Arama

Otel ve Otelcilik

Güncelleme: 3 Aralık 2016 Gösterim: 7.624 Cevap: 3
asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
14 Kasım 2008       Mesaj #1
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın

OTELCİLİK

Ad:  Otel ve Otelcilik.jpg
Gösterim: 582
Boyut:  83.4 KB

1. Otelle ilgili işletme ve etkinliklerin tümü.
Sponsorlu Bağlantılar
2. (Tamlayan olarak) oteli, otelciliği ilgilendiren şeyi belirtir: Otelcilik okulu. Otelcilik eğitimi.

—ANSİKL. Türkiye'de çağdaş anlamda otelcilik işletmeciliği XIX. yy.'ın ikinci yarısında başladı. İstanbul’da yaşayan azınlıkların, levantenlerin katkılarıyla ortakları arasında Wagons-Lits şirketi'nin de bulunduğu ünlü Pera Palas oteli 1892'de açıldı. Bunu, Tokatlıyan'ın ve Tepebaşı semtinde aralarında Bristol otelinin de bulunduğu bir dizi otelin hizmete girmesi izledi. İstanbul'un Beyoğlu yakasında bu gelişmeler olurken, XX. yy.’ın başlarında Sirkeö’de konaklama görevi gören hanlar kısa süre içinde otele dönüştürüldü ve birçok yeni otel açıldı. Ardından kentin öteki semtlerinde de yeni oteller hizmete girmeye başladı. 1910'a gelindiğinde İstanbul'daki otel sayısı 50'yi aşmıştı. Aynı dönemde otelcilik alanında benzer gelişmelerİstanbul'a koşut olarak İzmir'de de görüldü. Anadolu'nun öteki kentlerinde ise "otel" niteliğindeki işletmeler yok denecek kadar azdı.

Başkent'te çağdaş nitelikteki ilk Otel, 1928’de açılan ünlü Ankara palas oldu. Bunu Belvü palas ve öteki oteller izledi.
1950'den sonra çeşitli sınıf ve tip otellerin Türkiye düzeyinde açılışları hızlandı.Bu dönemde otelcilik konusundaki en önemli olay İstanbul'da Hilton otelinin hizmete çğişi oldu (1954). Ulaşım olanaklarının gelişmesi iç ve dış turizmin giderek büyümesi ve önemsenmesi, 1960’tan sonra Türkiye'de çok sayıda yeni otel yapılması sonucunu doğurdu. Aynı durum 1970, 1980 ve 1990'lı yıllarda da hızlanarak sürdü.

30 haziran 1992 tarihi itibariyle Türkiye'deki, "Turizm müessesesi işletme belgesi”ne sahip otellerin dökümü şöyleydi: lüks ve 4. sınıfa kadar toplam 1 063 otel (oda sayısı: 76 877, yatak sayısı: 154 034). Bu 1 063 otelin 58'i lüks sınıf (oda sayısı: 15 674, yatak sayısı: 32 419), 69'u 1. sınıf (oda sayısı: 10 045, yatak sayısı: 20 431), 259'u 2. sınıf (oda sayısı: 22 078, yatak sayısı: 44 892), 430'u 3. sınıf (oda sayısı: 20 023, yatak sayısı: 39 129), 247’si 4. sınıftır (oda sayısı: 9 057, yatak sayısı: 17 163). Diğer konaklama tesislerine gelince, durum şöyledir: 50 motel (17'si 1. sınıf [916 oda, 1 785 yatak]; 33'ü 2. sınıf [809 oda, 1 785 yatak]); 48 tatil köyü (38'i 1. sınıf) [12 664 oda. 27 133 yatak]; 10'u 2. sınıf [949 oda, 2 059 yatak]); 173 pansiyon (2 887 oda, 5 625 yatak); 29 kamping (2 551 oda, 7 558 yatak); 8 oberj (363 oda, 1 162 yatak); 1 kaplıca (20 oda, 40 yatak); 16 apart otel (345 oda, 1 116 yatak); 43 özel belgeli tesis (1 612 oda, 3 857 yatak). Böylece, turizm işletmesi belgeli tesis sayısı 1 431, oda sayısı 99 993 ve yatak sayısı 205 994'tür.

Türkiye'de otelcilik eğitimi
Milli eğitim bakanlığı'na bağlı Otelcilik ve turizm meslek liseleri ile Turizm bakanlığı'na bağlı Otelcilik" ve turizm eğitim merkezleri (ÖTEM) tarafından yürütülür.

Otelcilik ve turizm eğitim merkezleri (ÖTEM)


konaklama yapıları için personel yetiştirmek, bu tür yerlerde (otel, lokanta, gazino, vb.) çalışanların görgü ve bilgilerini arttırmak için kurslar düzenlemek ve çeşitli turizm kurumlarına önderlik etmek için, Turizm bakanlığı tarafından açılan (Ankara, İzmir ve İstanbul’da) eğitim kurumlan. ÖTEM tarafından düzenlenen otel personelini yetiştirme kursları, resepsiyon (10 ay), kat hizmetleri (15 ay), servis (10 ay) ve mutfak hizmetleri (10 ay) bölümlerini içerir. OTEM'de dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülür. Kuramsal dersler okul binasında, pratik dersler ise bakanlığın saptayacağı bir otelde verilir.


BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 3 Aralık 2016 17:28
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....
asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
14 Kasım 2008       Mesaj #2
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın
Türkiye'nin ilk çağdaş oteli olan Pera Palas 1892'de açıldı. Ortakları arasında ünlü demir­yolu şirketi Wagons-Lits'in de bulunduğu bu oteli gene Beyoğlu'nda açılan Tokatlıyan ve Bristol otelleri izledi. Ardından 20. yüzyıl başlarında Sirkeci'deki hanlar birer birer ote­le dönüştürüldü ve kentin birçok kesiminde yeni oteller açıldı. İstanbul'u önce İzmir, daha sonra da öteki Anadolu kentleri izledi.

Sponsorlu Bağlantılar
Ankara'nın ilk modern oteli olan Ankara Palas 1928'de açıldıktan sonra Belvü Palas ve başka oteller hizmete girdi.

Türkiye'de otelciliğin asıl gelişimi 1950' lerde başladı. İç ve dış turizmin giderek önemli ve yüksek kazançlı bir işkolu durumu­na gelmesi de bu süreci hızlandırdı. 1954'te uluslararası oteller zincirinin bir halkası olan İstanbul Hilton açıldı. Sonraki yıllarda da İstanbul Sheraton, Etap Marmara ve Ankara Hilton gibi büyük oteller hizmet vermeye başladı.

1970'lerde İstanbul'da uluslararası kongre­lerin giderek sıklaşması kongre turizmine hizmet verecek lüks otellerin birbiri ardı sıra kurulmasına yol açtı. Bazıları henüz yapım aşamasında olan bu otellerin çoğu yerli ve yabancı kuruluşlarca ortak olarak yapılmak­tadır.

Otelciliğin bir işkolu olarak gelişimi bu alanda çalışacak personelin eğitimini de ge­rektirir. Türkiye'de otelcilik ve turizm eğitimi Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı otelcilik ve turizm meslek liseleri ile Turizm ve Tanıtma Bakanlığı'na bağlı Otelcilik ve Turizm Eğitim Merkezleri (OTEM) tarafından yürütülür.

İlk otelcilik ve turizm meslek lisesi Ankara' da 1961-62 öğretim yılında Otelcilik Okulu adıyla açılmıştı. 1973-74 öğretim yılında bu okulların adı "Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi" olarak değiştirildi. 1983-84 öğretim yılında ise bazı derslerin öğretiminin yabancı dilde yapıldığı Anadolu otelcilik ve turizm meslek liseleri açılmaya başlandı. Ankara, İzmir ve İstanbul'da düzenlenen OTEM kurs­larında kuramsal derslerin yanında bakanlığın belirlediği otellerde uygulamalı dersler de yapılmaktadır.

MsxLabs & TemelBritannica

Son düzenleyen Safi; 3 Aralık 2016 17:12
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....
Yavru_Aslan - avatarı
Yavru_Aslan
VIP VIP Üye
13 Aralık 2009       Mesaj #3
Yavru_Aslan - avatarı
VIP VIP Üye

OTEL İŞLETMECİLİĞİ


Otel işletmelerinde insanın insanla ilişkisi son derece yoğundur, dolayısıyla beşeri ilişkilere çok büyük önem göstermek zorunludur.

Halkla İlişkilerde kurum içi ve kurum dışı hedef kitleye ulaşmak için kullanılan sözlü iletişim araçları içerisinde en etkili yüz yüze görüşmelerdir. Yazılı iletişimden daha kesin sonuçlar doğuran yüz yüze görüşmelerde bir tarafta işletmeyi temsil eden kişi, diğer tarafta ise hedef kitle bulunmaktadır. İşletmeyi temsil eden kişinin davranış tarzı, konuşma biçimi, karşısındaki kişiyi doğrudan etkiler ve işletme hakkında olumlu veya olumsuz ilk izlenimin oluşmasına yol açar.

Yüz yüze görüşme yöntemiyle hedef kitle ile ilişki kurarken bazı noktalara çök dikkat edilmelidir. Bunun iki yönlü bir süreç olduğu göz önünde bulundurularak, hedef kitlenin algılama, davranış ve tepkilerini anında saptamak ve görüşmeyi ona göre yönlendirmek gerekir.

Yüz yüze iletişime basit örnekler vermek istersek, bir satış elemanı müşterisi ile yemekte konuşabilir ya da bir hastanenin halkla ilişkiler uzmanı müşterisi için yapılan yardım kampanyasını bir editöre anlatabilir. Bu durumda ikna etmeye çalışanın kişiliği uyandıracağı tepkiyi etkilemektedir. Bir gülüş, saygılı bir yakınlık, mesajı karşıdaki kişiye iletmede faydalı olacaktır.

Örneğin kurum dışı hedef kitle olarak kabul edilen bir müşteri ile otel işletmesi arasındaki yüz yüze görüşme süreci misafirin rezervasyon için otele telefon açmasından itibaren başlar, otele giriş yaptığı nadan çıkış yapana dek sürer.

Yüz yüze iletişim sonucunda olumlu bir izlenim edinen hedef kitle, bunu çevresindeki kişilere aktararak, işletme için bir halkla ilişkiler hizmetini de yerine getirir.

Otel işletmeciliğinde Önemli Çalışmalar


İmaj yaratma olmak üzere iki ana başlıkta toplanabilir.
İSİM VE SEMBOL : Bir otel hakkında elde edilen bilgiler ve bizzat yaşanan tecrübelerin yanı sıra otelin adı duyulduğunda zihinde oluşan imaj sembolle ifade edilir. Bu isim veya semboller otellerin diğerlerinden ayırt edilebilmesi için biçimleri ve renkleri farklı olarak düzenlenmektedir. Sembollerin kullanımında değişik ülkelerde kurulu otel zincirine ait otellerde farklı kullanım şekilleri vardır.
İMAJ YARATMAK : Otel hizmetlerinin satın alınmasında karar verme süresi büyük ölçüde otel hakkında edinilen imaja bağlı bulunmaktadır.

Otel işletmelerinin kamuoyunda imaj yaratmaya çalışması ancak kaliteli hizmet ve etkin bir iletişim ile sonuca gidebilir. Bunun için:
Haber Görünümünde Tanıtma 2
Haber görünümünde imaj yaratmanın en yaygın şekli yöresel, bölgesel ve ulusal düzeyde halkın ilgi duyduğu konulara ilişkin bilgi ve haberlerin halkla ilişkiler biriminde hazırlanıp basına gönderilmesidir. Bu iki şekilde olabilir :

Planlı Haberler
Önceden Planlanmış Haberler
Planlı haberlere örnek olarak, periyodik olarak gerçekleşen veya önceden bilinebilen açılış törenleri; festival, sergi ve yarışmaların düzenlenmesi, ödül verilmesi, restorasyon çalışması, yıl dönümleri, yeni bir mal sahipliği veya yeni bir yönetim, personel arasında geçen esprili bir olay, fuarlar düzenlenmesi gibi yöresel, bölgesel ve ulusal değeri olan olaylar sayılabilir.

Açılış Törenleri

Otel işletmeleri tarafından yaptırılacak yeni otel projelerinin kamuoyuna ilanından, temel atma törenine kadar otele ilişkin bilgilerin sürekli basına iletilmesine temel atma törenine ilişkin bilgilerin basına verilmesi ve medya mensuplarının davet edildiğinden, otelin takriben açılış tarihini gösteren basın bültenlerinin dağıtılmasına, resmi açılışın organize edilip lanse edilmesine, açılış galasının planlanmasına ve açılışa katılanlara basın aracılıyla teşekkür edilmesi gibi bir yelpaze oluşturmaktadır.

Festival, Sergi ve Yarışmaların Düzenlenmesi

Basın sergisine konu olabilecek,planlı haber niteliği taşıyan olaylar, festival, sergi ve yarışma düzenlemektedir. Festivaller, sergiler veya yarışmalar olsun amaçlı – amaçsız hem toplumsal bir hizmet, hem de kuruluşun adının duyurulması amacını taşıyan faaliyetler olmakta ve toplumun değişik kesimlerinin belirli bir amaca doğru yönlendirerek ve özendirerek, sonuçta katılanları ödüllendirmek büyük yararlar sağlamaktadır.

Ödül Verilmesi
Otele müşteri getiren turizm şirketlerine veya ülke turizmine katkılarından dolayı başarılı turizmcilere ödül vererek bazı otel işletmeleri otel isminin kamuoyuna duyurulmasını ve turizm işletmeleriyle turizmcileri motive etmeyi amaçlar.

Restorasyon Çalışması
Halkla ilişkiler açısından restorasyon çalışmalarıyla eskiden faaliyette olan bir otelin yeniden düzenlenerek açılması ve bu olayın basında yer alması büyük önem taşımaktadır.

Yıldönümleri
Yıldönümlerinde yani otelin ilk kez faaliyete açıldığı günün kutlamalarında halkla ilişkiler ile kuruluşun başlangıçtan beri ne gibi gelişmeler kaydettiğini ve başarılarını belirtmek ve bu sayede kuruluş hakkında varsa yanlış izlenimleri silerek kuruluşun saygı kazanması ve tanınması fırsatı doğar.

Yeni Bir Mal Sahipliği Veya Yeni Bir Yönetim 3
Bu tür olayların kamuoyunda yanlış anlaşılmayacak şekilde basına duyurulması da önemli ve dikkatli bir halkla ilişkiler çalışması gerektirir.

Yurtdışında Fuarlara Katılma Veya Haftalar Düzenleme
Bu faaliyetlerdeki amaç, otelin hem yurtdışındaki hem de yurt içindeki tanıtımını gerçekleştirmektir. Bu nedenle böyle katılımların ve organizasyonların basına duyurulması çok önemlidir.

Röportaj ve Makale Türü Yazılar
Röportajlar, belirli bir okuyucu kitlesine seslenmek üzere kaleme alınmış, çoğunlukla resimlendirilmiş, bazen de belli ölçüde yorumu olan makaleleştirilmiş yazılardır. Röportaj, genellikle bir endüstri dalına ait sorunları tanımlar ve bu sorunlara etkin çözümlerin nasıl bulunabildiğini anlatmaya çalışır. Otel imajı her safhada en etkin medyalardan bir başkası da makale türü yazılardır. Bu tür yazıların ( ücretli yada ücretsiz olarak ) iş ve meslek dergilerinde, gazetelerde yayınlanması başlı başına bir tanıtma politikası olabilmektedir.

Resim ve Fotoğraflarla Tanıtma
Bir çok otel örgütlerinde çeşitli olay ve gelişmeleri orijinal ve haber değeri bulunan fotoğraflarla satmak amacıyla fotoğrafçı kadroları oluşturmuşlardır ya da serbest çalışan fotoğrafçılardan yararlanmaktadırlar.

Fotoğrafların otellere maliyeti, fotoğrafların birçok amaçlarla kullanılmaları sağlanarak düşürülebilir.

Olağanüstü Durumlarda Tanıtma

Otel işletmelerinde meydana gelen fazla rezervasyon, kaza ve felaket olayları v.b.. basınla ilişkilerde önemli sorunlar yaratır. Bu tür olaylar halkla ilişkiler birimlerince değerlendirildiği taktirde, basın ve yayın organlarıyla olumlu, etkin ve uzun süreli ilişkiler kurulmasında önemli bir rol oynayabilir. Aniden ortaya çıkan olağanüstü olaylardan zarar görülmemesi veya az zararla olayın giderilmesi için önceden hazırlanmış bir programa ihtiyaç vardır. Bu gibi durumlarda otel adına konuşmak, basına gerekli bilgileri vermek ve basın mensuplarının sorularını cevaplandırmak üzere bir kişiye yetki verilmesi yararlı olur. Bu kişi veya olay yerindeki üst kademe yöneticiler dışında herhangi bir personel olayla ilgili olarak basına bilgi vermesi bazen çok sakıncalı sonuçlar doğurabilir, bu nedenle de personelin olağanüstü durumlar için eğitilmesi faydalı olacaktır. Halkla ilişkiler birimi,yönetim ile basın arasında bağ kurmalı ve yöneticilerin bilgilerin ve haberlerin doğru biçimde aktarılması sağlanmalıdır.

Olağanüstü olaylar basından gizlenmemelidir. Eldeki bütün bilgiler en iyi biçimde ve doğru olarak basın mensuplarına sunulmalıdır. Bu amaçla halkla ilişkiler görevlileri olay yerinde mutlaka hazır bulunmalıdırlar.
Son düzenleyen Safi; 3 Aralık 2016 17:08
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
3 Aralık 2016       Mesaj #4
Safi - avatarı
SMD MiSiM
OTELCİLİK
Otel sözcüğü Fransa'da eskiden konak anlamında kullanılan höteVâtn gelir. Otel, isteyenlere para karşılığı gecele­mek için oda ve istenirse yemek sağlayan ticari bir kuruluştur. Motel ise, anayollar üzerinde bulunan ve özellikle kendi taşıtlarıy­la yolculuk edenlerin konakladığı bir tür oteldir.

Otellerin Tarihi
19. yüzyıl ortalarına kadar çok az insan evinden uzaklara gitmeyi göze alırdı. Yola çıkmaya cesaret edenler atla ya da posta arabasıyla yolculuk eder, yemeğe ve yatağa gereksinim duyduklarında bir handa ya da kervansarayda konaklardı.

Posta arabalarının yerini demiryolları alma­ya başlayınca, insanlar daha hızlı bir ulaşım aracı olan trenlerle yolculuk etmeye başladı. İstasyonların yakınında elverişli konaklama yerlerinin bulunmayışı yüzünden demiryolu şirketleri yolcuların kalabileceği, otel adını verdikleri binalar yaptılar. Bunlardan bazıları çok büyüktü. Londra'daki St. Pancras istas­yonuna bağlı olarak yapılan aynı addaki otel 1871'de tamamlandı. Zamanın ünlü mimarı Sir George Gilbert Scott tarafından gotik üslupta yapılan otel görkemli kulelerle bezen­mişti. 1829'da Boston'da açılan Tremont House otelinin 170 odası, 200 kişilik bir ye­mek salonu vardı. Bu otel müşterilerine özel odalar sunan ilk otellerden biriydi. Önceleri müşteriler odaları başkalarıyla paylaşmak zo­runda kalırdı.

19. yüzyılda ticaret ve sanayinin gelişmesiy­le kent ve kasabalarda otellere gereksinim arttı. Ayrıca bazı insanların kaplıcalara ya da sağlık merkezlerine gitmek zorunda kalışı da otellerin yaygınlaşmasını etkiledi. Yolcuların birkaç haftalık bir süre için kalabilecekleri dağ, göl ya da deniz kıyısı gibi güzel gö­rünümlü, iklimi genellikle ılık, bol güneşli, spor ve eğlence olanakları olan yerlerde din­lenme amacına yönelik oteller yapılmaya baş­ladı.
1890'lardan sonra otellerde eğlenceler de düzenlendi. Büyük oteller nefis ve seçkin yemekler sunan özel lokantalar açtı. Bugün de pek çok otelde düğün benzeri özel törenle­rin yapılabildiği büyük salonlar bulunur.

Moteller
20. yüzyıl ilerledikçe, gittikçe daha fazla insan tren yerine kendi taşıtıyla yolculuk etmeye başladı ve böylece karayollarına yakın konak­lama yerlerine gereksinim duyuldu. Motel, bu gereksinimi karşılamak için ortaya çıkan bir Amerikan buluşudur. Anayol yakınında çiftli­ği olan bazı çiftçiler turist kampı adı altında, yaptıkları küçük evlerde yolculara konaklama olanağı sağladılar. Daha sonra bu yapılar genellikle bir orta avlu çevresinde toplanma­ya başladı ve böylece moteller ortaya çıktı. 1940'larda ABD'de otellerin yaklaşık yarısı kadar motel bulunuyordu. 1970'lere gelindi-ğindeyse durum tersine dönmüştü. Otellerde müşterilere bir büyük yapı içinde özel odalar sağlanırken, motellerde, yakınında park yeri bulunan, yatak odası, banyo, bazen de küçük bir mutfaktan oluşan, kendi içinde yeterli birimlerin yer alması, otel ile motel arasında­ki başlıca farktır. Moteller genellikle tek katlıdır ve ön kapılarından doğrudan bahçeye çıkılır.

Modern Oteller

Oteller öncelikle yolculuk edenlere hizmet vermek için kurulur. Bir otelin yeri, büyüklü­ğü ve konforu müşterilerin gereksinimlerine bağlıdır. Belirli saatlerde yemek veren, çeşit­lilik göstermeyen bir yemek listesi ve sınırlı servis sunan küçük ve sakin oteller olduğu gibi, yüzlerce odası, zengin yemek ve içki çeşitleri, olağanüstü eğlence programları olan oteller de vardır.
Turizmden gelir sağlayan ülkelerde otelle­rin önemi büyüktür. Kısa bir süre önce uzak ve bilinmedik bir çok yer, modern ve konfor­lu otellerin hizmete girmesi sonucu gelişmiş ve aranılır duruma gelmiştir.

Günümüzde otel müşterileri yolcular ve turistlerle sınırlı değildir. Çeşitli kongre ve toplantılar otellere önemli gelir sağlar. Öyle ki, bazı yeni oteller kongre ve toplantılara hizmet verileceği göz önünde tutularak kurul­maktadır. Büyük şirketler, siyasal partiler, üniversiteler, çeşitli ulusal ve uluslararası kuruluşlar ülkenin ya da dünyanın çeşitli yörelerinden gelecek üyeleri ya da delegeleri için bu gibi otellerde toplantılar ve eğitim programları düzenler. Bu durum uluslararası turizm alanında "kongre turizmi" adı verilen bir dalın ortaya çıkmasına yol açmıştır.

Modern otellerde banyolu bir yatak odası­nın yanı sıra bir de oturma odası bulunur. Odalar havalandırma ve merkezi ısıtma sis­temlerine bağlıdır. Her odada telefon, buzdo­labı, radyo ve televizyon vardır. Müşteriler ayrıca yemek ve içki gibi şeyleri telefonla odalarına getirtebilirler. Dinlenme salonu, bar, oyun salonu, havuz ve lokanta gibi bölümlerden başka berber, sauna, kitap, ga­zete ve çeşitli mallar satan dükkânlar ile turizm şirketleri de müşterilerin hizmetin­dedir.
Büyük bir otelde günde 24 saat, haftada yedi gün hizmet veren bir ekip işbaşındadır. Yüzlerce görevliden oluşan bu ekibin üyeleri­nin her müşteriye istediği anda, istediği hiz­meti sağlayacak biçimde örgütlenmesi, aynı zamanda çalışma saatlerinin ve izin günlerinin planlanması oldukça karmaşık bir iştir.
Bir otelde yapılması gereken başlıca işler yiyecek, içecek ve temizlik gereçlerinin satın alınması, yemeklerin hazırlanması ve servisi, çantaların taşınması, odaların temizliği ve bakımı, müşteriler için oda ayrılması ve mu­hasebe gibi işlerdir.

MsxLabs & TemelBritannica
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

24 Ağustos 2012 / nurbanu Soru-Cevap
19 Eylül 2008 / GÜLGECELER Eğitim Bilimleri