Arama

Reklamın ülke ekonomisine sağladığı katkılar nelerdir?

Güncelleme: 31 Ekim 2011 Gösterim: 3.062 Cevap: 3
CadiKiz - avatarı
CadiKiz
Ziyaretçi
30 Ekim 2011       Mesaj #1
CadiKiz - avatarı
Ziyaretçi
REKLAM ÜLKE EKONOMİSİNE NASIL BİR KATKI SAĞLAR?
Sponsorlu Bağlantılar
biruni - avatarı
biruni
VIP Önce Sağlık
31 Ekim 2011       Mesaj #2
biruni - avatarı
VIP Önce Sağlık
"reklam yapanın masrafı reklam yapmayandan çıkar"

Sponsorlu Bağlantılar
reklam yapıp tanıtırsak, döviz girdimiz olur
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Düşüncene katılmam şart değil, düşünceni anlatman için savaşırım...
GüNeSss - avatarı
GüNeSss
Ziyaretçi
31 Ekim 2011       Mesaj #3
GüNeSss - avatarı
Ziyaretçi
Reklamları takip ederek ülke ekonomisi hakkında fikir sahibi olabilmektir.

reklamlar, rakamlar kadar önemlidir ve oturup sadece reklamları izleyerek, biraz da pazarlama tekniklerine ve hitap etmeye çalıştıkları kitleye dikkat ederek ülke ekonomisi hakkında ciddi ipuçları yakalabilinir. hem talep hem de arz büyüklüğünü reklamlardan anlamak mümkündür. kurumsallaşmaları ile profesyonel çalışmaya başlayan reklam ajansları da yaratıcılıkları ile reklamları izlenebilir (takip edilebilir) kılıyor, hatta bazıları reklamı sanatlaştırabilme kaygısı güdüyor.

kaynak:
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
31 Ekim 2011       Mesaj #4
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye
Alıntı
CadiKiz adlı kullanıcıdan alıntı

REKLAM ÜLKE EKONOMİSİNE NASIL BİR KATKI SAĞLAR?

Reklamın Ekonomik Büyüme ve Dış Ticarete Etkisi

Gelişmenin önemli bir göstergesi de dış ticaret hacmi ve dış ticaretin oluþumudur. Gelişmiş bir ülkenin kişi başına düşen ithalat ve ihracat değeri gelişmekte olan ülkeye göre çok yüksektir.

Bu ülkelerin ithalatı ham maddelerden, ihracatı ise cok çeşitli sanayi mallarından meydana gelmektedir. Türkiye de kişi başına düşen ithalat ve ihracat değeri nisbi olarak çok düşük olduğu gibi ithalatı sanayi mallarından ihracatı ise tarımsal ve tıarıma dayalı sanayi ürünlerinden oluşmaktadır.

Türkiye dışa açılmak için daha çok mal ve hizmet satmak zorundadır. Yani Türkiye ekonomik büyümeyi gerçekleştirebilmek için üretim kapasitesini devamlı geliştirmelidir. Bunun içinde talebin arttırılması gerekmektedir. Bunun arttırılması için iç ve dış piyasalarda tanıtım ve reklam zorunlu olmaktadır.Talep noksanlığı Türkiye’nin en önemli sorunlarından biridir.

Gelişmiş ülkelerde de ekonomik büyümede karşılaşılan ana problemlerden biri talep nok sanlığıdır.Bu ülkelerde talep noksanlığının olmasının nedeni toplumların artık doyum noktasına ulaşmasıdır.Bu durumda reklam devreye girerek üretilen mal veya hizmetlere çeşni katmak ve bunu bireylere duyurmaktır.

Gelişmekte olan ülkelerde ise, ekonomik büyümede karşılaşılan ana problem talep yaratmaktan çok mevcut talebi karşılamak yeni üretim ve finansman konusundadır. Ancak bu tür ülkelerde de belirli bir talep yaratmak gerekebilir. Üretim ve finansman sorununu halleden bazı sektörler bu kez talep yaratmak sorunu ile karşı karşıya kalabilirler. Bu talep yaratma olayı çoğu kez markaya yönelik olur. Örneğin, günümüz Türkiye‘sinde otomatik çamaşır makinalarına karşı bir talep mevcuttur. Bu malı yapan firmalarının reklam kampanyalarında daha ziyade bu marka imajı yaratılmaya çalışılmakta diğer bir değişle otomatik çamaşır makinasının değil, (x) marka otomatik çamaşır makinasının özellikleri, diğer markalardan farkları vurgulanmaktadır.

Gelişmekte olan ülkeler finansman sorunlarını aşabilmek ve talep noksanlığını giderebilmek için dış ticarette pay sahibi olmak zorundadır.Eğer dış ticarete gereken gelişme gösterilemezse ekonomi dışa bağımlı olur. Buda ekonomik gelişmeyi tamamen durdurabilir. Örneğin, ithal girdi kullanan ülkelerin gelişebilmesi için ihracatının ithalattan büyük olması gerekir. İhracatın artması içinde mallarının uluslararası düzeyde rekabet edebilmesi gerekmektedir Bu noktada reklama büyük görev düşüyor.

Bir ekonomide ekonominin etkili bir biçimde işleyebilmesi için reklam yoluyla gerekli bilgilerin kitlelere iletilmesi zorunludur. Ancak bu şekilde ekonomide dinanizim sağlanarak ekonomide büyüme ve gelişme olur.

Sen sadece aynasin...

Benzer Konular

24 Nisan 2014 / Misafir Soru-Cevap
24 Nisan 2014 / Misafir Soru-Cevap
14 Nisan 2009 / mustafacalis Soru-Cevap
10 Kasım 2011 / buna9802 Cevaplanmış