Arama

Buhar gücüyle çalışan araçlar nelerdir, hangi amaçla kullanılır?

Güncelleme: 16 Şubat 2015 Gösterim: 12.626 Cevap: 11
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Şubat 2011       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Buhar Gücüyle Çalışan Araçlar Hangi Alanlarda Kullanılır? Nelerdir?
Sponsorlu Bağlantılar
Ölüm Meleqi - avatarı
Ölüm Meleqi
Ziyaretçi
23 Şubat 2011       Mesaj #2
Ölüm Meleqi - avatarı
Ziyaretçi
daha yapılmadı sanıyorum
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Mart 2011       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
buharlı teren
buharlı gemi
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Şubat 2012       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı

buhar gucuyle calisan araclar ile ilgili daha fazla bilgi istiyorum

buhar gücüyle çalışan makineler başka hangi alanlarda kullanılmış olabilir cele lütfen
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Şubat 2013       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Buhar Gücüyle Çalışan Araçlar Hangi Alanlarda Kullanılır? Nelerdir?

On sekizinci yüzyılda buhar gücüyle çalışan makinelerin bulunmasından sonra makineleşme ve sanayileşme büyük hız kazandı.Sonradan gerçekleştirilen teknolojik yeniliklerle buhar makinesi lokomotiflerde ve gemilerde kullanılmaya başlandı...
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
14 Şubat 2013       Mesaj #6
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Buharlı Makineler
(Keşifler ve Buluşlar)
Boulton ve Watt Şirketi 1786′da “çift etkili” makineyi piyasaya sürdü. Elli beygirgücündeki bu makine bir un fabrikasına satıldı. Bunu iplik, dokuma ve demir fabrikaları, maden ocakları izledi. Watt’tan önce bile 600 işçi çalıştıran Boulton fabrikaları alabildiğine büyüdü. Bütün dünyadan gelen vinç, sonda, un fabrikaları, iplik ve dokuma fabrikaları, darphane, Stanhope presleri, bira fabrikaları vb. için buharlı makine taleplerini karşılamaya koyuldu. Böylece 1775 ile 1800 yılları arasında 325 makine imal etti. A. B. D. ilk makineyi 1781′de satın almıştı; Almanya’da ilk defa 1785′te Fransa’da da 1778′de işlemeye başladı.
O yıl Jacgues-Constantin Perier (1742-1818), Seine sularını yükseltmek amacıyla Chaillot’ya (Paris) ilk ateşli tulumbayı yerleştirdi. O tarihe kadar çeşme suları, artık enikonu eskimiş olan hidrolik makineler aracılığıyla yakın ırmaklardan su arklarıyla getirilmekteydi. 1778′de Perier, Birmingham’a giderek Boulton firmasına iki makine ısmarladı ve bunları Debilly rıhtımına monte etti. 8 Ağustos 1781′de şaşkın bir kalabalığın önünde işlemeye başlayan makineler, Seine’den suları alıyor, Chaillot sırtlarında inşa edilmiş olan her biri 4342 hektolitrelik depolara akıtıyordu. Bu yenilik büyük sükse yaptı. Yirmi yıl içinde Fransa’da (12′si Anzin madenlerinde olmak üzere) 500 tulumba işletmeye kondu. Almanya’da on kadar makineye karşılık İngiltere’de 5 000 tane işlemekteydi.
Watt’ın makinesinin, Newcomen’inkinden üstünlüğü, ne daha güçlü ne de daha kullanışlı oluşuydu. Asıl önem verilen nokta, iki kat daha az yakıt harcamasıydı. Boulton da, makinesini tanıtırken, özellikle bu avantajından yararlanmıştı. Boulton önce para istemeden makineyi müşteriye veriyor, monte edilmesini ve bakımını üstüne alıyordu. Sonra da müşterilerinden borçlarını, kömürden edecekleri tasarrufun karşılığı paranın üçte birini vermek yoluyla ödemelerini istiyordu.
Bütün dünyaca benimsenen Watt’ın buharlı makinesini geliştirmek için binlerce mühendis işe koyulmuştu. İlk geliştirmeyi Watt’ın kendisine borçluyuz. Silindirden fışkıran ve ‘kondansör’e giden buharı görmüş böyle bir gücün boşa harcandığına acıyarak bunu kullanmayı aklına koymuştu. 1782′ de piston henüz yarı yoldayken buharın gelmesini önledi. Böylece buhar ve kömürden önemli miktarda iktisat edilmiş oluyordu. 1804′te İngiliz Arthur Woolf’un (1766-1837), buharı iki aşamada çalıştırmayı gerçekleştirmesiyle makine daha da iktisatlı çalışmaya başladı. Birinci aşama, 4 atmosferlik bir yüksek basınç silindirinde; ikincisi de, alçak basınçlı daha büyük bir silindirde meydana gelmekteydi.
“Çift etkili” makinenin icadından sonra yapılan en önemli gelişme, Oliver Evens adında (1755-1819) Philadelpialı araba yapımcısının çabalarıyla gerçekleşti. Newcomen, Watt ve Woolf gibi Evens de kendini Denis Papin’in düşlerine kaptırmıştı. Ekmek parası kazanmak için bir yandan araba, dokuma tezgâhı ve değirmen yapmakta, öte yandan da Jonathan Hornblower’in (1725-1812) Amerikalılara 1750′de sunmuş olduğu İngiliz yapısı ateşli tulumbayı geliştirme imkânları araştırmaktaydı. Çalışmalarını sürdürmek için tekniğe değil de, bilime baş vurması oldukça ilginçtir.

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Mart 2014       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
eskiden buharla çalışan gemi teren vs.vardı
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Mart 2014       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ulaşım alanında kullanılmıstır ben sosyal öğretmenıyım çocuklar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Nisan 2014       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
buharlı tren buharlı makinalar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Nisan 2014       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
buharlı teren buharlı uçak buharlı makina buharlı vapur vb.....

Benzer Konular

3 Mart 2014 / Misafir Soru-Cevap
17 Ocak 2012 / wolf3811 Cevaplanmış
4 Ocak 2010 / Misafir Cevaplanmış
21 Kasım 2012 / Misafir Soru-Cevap