Arama

MotoGP

Güncelleme: 23 Haziran 2016 Gösterim: 37.176 Cevap: 4
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
8 Nisan 2006       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi

Moto GP

Ad:  MotoGP.png
Gösterim: 543
Boyut:  11.1 KB
MotoGP, dünyanın çeşitli pistlerinde yapılan en prestijli motosiklet yarışıdır. MotoGP'de motorlar 125cc, 250cc ve 800cc olmak üzere 3 kategoriye ayrılır. 2006 yılına kadar 990cc olan motorlar 800cc'ye indirilmiştir. Motor güçleri 250 HP civarındadır, araçlar kimi pistlerde 300 km/sa üzeri hızlara çıkabilmektedirler.
MotoGP'nin en tanınan ve en başarılı yarışçısı Valentino Rossi'dir.
Sponsorlu Bağlantılar
FIM Dünya Şampiyonası adıyla ilk olarak 1949 yılında düzenlenen Moto GP, tüm motor sporları dünya şampiyonaları içerisinde en eski olanıdır. Her yıl Nisan - Kasım ayları arasında 17 ayaktan oluşan, küresel bir gösteriye dönüşen Moto GP’de 2004 yılında tüm yarışlardaki toplam tribün izleyici sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 10 artış göstererek 1.8 milyon’a ulaştı. Yarış başına ortalama seyirci sayısı 115 bin olan organizasyonda Valencia‘da yapılan final yarışında toplam seyirci sayısı 211 bin 468’e ulaştı.

Dört zamanlı devrim


2002 sezonunun başında, FIM’in motosikletlerin 4 zamanlı 900cc motor kapasitesine çıkmasını onaylamasından sonra, Moto GP motosiklet yarışları içerisinde en üst kategori haline geldi. Bu özel üretim prototipler, 200 beygir güçleri ve en yüksek hızları olan 340km/saat ile 2 tekerlek sporunun en güçlü makineleri olarak kabul ediliyor.
26 yaşındaki İtalyan Valentino Rossi günümüz pilotlarının içinde en iyisi. Son 8 yıl içerisinde 6 birincilik kazanan ve halen Moto GP sınıfının en üst seviyesinde yer alan Rossi göz alıcı stiliyle dünyanın sportif kahramanlarından biri haline gelmiş durumda. Rossi’nin 2004’te Honda takımından Yamaha’ya geçmesi ise son yılların en çarpıcı transferi olarak yorumlanıyor. Sete Gibernau, Max Biaggi, Alex Barros, Kenny Roberts, Carlos Checa, Loris Capirossi, Nicky Hayden Moto GP’nin diğer önemli pilotları.
Her yıl 200’den fazla ülkede Moto GP ilgiyle izleniyor. Yıllık toplam TV izleyicisi sayısı 5 milyar 100 milyon. Dünya medyası da, her yarışı izleyen TV, basın ve radyo temsilcileri dahil olmak üzere bin 200 yayıncı ve toplam 550 akredite medya mensubu ile Moto GP’yi yakından ve ilgiyle takip ediyor.

Bir GP’de neler oluyor?


3 gün süren Grand Prix’nin ilk iki günü antrenman serisinden (her kategoride her gün serbest ve sıralama olmak üzere iki bölüm) oluşuyor. Üçüncü gün yarış günü. Yarış pistinde Cuma sabah 09:00’dan Pazar öğleden sonra 15:00’e kadar aksiyon var.
Her yarışta 100 km kat ediliyor ve ortalama süre 45 dakika.
Grand Prix pistinde, aşağıdaki gibi tanımlanabilecek 3 ana bölüm bulunuyor:
  • Pist: Motosiklet ve pilotların yarıştığı alan,
  • Pit alanı ve garajlar: Teknik elemanların ve mühendislerin tüm hazırlıkları ve ayarlamaları yaptıkları alan,
  • Paddock: Sponsorlara ve misafirlere ikramın yapıldığı, medya merkezinin, sağlık hizmetlerinin ve tüm diğer servislerin bulunduğu alan.

Bir milyar dolarlık tanıtıma bedel


Moto GP ile dünyanın gözü Formula 1’den sonra bir kez daha Türkiye’ye çevrilecek. Her etabı ortalama 80 bini aşkın kişi tarafından canlı izlenen Moto GP, 102'si canlı olmak üzere 185 ülkede televizyonlardan yayınlanıyor. Dünyanın en çok izlenen ilk 4 spor dalından biri olan organizasyona, 3 bini aşkın medya kuruluşu programlarında yer verirken, düzenlendiği ülkeye yaklaşık 50 bin ya rış sever turist olarak geliyor. Standart tanıtım faaliyetleriyle kıyaslandığında yaklaşık 1 milyar dolarlık reklam, tanıtım ve bilgilendirme hizmetiyle eşdeğerde bulunuyor. 17 yarışlık Dünya Motosiklet Şampiyonası'nın (Moto GP) 16. ayağı olan İstanbul Park Pisti'ndeki yarış, 23 Ekim Pazar günü yapılacak. Türkiye etabının, 6 yıl süreyle devam etmesi öngörülüyor.

Son düzenleyen _Yağmur_; 23 Haziran 2016 09:42 Sebep: ek düzenlendi
ThinkerBeLL - avatarı
ThinkerBeLL
VIP VIP Üye
25 Temmuz 2011       Mesaj #2
ThinkerBeLL - avatarı
VIP VIP Üye
Ad:  Moto GP.jpg
Gösterim: 527
Boyut:  44.4 KB
Motosiklet Dünya Şampiyonası yarışları 1949 yılında başladığı günden beri popülerliğini korumaktadır. MotoGP Dünya Şampiyonası, 5 kıtada 17 yarışla 56 yıllık geçmişi ile motor yarışlarının zirvesidir.
1949'da başlayan ve 500 cc Dünya Şampiyonası olarak bilinen yarışlar, 2002 yılında 4 zamanlı 990 cc kapasiteli motorlarla yeni bir döneme başladı. Bununla birlikte 900 cc'ik motorların 500 cc'lik motorlara olan avantajları düşünülerek kurallar da değiştirildi. İlk sezonda 2 zamanlı motorlar yarışmaya devam etse de kısa zamanda 2 zamanlı motorlarla yarışamayacaklarını kabullenen üreticiler 4 zamanlı yeni model motorsikletlerle başladılar yeni sezona.
Sponsorlu Bağlantılar
2002 sezonunda regülasyonlarda gerçekleşen değişikliklerle MotoGP sınıfında iki zamanlı 500 cc hacimli motosikletlerin yerini 4 zamanlı 990 cc'lik motosikletler aldı.
2004 yılında 16 Grand Prix pisti varken, 2005 sezonundan itibaren şampiyona 17 ayrı pistte yapılmaya başlandı. En yeni pistler ise Laguna Seca (ABD), Shangai (Çin), Istanbul (Turkiye)'dur.
Limitli sayıda sürücü ve dünyanın en iyi takımlarının yarıştığı Moto GP'de dünyanın en büyük motosiklet ve lastik üreticileri de bu büyük yarış için en ileri teknolojide özel olarak geliştirdikleri ürünlerini yarıştırıyorlar.
Bu sporun özelliği, MotoGP'nin ünü ve bu çerçevede gelişen yeni işler dünyanın her yerinden bir çok firmayı sponsorluk aktiviteleri alanında etkilemekte ve yatırımcıların değerlerini arttırarak maksimum geri dönüşü almalarını da sağlamaktadır.

MotoGP Teknik Detaylar
MotoGP Dünya Şampiyonası 3 farklı kategoride yapılır:
  • 125 cc iki zamanlılar
    • 80 cc – 125 cc arası - Maksimum tek silindir
  • 250 cc iki zamanlılar
    • 175 cc- 250 cc arası – Maksimum çift silindir
  • MotoGP sınıfı
    • 350 cc- 500 cc arası (2 zamanlı) - Maksimum 4 silindir
    • 350 cc- 990 cc arası (4 zamanlı) - Silindir sınırı yok, prototip olmak zorundalar.
* 1 Ocak 2007’den itibaren MotoGP klasmanında motor kapasitesi 900 cc'ye düşürülmüştür.

Ağırlıklar
Aşağıda belirtilen minimum ağırlık değerlerinin ölçümü daha önceden belirlenen ağırlık ölçüm bölgelerinde yapılır. İlk teknik kontrolde ağırlık ölçümü yapılabilir fakat asıl kontrol ilk antrenman turlarından ve yarıştan sonra yapılan ölçümleridir.
Motorsiklet, yarışa katıldığı halde, yakıt tankı dahil normal seviyede su, yağ ile transponder (zaman tutma aleti), kamera, elektronik telemetre vs. gibi ek aparatlar ile tartılırlar. 125 cc kategorisinde ise binicinin tam korumalı elbisesi ile motorsikleti birlikte tartılır.

125 cc
  • Motorsiklet + sürücü = 136 kg
250 cc
  • 1 silindir motorsiklet 100 kg
  • 2 silindir motorsiklet 100 kg
MotoGP (2 zamanlı)
  • 1 silindir motorsiklet 101 kg
  • 2 silindir motorsiklet 101 kg
  • 3 silindir motorsiklet 116 kg
  • 4 silindir motorsiklet 131 kg
MotoGP (4 zamanlı)
  • 3 veya daha az silindir motorsiklet 138 kg
  • 3 veya daha az silindir oval pistonlu motorsiklet 148 kg
  • 4 and 5 silindir motorsiklet 148 kg
  • 4 veya daha fazla silindir oval pistonlu motorsiklet 158 kg
  • 6 veya daha fazla silindir motorsiklet 158 kg
* 1 Ocak 2007 tarihinden itibaren MotoGP kategorisindeki minimum ağırlıklar aşağıdaki şekilde değişmiş ve oval piston kullanımı yasaklanmıştır:
  • 2 silindir veya daha az 133 kg
  • 3 silindir 140,5 kg
  • 4 silindir 148 kg
  • 5 silindir 155,5 kg
  • 6 silindir veya daha fazla 163 kg

Süper Bike ile MotoGP arasındaki fark nedir?
  • MotoGP: MotoGP üç kategoriden oluşur. Bunlar MotoGP 800 cc, 250 cc ve 125 cc. Burada yarışan motosikletler, prototip adını verebileceğimiz tamamıyla özel yapım motosikletlerdir. Örnek vermek gerekirse, nasıl Formula 1'de yarışan araçları sokakta göremiyorsak, MotoGP'de yarışan motosikletleri de sokakta göremeyiz.
  • Süper Bike: İki kategoriden oluşur. Bunlar süper kategori ve süper stok kategorisi. Süper kategoride 1000 cc ve 600 cc'lik modifiye motosikletler yarışır. Aslında bu motosikletler mağazada satılanlar ile aynı, ancak modifiye edilerek yarışlara özel hazırlanırlar. Süper stok'ta 1000 cc ve 600 cc'lik motosikletler yarışır. Bunlar bizim caddelerde gördüğümüz motosikletler ve modifiye edilmeden yarışa girerler.

Sayılarla MotoGP
200 aşkın ülkede yıllık toplam 5 milyar kişinin ve yarış başına ortalama 320 milyon kişinin izlediği ve keyif aldığı bir yarıştır MotoGP. 2004 yılında yarış başına ortalama 115,000 kişi çeken MotoGP, 16 ayak boyunca toplamda 1.8 milyon motosiklet gönüllüsü tarafından izlenmiştir.
MotoGP, ortalama Grand Prix'lere oranla %10 bir artışla en çok izleyici çeken spor olma özelliğini taşımkatadır.

Moto GP'yi kimler izliyor?
Ortalama izleyicilerin %75'i 16-37 yaş arası gruptan. Seyircilerin %85'ini erkekler, %15'ini kadınlar oluşturuyor. Pisti ziyaret edenlerin %72'si kendilerini MotoGP'yle özleştirdikleri bir markayı satın alırken, %49'u MotoGP'nin haftasonu planlarını etkilediğini kabul ederken, %68'i haftada ortalama 8 saat internette sörf yapıyor. Yarışa gelenler ortalama €58 harcıyorlar.
MotoGP'de 2003 sezonundan bu yana 4 zamanlı 990 cc'lik motorlar yarışıyor. Organizasyon dahilinde 125 cc ve 250 cc'lik motosikletler de yer alıyor. 2003'ten bu yana Kawasaki ve Ducati de şampiyonaya katılıyor.
MotoGP ülkemizde ilk kez 22 - 23 Ekim 2005 tarihlerinde İstanbul Park'ta gerçekleşti.
Yarışın organizasyonunu her ülkede olduğu gibi Dorna Sports üstleniyor.


Derlemedir.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen _Yağmur_; 23 Haziran 2016 09:48
Tanrı varsa eğer, ruhumu kutsasın... Ruhum varsa eğer!
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
25 Nisan 2014       Mesaj #3
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Grand Prix Motor Yarışları
MsXLabs.org

Ad:  MotoGP-2.jpg
Gösterim: 487
Boyut:  27.7 KB
Bu yarışlar hızlı bir şekilde basit bir yol yarışından bir şehirden diğerine devam etmekte olan ve hem sürücüleri hem de araçları dayanıklılık açısından test eden yarışlara döndüler. Yenilikler ve sürücülerin mücadeleleriyle birlikte araçların hızları gittikçe gelişti ve ilk başlarda 160 km/sa oldu ancak yarışlar normal yollarda yapıldığı için sık sık kazalar meydana geliyor ve dolayısıyla hem sürücüler hem de seyirciler ölümcül kazalar geçiriyorlardı.
Grand Prix motor yarışları daha sonra Formula yarışlarına döndü ve şu anda tam olarak temsilcisinin Formula 1 olduğunu söyleyebiliriz. Şu anda tüm Formula 1 yarışları Grand Prix yarışı olarak adlandırılıyor ve Formula 1, Grand Prix yarışlarının devamı olarak görülüyor.

Organize Yarışların Tarihi


Motor yarışları Fransa’da başladı ve toplum anında motor sporlarına sıkı sıkıya sarıldı. Üreticiler, ürünlerini pazarlama konusunda motor yarışlarını iyi bir pazar olarak görüyordu. İlk motor yarışı 22 Temmuz 1894′te Le Petit Journal gazetesi tarafından organize edildi. 128 km üzerinde olan bu yarışın rotası Paris’ten Rouen’e oldu. Yarış Albert de Dion tarafından kazanıldı ancak Dion’a birincilik ödülü verilmedi çünkü onun aracında otomatik ateşçi vardı ve bu kurallar dahilinde görülmediği için ödül verilmedi.
1900′de New York Herald gazetesinin sahibi James Gordon Bennett Jr. ve International Herald Tribune Gordon Bennett Cup’ı düzenlediler. Bennett, uluslararası bir organizasyonun otomobil üreticilerinin otomobillerini geliştirmede etkili olabileceğini düşünüyordu. Her ülkeye 3 araçla bu yarışa katılma şansı tanındı ve ülkelerin hazırladığı araçların o ülkeyi temsil etmesi ve o ülkenin otomobil federasyonu tarafından yarıştırılması gerekiyordu. Uluslararası yarış renkleri bu organizasyon ile kullanılmaya başlandı. Amerika’da ise Williams Kissam Vanderbilt II, 1904′te Long Island’da Vanderbilt Cup’ı düzenledi.

İlk Grand Prix


Grand Prix adını taşıyan ilk yarış 1901′deki Pau Grand Prix’i oldu. Ancak bu yarış tek seferlikti ve o dönemde Grand Prix isminin kullanımı hiç yaygın değildi.
O dönemde Grand Prix adıyla yarışlar Fransa Otomobil Kulübü tarafından düzenleniyordu ve ilk yarış 1906′da gerçekleştirildi. Le Mans’ın temel olarak alındığı pist üçgen şekline benziyordu ve her tur 105 km’den oluşuyordu. Her gün 6 turun koşulması gerekiyordu ve kullanılan araçlar o güne göre oldukça ilkeldi ve bir tur yaklaşık 1 saatte tamamlanıyordu. Ancak bu yarışlarda ön plana çıkan şey, yarışların normal yollarda değilde bir pistte gerçekleştirilmesiydi. Fransa’da 1903′te Paris’ten Madrid’e normal yol üzerinden gerçekleştirilen yarışta Marcel Renault dahil bir çok sürücü ve yaya ölmüş, bunun üzerine Frasız yetkililer yarışı Bordeux’de durdurmuşlardı. Daha sonra yol organizasyonları yasaklandı.
1906′da düzenlenen organizasyona 12 farklı otomobil üreticisi ve 32 kişi katıldı ve Macaristan doğumlu Renault sürücüsü Ferenc Szisz 1260 km’lik yarışı kazanan isim oldu. Bu yarış ilk Grand Épreuve olarak adlandırıldı. anlamı “Harika Deneme” idi ve bu terim daha sonra o sene düzenlenen 8 organizasyonda da kullanıldı.
Bu dönemdeki yarışlar büyük ölçüde ulusal ilişkilerden etkilendi ve bir kaç ülke kendi başına yarışlar düzenliyordu ancak birlikte resmi bir yarış düzenlemeye yaklaşmıyorlardı. Kurallar ülkeden ülkeye, yarıştan yarışa değişiyordu ve genel olarak maksimum ağırlık sınırı koyuluyordu. Bu şekilde motor güçlerinin sınırlandırılması hedefleniyordu. O dönemde 10-15 litrelik genelde 4 silindirden fazla olmayan motorlar oldukça yaygındı. Bu motorlar 50 beygirden daha az güç üretiyordu. Araç üstünde sürücü ile birlikte bir de mekaniker bulunuyordu ve yarış içerisinde bu ikili dışında araç üstünde başkasının çalışmasına izin verilmiyordu. Renault’nun ilk yarışı kazanmasında, Michelin’in geliştirdiği çıkarılabilir jantın etkisi büyüktü. Bu sayede kaldıraç kullanmadan lastik değiştirilebiliyordu ve yolların durumuna göre bu tür tamirler çok sık gerekiyordu.

Yarış Pistlerinin Gelişimi


Uzun süre, yarışlar amaçlı yapılan pistlerde değil de kapatılmış ancak çok uzun yol pistlerinde gerçekleştirildi. 1906′da gerçekleştirilen Le Mans yarışı buna örnekti, aynı şekilde Scilya yollarındaki 150 km’lik Targa Florio, 121 km’lik Almanya’nın Taunus dağlarındaki Kaiserpreis pisti ve 1907′de Franda Grand Prix’inin yapıldığı 77 km’lik Dieppe pistleri de o şekildeydi. Ancak bunların aksine İngiltere’deki yumurta şeklindeki oval Brooklands pisti 1907′de tamamlandı. Indianapolis Motor Speedway ilk olarak 1909′da kullanıldı ve ilk Indianapolis 500 mil yarışı 1911′de düzenlendi. İtalya’nın Monza pisti ise 1922′de açıldı.
Fransa dışında Grand Prix adını kullanarak düzenlenen ilk yarış 1908′de Amerika’da gerçekleştirildi ve bu yarış Savannah’da düzenlendi. 1921′de İtalya Grand Prix’i Brescia’da düzenlendi. Daha sonra Belçika ve İspanya’da (1924) düzenlendi ve hızlı bir şekilde diğer ülkelerde de Grand Prix yarışları gerçekleştirilmeye başlandı. İngiltere’de ilk yarış 1926′da düzenlendi. Ancak hâlâ resmi bir şampiyona yoktu ve çeşitli kurallardan oluşan yarışlar düzenleniyordu. Kurallar formülünü içeren ilk yarışlar 1. Dünya Savaşından hemen önce kabul edildi ve bu kurallarda motor boyutu ve ağırlık sınırlandırılıyordu ancak bu uluslararası alanda kabul edilmedi.
1904′te bir çok ülkenin motor sporları kulüpleri bir araya gelerek Uluslararası Otomobil Kulüpleri Birliğini oluşturdular. 1922′de Uluslararası Sportif Komisyonu’na Grand Prix yarışları ve diğer uluslararası seriler için kurallar oluşturulması konusunda yetki verildi. O andan sonra özellikle motorlarda sınırlamaya gidildi ancak bu kurallar 1929′da iptal edildi ve Formula Libre denilen döneme geçildi ve yarış organizatörleri sınırlama olmadan yarışlar düzenlediler. 1927 ve 1934 yılları arasında Grand prix yarışlarının sayısında sürekli artış oldu. 1927′de 5, 1929′da 9, 1934′te ise 18 yarış Grand Prix adı altında gerçekleştirildi.

2. Dünya Savaşı Öncesi Durum


1933 Monaco Grand Prix’inde ilk defa kura değil de yarışın kalkışını belirlemek için sıralama turları gerçekleştirildi.
Yarışan tüm araçların renkleri uluslararası yarış renkleriydi.
  • Yeşil – Britanya
  • Mavi – Fransa
  • Kırmızı – İtalya
  • Sarı – Belçika
1934′ten itibaren Almanya araçlarını boyamayı bıraktı çünkü boyanın ağırlığından kurtulmak isteniyordu. Bu tarihten sonra Mercedes araçları direk metal rengi ile piste çıktığı için “Gümüş Oklar” ismi basında kullanılmaya başlandı.

1920′lerin sonuna kadar Bugatti’nin önderliğinde Delage ve Delagaye araçlarıyla Fransa yarışları domine etti ancak o tarihten sonra Alfa Romeo ve Maserati’yle birlikte İtalyanlar ön plana çıkmaya başladı. Mercedes ise 1923′te Monza’da gerçekleştirilen Avrupa Grand Prix’inde gözyaşı adı verilen aerodinamik görüntüsüyle dikkatleri üzerine çekti.

1930′larda Mercedes ve Auto Union, Naziler tarafından maddi olarak desteklenmeye başlandı ancak ilerleyen zamanlarda verilen destek basın tarafından biraz abartıldı. Ancak yapılan yardımın % 10 seviyesinde olduğu tahmin ediliyordu. 1935 ve 1939 yılları arasında Alman takımları yarışları domine etti. Mercedes ve Auto Union, o yıllar arasında gerçekleştirilen resmi Grand Prix yarışlarının 3′ü hariç hepsini kazandılar. 1920′lerin başında sağ tarafında yer alan mekaniker kaldırıldığı için araçlar artık tek koltukluydu ve alkollü yakıtlarla 8-16 silindirlik süper şarzlı motorlarla 600 beygire kadar güç üretiliyordu.
Otomobil şampiyonası fikri ilk olarak 1923′te ekim ayında düzenlenen yıllık toplantıda görüşülmüş ve üreticilerin ilgisinin çekilmesi amaçlanmış. İlk Dünya Şampiyonası 1925′te gerçekleştirilmiş. Bu şampiyona sadece üreticilere açıktı ve en az 800 km’ye sahip 4 yarıştan oluşuyordu. Bu şampiyonayı oluşturan yarışlar Indianapolis 500, Avrupa, Fransa ve İtalya Grand Prix’leri oldu. Avrupa Şampiyonası’nda ise bir kaç ülkede yarışlar gerçekleştirildi ve 1935′te sürücüler klasmanının dahil edildiği seri 2. Dünya Savaşı gerçekleştirilene kadar her sene düzenlendi.
Son düzenleyen _Yağmur_; 22 Haziran 2016 14:03
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
25 Nisan 2014       Mesaj #4
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Motosiklet Yarışlarının Kuralları Nelerdir ?
MsXLabs.org

Motosiklet yarışlarını izlemek veya şanlı ve başarılıysak orda olup yarışmak paha biçilemez bir duygudur. Ama tabi bir yarıştan söz ediyorsak eşit yarışma için bu yarışın belli kuralları olmalıdır. Ve bu kurallar ihlal edilmemelidir. Motosiklet yarışlarının da bir çok yarış alanı olduğu için gelin bu kuralları yarış yarış inceleyelim.

honda repsol motorcycle racing 1600x900

Pist Yarışları
Pist yarışları bireysel yarışlardır. Pisttin uzunluğuna göre tur sayısı değişir. Türkiye’de uzun pistlerde 20-25 tur kısa pistlerde ise 12-15 tur üzerinden yapılır. Asıl yarışlardan bir gün önce sıralama yarışları yapılır. Bu sıralama yarışları sonucu hangi motosiklet yarışçısının kaçıncı sıradan başlayacağı belirlenir.

MotoGP VIP Village World Wide Starting Grid Village Vantage Point
MotoGp yarışı başlamak üzere

Her spor dalındaki gibi bu yarışta da hakemler bulunur ve onların başında da yarış direktörü bulunur. Bunlar yarış gidişatını kontrol ederler. Bu uygulamanın nedeni ise herhangi bir kaza durumunda o kazanın başka yarışçılara zarar vermesini engellemek. Yarış sırasında tehlikeli veya yanlış bir hareket yapmış yarışçıları uyarmak hatta gerekirse onlara ceza vermek. Bir de tabi bu yarış direktörünün yanlışlarını engellemek üzere bir yarış jürisi bulunur.

Red Flag Mugello MotoGP
Kırmızı Bayrak sallandığında

Türkiye’de pist yarışları da kendi içinde belli sınıflara ayrılıyor. Bu sınıflar yarış motorunun teknik güçleri ve yarışçının tecrübesiyle olmak üzer belli sınıflara ayrılıyor.

6a0105351a5838970c0147e2eaf5ba970b 800wi

Motokros Yarışları
Bu yarışılar pist yarışlarından farklı olarak toprak zeminde ve atlama rampaları bulunan bir engebelerle dolu bir zeminde yapılır.

MotoGP
Motokros Yarış Pisti

Yine bu yarışta da pist yarışı gibi belli bir tur atması istenir, ama bu sayı ile değil öncelikle dakika olarak belirlenmiştir o dakika sonunda da 2 tur daha ilave edilerek yarış tamamlanır.

MotocrossHondaCRF450R
Motokros motoru

Tabi bu yarışa katılanlar motokros için hazırlanmış özel motor ve lastiklerle katılabilirler yarışa. Sınıflandırmalar ise silindir hacmine göre yapılır. Bu yarış da belli bir yarış sonucunda puanlandırılarak yarışçılar sıralanır ve bütün yarışlar toplam puanında birinci olan o senenin şampiyonu olur.

Mike Lafferty greensboro

Enduro Yarışları
Bu yarışlar diğer yarışlarından farklı olarak bir zemin değil birçok zeminde yapılır. En büyük özelliği de diğer yarışlardan ayıran diğer yarışlarda ehliyet istemezken, bu yarışlarda ehliyet istenir. Nedeni ise bir pistten başka bir pistte bağlanırken trafik içine çıkabilir yarışçılar bu yüzden ehliyet zorunludur.

brooklands pisti2
Enduro Yarış Parkuru
RREnduro50Racing web
Enduro Yarış Motoru

Enduro yarışları daha beceri ve daha çok dikkat gerektiren bir yarış türüdür. Dağ inişleri, farklı çıkışlardan dolayı daha beceri isteyen bir türdür. Türkiye’de 6-8 yarıştan oluşan Türkiye Şampiyonluğu yapılır. Bu yarışta amaç etaplarını en kısa sürede bitirerek aldığı puanlarla diğer rakiplerini geçmektir.

d4
Drag Yarışı Başlama Sırasında

Drag Yarışları

Bu yarışlar bir kalkış ve 400 metre sonraki finiş çizgisini ulaşmadan oluşan yarışlardır. Hiçbir viraj bulunmaz bu yarışlarda. Yarışçılar ikişer ikişer yarışırlar. Kazanan yarışmacı bir daha ki tura geçer.
Bu yarışlarda motosiklet sahipleri motorlarına istediği teknik özellikleri katabilirler bu konuda bir sınır bulunmaz ve genel tablo bulunmaz bu yarışlarda. Bu yarışlarda en önemli şey startı iyi alabilmektir.


supermotobologna1


Supermoto Yarışları

Bu yarış aslında yarı pist yarı motokros yarışından oluşur. Bu yüzden bu yarışçılar hem motokros hem de pist yarışları dalında başarılı olabilen yarışçılardır.

Derek SuperMoto 796811
Supermoto yarış motoru

Tabi pist kısmında motosiklet farklılığının da getirdikleriyle farklı teknikler kullanılır. Aynı şekilde motokros tarafı da tam bir motokros yarışı denemez çünkü seçilen lastikler hem pist hem motokors yarışlarına uygun olmalıdır. Yine farklı kategorilere bölünürler ve Türkiye’de 6-8 ayaktan oluşan bir şampiyonası vardır.
Son düzenleyen _Yağmur_; 22 Haziran 2016 14:01
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
22 Haziran 2016       Mesaj #5
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
Ad:  MotoGP-4.jpg
Gösterim: 527
Boyut:  76.9 KB
MotoGP Fransa GP


BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.

Benzer Konular

4 Mart 2007 / MaKaLeLe Oyunlar
26 Nisan 2012 / 1sYaNCı qéNc Arşive Kaldırılan Konular