Arama

İletişim sorunları ve bunların çözüm yolları nelerdir? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 5 Ocak 2017 Gösterim: 106.871 Cevap: 60
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Mart 2010       Mesaj #11
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
türk toplumunun geleneksel iletişim sorunları nelerdir ?
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Nisan 2010       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ya ögretmenimiz bize iletişim sorunları ve çözüm yolarını yapın dedigi en az 10 sayfa bulmam lazım
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir36 - avatarı
Misafir36
Ziyaretçi
29 Nisan 2010       Mesaj #13
Misafir36 - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar burada çoğunlukla iletişim sorunları yazıyor ama ben çözümlerini de bulmak istyorum bi fikriniz warsa soyleyeblirmsiniz...?...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Mayıs 2010       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çözüm yolları nerede
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Ekim 2010       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
benimde yarına var
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Kasım 2010       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
iletişim - Sorunları

Öncelikle iletişim kurma becerilerimizi geliştirmek için etkin iletişimin önündeki
engelleri bilmeliyiz. Hem özel (sevgilimiz yada eşimiz) hem de sosyal yaşamımızda (iş
çevremizde yada öğretmenlerimizle) başkalarıyla çatışmaya girdiğimiz yada anlaşmazlığa
düştüğümüz zaman hiç de az değildir.
Güç ispatlama mücadelesi; yani ben lider olmak istiyorumdur. Yavuz yada Eren’i
çok iyi anladığım, düşüncelerini bildiğim, duygularını kavradığım halde Eren’i yenmek, alt
etmek ve üste çıkmak için her fırsatta kapışıyorumdur.
Kişisel çatışma; yaşanıyor olabilir. Örneğin benim nefret ettiğim yada eskiden bana
bir dost kazığı atan yada terfime engel olmuş biri olan Mutlu’ya benzediği için Yavuz’a sinir
olurum, söylediklerinin tersini yaparım, onu dikkate almam ve rezil etmeye çalışırım.
Amaç çakışması; varsa. Yani ben ekip lideri olarak toplantıya geç gelenleri
dışlamamayı herkese eşit davranılması gerektiğini düşünüyorsam, Şensu ise bir ekip lideri
olarak toplantılara geç kalanları gruptan dışlamayı ve ceza vermeyi düşünüyor olsun. Her
ikimizde birbirimizi anladığımıza, duygu ve düşüncelerimizi bildiğimiz halde sürekli kavga
eder ve bir türlü uzlaşama sağlayamayız.
Bu saydıklarımız iletişim açısından pek önemli değildir. Etkin iletişim kuramamanın
sorunları çok daha farklıdır. Kökleri çok daha derinlerde olabilir. (dia 1)
* Korkular
* Ön Kabuller
* Duyarsızlık
* isim Takma Merakı
* Kendine Güvensizlik
* Sürekli Kendini Öne Çıkarma
Gibi nedenlerle anlaşamıyorsak o zaman iletişim sorunları vardır.
iletişim Korkuları
Bazı korkular iş güdüseldir ve hayatta kalmakla ilgilidir. Deprem olduğunda kendimi
pencereden atlamak yada sokağa fırlamak, yangın çıktığında pencereye doğru koşmak
gerekiyorsa kendimizi aşağıya atmak gibi. Ne var ki iletişimdeki korkular farklıdır. Bunlar ne
olabilir?
* Yeni Durum ve insanlardan (ortamdaki görüşleri hemen kabul ederiz)
* Yanlış ğeyleri Söylemekten (konuşamayız)
* Alaya Alınmaktan (söyleyeceğimiz şeyleri küçümseriz)
* Baikasının Gözüne Aptal Görünmek (düşündüğümüzü söyleyemeyiz)
* Duygularımızı ifade Etmek yada Duygularımızı Kontrol Edememekten Korkmak
(duygularımızı bastırırız)
iletişim korkuları arasında sayılabilir.
iletişim Kazası Ön Kabuller
Ön kabul; bir fikir, duygu yada olguyu gerçek olup olmadığını bilmeden geçerli
saymaktır. Geniş anlamda bir şeyin nasıl olduğunu ve nasıl olması gerektiğini hakkındaki
inançlarımız, değerlerimiz ve tutumlarımız bizim ön kabullerimizi oluşturur.
Örneğin; Üretim Müdürü Yardımcısı Oben sizde Genel Müdürsünüz. şirket pazarlama
bölümünde sorunlar yaşamaktadır. Ve siz Oben’nin bu sorunları halledeceğini düşündüğünüz
için buraya aktarmak istediniz ve daha yüksek maaş vererek en sorunlu yere müdür yaptınız.
Fakat tıkır tıkır işlerin yürüdüğü yerden sorunlu bir yere gitmek Oben için sürülmek
sayılmaktadır. Yapılan terfi ve ücret artışına rağmen istifayı basar. Ama siz bir Genel Müdür
olarak Oben’e Pazarlama bölümünde sorunlar olduğunu bu bölümün iyileştirilmesi için Oben
gibi temiz, düzenli ve planlı çalışmanın yanı sıra ikna kabiliyeti ve müzakerelere hakim
olabilme gibi özelliklerinden dolayı bu problemlerin üstesinden gelebileceğinden bahseden
cümleler kurarsanız etkin bir iletişim kurmaya başlamışsınızdır.
Genel Müdür olarak böyle bir konuşma yapmadan Oben iletişimi kopartmış biri olarak
hatalıdır. Bu bölümün kötü bir şöhrete sahip olduğunu bu nedenle bu bölüme alınmasını
içerdiğini söyleyebilirdi. Gene de Genel Müdürün açıklaması gereklidir.
Duyarsızlık
Kimi zaman başkalarının duygularını dikkate almak bize fazla gelir. Akşam yorgun
argın eve geldiniz. Hemen kızınız “Anne be çirkin miyim?” yada sevgiliniz sizden ilgi
beklediği halde ilgisiz bırakırsanız. Tabi bu davranışlarınızın birkaç tekrarı halinde kızınız
yada sevgiliniz sizinle paylaşmayı ve dertleşmeyi kesecektir.
Yani isa’nin kızmasına Çiğdem’in sorularını yanıtsız bırakırsam iletişim kurulabilir miyim?
isim Takmak
Örneğin şişko Ahmet, Motor yada Tavşan Leyla gibi nitelendirmelerle isim takılan
kişi görünüşte belli etmese de bundan pek hoşlanmaz için için üzülür. Örneğin okulda
sorunlar yaşayan çocuğuyla ilgisiz davranışlar sürekli “geri zekalı, kuş beyinli 90 aldın da 100
niye alamadın? 75 alan 80 de alırdı.” Gibi olumsuz eleştiriler ve isim takmalar kişiyi çok kötü
etkiler, kişi zamanla kendini yetersiz hissetmeye başlar ve sizinle olan iletişimi zayıflamaya
başlar.
Kararsızlık
Konuşurken “şey, eee, Yaniii, Hımmm, Ne Diyordum” gibi ifadelerin sık sık
kullanılması ve alışkanlık hale gelmesi kişinin karar vermekten yada söylediklerinin
dinlenmeyeceğinden korkuyor demektir yada düşünce tembelidir. Bu nedenle iletişim
kurarken mesajı hazırlamak ve hazırlanmış bu mesaj bizi “eee, şey” demekten kurtarır.
Alınganlık
Alıngan kişi, karşısındaki insanların her söylediğinden mutlaka kendine yönelik bir
olumsuzluk çıkartır. Kendisiyle öteki insanlar arasında duvarlar ördüğü için iletişim bozulur.
Ben-Merkezcilik
iletişim, iki tarafın yer aldığı bir süreçtir. Tarafların düşünce ve duygularını ifade
edebilmeleri ve birbirlerinin düşünce ve duygularının doğru anlayabilmesi için iki tarafında
yukarıda saydığımız engellerin yanında “sürekli kendinden bahsetmesi” den dolayı iletişim
gerçekleşmez.
Kendimizi Doğru ifade Edebilmek
insanlar konuşurken pek çok şey söyler. Ama verdiğimiz mesajlar esas olarak Gözlem,
Düşünce, Duygu ve ihtiyaç olmak üzere 4 öğeden oluşmaktadır. (dia 2)
Gözlemler
Bu bir bilimcinin, dedektifin veya televizyon muhabirinin dilidir. Beş duyumuzla
gözlemlediklerimizi aktarmaktadır.
“Bu sabah Necla okula geç geldi” gibi.
Düşünceler
Duyduğumuz, dokunduğumuz ve gözlemlediklerimiz hakkında varılan sonuçlardır. Bu
sonuçlar aracılığıyla aslında ne olup bittiği ve neden böyle olduğunu kavrarız. Bir şeyin iyi
veya kötü, doğru yada yanlış olmasıyla ilgili diğer yargılarımızı da düşüncelerimizin bir
parçasıdır.
“Bu çocukla arkadaşlık etmen iyi değil” (değer yargısı)
“Bu adamla iş yapılmaz” (değer yargısı)

--------------------------------------------------------------------------------


02-10-2009 #3 (mesaj-linki)
Misafir İletişim sorunları nedir?
yha arkadaşlar çevremizde sık yaşanan iletişim sorunlarına örenekler veriniz yazıyodu kitabımda ama bn hiç biyerde bulamadım eğer fikriniz varsa lütfen yazabilirmisiniz

--------------------------------------------------------------------------------


10-10-2009 #4 (mesaj-linki)
Misafir iletişim nedir

--------------------------------------------------------------------------------


10-10-2009 #5 (mesaj-linki)
Blue Blood


Misafir adlı kullanıcıdan alıntı
iletişim nedir

İletişim nedir?

Duygu, bilgi, düşünce gibi iletilerin kaynaktan alıcıya aktarıldığı çift yönlü süreçtir..

Theodorson'a göre iletişim;

Bilgi, düşünce, tutum ve duyguların bir birey yada grup tarafından diğer birey ya da gruba semboller aracılığıyla aktarılmasıdır.

Gerbner'e göre iletişim;

İletiler yoluyla oluşan toplumsal etkileşimdir.

İletişim sürecinde temel amaç; İletiyi istenilen hedef alıcıya ulaştırmak ve karşılığında da hedef alıcı da bir eylem ya da düşünce değişikliği yaratmaktır.

İletişim süreci;

Dinamiktir.
Daireseldir.
Tekrar edilemez
Geri alınamaz
Devamlıdır
Karmaşıktır

İletişim sürecinin unsurları; kaynak, alıcı, ileti, kanal ve geri dönüşümden (feedback) oluşur.
__________________

--------------------------------------------------------------------------------


13-10-2009 #6 (mesaj-linki)
Misafir cevrenizde sik yasanilan iletisim sorunlarini lut fen soyleyin odev yarina

--------------------------------------------------------------------------------


13-10-2009 #7 (mesaj-linki)
Blue Blood


Misafir adlı kullanıcıdan alıntı
cevrenizde sik yasanilan iletisim sorunlarini lut fen soyleyin odev yarina

iletişim - Sorunları

Öncelikle iletişim kurma becerilerimizi geliştirmek için etkin iletişimin önündeki
engelleri bilmeliyiz. Hem özel (sevgilimiz yada eşimiz) hem de sosyal yaşamımızda (iş
çevremizde yada öğretmenlerimizle) başkalarıyla çatışmaya girdiğimiz yada anlaşmazlığa
düştüğümüz zaman hiç de az değildir.
Güç ispatlama mücadelesi; yani ben lider olmak istiyorumdur. Yavuz yada Eren’i
çok iyi anladığım, düşüncelerini bildiğim, duygularını kavradığım halde Eren’i yenmek, alt
etmek ve üste çıkmak için her fırsatta kapışıyorumdur.
Kişisel çatışma; yaşanıyor olabilir. Örneğin benim nefret ettiğim yada eskiden bana
bir dost kazığı atan yada terfime engel olmuş biri olan Mutlu’ya benzediği için Yavuz’a sinir
olurum, söylediklerinin tersini yaparım, onu dikkate almam ve rezil etmeye çalışırım.
Amaç çakışması; varsa. Yani ben ekip lideri olarak toplantıya geç gelenleri
dışlamamayı herkese eşit davranılması gerektiğini düşünüyorsam, Şensu ise bir ekip lideri
olarak toplantılara geç kalanları gruptan dışlamayı ve ceza vermeyi düşünüyor olsun. Her
ikimizde birbirimizi anladığımıza, duygu ve düşüncelerimizi bildiğimiz halde sürekli kavga
eder ve bir türlü uzlaşama sağlayamayız.
Bu saydıklarımız iletişim açısından pek önemli değildir. Etkin iletişim kuramamanın
sorunları çok daha farklıdır. Kökleri çok daha derinlerde olabilir. (dia 1)
* Korkular
* Ön Kabuller
* Duyarsızlık
* isim Takma Merakı
* Kendine Güvensizlik
* Sürekli Kendini Öne Çıkarma
Gibi nedenlerle anlaşamıyorsak o zaman iletişim sorunları vardır.
iletişim Korkuları
Bazı korkular iş güdüseldir ve hayatta kalmakla ilgilidir. Deprem olduğunda kendimi
pencereden atlamak yada sokağa fırlamak, yangın çıktığında pencereye doğru koşmak
gerekiyorsa kendimizi aşağıya atmak gibi. Ne var ki iletişimdeki korkular farklıdır. Bunlar ne
olabilir?
* Yeni Durum ve insanlardan (ortamdaki görüşleri hemen kabul ederiz)
* Yanlış ğeyleri Söylemekten (konuşamayız)
* Alaya Alınmaktan (söyleyeceğimiz şeyleri küçümseriz)
* Baikasının Gözüne Aptal Görünmek (düşündüğümüzü söyleyemeyiz)
* Duygularımızı ifade Etmek yada Duygularımızı Kontrol Edememekten Korkmak
(duygularımızı bastırırız)
iletişim korkuları arasında sayılabilir.
iletişim Kazası Ön Kabuller
Ön kabul; bir fikir, duygu yada olguyu gerçek olup olmadığını bilmeden geçerli
saymaktır. Geniş anlamda bir şeyin nasıl olduğunu ve nasıl olması gerektiğini hakkındaki
inançlarımız, değerlerimiz ve tutumlarımız bizim ön kabullerimizi oluşturur.
Örneğin; Üretim Müdürü Yardımcısı Oben sizde Genel Müdürsünüz. şirket pazarlama
bölümünde sorunlar yaşamaktadır. Ve siz Oben’nin bu sorunları halledeceğini düşündüğünüz
için buraya aktarmak istediniz ve daha yüksek maaş vererek en sorunlu yere müdür yaptınız.
Fakat tıkır tıkır işlerin yürüdüğü yerden sorunlu bir yere gitmek Oben için sürülmek
sayılmaktadır. Yapılan terfi ve ücret artışına rağmen istifayı basar. Ama siz bir Genel Müdür
olarak Oben’e Pazarlama bölümünde sorunlar olduğunu bu bölümün iyileştirilmesi için Oben
gibi temiz, düzenli ve planlı çalışmanın yanı sıra ikna kabiliyeti ve müzakerelere hakim
olabilme gibi özelliklerinden dolayı bu problemlerin üstesinden gelebileceğinden bahseden
cümleler kurarsanız etkin bir iletişim kurmaya başlamışsınızdır.
Genel Müdür olarak böyle bir konuşma yapmadan Oben iletişimi kopartmış biri olarak
hatalıdır. Bu bölümün kötü bir şöhrete sahip olduğunu bu nedenle bu bölüme alınmasını
içerdiğini söyleyebilirdi. Gene de Genel Müdürün açıklaması gereklidir.
Duyarsızlık
Kimi zaman başkalarının duygularını dikkate almak bize fazla gelir. Akşam yorgun
argın eve geldiniz. Hemen kızınız “Anne be çirkin miyim?” yada sevgiliniz sizden ilgi
beklediği halde ilgisiz bırakırsanız. Tabi bu davranışlarınızın birkaç tekrarı halinde kızınız
yada sevgiliniz sizinle paylaşmayı ve dertleşmeyi kesecektir.
Yani isa’nin kızmasına Çiğdem’in sorularını yanıtsız bırakırsam iletişim kurulabilir miyim?
isim Takmak
Örneğin şişko Ahmet, Motor yada Tavşan Leyla gibi nitelendirmelerle isim takılan
kişi görünüşte belli etmese de bundan pek hoşlanmaz için için üzülür. Örneğin okulda
sorunlar yaşayan çocuğuyla ilgisiz davranışlar sürekli “geri zekalı, kuş beyinli 90 aldın da 100
niye alamadın? 75 alan 80 de alırdı.” Gibi olumsuz eleştiriler ve isim takmalar kişiyi çok kötü
etkiler, kişi zamanla kendini yetersiz hissetmeye başlar ve sizinle olan iletişimi zayıflamaya
başlar.
Kararsızlık
Konuşurken “şey, eee, Yaniii, Hımmm, Ne Diyordum” gibi ifadelerin sık sık
kullanılması ve alışkanlık hale gelmesi kişinin karar vermekten yada söylediklerinin
dinlenmeyeceğinden korkuyor demektir yada düşünce tembelidir. Bu nedenle iletişim
kurarken mesajı hazırlamak ve hazırlanmış bu mesaj bizi “eee, şey” demekten kurtarır.
Alınganlık
Alıngan kişi, karşısındaki insanların her söylediğinden mutlaka kendine yönelik bir
olumsuzluk çıkartır. Kendisiyle öteki insanlar arasında duvarlar ördüğü için iletişim bozulur.
Ben-Merkezcilik
iletişim, iki tarafın yer aldığı bir süreçtir. Tarafların düşünce ve duygularını ifade
edebilmeleri ve birbirlerinin düşünce ve duygularının doğru anlayabilmesi için iki tarafında
yukarıda saydığımız engellerin yanında “sürekli kendinden bahsetmesi” den dolayı iletişim
gerçekleşmez.
Kendimizi Doğru ifade Edebilmek
insanlar konuşurken pek çok şey söyler. Ama verdiğimiz mesajlar esas olarak Gözlem,
Düşünce, Duygu ve ihtiyaç olmak üzere 4 öğeden oluşmaktadır. (dia 2)
Gözlemler
Bu bir bilimcinin, dedektifin veya televizyon muhabirinin dilidir. Beş duyumuzla
gözlemlediklerimizi aktarmaktadır.
“Bu sabah Necla okula geç geldi” gibi.
Düşünceler
Duyduğumuz, dokunduğumuz ve gözlemlediklerimiz hakkında varılan sonuçlardır. Bu
sonuçlar aracılığıyla aslında ne olup bittiği ve neden böyle olduğunu kavrarız. Bir şeyin iyi
veya kötü, doğru yada yanlış olmasıyla ilgili diğer yargılarımızı da düşüncelerimizin bir
parçasıdır.
“Bu çocukla arkadaşlık etmen iyi değil” (değer yargısı)
“Bu adamla iş yapılmaz” (değer yargısı)

--------------------------------------------------------------------------------


19-10-2009 #8 (mesaj-linki)
Misafir arkadaşlar ödevim war da iletişmin sorunlarıı werimisiniz

--------------------------------------------------------------------------------


19-10-2009 #9 (mesaj-linki)
Daisy-BT


Misafir adlı kullanıcıdan alıntı
arkadaşlar ödevim war da iletişmin sorunlarıı werimisiniz

İnceleyiniz:


_KleopatrA_ adlı kullanıcıdan alıntı
iletişim - Sorunları

Öncelikle iletişim kurma becerilerimizi geliştirmek için etkin iletişimin önündeki
engelleri bilmeliyiz. Hem özel (sevgilimiz yada eşimiz) hem de sosyal yaşamımızda (iş
çevremizde yada öğretmenlerimizle) başkalarıyla çatışmaya girdiğimiz yada anlaşmazlığa
düştüğümüz zaman hiç de az değildir.
Güç ispatlama mücadelesi; yani ben lider olmak istiyorumdur. Yavuz yada Eren’i
çok iyi anladığım, düşüncelerini bildiğim, duygularını kavradığım halde Eren’i yenmek, alt
etmek ve üste çıkmak için her fırsatta kapışıyorumdur.
Kişisel çatışma; yaşanıyor olabilir. Örneğin benim nefret ettiğim yada eskiden bana
bir dost kazığı atan yada terfime engel olmuş biri olan Mutlu’ya benzediği için Yavuz’a sinir
olurum, söylediklerinin tersini yaparım, onu dikkate almam ve rezil etmeye çalışırım.
Amaç çakışması; varsa. Yani ben ekip lideri olarak toplantıya geç gelenleri
dışlamamayı herkese eşit davranılması gerektiğini düşünüyorsam, Şensu ise bir ekip lideri
olarak toplantılara geç kalanları gruptan dışlamayı ve ceza vermeyi düşünüyor olsun. Her
ikimizde birbirimizi anladığımıza, duygu ve düşüncelerimizi bildiğimiz halde sürekli kavga
eder ve bir türlü uzlaşama sağlayamayız.
Bu saydıklarımız iletişim açısından pek önemli değildir. Etkin iletişim kuramamanın
sorunları çok daha farklıdır. Kökleri çok daha derinlerde olabilir. (dia 1)
* Korkular
* Ön Kabuller
* Duyarsızlık
* isim Takma Merakı
* Kendine Güvensizlik
* Sürekli Kendini Öne Çıkarma
Gibi nedenlerle anlaşamıyorsak o zaman iletişim sorunları vardır.
iletişim Korkuları
Bazı korkular iş güdüseldir ve hayatta kalmakla ilgilidir. Deprem olduğunda kendimi
pencereden atlamak yada sokağa fırlamak, yangın çıktığında pencereye doğru koşmak
gerekiyorsa kendimizi aşağıya atmak gibi. Ne var ki iletişimdeki korkular farklıdır. Bunlar ne
olabilir?
* Yeni Durum ve insanlardan (ortamdaki görüşleri hemen kabul ederiz)
* Yanlış ğeyleri Söylemekten (konuşamayız)
* Alaya Alınmaktan (söyleyeceğimiz şeyleri küçümseriz)
* Baikasının Gözüne Aptal Görünmek (düşündüğümüzü söyleyemeyiz)
* Duygularımızı ifade Etmek yada Duygularımızı Kontrol Edememekten Korkmak
(duygularımızı bastırırız)
iletişim korkuları arasında sayılabilir.
iletişim Kazası Ön Kabuller
Ön kabul; bir fikir, duygu yada olguyu gerçek olup olmadığını bilmeden geçerli
saymaktır. Geniş anlamda bir şeyin nasıl olduğunu ve nasıl olması gerektiğini hakkındaki
inançlarımız, değerlerimiz ve tutumlarımız bizim ön kabullerimizi oluşturur.
Örneğin; Üretim Müdürü Yardımcısı Oben sizde Genel Müdürsünüz. şirket pazarlama
bölümünde sorunlar yaşamaktadır. Ve siz Oben’nin bu sorunları halledeceğini düşündüğünüz
için buraya aktarmak istediniz ve daha yüksek maaş vererek en sorunlu yere müdür yaptınız.
Fakat tıkır tıkır işlerin yürüdüğü yerden sorunlu bir yere gitmek Oben için sürülmek
sayılmaktadır. Yapılan terfi ve ücret artışına rağmen istifayı basar. Ama siz bir Genel Müdür
olarak Oben’e Pazarlama bölümünde sorunlar olduğunu bu bölümün iyileştirilmesi için Oben
gibi temiz, düzenli ve planlı çalışmanın yanı sıra ikna kabiliyeti ve müzakerelere hakim
olabilme gibi özelliklerinden dolayı bu problemlerin üstesinden gelebileceğinden bahseden
cümleler kurarsanız etkin bir iletişim kurmaya başlamışsınızdır.
Genel Müdür olarak böyle bir konuşma yapmadan Oben iletişimi kopartmış biri olarak
hatalıdır. Bu bölümün kötü bir şöhrete sahip olduğunu bu nedenle bu bölüme alınmasını
içerdiğini söyleyebilirdi. Gene de Genel Müdürün açıklaması gereklidir.
Duyarsızlık
Kimi zaman başkalarının duygularını dikkate almak bize fazla gelir. Akşam yorgun
argın eve geldiniz. Hemen kızınız “Anne be çirkin miyim?” yada sevgiliniz sizden ilgi
beklediği halde ilgisiz bırakırsanız. Tabi bu davranışlarınızın birkaç tekrarı halinde kızınız
yada sevgiliniz sizinle paylaşmayı ve dertleşmeyi kesecektir.
Yani isa’nin kızmasına Çiğdem’in sorularını yanıtsız bırakırsam iletişim kurulabilir miyim?
isim Takmak
Örneğin şişko Ahmet, Motor yada Tavşan Leyla gibi nitelendirmelerle isim takılan
kişi görünüşte belli etmese de bundan pek hoşlanmaz için için üzülür. Örneğin okulda
sorunlar yaşayan çocuğuyla ilgisiz davranışlar sürekli “geri zekalı, kuş beyinli 90 aldın da 100
niye alamadın? 75 alan 80 de alırdı.” Gibi olumsuz eleştiriler ve isim takmalar kişiyi çok kötü
etkiler, kişi zamanla kendini yetersiz hissetmeye başlar ve sizinle olan iletişimi zayıflamaya
başlar.
Kararsızlık
Konuşurken “şey, eee, Yaniii, Hımmm, Ne Diyordum” gibi ifadelerin sık sık
kullanılması ve alışkanlık hale gelmesi kişinin karar vermekten yada söylediklerinin
dinlenmeyeceğinden korkuyor demektir yada düşünce tembelidir. Bu nedenle iletişim
kurarken mesajı hazırlamak ve hazırlanmış bu mesaj bizi “eee, şey” demekten kurtarır.
Alınganlık
Alıngan kişi, karşısındaki insanların her söylediğinden mutlaka kendine yönelik bir
olumsuzluk çıkartır. Kendisiyle öteki insanlar arasında duvarlar ördüğü için iletişim bozulur.
Ben-Merkezcilik
iletişim, iki tarafın yer aldığı bir süreçtir. Tarafların düşünce ve duygularını ifade
edebilmeleri ve birbirlerinin düşünce ve duygularının doğru anlayabilmesi için iki tarafında
yukarıda saydığımız engellerin yanında “sürekli kendinden bahsetmesi” den dolayı iletişim
gerçekleşmez.
Kendimizi Doğru ifade Edebilmek
insanlar konuşurken pek çok şey söyler. Ama verdiğimiz mesajlar esas olarak Gözlem,
Düşünce, Duygu ve ihtiyaç olmak üzere 4 öğeden oluşmaktadır. (dia 2)
Gözlemler
Bu bir bilimcinin, dedektifin veya televizyon muhabirinin dilidir. Beş duyumuzla
gözlemlediklerimizi aktarmaktadır.
“Bu sabah Necla okula geç geldi” gibi.
Düşünceler
Duyduğumuz, dokunduğumuz ve gözlemlediklerimiz hakkında varılan sonuçlardır. Bu
sonuçlar aracılığıyla aslında ne olup bittiği ve neden böyle olduğunu kavrarız. Bir şeyin iyi
veya kötü, doğru yada yanlış olmasıyla ilgili diğer yargılarımızı da düşüncelerimizin bir
parçasıdır.
“Bu çocukla arkadaşlık etmen iyi değil” (değer yargısı)
“Bu adamla iş yapılmaz” (değer yargısı)



--------------------------------------------------------------------------------
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Kasım 2010       Mesaj #17
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yha nie böle yapıonuz yarına ödevv lüğtfenn çabuk yazarmısınızz <3 Msn Grin :o
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
30 Kasım 2010       Mesaj #18
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ya arkiler bana "iletişimsizlik sorunu ve önleme yolları"lazım gönderenler kısa şeyler gönderirse sevinirim Msn HappyMsn HappyMsn HappyMsn Happy

ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Aralık 2010       Mesaj #19
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bence insanlar iletişim kurmakta çok zorlanıyorlar vee bu insanların her hallerinden belli.ayrıca bu siteyi yaptıkları çok iyi olmuş.teşekkürler...Msn Happy
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Aralık 2010       Mesaj #20
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
abi dia2 ne ya dia2 yazmışın bide bunların nasıl çözünür diye cevap istiyom ltfn yarına ödevim var acilll

Benzer Konular

8 Aralık 2019 / kompetankedi Cevaplanmış
18 Şubat 2014 / saniye Soru-Cevap
12 Mayıs 2011 / Misafir Soru-Cevap
9 Eylül 2015 / kompetankedi Soru-Cevap
13 Temmuz 2015 / uffuuk Cevaplanmış