KENAN SOFUOĞLU
Sponsorlu Bağlantılar
Babasının motora olan tutkusundan dolayı motor sporlara merak salmış ve abisi Sinan Sofuoğlunun bir yarışta sakatlanması ve yarışa onun yerine katılması ile bu motor sporları hayatına adım atmıştır. 17 yaşında iken babasının imzası ile yarışmaya katılmış olduğu bir yarışta abileri Sinan Sofuoğlu ve Bahattin Sofuoğlu ile birlikte yarışmaya katılmış ve yarışmayı 3 kardeş ilk 3.te bitirmişlerdir.
Sofuoğlu kardeşler bütün bu başarıları elde ederken, 2002 senesinde maddi durumlarının yetersizliği, sponsor bulmakta güçlük çekmeleri nedeni ile içlerinden (sadece birinin) Kenan kardeşlerinin Avrupadaki yarışlara katılmasına karar vermişlerdir. Almanya Yamaha Cup yarışı için gerekli maddiyatı sağlamak amaçlı dükkânlarındaki motosikletleri ve Bahattin Sofuoğlu’nun arabasını sattığı bilinir. Neticede Kenan Sofuoğlu rakiplerinden daha güç şartlarda katıldığı yarışı birincilik alarak kazanır. Yarışma sonunda ağabeyi Bahattin Sofuoğlu trafik kazasında vefat etti. Kenan Sofuoğlu abisi Bahattin Sofuoğlu’nun ismini uluslararası yarışlarda kaskında taşımaktadır.
2003 sezonunda Supersport-IDM’de 2. Oldu. 2004 sezonunda Fim Superstock 1000 Cup şampiyona üçüncüsü olmuştur. 2005 yılında Superstock-1000 şampiyonluğunu hedef seçmiştir. İlk iki yarışı kazanmasına rağmen yaptığı bir kaza sonucu bileğini kırması sebebiyle İtalya Misano’daki yarışa katılamamış, sezonu 2. olarak tamamlamıştır.
2006 senesinde Supersport-WM’ye başlarken sponsorluk sorunları yüzünden Yamaha Almanya takımından ayrılmak zorunda kalmıştır. Ancak son anda İsviçre’de yaşayan, ismi gizli tutulan bir Türk işadamının sponsorluk sağlamasıyla Ten Kate’nin Honda takımına katılmıştır. Supersport WM’de 2006 sezonunu 3. olarak tamamlamıştır.2007 yılında Supersport Dünya Şampiyonluğu’nda sezonun bitimine 3 yarış kala şampiyon olmuştur.
Kenan Sofuoğlu 2010 yılında Dünya Supersport Şampiyonası'nı 1. bitirerek şampiyonluğa ulaşmıştır. Bu Kenan Sofuoğlu'nun 2. Dünya Supersport Şampiyonası şampiyonluğudur. Bu şampiyonluktan sonra gelecekte farklı bir seride yarışmak istediğini belitmiştir. Bu doğrultuda 2010 sezonunda açılan Motor 2 şampiyonasını seçmiştir ve sezonu son iki yarışı için Techomag CIP ekibiyle anlaşarak Moto 2 de yarışan ilk Türk motorsikletçi olmuştur. Bu seride Portekiz ve İspanya yarışlarına katılmıştır.
2015’te Supersport Dünya Şampiyonluğu’nda, en yakın rakibi olan Patrick Jacobsen’e 33 puan fark atarak, Fransa’da çıktığı yarışta podyuma çıkarak dünya şampiyonluğunu garantiledi. Bu şampiyonluk Sofuoğlu’nun 4. şampiyonluğu oldu. 2011 yılında Spor Toto' nun teklif ettiği 800,000 TL lik isim hakkı bedelini, dini inancı gereği reddetmiş ve hayır kurumlarına verilmesinden memnuniyet duyacağını belirtmiştir.
Kenan Sofuoğlu Osmangazi Köprüsü'den 400 km hızla geçti.
Kenan Sofuoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirilen Osmangazi Köprüsü'nden 400 km hızla geçti. Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından törenle açılışı gerçekleştirilen Osmangazi Köprüsü'nde yaptığı sürüşte saatte 400 kilometre hıza ulaştı.
Açılıştan önce özel izinle gerçekleştirilen geçişte Red Bull sporcusu Kenan, saate 400 kilometreyle Kawasaki H2R model motosikletle en yüksek hıza ulaşan isim oldu. Dünya Supersport Şampiyonası'nda lider konumda bulunan Kenan, Osmangazi Köprüsü'nün resmi açılışında planladıkları hız denemesini, hava koşulları nedeniyle daha önce yaptı.
Kenan, özel izinle hava koşullarının uygun olduğu günün erken saatlerinde Osmangazi Köprüsü'nden yaptığı geçişte Kawasaki H2R model motosikletiyle saatte 400 kilometre hıza ulaşmayı başardı. Kenan'ın ulaştığı hız, Dünya Supersport Şampiyonası'nda yarıştığı takımı Kawasaki tarafından H2R motosikletin ulaşabildiği en yüksek hız olarak onaylandı. Bu özel hız denemesinde 1,5 kilometrelik köprüyü 30 saniyenin altında geçen Kenan, Osmangazi Köprüsü'nün en hızlı geçişini de yapmış oldu. Kenan, yaptığı açıklamada, 4 ay süren bir çalışmanın ardından 400 kilometreye ulaşarak Kawasaki H2R motosikletiyle ulaşılabilecek en yüksek hıza çıktığını belirtti.
"Köprüden bundan daha hızlı bir geçiş olacağını düşünmüyorum"
Kenan, Kawasaki'den geçen yıl bu motosikleti istediğinde en yüksek hızının 380 kilometre olduğunu belirttiklerini anlattı. Motosikleti modifiye etmeden ve orijinal ayarlarını koruyarak küçük değişiklikler yaptığını anlatan Kenan, şu ifadeleri kullandı:
"En son yaptığım denemelerde 390 kilometre hıza kadar ulaşmıştım, bugün onu da aşarak 400 kilometre hıza ulaştım. Bu hız denemesini açılışta yapmayı planlamıştım ama hava koşullarının en uygun olduğu zaman dilimini yakalamamız gerekiyordu, o nedenle sabah 05.00'te yaptık. Öncelikle Sayın Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Ahmet Arslan ve Karayolları Genel Müdürü Sayın İsmal Kartal'a bana bu imkanı tanıdıkları için teşekkür ediyorum. Ayrıca köprü inşaatında çalışan ve bu rekor denemesinde bize yardımcı olan tüm mühendislere de teşekkürlerimi iletiyorum."
Kenan, köprüden bundan daha hızlı bir geçiş olacağını düşünmediğini vurgulayarak, "Bizim dünya şampiyonası yarışlarında çıktığımız en yüksek sürat 300 kilometre civarı oluyor. 400 kilometre ise çok yüksek bir hız. O nedenle bu hıza ulaşmak bir hayaldi. Çok şükür hayalime ulaştım. Dünya şampiyonasında liderliği sürdürüyorum, bundan sonraki hayalim 5. dünya şampiyonluğu." değerlendirmesini yaptı.
Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar da Kenan Sofuoğlu'nun başarılara imza atmaya devam edeceğine işaret ederek, şunları kaydetti:
"Türkiye Motosiklet Federasyonu olarak biz Türkiye'nin medarı iftiharı olan bir sporcumuzun spora katkısı olabilecek bütün etkinliklerini canı gönülden desteklemeye devam ediyoruz. Seri üretim bir motosikletle çıkılabilecek en yüksek hıza ulaşma rekoruyla bir Türk sporcusunun neler yapabileceğini gösterdi. Tüm emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Umuyoruz ki Kenan Sofuoğlu daha birçok başarılara imza atacaktır."
Kenan Sofuoğlu'nun hayatı acılarla dolu
1999'da Marmara Depremi'nde Adapazarı'ndaki evleri çöktü. Aile enkazdan sağ çıktı ama 15 komşuları öldü. Baba İrfan Sofuoğlu'nun motosiklet tamirciliği yaptığı dükkanı da yıkıldı. Baba ve 3 oğlu 20 gün içinde dükkanı onardı. 3 kardeş babalarının teşvikiyle motosiklet yarışlarına girmeye başladı. 2001'deki Balkan Şampiyonası'nda Sinan birinci, Kenan ikinci, Bahattin üçüncü oldu.
Bahattin 2002' de otomobil kazasında, Sinan 2008'de İzmit Motosiklet Pisti'nde antrenman sırasında öldü. İki oğullarını kaybeden aile, artık Kenan'ın yarışmasını istemiyordu. Kenan aileyi ikna ekip pistlere döndü. Dünya şampiyonlukları kazanmaya başladı. Ama şanssızlıklar ailenin peşini bırakmak bilmiyordu. 2011'de baba 59 yaşında öldü. Çok geçmeden Sofuoğlu, 'elinde büyüdüm' dediği babaannesi Gülizar Sofuoğlu'nu kaybetti.
Kenan Sofuoğlu, menejeri Hollandalı Julia Looman ile 2014'te evlendi. 14 Mart'ta Hamza doğdu. 2 Mayıs'ta Alanya'da ailece tatil yaparlarken, binde bir görülen durum yine onun başına geldi ve 48 günlük Hamza, beyin kanaması geçirdi. Hamza bebek, ambulans uçakla İstanbul'a taşınıp ameliyat edilmişti. Bir süre tedavi gören 4 aylık oğlu Hamza Sofuoğlu, hayatını kaybetti. 4 aylık oğlu Hamza, Sakarya'da toprağa verildi.
Derlemedir.
Son düzenleyen Baturalp; 23 Ekim 2016 17:21
Sebep: konu düzeni moderatör ekleri foruma uygun resim eki
Biyografi Konusu: Kenan Sofuoğlu nereli hayatı kimdir.