Arama

Kenan Sofuoğlu

Güncelleme: 12 Kasım 2016 Gösterim: 51.869 Cevap: 9
kutsal54 - avatarı
kutsal54
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!
20 Nisan 2008       Mesaj #1
kutsal54 - avatarı
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!
Ad:  Kenan-Sofuoğlu.JPG
Gösterim: 1445
Boyut:  28.3 KB

KENAN SOFUOĞLU



Sponsorlu Bağlantılar
Türk motosiklet yarışçısıdır. 25 Ağustos 1983, tarihinde Adapazarı Akyazı’da doğdu. Trabzonlu motor tamircisi İrfan Sofuoğlu’ nun oğlu, yine motosiklet yarışçısı olan Bahattin Sofuoğlu ve Sinan Sofuoğlu’ nun en küçük kardeşidir. Sofuoğlu kardeşler, gerek Türkiye’de gerek yurtdışındaki yarışmalarda birçok şampiyonluklar elde ettiler. 50 si uluslararası yarışlarda olmak üzere 650 kupa kazandılar.

Babasının motora olan tutkusundan dolayı motor sporlara merak salmış ve abisi Sinan Sofuoğlunun bir yarışta sakatlanması ve yarışa onun yerine katılması ile bu motor sporları hayatına adım atmıştır. 17 yaşında iken babasının imzası ile yarışmaya katılmış olduğu bir yarışta abileri Sinan Sofuoğlu ve Bahattin Sofuoğlu ile birlikte yarışmaya katılmış ve yarışmayı 3 kardeş ilk 3.te bitirmişlerdir.

Sofuoğlu kardeşler bütün bu başarıları elde ederken, 2002 senesinde maddi durumlarının yetersizliği, sponsor bulmakta güçlük çekmeleri nedeni ile içlerinden (sadece birinin) Kenan kardeşlerinin Avrupadaki yarışlara katılmasına karar vermişlerdir. Almanya Yamaha Cup yarışı için gerekli maddiyatı sağlamak amaçlı dükkânlarındaki motosikletleri ve Bahattin Sofuoğlu’nun arabasını sattığı bilinir. Neticede Kenan Sofuoğlu rakiplerinden daha güç şartlarda katıldığı yarışı birincilik alarak kazanır. Yarışma sonunda ağabeyi Bahattin Sofuoğlu trafik kazasında vefat etti. Kenan Sofuoğlu abisi Bahattin Sofuoğlu’nun ismini uluslararası yarışlarda kaskında taşımaktadır.

2003 sezonunda Supersport-IDM’de 2. Oldu. 2004 sezonunda Fim Superstock 1000 Cup şampiyona üçüncüsü olmuştur. 2005 yılında Superstock-1000 şampiyonluğunu hedef seçmiştir. İlk iki yarışı kazanmasına rağmen yaptığı bir kaza sonucu bileğini kırması sebebiyle İtalya Misano’daki yarışa katılamamış, sezonu 2. olarak tamamlamıştır.

2006 senesinde Supersport-WM’ye başlarken sponsorluk sorunları yüzünden Yamaha Almanya takımından ayrılmak zorunda kalmıştır. Ancak son anda İsviçre’de yaşayan, ismi gizli tutulan bir Türk işadamının sponsorluk sağlamasıyla Ten Kate’nin Honda takımına katılmıştır. Supersport WM’de 2006 sezonunu 3. olarak tamamlamıştır.2007 yılında Supersport Dünya Şampiyonluğu’nda sezonun bitimine 3 yarış kala şampiyon olmuştur.

Kenan Sofuoğlu 2010 yılında Dünya Supersport Şampiyonası'nı 1. bitirerek şampiyonluğa ulaşmıştır. Bu Kenan Sofuoğlu'nun 2. Dünya Supersport Şampiyonası şampiyonluğudur. Bu şampiyonluktan sonra gelecekte farklı bir seride yarışmak istediğini belitmiştir. Bu doğrultuda 2010 sezonunda açılan Motor 2 şampiyonasını seçmiştir ve sezonu son iki yarışı için Techomag CIP ekibiyle anlaşarak Moto 2 de yarışan ilk Türk motorsikletçi olmuştur. Bu seride Portekiz ve İspanya yarışlarına katılmıştır.

2015’te Supersport Dünya Şampiyonluğu’nda, en yakın rakibi olan Patrick Jacobsen’e 33 puan fark atarak, Fransa’da çıktığı yarışta podyuma çıkarak dünya şampiyonluğunu garantiledi. Bu şampiyonluk Sofuoğlu’nun 4. şampiyonluğu oldu. 2011 yılında Spor Toto' nun teklif ettiği 800,000 TL lik isim hakkı bedelini, dini inancı gereği reddetmiş ve hayır kurumlarına verilmesinden memnuniyet duyacağını belirtmiştir.

Kenan Sofuoğlu Osmangazi Köprüsü'den 400 km hızla geçti.


Kenan Sofuoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirilen Osmangazi Köprüsü'nden 400 km hızla geçti. Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından törenle açılışı gerçekleştirilen Osmangazi Köprüsü'nde yaptığı sürüşte saatte 400 kilometre hıza ulaştı.

Ad:  Kenan-Sofuoğlu1.JPG
Gösterim: 1048
Boyut:  59.8 KB
Açılıştan önce özel izinle gerçekleştirilen geçişte Red Bull sporcusu Kenan, saate 400 kilometreyle Kawasaki H2R model motosikletle en yüksek hıza ulaşan isim oldu. Dünya Supersport Şampiyonası'nda lider konumda bulunan Kenan, Osmangazi Köprüsü'nün resmi açılışında planladıkları hız denemesini, hava koşulları nedeniyle daha önce yaptı.

Kenan, özel izinle hava koşullarının uygun olduğu günün erken saatlerinde Osmangazi Köprüsü'nden yaptığı geçişte Kawasaki H2R model motosikletiyle saatte 400 kilometre hıza ulaşmayı başardı. Kenan'ın ulaştığı hız, Dünya Supersport Şampiyonası'nda yarıştığı takımı Kawasaki tarafından H2R motosikletin ulaşabildiği en yüksek hız olarak onaylandı. Bu özel hız denemesinde 1,5 kilometrelik köprüyü 30 saniyenin altında geçen Kenan, Osmangazi Köprüsü'nün en hızlı geçişini de yapmış oldu. Kenan, yaptığı açıklamada, 4 ay süren bir çalışmanın ardından 400 kilometreye ulaşarak Kawasaki H2R motosikletiyle ulaşılabilecek en yüksek hıza çıktığını belirtti.

"Köprüden bundan daha hızlı bir geçiş olacağını düşünmüyorum"


Kenan, Kawasaki'den geçen yıl bu motosikleti istediğinde en yüksek hızının 380 kilometre olduğunu belirttiklerini anlattı. Motosikleti modifiye etmeden ve orijinal ayarlarını koruyarak küçük değişiklikler yaptığını anlatan Kenan, şu ifadeleri kullandı:

"En son yaptığım denemelerde 390 kilometre hıza kadar ulaşmıştım, bugün onu da aşarak 400 kilometre hıza ulaştım. Bu hız denemesini açılışta yapmayı planlamıştım ama hava koşullarının en uygun olduğu zaman dilimini yakalamamız gerekiyordu, o nedenle sabah 05.00'te yaptık. Öncelikle Sayın Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Ahmet Arslan ve Karayolları Genel Müdürü Sayın İsmal Kartal'a bana bu imkanı tanıdıkları için teşekkür ediyorum. Ayrıca köprü inşaatında çalışan ve bu rekor denemesinde bize yardımcı olan tüm mühendislere de teşekkürlerimi iletiyorum."

Kenan, köprüden bundan daha hızlı bir geçiş olacağını düşünmediğini vurgulayarak, "Bizim dünya şampiyonası yarışlarında çıktığımız en yüksek sürat 300 kilometre civarı oluyor. 400 kilometre ise çok yüksek bir hız. O nedenle bu hıza ulaşmak bir hayaldi. Çok şükür hayalime ulaştım. Dünya şampiyonasında liderliği sürdürüyorum, bundan sonraki hayalim 5. dünya şampiyonluğu." değerlendirmesini yaptı.

Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar da Kenan Sofuoğlu'nun başarılara imza atmaya devam edeceğine işaret ederek, şunları kaydetti:

"Türkiye Motosiklet Federasyonu olarak biz Türkiye'nin medarı iftiharı olan bir sporcumuzun spora katkısı olabilecek bütün etkinliklerini canı gönülden desteklemeye devam ediyoruz. Seri üretim bir motosikletle çıkılabilecek en yüksek hıza ulaşma rekoruyla bir Türk sporcusunun neler yapabileceğini gösterdi. Tüm emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Umuyoruz ki Kenan Sofuoğlu daha birçok başarılara imza atacaktır."

Kenan Sofuoğlu'nun hayatı acılarla dolu


1999'da Marmara Depremi'nde Adapazarı'ndaki evleri çöktü. Aile enkazdan sağ çıktı ama 15 komşuları öldü. Baba İrfan Sofuoğlu'nun motosiklet tamirciliği yaptığı dükkanı da yıkıldı. Baba ve 3 oğlu 20 gün içinde dükkanı onardı. 3 kardeş babalarının teşvikiyle motosiklet yarışlarına girmeye başladı. 2001'deki Balkan Şampiyonası'nda Sinan birinci, Kenan ikinci, Bahattin üçüncü oldu.

Bahattin 2002' de otomobil kazasında, Sinan 2008'de İzmit Motosiklet Pisti'nde antrenman sırasında öldü. İki oğullarını kaybeden aile, artık Kenan'ın yarışmasını istemiyordu. Kenan aileyi ikna ekip pistlere döndü. Dünya şampiyonlukları kazanmaya başladı. Ama şanssızlıklar ailenin peşini bırakmak bilmiyordu. 2011'de baba 59 yaşında öldü. Çok geçmeden Sofuoğlu, 'elinde büyüdüm' dediği babaannesi Gülizar Sofuoğlu'nu kaybetti.

Kenan Sofuoğlu, menejeri Hollandalı Julia Looman ile 2014'te evlendi. 14 Mart'ta Hamza doğdu. 2 Mayıs'ta Alanya'da ailece tatil yaparlarken, binde bir görülen durum yine onun başına geldi ve 48 günlük Hamza, beyin kanaması geçirdi. Hamza bebek, ambulans uçakla İstanbul'a taşınıp ameliyat edilmişti. Bir süre tedavi gören 4 aylık oğlu Hamza Sofuoğlu, hayatını kaybetti. 4 aylık oğlu Hamza, Sakarya'da toprağa verildi.

Derlemedir.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Baturalp; 23 Ekim 2016 17:21 Sebep: konu düzeni moderatör ekleri foruma uygun resim eki
Biyografi Konusu: Kenan Sofuoğlu nereli hayatı kimdir.
kutsal54 - avatarı
kutsal54
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!
10 Mayıs 2008       Mesaj #2
kutsal54 - avatarı
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!

Şampiyonun kardeşi ağlattı



Sponsorlu Bağlantılar
fft17 mf40633
Adapazarılı Bahattin, Sinan ve Kenan Sofuoğlu kardeşlerin üçü de okuldan çıkar çıkmaz soluğu babaları İrfan Basri Sofuoğlu’nun motosiklet bakım servisinde alıyorlardı. Babaları izin vermese de onlar gözlerine kestirdikleri motosikletleri alıp kaçarlardı. Bu merakları kısa süre sonra tutkuya dönüştü. İlk adım ağabeyleri Bahattin’den geldi. 2002 yılında karşıdan karşıya geçerken bir aracın çarpması sonucu yaşamını yitirdi. Bahattin’den bayrağı alan Sinan yurtiçinde, Kenan ise yurtdışında Türkiye’de motosiklet sporunun en çok tanınan isimleri oldu.

Depremden kurtulmuştu


Adapazarılı Bahattin, Sinan ve Kenan Sofuoğlu kardeşlerin üçü de okuldan çıkar çıkmaz soluğu babaları İrfan Basri Sofuoğlu’nun motosiklet bakım servisinde alıyorlardı. Babaları izin vermese de onlar gözlerine kestirdikleri motosikletleri alıp kaçarlardı. Bu merakları kısa süre sonra tutkuya dönüştü. İlk adım ağabeyleri Bahattin’den geldi. 2002 yılında karşıdan karşıya geçerken bir aracın çarpması sonucu yaşamını yitirdi. Bahattin’den bayrağı alan Sinan yurtiçinde, Kenan ise yurtdışında Türkiye’de motosiklet sporunun en çok tanınan isimleri oldu.

Kenan Sofuoğlu, 2007 Dünya Super Sport Şampiyonu olunca Türkiye bu motosiklet tutkunu aileyi yakından tanıdı. Ağustos 1999’da göçük altından kurtulan Sofuoğlu ailesi dün de bir evladını kazada yitirmenin acısını yaşadı. Ailenin en büyük çocuğu Bahattin’in ardından dün de Sinan pistte geçirdiği kazayla hayatını kaybetti. Körfez Pisti’nde Türkiye Motosiklet Federasyonu ve Marmara Motosiklet Kulübü’nün ortaklaşa düzenleyeceği ‘Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Türkiye Motosiklet Pist Şampiyonası’na hazırlık yapıyordu Sinan. Viraja girerken fren mesafesini kaçıran Sofuoğlu’nun motosikleti takla attı.

45 dakika direndi


Sofuoğlu hastaneye kaldırıldığında bilinci kapalıydı. Yapılan incelemeler sonucu beyin kanaması geçirdiği, akciğerinde kanama, boynunda ve omurgasında kırık olduğu saptandı. Ameliyata alınan Sinan’ın kanaması durduruldu ve yoğun bakım servisine alındı. 45 dakika sonra hayata gözlerini yumdu.
Doktorlar öldüğünü açıkladığında hastanede umutla bekleyişini sürdüren Sofuoğlu’nun babası İrfan, annesi Nuran ve kız kardeşi gözyaşlarına boğuldu. Kardeşi Kenan Sofuoğlu ise yurt dışında antrenmandaydı...
Sinan Sofuoğlu’nun cenazesi ambulansla Adapazarı’nın Serdiven Semti’ndeki evlerine götürülmek üzere yola çıkarıldı. Sofuoğlu’nun cenazesinin, Akyazı İlçesi’nde bugün kılınacak öğle namazının ardından, buradaki aile kabristanına defnedileceği bildirildi.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Baturalp; 23 Ekim 2016 17:30 Sebep: başlık duzenlendi sayfa düzeni
kutsal54 - avatarı
kutsal54
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!
3 Ekim 2010       Mesaj #3
kutsal54 - avatarı
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!

DÜNYA ŞAMPİYONU KENAN!



Gururumuz Kenan Sofuoğlu, Dünya Supersport Şampiyonası'nda 2010 sezonunu genel klasmanda zirvede tamamlayarak dünya şampiyonu oldu.

Şampiyonada sezonun son koşusu olan 13. ayak mücadelesi bugün Fransa'non Magny Cours Pisti'nde gerçekleştirildi. Kenan Sofuoğlu, ilk cepte (pole position) başladığı yarışta, 16 puanlık avantajını da kullanarak riske girmedi. Sofuoğlu rahat bir yarış çıkarmasına rağmen İrlandalı Eugene Laverty'nin ardından ikinciliği elde etti. Böylece toplamda puanını 263'e taşıyan ve Hollanda'nın HANNspree Ten Kate Honda takımı adına yarışan Sofuoğlu, sezonun ''en büyüğü'' olma başarısını gösterdi. Diyanetspor Kulübü'nün sporcusu milli motosikletçi, ilk kez 2007 yılında yaşadığı dünya şampiyonluğuna, 3 yıl aradan sonra ikinci kez ulaşarak kariyerine yeni bir başarı daha ekledi.

Öte yandan Fransa'daki yarışı ilk sırada tamamlayan İrlandalı Eugene Laverty, genel klasmanda 252 puanla dünya ikincisi, sakatlığı nedeniyle son 3 yarışta yer alamayan İspanyol Joan Lascorz ise 168 puanla dünya üçüncüsü oldu. Fransa koşusunu Büyük Britanya'dan Chaz Davies ise üçüncü sırada tamamladı. Davies, 153 puanla genel klasmanda dördüncü sırada kaldı.

Baba Sofuoğlu ve Uçar' dan Destek


Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu'nun yarışını babası İrfan Basri Sofuoğlu da Fransa'ya giderek izledi. Ayrıca Spor Toto Teşkilat Başkanı Bekir Yunus Uçar, İtalya'da olduğu gibi Fransa'da da Sofuoğlu'nu yalnız bırakmadı ve tribünden yarışmayı izledi.Başta İngiltere, Belçika, Almanya ve Hollanda olmak üzere Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden çok sayıda gurbetçi de Kenan Sofuoğlu'na destek vermek için tribünden mücadeleyi izledi.

Yarış sonrası Sofuoğu ile Eugene Laverty motosiklet üzerindeyken birbirlerini kutladılar. Ayrıca Kenan Sofuoğlu'nu desteklemek için tribünlerde bulunan Türk seyirciler, yarış sonrası Türk bayraklarıyla milli sporcunun şampiyonluğunun sevincini yaşadılar. Kenan Sofuoğlu ayrıca yarış sonrası seyircilerin getirdiği kırmızı renkteki Osmanlı kavuğunu giydi.

Sofuoğlu: "Şampiyon olmak çok güzel"


Dünya Supersport Şampiyonası'nda mutlu sona ulaşarak şampiyonluğu elde eden milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, ''Zor bir sezonu şampiyon olarak tamamlamak çok güzel'' dedi..Fransa'da gerçekleştirilen sezonun son koşusunu ikinci sırada bitirmesine karşın genel klasmanda ilk sırada yer alarak dünya şampiyonluğunu kazanan Kenan Sofuoğlu, sezon başında sıkıntılar yaşamasına karşın başarılı bir sezon geçirdiğini söyledi.

Sofuoğlu, ''Sezon başında sakatlandım. Yarış döneminde motosikletimde sorunlar yaşadım. Yine de mutlu sona ulaşmayı başardım. Zor bir sezonu şampiyon olarak tamamlamak çok güzel. Zor günlerimde ailem ve takımım büyük destek verdi'' diye konuştu.

Milli motosikletçi şunları kaydetti:


''Birçok sıkıntıya rağmen harika bir sezon oldu. Bugün Türk bayrağıyla şampiyonluğu yaşamak çok güzel. Avrupa'daki birçok ülkeden bayraklarla yarışımı izlemeye gelenler oldu. Yarışa avantajlı başlamıştım. Ancak daha sonra liderliği Eugene Laverty'ye bıraktım. Final olduğu için küçük bir hata beni şampiyonluktan edebilirdi. Bu kategoriden ayrılırken, bunu şampiyon olarak gerçekleştirmek benim için daha da güzel oldu.''

Sofuoğlu' na Karşılama


Dünya şampiyonu Kenan Sofuoğlu, Türkiye'ye 5 Ekim Salı günü dönecek. Akşam saat 19.30'da Sabiha Gökçen Havaalanına inmesi beklenen şampiyon sporcuyu özellikle memleketi Sakarya'daki motosiklet tutkunları, coşkulu bir şekilde karşılamak için hazırlık yapıyor.

Otobüslerle İstanbul'a gidecek hayranları milli sporcuyu havaalanında karşılayacaklar.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Baturalp; 23 Ekim 2016 17:33 Sebep: başlik duzenlendi sayfa düzeni
kutsal54 - avatarı
kutsal54
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!
7 Ekim 2010       Mesaj #4
kutsal54 - avatarı
VIP ... GÜLBEN ERGEN FANS!

Sofuoğlu: Devletin vereceği ödüle ihtiyacım yok...



DÜNYA Supersport Şampiyonası’nda 2010 sezonunu genel klasmanda zirvede tamamlayarak 2'nci kez dünya şampiyonu olan ve dün gece yurda dönen milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Dünya ikincisi olan Basketbol Milli Takımı'na 28 milyon lira ödül verilmesiyle ilgili gündeme gelen ödül polemiğiyle ilgili olarak, “Devletin vereceği ödüle ihtiyacım yok” dedi.

Dün İstanbul’a gelen Kenan Sofuoğlu bugün Sakarya Valisi Mustafa Büyük’ü ziyaret etti. Vali Mustafa Büyük, Kenan Sofuoğlu’nun ikinci kez Dünya şampiyonluğunu kazanarak bir zoru başardığını belirtti ve kendisini kutlayarak Cumhuriyet altını hediye etti.

Ziyaret sırasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kenan Sofuoğlu ise, Basketbol Milli Takımı'nın Dünya ikincisi olmasından sonra verilen 28 milyon liralık ödülle ilgili olarak, “Ben daha Türkiye ye gelmeden konuyu başka yerlere çekmeye çalışan insanlar olmuş. Söylemediğim yapmadığım röpörtajları yaptım olarak gösterilmişim. Altından bahsedilmiş” diyerek şöyle devam etti:

“Benim bu açıklamalardan haberim dahi yok. Hiçbir açıklama yapmadım. Bundan iki üç yıl önce ‘ne kadar kazanıyorsunuz?’ sorusuna verdiğim cevap ‘Türkiye’ye bakılırsa ikinci ligde olan bir futbolcu kadar kazanmıyorum’ dediğim röportajı bu güne atmışlar. Farklı yerlere çekmeye çalışıyorlar. Bence çok yanlış bir hareket. Biz Dünya şampiyonu olarak geldik. İnsanların taktığı şey ise, ‘Kenan ne kadar kazanıyorsun, devlet sana ne kadar altın verecek?’ Başka sporculara verilen paralar ile herkesi kıyaslıyorlar. Benim böyle bir sıkıntım yok. Para ile alakalı hiçbir sıkıntım yok. İşin doğrusunu söylemek gerekirse devletin vereceği ödüle de ihtiyacım yok. Beni Başbakan'ın araması, yarışı kazanıp İstiklal Marşı'nı çaldırmak, Dünya şampiyonu olup Türk bayrağını dalgalandırmak yetti ve bu bana nasip oldu. Şimdi sıradaki şampiyonlukları düşünüyorum.”

Franda' daki Bayrak Konusu


Dünya Şampiyonu olduğu son yarışın yapıldığı Fransa’da Türk Bayrağı asılmamasına tepki gösterdiğini de söyleyen Sofuoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

“Fransada normal şartlarda yarıştığımız pislerde yarışan sporcuların ülkelerinin bayrakları olur. Fransa’daki piste Türk Bayrağı'nı asmamışlardı. Ben de ikaz ettim. Ertesi gün Türk bayrağını dalgalandırmaya başladılar. Hatta bu Fransa’da çok konuşuldu. Bu güzel birşey sonuçta. Türk Bayrağı'nın dalgalanması insanı gururlandırıyor. Umuyorum bayrağımızı 2011 yılında Dünya şampiyonasında da dalgalandıracağım. Benim için en önemli şey bu. Ama insanların farklı yönlere çekmesini gerçekten anlayamadım.”

Sponsor Sıkıntısı Çekiyor


Kenan Sofuoğlu, Türkiyede en önemli sorunlarından birinin, bilinmeyen bir spor dalını yaptığı için sponsor sıkıntısı olduğunu belirterek, özellikle 2011 yılındaki yarışlarda sporsor desteğine ihtiyaç duyduğunu anlattı. 2011 yılı ile ilgili hiçbir takımla anlaşmadığını da söyleyen Kenan Sofuoğlu, önümüzdeki hafta yapılacak olan Motor GP yarışıyla ilgili olarak ta şunları söyledi:

“Normal şartlarda orada yarışmam imkansızdı. Şampiyona başladı ve bitmek üzere. Son finallere katılma sebebim Dünya şampiyonasında ünlü Japon pilot kaza yapıp hayatını kaybetmesi ile takım böyle bir istekte bulundu. ‘Son iki yarışda motorumuzu japon pilot yerine sen sürermisin’ dediler. Şampiyon olmamıştım bu teklif geldiğinde, ama Dünya genelinde şampiyon olarak gözüküyordum. Onlar da bu teklifi bana yapmışlardı. Çok iyi bir pilotun yerine yarışmak güzel bir şey. Ama biliyorsunuz ki o motorda birkaç ay önce bir pilot öldü. Ve yarışıcağım kategori kolay bir kategori değil. Her yarışta 6- 7 sporcunun sakatlandığı zor bir şampiyona. Beni burası ilgilendirmiyor. Beni ilgilendiren tek nokta oraya gidip orada başarılı olmak. Bunu yapacağıma inanıyorum. Bu benim için biraz da antrenman olacak. 2011 ile alakalı neler yapabileceğimi gösterecek. Umuyorum güzel sonuçlar alırım. Bu şampiyonluk ile birlikte o yarışı da kazanırsam, 2010 yılını en güzel şekilde kapatacağım"

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Baturalp; 23 Ekim 2016 14:40 Sebep: Kirik link temizlendi baslik duzenlendi sayfa düzeni
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Şubat 2012       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi

Kenan Sofuoğlu



Türk motosiklet yarışçısıdır.25 Temmuz 1983 yılında Adapazarı'nda doğmuştur.Motor tamircisi bir babanın dört çocuğunun üçüncüsüdür. 1996 yılında Türkiye şampiyonasında yarışan ağabeyi Sinan'ı izleyerek motor sporları ile tanışmış, 2000 yılların 14 ama 3 yılında abisi Sinan'ın bir yarışta ayağını kırması ile boş kalan motorunda, 16 yaşında özel izin ile yarışlara katılmaya başlamıştır. Ağabeyi Sinan'ın motoruyla yaptığı bu ilk kalkış yarışını kazanmıştır. Kenan Sofuoğlu 2010 yılında Dünya Supersport Şampiyonası'nı 1. bitirerek şampiyonluğa ulaşmıştır. Bu Kenan Sofuoğlu'nun 2. Dünya Supersport Şampiyonası şampiyonluğudur.Bu şampiyonluktan sonra gelecekte farklı bir seride yarışmak istediğini belitmiştir.Bu doğrultuda 2010 sezonunda açılan Moto 2 şampiyonasını seçmiştir.Ve sezonu son iki yarışı için Techomag CIP ekibiyle anlaşarak Moto 2 de yarışan ilk Türk motorsikletçi olmuştur.Bu seride Portekiz ve İspanya yarışlarına katılmıştır.Kenan Sofuoğlu 2011 sezonunda'da Moto 2. sınıfında Technomag CIP takımıyla yarışacaktır.
Son düzenleyen Baturalp; 23 Ekim 2016 14:48 Sebep: baslik duzenlendi
Baturalp - avatarı
Baturalp
Ziyaretçi
4 Ekim 2016       Mesaj #6
Baturalp - avatarı
Ziyaretçi

KENAN SOFUOĞLU



Doğum Tarihi: 25.08.1983
Doğum Yeri: Adapazarı
Boyu: 1.74 cm
Kilosu: 61kg.
Medeni hali: Bekar
Hobileri: Futbol, sinema, müzik
Favori yiyeceği: Balık, Şiş Kebap
Favori pisti: Oschersleben, Nurburgring
Takımı: Ten Kate Honda
Motor: Honda CBR600RR

Kariyeri


2007: World Supersport Şampiyonu
2006: World Supersport Championship (3rd)
2005: European Superstock championship (2nd)
2004: European Superstock championship (3rd)
2003: German Supersport championship (2nd)
2002: Yamaha Cup champion
2001: Turkey Supersport championship (2nd)

Motorunun numarası 54′ün simgelediği kent Adapazarı’nda, babası İrfan ustanın dükkanında başladı Kenan Sofuoğlu’nun motosiklet aşkı. Şimdi o, Winston Ten Kate Honda takımının genç umudu olarak pistlerde Türkiye’yi temsil ediyor.
Kenan, henüz küçük bir çocukken babası İrfan ustanın motosiklet tamir ve satış dükkanında aşık olmuştu iki tekerlekli motorların gürültüsüne… Motosikletle iç içe geçecek bir ömürün ilk yıllarıydı. Okul çıkışında, yaz tatillerinde hem babasına yardım ediyor, hem de bu sayede motorlarla kaçamak yapma imkanı buluyordu. İrfan ustanın üç erkek çocuğundan en küçüğüydü ama yeteneği hiç de küçümsenecek gibi değildi.

Hele en büyük abisi Bahattin yarışmaya başlayınca iyice heveslenmişti Kenan. 1998′de Kenan Sofuoğlu ismi ilk kez pistlerde duyuldu. Daha 14 yaşındaydı ve resmi olarak yarışması yasaktı. Ama ne gam; Federasyon lisans verelim mi, vermiyelim mi diye düşünedursun o, 600 cc B sınıfında zirveye koşuyordu. İlk Türkiye şampiyonluğuna 14′ünde ulaştı. 2001 Şubat’ına kadar herşey yolunda gidiyordu. Patlayan ekonomik krizde sponsoru Honda’yı kaybetti, aslında Honda Kenan gibi genç bir yeteneği kaybetti desek daha doğru olur. Bir türlü çıkış yolu bulamıyordu, önü kapanmıştı adeta. Derken gökte aradığı şansı, Almanya’da buldu. Orada yaşayan bir akrabası sayesinde katıldığı Yamaha R6 Shell Cup’ta şampiyon olunca, Yamaha takımı menajerlerinin dikkatini çekmesi zor olmadı. 2003′te Yamaha’nın seçmelerini kazanan dört motosikletçiden biri olarak katıldığı 600 cc Supersport kategorisinde de sezonu ikincilikle kapadı. Yamaha artık onun yeteneğine ve azmine güvenmişti. Geçen yıl yarıştığı Avrupa 1000 cc Super Stock kategorisinde de üçüncü olarak kürsüye çıkıyordu Kenan. Ve bu başarıyı kazanan tarihteki ilk Türk sporcu unvanını alıyordu.

Gözü MotoGP’de


2005′te ismi değişen ve FIM Dünya Kupası olan sezona şampiyonluk parolasıyla start alan genç yıldız, Yamaha R1 ile 8 yarışta 7 kez podyuma çıktı.2002’de Avrupa pistlerine adım atmıştı Kenan Sofuoğlu. Sadece yeteneğine güvenerek gaza basıyor, çok daha tecrübeli rakiplerini geçmeye çalışıyordu. 17 yaşındaydı, Türkiye dışına ilk kez çıkıyordu, yabancı dil bilmiyordu, ailesinin parasal desteğiyle yarışlara katılabiliyordu. Ama uluslararası bir motosiklet yıldızına dönüşme rüyasından hiç vazgeçmedi. Artık, Avrupa’nın önemli takımlarının peşinde koştuğu, bu işten para kazanan, Dünya Supersport Şampiyonası’nda birbiri ardına yarış kazanan 22 yaşında bir sürücü.

Ödünç Karavanla Seyehat Ediyordu


Beş yıl önce Hürriyet’e şöyle yakınmıştı Kenan: “Motosa’nın verdiği ödünç karavanla yarışlara gidiyorum. Takımım sadece bu karavan ve üç kişiden ibaret. Mutfağı, büroları bulunan üç TIR kamyonuna sahip Yamaha takımını görünce şoka girdim.” Bu kadar değil. Maddi imkansızlık nedeniyle yarışlar arasında Türkiye’ye dönmek yerine Avrupa şehirleri arasındaki otoyollarda karavanıyla seyahat ediyordu. Çünkü uçak seyahatlerini karşılayacak bir bütçesi yoktu.

Şimdi 3 Tır Kamyonlu Ekibi Var


İki yıldır Avrupa’nın en önemli takımlarından TenKate adına yarışıyor Kenan Sofuoğlu. TenKate 10 milyon Euro yıllık bütçeye sahip. “Hele Hollanda’da havaalanında takım üniformasıyla bizi görenler mutlaka konuşmak istiyor, imza alıyorlar. Çok sayıda hayranımız var,” diyor Kenan. Kurucusu Gerrit Ten Kate’nin yeğeni Ronald Ten Kate’nin yönetimindeki takımda dört sürücünün dışında 28 kişilik bir idari ve teknik kadro var. Takım Avrupa’daki seyahatlerine tam donanımlı üç TIR kamyonuyla çıkıyor.

Sadece Yeteneği İle Yarışıyordu


Avrupa pistlerine adım attığında motosiklet üzerindeki yeteneğine ve bu spora duyduğu heves ve sevgiye güveniyordu. Bu yeteneği sayesinde pistte her şeyi yapabileceğine inanıyordu. Bu yüzden çok sayıda kaza yaptı, ufak tefek sakatlıklar geçirdi. Halbuki altındaki motosikleti geliştirmek için mekanikerlerle iyi iletişim kurabilmeli, sürüşle ilgili onlara bilgi aktarmalıydı. 2004’te Avrupa Superstock Şampiyonası’nda yarışmak için alışık olduğu 600cc’lik motosikletten 1000cc’lik motosiklete geçince ilk önemli şoku yaşadı.

Teknik Bilgi Açığını Kapattı


Bugün hem 600cc hem de 1000cc’lik motosiklet üzerinde büyük bir ustalıkla yarışacak tecrübeye sahip. Bu sezon Ten Kate takımında iki yıldır CBR 600’le yarışıyor. Her yarıştan veya deneme sürüşünden sonra garaj döndüğünde mekanikerlerin “Karşılaştığın sorunları anlat” komutuna rahatlıkla cevap verebiliyor. Motosikletten gelen her garip sesin hangi sorundan kaynaklandığını söyleyebiliyor. Zevk için yarışan bir motosikletçiden “Artık kaybedecek çok şeyim var” diyen bir profesyonele dönüştü.

Aile Desteği İle Yarışıyordu


Türkiye şampiyonu olduktan sonra babasının desteğiyle ilk kez Avrupa’ya çıkmıştı. Hiçbir sponsoru yoktu. Tek kelime yabancı dil bilmiyordu. Yamaha mekanikerleriyle, Almanya’daki tanıdıklarının gönüllü tercümanlığı sayesinde anlaşabiliyordu. Üç yıl boyunca Yamaha-Almanya takımının desteğiyle boğaz tokluğuna yarıştı. Almanya’nın çeşitli kentlerinde arkadaşlarıyla paylaştığı ufak apartman dairelerinde yaşadı. Bu yüzden, Almanya’da 2002’de Hannover’de, sonra Braunschweig’de, 2003’ten 2005’e kadar Düsseldorf’ta ve geçen yıl Hollanda’nın Zwolle kentinde yaşadı.

İlk Kez Para Kazanıyor


Geçen sezon Winston sponsorluğuyla yarışırken maddi açıdan bir parça rahatladı. Bu sezon ise Hanspree’nin sponsorluğunda ilk kez para kazanıyor. Bu durumdan çok memnun: “Kazancım Türkiye’deki ünlü futbolcularla kıyaslanamaz bile. Ama ilk kez ailemin desteği olmadan yarışıyorum.” Son altı ayda küçük bir dünya turu yaptı sayılır: 2006’nın sonunda İtalya ve Fransa’daki yarışlardan sonra İspanya’da deneme sürüşlerine katıldı. ABD’de deneme sürüşü yaptı. Bu sezonun ilk yarışları ise Katar, Yeni Zelanda ve İngiltere’deydi. Kenan, artık iyi derecede İngilizce ve biraz Almanca bilen uluslararası bir sporcu.

2007'de En Büyük Favori


Sezon başlamadan Dünya Superstock Şampiyonası’nda bu sezonun favorilerinden biriydi. İlk üç yarışta da beklentileri boşa çıkarmadı. Katar’daki sezonun ilk yarışını (solda) kazandıktan sonra Avustralya’da, Phillip Island’da, Fransız Foret’nin arkasından ikinci sırayı aldı. Son olarak 1 Nisan’da Donnigton pistindeki İngiltere yarışında da kürsünün en üst basamağındaydı. Bugün, Valencia’daki sezonun dördüncü yarışı öncesi genel klasmanda, 70 puanla, en yakın rakibi Japon Kaçuaki Fucivara’nın 27 puan önünde yer alıyor.

Kenan Sofuoğlu’nun sponsor isyanı..


2005 Dünya Süper Stock Dünya ikincisi Kenan Sofuoğlu (21), ağabeylerinin arasına babasının da onayıyla 15 yaşında iken drag yarışlarıyla katıldığını söyledi.
1996 yılından bu yana motosiklet yarışlarında Türkiye ve yurtdışında birçok şampiyonluklar elde ettiklerini anlatan Kenan Sofuoğlu, motosiklet yarışlarında yurt dışında 50 ve Türkiye’de ise 650′yi aşkın kupa kazandıklarını belirtti.

Avrupa’ya ailesinin imkanlarıyla gittiğini ifade eden Sofuoğlu, ”Babam beni Avrupa’ya yollayabilmek için, dükkanındaki bütün motosikletleri sattı ve 50 bin Avro topladı. Ben orada katıldığım yarışlarda, dereceler aldım. Bu sporu yapmak için, maddi gücünüz olacak. Ailemin imkanlarıyla, 1 yıl yarışlara katıldım. Bütün umudumu kaybetmiştim. Türkiye’ye dönmeye karar vermiştim. Yamaha Almanya fabrikası, orda elde ettiğim başarıları takip etmiş. Bana (yarışmadaki bütün masraflarını karşılarız ama bizim adımıza yarışacaksın) dediler. Ben de bunu kabul ettim. Ve Almanya lisansıyla yarışmaya başladım.

Almanya’da çok önemli başarılar kazandığını kaydeden Sofuoğlu, ”Benim asıl hedefim en yüksek kategori olan, Moto GP’de yarışmak ama 600 bin Dolarlık bir bütçe gerekiyor. Sponsorluk için Türkiye’den bir firmayla anlaşmak üzereyken, vazgeçildi.” dedi.

Kenan Sofuoğlu ”Türk lisansıyla Hollanda adına yarışıyorum. Takım arkadaşlarım bana destek verilmemesini hayretle karşılıyor. Örneğin Fransız takım arkadaşım sadece kendi şehrinin numarasını olan 16′yı kullandığı için hem devletten hem de sponsorlarından destek görüyor. Avrupa’da yarışan tek Türk benim. Ben gençlere kapıyı açtım. Benden sonra dünyada mutlaka bu alanda başarılı sporcular gelecek. Benim çektiğim zorlukları kimse çekemez. Örneğim Katar’a gittik yarışlara, vizem olduğu halde Türk olduğum için beni saatlerce beklettiler. Dünyada Türkleri yanlış tanıyorlar.” diye konuştu.

Sinan Sofuoğlu ise, yarışlarla ilgili olarak, ”Yarışırken korkularımız var, düşmekten değil ama sakat kalacak şekilde kaza geçirmekten korkuyoruz. İstanbul’da yapılan pistin bize bir faydası yok. Kirası çok yüksek olduğu için Motosiklet Federasyonu kiralayamıyor. Otomobilciler kiralıyor genelde. Kenan’ın aldığı başarı uluslararası anlamda en iyi sporcular arasında olduğunu gösteriyor” değerlendirmesinde bulunuyor.
sofuoglu6qn7

Mucize Kardeşler


Ağustos 1999’da göçük altındaydılar. Ağustos 2001’de ise şeref kürsüsünün üstünde… Küçük yaşlardan itibaren motosiklet sevdalarını sürdüren depremzede Sofuoğlu Kardeşler 2001 Balkan Motosiklet Pist Şampiyonası üçüncü ayağında ilk üç sırayı aldılar.
“Biz önce kardeş, sonra rakibiz” diyen gençlerin en büyük hedefi ise Avrupa Şampiyonası’nda ülkemizi temsil edebilmek.

Adapazarlı Bahattin (23), Sinan (19) ve Kenan (17) Sofuoğlu Kardeşler’in üçü de okuldan çıkar çıkmaz soluğu babaları İrfan Basri Sofuoğlu’nun motosiklet bakım servisinde alırdı. Bakım yaparlar, babaları izin vermezse de onlar gözlerine kestirdikleri motosikletleri alıp kaçarlardı. Bu merakları kısa süre sonra tutkuya dönüştü. İlk adım ağabeyleri Bahattin’den geldi. Düşmesine, kolunun incinmesine, bacağının kırılmasına, kaşının yarılmasına aldırmadan motosiklet kullanmaya devam etti. Babasının izniyle de 1998 Bursa Drag yarışına katıldı. Düşmemeyi ilke haline getirmesiyle tanınan Bahattin kısa bir süre sonra da A grubunda Türkiye Motosiklet Şampiyonu oldu.

“Kenan vekaletle yarışıyor”


Bahattin’in 1999 yılında askere gitmesiyle birlikte kardeşi Sinan’ın önü açıldı. Eli incinen Bahattin’in yerine yarışlara Sinan girdi. Kardeşlerin içerisinde en aykırı olarak tanımlanan ve “düşmekten korkmayan” Sinan da 2000 Türkiye Motosiklet Drag Şampiyonası Kategori 1’de ikinciliği elde etti. Sıra hırsıyla tanınan Kenan’a gelmişti. Ancak yaşı tutmuyordu, ehliyeti yoktu. Ne yaptı etti, babasının vekaleti ile yarışlara ilk adımını Bursa’dan attı. En son 2000 Türkiye Motosiklet Pist Şampiyonası Grup B birincisi oldu. Geçtiğimiz ay İzmit’te yapılan 2001 Balkan Motosiklet Pist Şampiyonası üçüncü ayağında; Sinan birinci, Kenan ikinci, Bahattin ise üçüncü sırayı aldı. Honda-Castrol sponsorluğunda yarışa katılan Sofuoğlu Kardeşler’in en büyük avantajı motosikleri iyi tanımaları, yarış öncesi bakımını ve ayarlarını kendilerinin yapıyor olması.

Deprem onları yıldırmadı


Üç kardeşin hızlı yükselişini deprem de etkileyemedi. 17 Ağustos 1999 depreminde hepsi Adapazarı’nda bulunan evlerindeydi. Bahattin askerden yeni terhis olmuş, yeni takımı Honda-Castrol’le şampiyonluğun hesaplarını yapıyordu. Kısa sürede uykuya daldı. Bir gün önce katıldığı drag yarışını kazanan Kenan ile üç hafta önce ciddi bir kaza geçiren ve ayağı alçıya alınan Sinan ise diğer odada uyuyordu. Sarsıntıyla birlikte ilk uyanan Bahattin oldu. Kenan ve Sinan ise gürültüleri en son duyanlardandı. Uyandıktan on saniye sonra ev yıkılmaya başladı. Beş katlı bina yola doğru kaydı ve birden yıkıldı. En üst katta bulunan Sofuoğlu ailesi apartmanlarında ölen 15 kişiden daha şanslıydı. Enkazın altından birer birer çıkmayı başardılar. Bir süre köylerindeki tek katlı evlerinde kalan aile, daha sonra işyerlerinin üst katındaki daireleri birlikte çalışıp tamir ederek burada yeni bir hayat kurdu. Bahattin 12 Eylül’de depremden sonraki yarışta ilk ve tek üçüncülüğünü aldı, kalan üç yarışı da birinci olarak tamamladı. Sinan kırılan ayağı ile B grubunda Türkiye üçüncüsü oldu. Kenan ise üç drag yarışını daha kazandı. Depremden sonra eziklik hissettiklerini belirten kardeşler “Bu durum bize daha çok hırs verdi. Çalışmalarımızı daha da hızlandırdık” diyor.

“Burada bize rakip yok”


Yarışa iki gün kala birlikte antreman yaptıklarını belirten Sofuoğlu kardeşler, “Boş zamanlarımızda arazide buluşuyoruz ve birlikte kros motosikletlerle antrenman yapıyoruz. Aslında bu sporda en büyük rakip takım arkadaşımdır. Sırf hırsı yüzünden takım arkadaşının hayatını tehlikeye atan çok kişi tanıyoruz. Ama bizde böyle bir şey yok. Her yarış öncesi ve sonrası evde oturur kritik yaparız. Tartışırız, hatalarımızı gözden geçiririz. Eksiklerimizi tamamlarız. Asla yarışlarda birbirimizin hayatını tehlikeye atmayız. İyi bir takımız. Biz önce kardeşiz sonra rakip” diyorlar. Ve Sinan ekliyor, “Ağabeyimiz Bahattin yarışlarda birbirimizi riske atmamız gerektiği konusunda bizi sürekli uyarır. Başka takımlarda olsak kurallarına göre bunu yapardık” diyor.
Yarışlar dışında babalarına yardım ederek, bowling oynayıp, spor yaparak birlikte vakit geçiren gençler, “Türkiye’de motor sporlarının durumu iyi değil. Bu iş sponsorsuz olmuyor. Alttan yetişen yeni nesil yok. Burada bize rakip yok. Bilgiyi tecrübe ile desteklemek lazım. En büyük isteğimiz Avrupa Şampiyonası’na katılmak. Bunun için maddi desteğe ihtiyacımız var” diyorlar.

“Anneler Günü’nde kaza geçirmişti”


Ne kadar hızlı giderse gitsin, ne kadar birincilik de alsalar onlar annelerinin gözünde hala küçük bir çocuk. Onları pistlerde hiç yalnız bırakmayan anne Nuray Sofuoğlu, “Bu tutkularını engelleyemeyeceğime göre, sokaklarda yarışmaktansa pistte olsunlar. Pistler onlar için daha güvenli. Onlar benim çocuklarım. Yarışlarda hep yanlarındayım. Elimde havlu terlerini siler, üşütmemeleri için soğuk su içmelerine izin vermem. Birbirlerine çok bağlılar ve çok iyi anlaşırlar. Bir kez hiç unutmam, Anneler Günü’ydü ve yarışları vardı. Sinan motosikletten düştü. Havada uçtuğunu gördüm ve birden fenalaşarak bayıldım. Kendime geldiğimde hastanedeydim” diye konuştu.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Son düzenleyen Baturalp; 23 Ekim 2016 14:07
Baturalp - avatarı
Baturalp
Ziyaretçi
4 Ekim 2016       Mesaj #7
Baturalp - avatarı
Ziyaretçi

Kenan Sofuoğlu



BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Baturalp - avatarı
Baturalp
Ziyaretçi
4 Ekim 2016       Mesaj #8
Baturalp - avatarı
Ziyaretçi

Kenan Sofuoğlu Osmangazi Köprüsü'nde 400km/s'lik hıza ulaştı ve rekor kırdı!



BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Baturalp - avatarı
Baturalp
Ziyaretçi
23 Ekim 2016       Mesaj #9
Baturalp - avatarı
Ziyaretçi

KENAN SOFUOĞLU 5. KEZ DÜNYA ŞAMPİYONU



Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Dünya Supersport Şampiyonası'nda İspanya'nın ev sahipliği yaptığı 2016 sezonunda 5. kez Dünya Şampiyonu oldu. Dünya Supersport Şampiyonası'nın İspanya'da düzenlenen 11. ayağını kazanan RedBull sporcusu Kenan Sofuoğlu, sezonun bitimine bir yarış kala şampiyonluğunu ilan etti.

İspanya’nın Cadiz kentinde yer alan 4 bin 423 metrelik Jerez Pisti’nde düzenlenen yarışa pole pozisyonundan başlayan Red Bull sporcusu Sofuoğlu, iyi bir startla birlikte ilk virajı lider geçmeyi başardı. Risk almak istemeyen temsilcimize üçüncü sıra şampiyonluk için yetecekti. Ancak bu olaydan hemen sonra şampiyonluk için mücadele eden Randy Krummenacher’in düşmesi, 2016 Supersport şampiyonluğunu 5.kez Kenan Sofuoğlu’na getirdi.

Yarışa pole pozisyonundan başlayan temsilcimiz, iyi bir startla birlikte ilk virajı lider geçmeyi başardı. Randy Krummenacher ve Niki Tuuli'nin yakın takibiyle geçen 2 turun ardından Kenan Sofuoğlu pistin en uzun düzlüğünde arkasını dönüp rakiplerine baktıktan sonra liderliği Krummenacer'a bırakarak üçüncü sıraya yerleşti. Risk almak istemeyen temsilcimize üçüncü sıra şampiyonluk için yetecekti. Ancak bu olaydan hemen sonra şampiyonluk için mücadele eden Randy Krummenacher'in düşmesi, 2016 Supersport şampiyonluğunu Kenan Sofuoğlu'na getirdi!

Randy Krummenacher düştükten sonra motosikletiyle birlikte pite geldi ve yarışa devam etme kararı aldı ancak ilerleyen turlarda yarıştan çekilerek şampiyonluğa veda etti. Krummenacher'in kazasından sonra Niki Tuuli ve Kenan Sofuoğlu zafer için savaşmaya başladı. İki sürücü birkaç kez yer değiştirse de temsilcimiz bu mücadelenin sonunda önde kalmayı başararak zaferle birlikte şampiyonluk turunu attı. Niki Tuuli ikinci sırada yarışı tamamlarken, Kyle Smith üçüncü olarak podyumu tamamlayan isim oldu.

Hazırlanan tişört ve kaskı giyen milli sporcu, şampiyonluğu, Türk bayrağıyla bindiği motosikletiyle zafer turu atarak kutladı. Dünya Supersport Şampiyonası’nın 12. ve son yarışı, 30 Ekim’de Katar’da düzenlenecek.


Derlemedir.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
perlina - avatarı
perlina
Ziyaretçi
12 Kasım 2016       Mesaj #10
perlina - avatarı
Ziyaretçi
Son Dünya Supersport Şampiyonası'nda ilk kez "1" numarayla piste çıkan milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, gelecek sezon da "1" numarayla yarışacak.

Dünya Supersport Şampiyonası'nda 2015 sezonuna kadar hep "54" numarayla yarıştığını belirtti.
2015 sezonundaki dünya şampiyonluğunun ardından hakkı olan "1" numarayı 2016 sezonunda ilk defa denediğini dile getiren Kenan, "Sonuçta 1 numarayı kullanmak, şunun anlamıdır; en iyisinin, sezonun şampiyonunun numarasıdır, onu kimsenin kullanma hakkı yoktur, bir tek bir önceki sezon dünya şampiyonu olan pilotun kullanma hakkı vardır." dedi.

Kenan, geçen sezon kariyerinde ilk defa "1" numarayla yarıştığını anımsatarak, şöyle devam etti:
"Hamdolsun tekrar şampiyon olunca 2017'de de böyle bir hakkım var ve 1 numarayla devam etmeye karar verdim. 1 numaranın şu avantajını gördüm. Her yarışa gittiğimde, garaja girdiğimde 1 numarayı görmek, bana hep moral verdi. Motoruma '1 numara' adını koydum. Hep '1 numara' diyordum çünkü 1 numara insana güç veriyor. 1 numara, şampiyonluğumun ispatı ve bana güç verdiğine inanıyorum. O gücü önümüzdeki yılda da kullanmak istiyorum."

"54" numaradan ayrı geçireceği ikinci sezonu olacağını ama her zaman "1" numaranın içine "54" yazdırdığını da dile getiren milli motosikletçi, anılarının hep "54"le başladığını anlattı.

Yaşamını yitiren ağabeyleri, doğduğu ve yaşadığı Sakarya'nın plaka numarası olması nedeniyle "54"ün kendisinde ayrı bir yeri olduğunu vurgulayan Kenan, şöyle konuştu:

"Yaşadığım ve hiç vazgeçemediğim yer olduğu için Sakarya'dan kopma şansım yok. Hayatımın sonuna kadar, Rabbim de nasip ederse Sakarya'da hayatımı devam ettirmek istiyorum. 54 numaradan ayrılmış değilim. 54 numara yine var ama önümüzdeki sezon tekrar 1 numarayla yarışacağım. 1 numara, hem şampiyonluğumun ispatıdır, hem de sembolüdür. Bana şans değil, güç verdiğine inanıyorum."

"Önümüzdeki sezon, beklediğim en zorlu sezon olacak"

Kenan Sofuoğlu, Yamaha markasının İtalya'daki fuarda yeni ürettiği motoru tanıttığını, seneye daha güçlü bir rakibin geleceğini vurguladı. Kenan, zorlu bir sezonun kendisini beklediğini dile getirdi.

Her zamanki gibi çalışmalarını yaparak sezona hazırlanacağını anlatan milli sporcu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Aşağı yukarı 7 sezondur aynı modelle yarışıyoruz. Sürekli Kawasaki'yi sıkıştırıyorum, motoru yenilememiz, yeni bir motor üretmemiz gerektiğini söylüyorum. Kawasaki, tabii ki rakiplerden böyle bir hamle bekliyordu. Son 2 sezondur şampiyon olduğum için marka biraz daha, 'Sen bununla şampiyon olursun' şeklinde bana dönüş yapıyordu ama şimdi Yamaha'nın vermiş olduğu güçlü ve büyük cevap, inanıyorum ki önümüzdeki sezon bizim markamızın da güçlenmesine sebep olacaktır. Tabii ki kolay olmayacak. Önümüzdeki sezon, beklediğim en zorlu sezon olacak. Rabbim inşallah işimizi rast getirir, iyi bir sezon geçiririz."

Kenan, kariyeri boyunca şampiyonluğun rehavetine kapılmadığını, yapı ve karakter olarak da bunun mümkün olmayacağını vurguladı. Milli motosikletçi, yapılan yatırım ve emeğin karşılığında şampiyonluk için mücadele vereceğini söyledi.

"Rakiplerim çok daha güçlü bir şekilde hazırlık yaptı." diyen Kenan, "İnanıyorum ki, şampiyonluk için en büyük adaylardan birisi yine biziz. Çalışmalara henüz başlamadım. Takımla belirledik, ocak ayında ilk testlerimizi yapmaya karar verdik. Çünkü 2017'de kullanacağımız bazı şeyleri biz 2 ay önce sezon içerisindeki testlerde denedik. Her şeyimiz belli şu anda. Ocak ayında sıkı şekilde testlere başlayıp Allah da nasip ederse inşallah ilk yarış şubatta Avustralya'da. Bismillah deyip sezonumuzu açacağız." ifadelerini kullandı.
haber7.com
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.

Benzer Konular

5 Haziran 2012 / tubis__17 Müzik tr
22 Ağustos 2012 / buz perisi Coğrafya
23 Haziran 2015 / Misafir Edebiyat tr
10 Haziran 2009 / KisukE UraharA Spor tr
28 Eylül 2009 / Daisy-BT Edebiyat tr