTFEN ÇIKARTIN.
MeLL - avatarı
MeLL
Ziyaretçi
10 Nisan 2009       Mesaj #9
MeLL - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı



Trafik Kazaları ve Emniyet Kemeri


Doç.Dr. IŞILDAR, Süleyman
Emniyet Genel Müdürlüğü İnterpol Daire Başkanı

Karayolu trafik kazalarının azaltılması etkin tedbirlerin alınmasıyla mümkündür. Etkin tedbirler arasında;
·Yeni araba ve güvenli donanımı,
·Emniyet kemeri ve çocuk koltuğu kullanımı,
·Şoför ve yolcu hava yastığı,
·Tüm arabalarda yan hava yastığı,
·Tüm araçlarda ABS freninin olması,
·Gündüz araba farlarının yakılması da vardır.
Pasif güvenlik sistemleri içerisinde yer alan emniyet kemeri, ölüm ve yaralanma riskini en aza indiren bir düzenektir.
Ülkemizde değişik yerlerdeki şehir dışı ve şehir içindeki emniyet kemeri kullanımıyla ilgili sayımlar, Lyon /Fransa’da yapılan sayımlar, Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığının ilgili değerlendirmeleri, Belçika Karayolu Trafik Araştırma Enstitüsü verileri, Birleşmiş Milletler Karayolu Trafik güvenliği Çalışma Grubu verileri, yabancı uzmanlarla yapılan mülakatlar, yurtiçinde ve yurtdışında yapılan gözlemler bu incelemenin ana materyalini oluşturmaktadır.
Yukarıda belirtilen materyal durum tespiti, karşılaştırma ve örnekleme yolu ile incelenip yorumlanmakta ve uygulamanın içinden kazanılmış tecrübelerin de yardımı ile emniyet kemeri takmanın gerekliliği ve faydaları belirtilmektedir.

Emniyet Kemeri Neden Takılmalı?
2002 yılında ülkemizde meydana gelen 80.570 ölümlü-yaralanmalı trafik kazası değerlendirildiğinde; sürücülerin emniyet kemeri takılı olan kazalardaki ölüm oranı %3,3 iken, takılı olmayan kazalardaki ölüm oranının %12,2 olduğu tespit edilmiştir. Başka bir değişle ölümlü-yaralanmalı kazalardaki ölüm oranı emniyet kemeri takılmadığı takdirde 4 kat artmaktadır.
Emniyet Kemeri Takanların 100 km/s hızına kadar olan kazalarda kurtulma şansı vardır. Emniyet Kemeri takmadan yolculuk edenlerin 20 km/s’den itibaren kaza anında ölme riski vardır.
2002 yılında Avrupa Birliğinde araçta ölenlerin toplam sayısı 25000 kişidir. Araçta bulunanların hepsi emniyet kemeri taksaydı, ölü sayısının 25000’den 15000’e inebileceği uzmanlarca belirtilmiştir.
Ülkemizde 2003 yılındaki trafik kazaları sonucunda ölenlerin %37’sini sürücüler,%40’ını yolcular ve %23’ünü ise yayalar oluşturmaktadır. %40 oranında meydana gelen yolcu ölümlerinin ise %20’sinin 20 yaş altındaki yolcular olduğu dikkate alındığında, emniyet kemerinin sadece sürücüler ve yetişkinler için değil, çocuklar için de öğrenilmesi ve alışkanlık haline getirilmesi gereken bir unsur olduğu ortaya çıkmaktadır.

Emniyet Kemeri Takma Zorunluluğu:
Ülkemizde ilk kez, 18.10.1983 tarihinde emniyet kemeri kullanımı konusunda sürücülere tavsiye ve uyarı kararı alınmış, 20 ay sonrasında 16.06.1985 tarihinde ise emniyet kemeri zorunluluğu kanun kapsamına alınmıştır.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 78’inci maddesi ile; “belirli sürücülerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında koruyucu tertibat kullanması zorunludur ve emniyet kemerinin hangi araçlarda kullanılacağı yönetmelikte belirtilmiştir.” yönündeki hüküm ile emniyet kemeri kullanılması zorunlu kılınmıştır.
Kanunumuza göre ( md.78.1.a) takması zorunlu olanların takmaması halinde halen 41 milyon 200 bin TL. para cezasına çarptırılır. Ayrıca 5 ceza puanı verilir.
Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 150’nci maddesinin “b” bendi ile de konu detaylandırılmış ve;

·Otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazi taşıtlarında sürücüsü ile ön ve arka yolcu koltuklarında,
·Minibüs, kamyon, kamyonet ve çekicilerde: sürücü ve sürücü yanındaki koltuklarda,
·Şehirlerarası otobüslerde: ara koltuklar hariç olmak üzere, sürücüsü dahil en ön ve önünde boşluk olan kapı önü koltuklarında,
İki katlı şehirlerarası otobüslerde: merdiven önü, en ön ve önünde boşluk olan Arka koltuklarda, masa etrafında bulunan koltuklardan aracın gidi yönüne doğru Olanlarda oturan yolcular için emniyet kemeri bulundurulması ve kullanması mecburidir.” yönünde hükümler verilmiştir

Çocuklar ve Emniyet Kemeri:
Özel otomobillerde 12 yaşına kadar çocukların ön koltukta oturmalarına izin verilmemelidir. Reşitler için yapılan emniyet kemerleri bu yaştaki çocukların korunmalarına uygun değildir. Bu nedenle, şoför yanındaki ön koltuğa çocukların oturtulması uygun değildir. Otomobillerde çocukların güvenlik içinde seyahat etmeleri için, arka koltuklara yerleştirilen özel çocuk koltukları bulunmaktadır. Bu koltuklar daha çok 9 aylık ile 4 yaş grubu arasındaki çocuklar için imal edilmiştir.
4-10 yaş grubu çocuklar için, arka koltuk güvenlik kemerinin bağlandığı yere bağlanabilen enli kayışların kullanılması, yani bu kemerler ile bu yaş grubundaki çocukların bağlanmaları güvenlik açısından uygundur. 10 yaşından büyük ya da 30 kilodan ağır çocuklar arka koltuk emniyet kemerlerine bağlanabilirler. Ancak çocuk 135 cm. den kısa ise omuzdan kemerin bağlanması uygun değildir.
Çocuklar, hava yastığı olan ön koltuklarda kesinlikle oturtulmamalıdır.

Emniyet Kemeri Takılmasını Nasıl Artırabiliriz:
·Evde, okulda, işyerinde, kışlada vb. yerlerde eğitim verilmelidir.
·Takılmasına yönelik eğitim kampanyaları yapılmalıdır.
·Sözkonusu eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde mümkün olduğunca basın ve yayın organlarından faydanılmalıdır.
·Teknolojiden faydalanılmalıdır. Emniyet kemeri takılmasını hatırlatan cihaz her araçta olursa ölü sayısı yaklaşık %10 oranında azalır.
·Polis ve Jandarma tarafından kontrol edilmelidir.
·Takanları ödüllendirmek gereklidir.


SONUÇ:
Emniyet kemeri, kazalarda mağduriyeti azaltan en ucuz ve en basit gereçtir. Bu bilimsel netice; Emniyet kemeri takılınca ölüm ve yaralanma sayılarında azalışa dayanmaktadır.
Genel anlamda kaza halinde, emniyet kemeri takılınca %50 oranında ölüm ve yaralanma riski, %41 oranında beyin travması geçirme riski azalmaktadır.
İster şehir içinde ister şehir dışında olsun emniyet kemeri takmamız başta kendi güvenliğimiz için çok gereklidir. Çocuklarımızı da; yaş, kilo ve boylarına göre otomobilde uygun yerde çocuk koltuğu, enli kemer gibi gerekli güvenlik gereçlerinden faydalanarak seyahat ettirmemiz gerekmektedir.

Teşekkür ederim.

...
sava - avatarı
sava
Ziyaretçi
19 Nisan 2009       Mesaj #10
sava - avatarı
Ziyaretçi
Emniyet kemerinin kulanmanın önemini anlatan afiş var mı?
Son düzenleyen MeLL; 19 Nisan 2009 16:39

Benzer Konular

26 Aralık 2013 / fatma nur uygun Cevaplanmış
1 Ocak 2009 / Ziyaretçi Cevaplanmış
7 Ağustos 2008 / karayel X-Sözlük
17 Kasım 2015 / Safi X-Sözlük