Arama

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED)

Güncelleme: 8 Nisan 2007 Gösterim: 8.271 Cevap: 0
virtuecat - avatarı
virtuecat
Ziyaretçi
8 Nisan 2007       Mesaj #1
virtuecat - avatarı
Ziyaretçi
Gençlik Spor Bakanlığı’na bağlı olarak 1991 yılında kurulan Türkiye Otomobil ve Motorsporları Federasyonu ülkemizde bu sporun organize biçimde yapılması yolunda atılmış en ciddi adımdır. İlk iki dönem başkanlığını Oyman Atabay’ın üstlendiği kurumun 1997 yılından itibaren başkanlığını Mümtaz Tahincioğlu yürütmektedir.

Sponsorlu Bağlantılar
Mümtaz Tahincioğlu 2000 yılındaki federasyon başkanlığı seçimlerinde ikinci kez başkanlığa seçilmiştir. 2004 sonunda gerçekleştirilen üçüncü dönem federasyon başkanlığı seçimlerinde de aday olarak, bir kez daha başkanlığı elde eden Tahincioğlu, 2006 yılında da özerklik statüsü gereği seçime girmiş ve tek aday olarak tekrar seçilmiştir.

Tahincioğlu, 2001 yılında FIA Motorsporları Konseyi’nin 19 üyesinden biri olarak Türkiye adına ilk kez seçilen Türk olmuştur. Tahincioğlu, Dünya Otomobil Federasyonu’nun (FIA) yönetim komitesinde önemli bir konuma gelmeyi başarırken, bugün toplam 24 kişiden oluşan konsey Dünya’da motorsporları ile ilgili kararların onaylandığı en üst komisyon olarak çalışmalarını yürütmektedir.

Türkiye’de, otomobil ve motorsporları organizasyonlarını Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), Uluslararası Karting Federasyonu (FIACIK) kural ve yönetmeliklerine uygun olarak yürütmek, geliştirmek ve uluslararası organizasyonlarda başarılı sonuçlar sağlanmaktan sorumlu olan federasyonun bünyesinde organizatör lisansına sahip toplam 47 kulüp hizmet vermektedir.

Bir yarış sezonu içinde kurum 2003 Ağustos ayına kadar, 12 branşta ortalama 68 yarışın gerçekleşmesini sağlamaktaydı. Ancak Ağustos 2003’te Motosiklet Federasyonu’nun kurulması ile motosiklete ilişkin branşlar Tosfed bünyesinden ayrılmış ve ralli, pist, karting, rallikros, oto drag, klasik otomobil, tırmanma, Formula 3 ve off road kategorilerinde organizasyonlar devam etmektedir. Şubat ayı itibariyle başlayan sezon içinde Türkiye Şampiyonası dahilinde koşulan yarışların dışında mahalli şampiyonlar ve özel kupalarda yer almaktadır.

Grup 1600, Grup Maxi kategorilerinden oluşan Türkiye Pist Şampiyonası ile Türkiye Formula 3 Şampiyonası yarışları özellikle bu spora yeni başlamak isteyen yetenekli gençler için iyi bir fırsat oluştururken İzmir- Pınarbaşı, İzmit-Körfez, İstanbul-İstanbul Park, pistlerinde yedi ayak olarak gerçekleştirilmektedir.

Karting yarışları ise İzmir, Körfez, Tuzla, Çorum ve KKTC pistlerinde olmak üzere özel gokartlarla, mini, ICA ve ICA-J kategorilerinde gerçekleştirilen yarışmalardır. Türkiye Karting Şampiyonası’nda sezon boyunca biri uluslar arası olmak üzere 7 yarış organize edilmekte ve ayrıca mahalli şampiyonalarda düzenlenmektedir.

Off-road organizasyonları ise özellikle kış sezonun, en gözde motor sporları aktivitelerinden biri. Kar, yağmur çamur demeden tüm sporcuların doğayla zamana karşı mücadele ettiği bu serüven dolu yarışlar, sezon içinde 6 organizasyonu kapsamaktadır.

1999 yılı itibariyle uluslararası Motosiklet Federasyonu’nun (FIM) resmi üyesi olan Tosfed ülkemizde motosiklet pist, motokros, motodrag ve enduro dallarında yapılan organizasyonlarda dünya standartlarını yakalama yolunda ciddi bir adım atılmıştır. Böylece Türk sporcularının Tosfed lisansı ile yurt dışında yarışabilmeleri ve 1999 Balkan Motosiklet Pist Kupası finalinin beş ülkenin katılımı ile Türkiye’de gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Ayrıca FİM yetkilileri tarafından ülkemizde iki kez düzenlenen (1999-2000) seminerlerle motokros, enduro ve pist branşlarında toplam 12 görevlimiz FİM üst düzey lisansı almaya hak kazanmıştır.

Balkan Motokros Kupası ise iki yıl Türkiye’de (1999-2000) gerçekleştirilmiş Bulgaristan, Romanya, Makedonya ve Romanya’dan katılan yabancı sporcuların startıyla son derece renkli ve başarılı organizasyonlara imza atılmıştır.

2000 sezonunda Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nın son ayağı olarak BOSSEK işbirliği ile düzenlenen Şahintepe Tırmanma Yarışı ilk kez uluslararası formatta düzenlenmiş ve Balkan Kupası’na da puan vermiştir.

Tosfed tarafından 2000 yılında organize edilen bir diğer uluslararası özel organizasyon ise “Şampiyonlar Şampiyonası”dır. Türkiye’nin en usta 21 ve Dünyaca ünlü 6 pilotun Yeşilköy CNR Fuar alanında 10.bin seyircinin canlı olarak izlediği organizasyonda Formula France otomobiller ile sergiledikleri mücadeleden Belçikalı pilot Patrick Snijers kupayla evine dönen isim olmuştur

1998-1999 yıllarında Atatürk Kupası adı altında Şanlıurfa’da gerçekleştirilen ralliler motorsporlarının ülkenin en uzak köşelerinde de tanıtılması ve altyapı oluşturulabilmesi adına önemli adımlar olmuş, bölge halkının rallilere gösterdiği ilgi güneydoğu’nun da bu sporun için aktif biçimde yer almasına zemin yaratmıştır.

Federasyonun uluslararası nitelikte organizasyonları içinde; 1972 yılından bu yana gerçekleştirilen ve Avrupa Ralli Şampiyonası’na puan veren Tofaş Türkiye Rallisi, 2000 yılından itibaren Dünya Ralli Şampiyonası’na aday olarak düzenlenen ve 2003 sezonunda resmen WRC (World Rally Championship) takvimine kabul edilen eski adıyla Anatolian Rally yeni adıyla “WRC Türkiye Rallisi” yer almaktadır.

Ayrıca Formula 1 Türkiye Grand Prix’in 2005 sezonunda Türkiye’de gerçekleştirilmesi yönünde devlet desteği sağlanmış, İstanbul pistin yapılacağı şehir olarak seçilerek, İTO tarafından FOA ile kontrat yapılmış ve Kurtköy’deki arazi üzerinde pistin yapımı için çalışmalara başlanmıştır. Pistin belirlenen sürede tamamlanmasının ardından ilk Türkiye GP’si 21 Ağustos 2005 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın startıyla başlamış ve başarıyla tamamlanmıştır. 2006 yılında da ilk kez bir Türk Markasının isim sponsorluğunda koşulan F1 Petrol Ofisi Türkiye GP’si 27 Ağustos 2006 tarihinde gerçekleştirilmiştir.

ULUSLARARASI ORGANİZASYONLAR

AVRUPA RALLİ ŞAMPİYONASI / TOFAŞ-TÜRKİYE RALLİSİ
Sırasıyla, İstanbul, Gönen, Bodrum, Bursa illerinde gerçekleştirilen Uluslararası Tofaş Türkiye Rallisi son üç yıldır (2001-2003) İzmir’de düzenlenmektedir. Yarış ülkemizde Avrupa Ralli Şampiyonası’na puan veren tek uluslararası ralli olma özelliğini taşımaktadır. Yapıldığı şehire adeta bir şenlik havasını yaşatan Türkiye Rallisi yerli-yabancı sporcuları, VIP konukları, sponsorları, görevlileri ve geniş bir seyirci desteği ile ülkemizin yurt dışındaki tanıtımında çok önemli bir rol oynamaktadır. 1999 yılı itibariyle organizasyonun istikrarlı başarısı ve federasyon olarak gösterilen yoğun çalışma ile Türkiye Rallisi, 2000 sezonu için 10 katsayıya yükseltilmiştir. Ancak yarış daha 10 katsayılısı düzenlenemeden FIA tarafından aynı sezon içinde 20 katsayıya yükseltilerek, dünya motorsporları tarihinde bir ilke imza atmıştır. Bu büyük başarı ile Türkiye Avrupa Ralli Şampiyonası’na dahil 20 katsayılı 10 yarıştan birinin düzenlendiği ülke konumuna gelmiştir. Organizasyon 2006 sezonuna kadar Uluslararası Fiat Rallisi adıyla düzenlenmiştir.

2006 yılında İstanbul’a taşınan organizasyonun 35.si Taksim Meydanı’ndan start aldı İstanbul’un 9 yıllık bir aradan sonra ilk kez ev sahipliği yaptığı Fiat Rallisi Şile ve Kocaeli’ni kapsayan güzergah üzerinde iki ayak, altı kısımdan oluşan yarışta iki kez geçilen özel seyirci etabı ve servis alanı İstanbul Park içinde yer aldı. 23 özel etabın geçildiği yarışın tamamı 802.45 km’lik asfalt parkurda koşuldu.

Toplam 55 ekibin kayıt yaptırdığı toplam 10 marka ve takımın yer aldığı rallide Grup A, Grup N ve Süper 1600 ile bu sezon ilave edilen Süper 2000 kategorilerindeki araçlar finişe ulaşmak için mücadele etti Büyük yarışın galibi ise rallinin başından itibaren birinciliği kimseye bırakmayan İtalyan ekip Giandomenico Basso ve Mitia Dotta ikilisi oldu.

Genel klasman ikinciliğinde ise 1.ayağı ikinci sırada kapayan Fiat Motorsporları’nın iddialı ekibi Volkan Işık-Güray Karacar yer aldı.

Yarışın üçüncülük podyumunda yer alan ekibi ise Subaru Türkiye Ralli Takımı’ndan Ercan Kazaz-Serdar Kurbanzade ikilisi oldu.

DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI-TÜRKİYE RALLİSİ (WRC)Türkiye Otomobil ve Motorsporları Federasyonu tarafından Dünya Ralli Şampiyonası’na aday olarak ilk kez 2000 sezonunda İzmir’de düzenlenerek büyük bir başarı sağlayan Anatolian Rally, 2003 yılında Dünya Ralli Şampiyonası’nda, Kenya Safari Rallisi’nin yerine geçerek resmi takvime dahil edildi. Dünya’da sadece 14 ülkede (2003 itibariyle) düzenlenen bu dev organizasyonun Türkiye ayağı 2003 sezonunda 27 Şubat- 2 Mart 2003 tarihleri arasında gerçekleştirildi. 1 Ekim 2002 tarihinde FIA Motor Konseyi’nin Paris’te gerçekleştirdiği toplantıda alınan bu kararla Türk Motorsporlarında yepyeni bir sayfa açıldı.

2000 Anatolian Ralli (İlk Aday Ralli)
İlk kez 2000 yılında Ege’nin en güzel kentlerinden İzmir’de motorsporları Dünyası’na merhaba diyen, Dünya Ralli Şampiyonası’na aday “Anatolian Rally” 26-28 Mayıs tarihleri arasında asfalt parkurda gerçekleştirildi. 77 aracın start aldığı yarışta 31 araç finişe ulaşırken, birinciliği elde eden ikili ise Subaru Impreza WRC ile yarışan Volkan Işık-Yusuf Avimelek’ti. 19 etabın 12’sinde en iyi zamana imza atan ekibin ardından Ercan Kazaz-Cem Bakançocukları ikinciliği, Ertan Nacaroğlu ve İsmet Özbakır ise üçüncülüğü elde ettiler.Tüm yarışmacı, sponsor ve ralliseverlerden tam puan alan organizasyon çok kısa zamanda, çok önemli yolları katedeceğinin sinyallerini vermişti. Yarışmada hazır bulunan FIA Ralli Komisyonu Başkanı Shektar Mehta ve Yarışma Gözlemcisi Jonathan Ashman’ın övgü dolu sözleri de bu yolda, itici güç etkisi yapmıştı.

2001 Anatolian Rally
İkinci yılında Anatolian Rally toprak parkura taşındı ve bunun içinde seçilen en uygun coğrafya Akdeniz’in başkenti diyebileceğimiz Antalya idi. Olağanüstü doğal güzellikleri, tarihi dokusu, denizi, güneşi ve dünyaca ünlü kumsalları ile gerçekten Dünya Şampiyonası’na ev sahipliği yapabilecek kapasitedeki bu kent her yönüyle organizasyonu kucaklamaya hazırdı. 2001 yılındaki organizasyon 7-9 Eylül tarihleri arasında düzenlendi. 1353 km parkurda 23 etapta start alan ekip sayısı ise 54’di. Finişi birinci sırada gören ekip ise Toyota Team Atakan adına Toyota Corolla WRC ile yarışan Serkan Yazıcı-Can Okan ikilisiydi.

İkinciliği Mitsubishi Carisma ile yarışan Ali Ersin-Ahmet Yörük ekibinin elde ettiği yarışta üçüncülük ise Citroen Saxo Kit Car ile yarışan Nejat Avcı-Özden Yılmaz ekibinin oldu. Ulusal ve uluslararası olmak üzere 113 medya mensubunun izlediği organizasyonun FIA Gözlemcisi ise Mr.Simo Lampinen’di. Yarış sonrası Tosfed’e ulaşan rapor ise son derece olumlu puanları ve önemli notları içeriyordu.

Özellikle raporun sonunda Mr Lampinen’in, “Türkiye, Dünya Şampiyonası takvimine dahil edilmesi ile doğal ve tarihi güzelliklerinin yanısıra şampiyonaya birçok artılar getirecek düzeyde bir organizasyona sahiptir” şeklinde bir ifadeye yer vermesi konuyla ilgili,son derece olumlu sinyallerin ve başarının sağlandığının kanıtı olmuştur.

Bu raporu takiben 20 Kasım 2001 tarihinde İngiltere’de yapılan Network Q Rallisi’nde, 2002 Anatolian Rallisi’ni “JUST SAY GO” sloganıyla, tüm üst düzey FIA yetkililerinin, Dünya Şampiyonası’nda yarışan fabrika takımlarının ve organizatörlerin katıldığı prezantasyonla tanıtılarak adaylık hususunda çalışmalara hız verilmiş ve 2002 yılı itibariyle Türkiye’nin adaylığı tüm dünyada konuşulmaya başlamıştır.

Son olarak, 2002 yılının Ağustos ayında Finlandiya’da organize edilen Neste Rally organizasyonu içinde Anatolian Rally’nin ikinci tanıtım kampanyasına “IT’S ANATOLIAN RALLY TIME” sloganıyla yer verilmiş ve detaylı bir prezantasyonla ilgili kişiler bilgilendirmiştir.

Anatolian Rally 2002
Tüm bu çalışmalara paralel olarak 2002 Anatolian Rally hazırlıkları da hız kazanmış ve 5-8 Eylül’de, Antalya’da finale yaklaşmanın heyecanı en üst seviye ulaşmıştı. Başarılı şekilde tamamlanan Anatolian Rally 2002’in, 2003 Dünya Ralli Şampiyonası taslak takviminde yer aldığının ilan edilmesiyle, Hyundai, Mitsubishi, Ford ve Subaru takımlarının üst düzey temsilcileri ile Peugeot ve Citroen takımlarının yarışmacı ekiplerini ağırlama imkanını elde etti. 48 aracın kayıt yaptırdığı, Anatolian Rally’de 14 ekip finiş gördü. 1309 km’lik parkurda 18 özel etap geçilirken, Cumhuriyet Meydanı’nda yüzlerce seyircinin coşkusuyla verilen start, Miller Özel Seyirci etabında binlerce meraklıyla adeta bir şova dönüştü.

2002 sezon yarışı, özellikle fabrika takımlarının test etmek adına yarışmacılarını, mühendislerini ya da team manager’lerini gönderdikleri prova bir yarış niteliğini taşımıştı.

Türkiye için geriye sayım başlamış ve gözler Paris’teki FIA toplantısına çevrilmişti. Tosfed Başkanı Mümtaz Tahincioğlu ve ekibinin yıllardır verdiği mücadele, tarihi bir kararla karşılığını buluyor ve uzun yıllardır şampiyona takviminde yer alan Kenya-Safari Rallisi yerine Anatolian Rally takvime dahil ediliyordu. Tüm Türkiye’yi ve motorsporları severleri sevince boğan haber ülke gündemine yerleşirken 28 Şubat-2 Mart 2003 tarihlerindeki ilk Dünya Ralli Şampiyonası organizasyonu için Türkiye çoktan geri sayıma başlamıştı.

2003 TÜRKİYE RALLİSİ (WRC)
İlk kez düzenlenen ralli için belirlenen tarihin 4 ay gibi çok kısa bir süreyi içermesi aynı devredeki olumsuz iklim koşulları, savaşın gölgesi, hazırlıkları olağanüstü boyuta taşıdıysa da inanılmaz bir performansla üstesinden gelinmiştir.

Dünya Ralli Şampiyonası’nın üçüncü ayağı olarak Antalya’da gerçekleştirilen Türkiye Rallisi büyük bir başarıyla tamamlanmış, çok kısa bir sürede, olumsuz iklim koşullarına, savaş rüzgarlarına ve finansal sıkıntılara rağmen gözlemcilerden tam not almıştır. 2000 görevlinin yer aldığı, 25.000 seyircinin, 380 yerli-yabancı basın mensubunun birebir izlediği, 186 ülkenin ekranında bir hafta boyunca konuk olmayı başaran bu dev ralli sportif başarısının çok ötesinde Türkiye için çok önemli bir tanıtım faaliyeti olarak da görevini başarıyla tamamlamıştır. İlk kez 2000 yılında Anatolian Ralli ile temelleri atılan yarışın dördüncü yılında resmi takvime dahil olarak şampiyonadaki yerini alması, alışılagelmiş WRC standartından oldukça farklı ve yeni bir tablo çizmiştir.

70 ekibin kayıt yaptırdığı rallide 26 araç finiş görmüş ve birinciliği Citroen Xsara WRC ile yarışan Matador lakaplı efsane sürücü İspanyol Carlos Sainz-Marc Marti ekibi almıştır. Peugeot takımından Richard Burns-Robert Reid ikilisi podyumda ikinci sıraya yerleşirken, Ford takımından 23 yaşındaki Francois Duval başarılı pilotajı ve copilto Stephane Prevot ile üçüncülüğü elde ederek ilk podyum kariyerini de Türkiye Rallisi ile elde etmiştir.

Yarışın en önemli bir diğer özelliği ise Junior WRC (Super 1600 kategorisi) olarak adlandıran ayrı bir şampiyonanın ikinci ayağının da koşulması oluşturuyordu. Toplam 7 ayaktan oluşan bu şampiyona WRC’ye uzanan yolda geleneksel bir eğitim süreci olarak değerlendirilirken, Türkiye Rallisi’nde bu şampiyonada birinciliği elde eden ekip ise Kosti Katajamaki-Miikka Anttila olmuştur.

2004 TÜRKİYE RALLİSİ (WRC)
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından gerçekleştirilen “Türkiye Rallisi” bu yıl şampiyonanın 7. ayağı olarak 24-27 Haziran tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirilmiştir. 65 ekibin start aldığı yarışta Citroen takımından Sebastien Loeb-Daniel Elena ikilisi kupanın sahibi olarak ülkesine dönerken ikinciliği Peugeot Total takımından Marcus Gronholm-Timo Rautiainen, üçüncülüğü ise Subaru World Rally Team’den Petter Solberg-Phil Mills ikilisi elde etmiştir..

2.Türkiye Rallisi’nde binlerce yerli ve yabancı ralli meraklısı Antalya’nın muhteşem coğrafyasında hız, heyecan ve farklı bir ambiansın içinde olurken, 1300 görevlisi, sponsorları, ve resmi destekçileri ile FIA gözlemcilerinden olumlu raporlar alınması sağlanmıştır.

Antalya uzun kumsalları, güneşi, mavi denizi ve tarihi ile sportif bir showa, ev sahipliği yaparken, 14 farklı seyirci alanında ve özel seyirci etabında çeşitli aktivitelerle, meraklılar daha konforlu bir şekilde tatil ve sporu birleştirerek ralliyi izlemiştir.

Bu dev yarış Lassa Shake Down sonrası startı 24 Haziran Perşembe günü saat 17:00’de Cumhuriyet Meydanı’ndan verilmiş ve yarışın en önemli etabı olarak bilinen özel seyirci etabı da iki gün olmak üzere birinci gün Efes Pilsen, ikinci gün Castrol’ün sponsorluğunda, Akdeniz Üniversitesi kampüsü içinde gerçekleştirilmiştir.

Organizasyonun kalbi sayılan Kemer Servis alanında ise catering ve vip aktiviteleri yapılmış, takımlar promosyonlarını sergileyerek hareketli ve aktivitesi en yüksek nokta olarak dikkat çekmiştir.

2005 TÜRKİYE RALLİSİ (WRC)
Dünya Ralli Şampiyonası’nın 7 ayağı olarak 2-5 Haziran tarihleri arasında TOSFED tarafından organize edilen“3. Türkiye Rallisi”, 85 ekip kaydıyla sezonun en yüksek katılımına sahip yarışlardan biri olarak çıkış yaparken, Sebastien Loeb’in zaferiyle finiş gördü. Peter Solberg-Phil Mill ikilisinin ikincilik kürsüsüne çıktığı finişte, üçüncülük ise Marcus Gronholm- Timo Rautiainen’in oldu.
76 ekibin start aldığı ve 54 ekibin finiş gördüğü yarış, 1228 km’den oluşan özel etaplarının uzunluğu ise 350 km’yi kapsayan bir güzergah üzerinde üç ayak ve 10 kısım üzerinden koşuldu. 18 özel etabın geçildiği yarışta 9 farklı etap (Özel Seyirci Etabı, Phasalis, Arykanda, Perge, Myra, Kemer, Silyon, Chimera, Olympos) yer aldı.

PWRC Şampiyonası’nda ise liderlik sürpriz bir çıkışla atağa geçerek üç gün boyunca liderliği elinden bırakmayan Ligato’yu geride bırakan Subaru Impreza WRX pilotu Toshihiro Arai-Tony Sırcombe ikilisinin oldu. Chimera 2 etabında en hızlı Grup N aracı olan ekip finişi de birinci sırada görmeyi başarırken, Marcus Ligato ikinci, Nasser Al-Attiya ise üçüncülüğü elde ettiler.

Türk ekiplerde yarış boyunca liderliği kimseye bırakmayan Ford Rallye Sport Turkey adına Ford Focus WRC ile start alan Mehmet Besler-Afşin Baydar ikilisi genel klasmanda 18. sıraya yerleşirken, aynı zamanda Türkiye Ralli Şampiyonası çerçevesinde yarışı birinci bitiren ekip oldu. A8 grubunda Hyundai Assan Motorsports adına Accent WRC ile yarışan Ali Deveci-Mehmet Yazıcı ikilisi ise genel klasmanda 21. Türkiye Ralli Şampiyonası klasmanında ise ikinci sırada finiş gördü.

Bir başka Ford pilotu Nejat Avcı ise genel klasmanda 25 sırada yer alırken, Türkiye Şampiyonası’nda genel klasman üçüncülüğünü elde ederek Antalya’dan ayrıldı.

2006 TÜRKİYE RALLİSİ (WRC)
Dünya Ralli Şampiyonası’nın 13. ayağı “4.Türkiye Rallisi” 12-15 Ekim tarihleri arasında Türkiye’nin güneyindeki en seçkin tatil beldelerinden biri olan Antalya’da Kemer-Kumluca’da gerçekleştirildi.

Podyumda birinciliği ve ikinciliği BP Ford World Team pilotları Gronholm ve Hirvonen paylaşarak çifte zafere imza attılar. OMV Peugeot Norway takımı pilotu Henning Solberg ise kariyerinin ilk podyumunu Türkiye Rallisi’nde elde ederek üçüncülük kupası ile evine dönmeyi başardı.

Şampiyonanın 13. ayağı olan, organizasyonun seremonial startı, 12 Ekim Perşembe günü saat 19:45’te şehir merkezindeki Cumhuriyet Meydanı’nda verildi. Folklor gösterileri ve Antalya Belediye Bandosu’nun marşları eşliğinde başlayan start seramonisi, havai fişek gösterileriyle de Antalyalıların olduğu kadar bölgedeki turistlerin de yoğun ilgisine sahne oldu.

15 Ekim Pazar günü Kemer Servis Alanı’ndaki finiş noktasına ulaşan ekipler Toplam 1201,85 km’lik parkurda, mücadele ettiler. (351,01 km)

80 kayıtın yer aldığı Türkiye Rallisi’nde 67 ekip start aldı. JWRC kategorisinde şampiyonayı takip eden tüm ekiplerinde start aldığı yarışta 2006 JWRC Şampiyonasını takip eden ilk Türk ekip, Fatih Kara-Cem Bakançocukları ilk kez kendi evlerinde bu heyacanı yaşadılar. 21 farklı ülkeden katılım olduğu 4. Türkiye Rallisi’ndeki bir diğer sürpriz isim ise Sebastien Loeb’ün sağlık problemi nedeniyle yerine Kronos Total Citroen WRT adına 1 numralı Xsra WRC’yi 1995’ Dünya Şampiyonluğuna imza atan Colin McRae’nin kullanmasıydı.

FORMULA 1 TÜRKİYE-İSTANBUL GRANDPRİX
Türkiye’nin adaylık serüveni..

Formula 1 projesinin Türkiye’de gerçekleştirilmesi yönünde federasyon çatısı altında yaklaşık 6 yıldır bir çaba harcanmış ve federasyon olarak taahhüt edilen sözlerden biri olan projesinin gerçekleştirilmesi için 1997 yılından bu yana temas ve çalışmalar yürütülmüştür. Ancak geçtiğimiz yıldan itibaren hız kazanmaya başlayan proje için bir süre sigara karşıtlarına karşı mücadele edilmiş ve nihayetinde Türkiye’de bu organizasyonun, sigara reklamı olmadan gerçekleştirileceğine ilişkin çalışmalar başarıyla sonuçlanmıştır.

Sonrasında, FOA Başkanı Sn. Bernie Ecclestone’ın resmi nitelikteki niyet mektubu Türkiye hakkındaki olumlu görüşlerinin de açık bir göstergesi olarak tarafımıza ulaştırılmış ve pistin tamamlanması halinde 2005’te ülkemizin Formula 1 takviminde yer alacağı sözünü verilmiştir.

Bu paralelde; 2002 senesinin 29 Nisan’ında Ankara’da “Türkiye Hız Kazanıyor” konseptiyle, bakanlar, üst düzey bürokratlar ve işadamlarına yapılan sunum geniş yankı uyandırmış, F1 Türkiye projesinin detayları ve olabilirliği konusunda geniş ve olumlu bir kamuoyu yaratılmıştır.

Federasyonun tüm imkanları kullanılarak, bir yıl önce oluşturulan F1 Komisyonu ile projeye ilişkin gelişmeler ve çalışmalara hız verilmiştir. Bir devlet politikası olarak benimsenmesi gereken ve siyasi destek ihtiyacı hisseden bu dev proje, çok sınırlı bir kadro ve imkanlarla bugünkü konumuna getirilmiştir. 24 Temmuz 2002 tarihinde Ankara’da toplanan Bakanlar Kurulu’nda Spordan Sorumlu Devlet Bakanı Sn. Fikret Ünlü’nün başvurusu ile gündeme getirilen, Formula 1 Türkiye projesi, Bakanlar Kurulu’na sunulmuş, 57. Hükümet tarafından kabul edilerek start verilmiştir.

Projenin gerçekleştirileceği kentin belirlenmesi için Ağustos ayında Türkiye’ye yaptığı ziyaretlerle bu üç kenti (İstanbul, Ankara, İzmir) gezen Ecclestone, Kasım ayı içinde kararını açıklayacağını belirtmiş ve beklenen açıklama 18 Kasım 2002 tarihi itibariyle Türkiye Otomobil ve Motorsporları Federasyonuna ulaşmıştır. Ecclestone proje için en uygun kentin İstanbul olduğunu belirtmiştir.

FOA Başkanı İstanbul’un Dünyaca bilinen kentlerden biri olması, konaklama ve lojistik gibi proje için büyük önem taşıyan kriterlere daha uygun olduğu inancı ile bu kararı aldığını açıklamıştır.

2005 F1 takviminde İstanbul Grandprix’nin yer alacağının ifade edilmesi ve kent seçiminin tamamlanmasının ardından Dünya’da ünlü F1 pistlerinin mimarlığını üstlenen önemli isimlerden Mr. Hermann Tilke ülkemizi ziyaret ederek, Tuzla-Tepeören mevkiindeki araziyi gezerek incelemelerde bulunmuş ve projenin çizimini 2003 Temmuz ayında tamamlamıştır. Bu tarihten itibaren temel atma töreninin yapılarak inşaata başlanması hususunda yasal prosedürlerin tamamlanması sürecine girilmiş ve 2004 Ekim ayında pistin büyük bir kısmının tamamlanması hedeflenmiştir. Formula 1 İstanbul İstanbul Pisti’nin temeli ise 10 Eylül 2003 tarihinde Başbakan Sn. Recep Tayyip Erdoğan tarafından Kurtköy-Tepeören mevkiinde alanda atılmıştır.

Projenin çalışmaları ve hazırlıkları Tosfed-Formula 1 Derneği, İstanbul Ticaret Odası, Formula İstanbul A.Ş, Motorsporları Organizasyon A.Ş işbirliği içinde yürütülmüştür.

TÜRKİYE’NİN GURURU FORMULA 1 İSTANBUL GRANDPRIX…
Yıllardır özlemle ve büyük bir merakla beklenen, Formula 1 Türkiye Grandprix’i 21 Ağustos 2005 tarihinde İstanbul Park Pisti’nde mükemmel bir organizasyonla gerçekleştirildi. Türkiye’nin ilk yarışına McLaren pilotu Kimi Raikkonen damgasını vurarak kupayı evine götüren pilot oldu.

Türkiye’de motorsporlarında gerçekleştirilebilecek en son nokta Formula 1’di ve TOSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu ekibi ile iki dönem önce vaat ettikleri sözü tüm Dünya’ya karşı tuttular.
Ülkemizin ev sahipliğinde gerçekleştirilen ilk GP’nin birinciliğini ise McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen 1.24.34.454 elde etti. İkinciliği Renault pilotu Fernando Alonso 1.24.53.063. alırken üçüncülük podyumundaki isim ise 1.24.54.089’luk derecesiyle Mc Laren Mercedes pilotu J.Montoya oldu. Ferrari pilotu Schumacher ise yarışı tamamlayamadı ve Türkiye GP’den puan almadan ayrıldı.
Şampiyonanın 14. ayağı olarak koşulan Türkiye Grand Prix’i binlerce seyircinin coşkulu alkışları arasında resmi bayrak töreni ile açıldı. Jason Tahincioğlu’nun Jordan takımına ait Formula 1 aracını kullanarak yaptığı geçişle ilk kez bir F1 aracını kullanan pilot olma sıfatını elde ederken, araçların start noktalarındaki yerlerini almalarının ardından, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan halkı selamlamak üzere FOA Başkanı Bernie Ecclestone, Dünya Ağır Sıklet Boks Şampiyonu Mike Tyson, TOSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu ve beraberindeki heyet ile birlikte piste giriş yaptı.

İstiklal marşının okunmasının ardından start grid’de takımların yanına giderek başarılar dileyen Erdoğan ve beraberindeki heyet starta saniyeler kala protokol tribünündeki yerlerini aldılar ve tarihi start saat 15:00 itibariyle tüm kırmızı ışıkların sönmesiyle verildi.

İlk üçü elde eden pilotların ödüllerini Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu ve TOSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu verdi.

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından gerçekleştirilen Formula 1 Türkiye Grandprix’nin ilk yarışı sportif olarak Metin Çeker direktörlüğünde, Yarışma Direktör Vekilleri Mazhar Demiralp, Banu Başeren ve Yusuf Avimelek ile Serhan Acar’ın gözetimindeki bayrak hakemlerinin koordinasyonunda gerçekleştirildi.

F1 Şampiyonaları’nın direktörü Charlie Whiting Türkiye Grandprix’inde görev yapan tüm gözcü-gözetmen ve TOSFED çalışanlarına teşekkür ederek, “Çok başarılı ve güzel bir organizasyon gerçekleştirdiniz. Son derece çalışkan bir ekipsiniz. Hepinizi kutluyorum” dedi.

WTCC (WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP)

GT (GRAND TOURING CAR CHAMPIONSHIP)
İstanbul Park Pisti’nin varlığı ile yepyeni uluslar arası organizasyonlara da ev sahipliği fırsatını elde eden Türkiye uluslar arası organizatörlerinde tercihlerinde cazip bir ülke konumuna geldi.

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından 17-18 Eylül 2005 tarihinde İstanbul Park Pisti’nde organize edilen iki ayrı şampiyonanın yarışları büyük bir başarıyla tamamlandı.

Dünya Touring Otomobil Şampiyonası’nın FIA GT Şampiyonası’nın 8. ayakları Türkiye’nin ev sahipliğinde ilk kez gerçekleştirilirken, Türkiye, motorsporları portföyüne iki büyük organizasyonu da eklemenin gururunu yaşadı.

DTM
30 Eylül-2 Ekim 2005 tarihleri arasında İstanbul Park'ta ilk kez gerçekleştirilen ve 11 ayaktan oluşan DTM (Alman Binek Otomobilleri Şampiyonası) Şampiyonası’nın 10. ayağı Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nun ASN olarak sportif organizasyonunu üstlendiği yarış finalden önceki son ayak olması ve dolayısıyla şampiyonluk düğümünün çözülebileceği yarış olması nedeniyle de büyük önem taşıyordu. Şampiyonanın Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen 10. ayağında Mercedes pilotları ilk üç sırada yer alarak yarışı domine etti.

FORMULA 1 PETROL OFİSİ TÜRKİYE GRAND PRIX’İ 2006
27 Ağustos 2006’ta Türkiye ikinci kez Formula 1’e ev sahipliği yaptı. Ferrari pilotu Fellipe Massa’nın damalı bayrağı ilk sırada gördüğü Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’nin startını Başbakan Yardımcısı Spordan Sorumlu Devlet Bakanı Mehmet Ali Şahin bizzat Race Control’den verdi.

Startan önce halkı ve sporcuları beraberindeki heyet ile selamlayarak, yarış kontrol merkezine gelen Şahin, formasyon turunun startının verilmesine bizzat izledi. Daha sonra tüm sportif yönetim ekibine, başarılar dileyerek kontrol merkezinden ayrılan Şahin’in ardından İstanbul Park’taki büyük heyecan başladı.

Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’inde birincilik kupasını kaldıran isim ise sıralama turlarında da ilk sırayı elde eden Scuderia Ferrari Marlboro takımının pilotu Felipe Massa (1:28:51.082) oldu. İkinciliği ise şampiyonanın lider ismi Renault takımı sürücüsü Fernando Alonso (1:28:56.657) elde ederken, üçüncülük geçen yıl İstanbul Park’ın talihsiz ismi olan Ferrari pilotu Michael Schumacher (1:28:56.738) oldu.

22 pilotun start aldığı yarışta Raikkonen, Sato, Albers, Rosberg, Yamamato, Liuzzi, Monterio dahil olmak üzere 7 pilot yarışa veda ederken 15 yarışmacı finişe ulaştı. TOSFED ekibinin sportif organizasyonu ile gerçekleştirilen yarışta F1 Şampiyona Direktörü Charile Whiting’in koordinasyonunda Türk Direktör Metin Çeker, Direktör Vekilleri M.Mazhar Demiralp ve Banu Başeren’in yönetiminde yürütüldü. Serhan Acar gözetimindeki bayrak hakemleri ile Murat Kaya yönetimindeki müdahale hakemlerinden oluşan 850 kişinin görev yaptığı PO Türkiye Grand Prix’inde binlerce seyirci kavurucu sıcağa rağmen tribünleri doldurarak bu muhteşem yarışa tanıklık ettiler.

WORLD SERIES BY RENAULT
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu, 17-18 Haziran 2006 tarileri arasına ilk kez Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen World Series by Renault organizasyonunda maddi-manevi tüm gücünü ortaya koyarak başarılı bir pist yarışına daha imza attı...

İstanbul Park’ta düzenlenen World Series by Renault, üst düzey otomobil yarışları ile bütün aile fertlerine yönelik animasyonların bir araya geldiği, bir etkinlik olarak seyirciyle buluştu.
10.000’den fazla seyircinin canlı izlediği etkinliklerde World Series, Euro Cup Megane Trophy, Euro Cup Formula Renault 2.0 yarışlarının gerçekleştirildiği organizasyonda;

World Series yarışında 30 pilot mücadele ederken, 23’ü damalı bayrağı gördü. Birinciliğe imza atan isim Victory Engineering takımından Alvaro Parente oldu. Carlin Motorsport pilotu Michael Aleshin’nin ikincilik kupasını kaldırdığı yarışta üçüncülük ise Epsilon Euskadi takımından Davide Valsecchi’nin oldu. Kategorinin tek Türk sporcusu olan ve Eurointernational adına start alan Jason Tahincioğlu ise ilk kez start aldığı bu organizasyonda damalı bayrağı 16.sırada görmeyi başardı.
27 yarışmacının start aldığı Eurocup Megane Trophy’de Racing for Belgium takımından Cesar Campaniço birincilik kupasının sahibi olurken, TDS takımın iddialı sürücüsü Ludovic Badey’de yine podyumda kendine yer bularak ikinciliği elde etti. TP Competition/Moteur Huger pilotu Luca Filippi ise damalı bayrağı üçüncü sırada görerek, üçüncülük kupasını evine götürmeyi başardı. Kategorinin Türk sporcusu olan Mert Tahincioğlu ise yaşadığı talihsizliğe rağmen 20. sırada görmeyi başardı.
Şampiyonanın Dünya’daki direktörü Pierre Delettre’nin gözetimde, tamamen TOSFED ekibi tarafından gerçekleştirilen World Series Renault yarışları M. Mazhar Demiralp direktörlüğünde, direktör vekili Serhan Acar ve asistan direktör vekili Murat Kaya koordinasyonunda organize edildi. Organizasyonda gözetmen, destek hizmeti, güvenlik ve medikal görevlilerden oluşan toplam 695 kişilik TOSFED kadrosu görev yaptı

DÜNYA CROSS-COUNTRY ŞAMPİYONASI-RALLY D’OİRENT
1999 yılından itibaren 3 yıl süre ile Tosfed ülkemizdeki bir diğer ilki organize ederek, Rusya ve Fransa federasyonları ile işbirliği yapmıştır. Moskova-Kızıl Meydan’dan start alan ve Dünya Ülkelerarası Ralli Şampiyonası’na puan veren Master Ralli’nin 4 günü Türkiye’de koşulmuş ve finişi Ayasofya’a Meydanı’nda yapılmıştır.

Türkgözü kapısından başlayarak Ardahan, Erzurum, Erzincan, Sivas, Kayseri, Nevşehir, Ürgüp, Tuzgölü, Aksaray, Ankara ve İstanbul’dan geçen parkurda Dünya Şampiyonları birincilik için mücadele ederken Türkiye’nin doğal ve tarihi güzelliklerinin yurtdışına prezantasyonu sağlanmıştır.

Eurosport, Portekiz Televizyonu, Fransız ve Rus kanallarında yayınlanan Master Ralli, Türkiye’den görüntüleri ile birçok eve ulaşarak tanıtımımızı en iyi şekilde sağlamıştır.

2000 sezonunda ise yarışın yaklaşık dörtte üçü ülkemizden geçmiştir.

27 Temmuz’da Paris’ten start alan yarış Avusturya, Macaristan ve Romanya güzergahını takip etmiş ve ekipler feribotla Samsun’dan ülkemize giriş yaparak, Amasya, Tokat, Sivas, Kayseri, Aksaray, Niğde, Eskişehir ve Bursa’yı geçerek İstanbul Ayasofya’da finişe ulaşmışlardır. Organizasyonun ödül töreni Topkapı Sarayı’nda gerçekleştirilmiştir.

2001 yılında organizasyon 1-8 Ağustos tarihleri arasında düzenlenmiş olup, Türkiye güzergahı ise 5-6-7 Ağustos tarihleri arasında geçilmiştir. İpsala’dan giriş yapan ekipler, Çanakkale, Bozhöyük, Konya-Cihanbeyli, Tuzgölü ve Adana şehirlerindeki etapları geçerek Hatay-Reyhanlı Cilvegözü kapısından çıkış yaparak Suriye’nin Petra kentinde finişe ulaşmışlardır.

2003 sezonunda ise Dünya Cross-Country Şampiyonası’na puan veren organizasyon yapı itibariyle revize edilerek, “Kapadokya Ralli” adıyla 09-16 Ağustos 2003 tarihleri arasında Ürgüp ve çevresinde gerçekleştirilmiştir. Daha önceki organizasyonlardan farklı olarak Ürgüp merkez kabul edilerek çevresindeki güzergahlarda yaklaşık 3000 km’lik bir parkur üzerinde düzenlenen yarış, otomobil, kamyon ve motosiklet kategorisinde yapımıştır. Fransızlarla ortak organize edilen ralli şampiyonanın daha önceki yıllardaki ünlü isimlerini konuk ederken, Anadolu’nun en otantik görüntülerinin Dünya’ya tanıtılmasına önemli bir fırsat yaratmıştır.

2004 sezonunda organizasyon RALLY D’ORIENT adıyla gerçekleştirildi.

Dünya Cross-Country Şampiyonası’nın Türkiye’de gerçekleştirilen 6.ayağı Antalya’da finiş gördü. Ankara’da, 22 ülkeden 80 yarışmacının katılımı ile başlayan ve 52 aracın finiş gördüğü “Rally D’Orient”te, otomobil kategorisinde 6. gün liderliği ele geçiren Nissan takımından De Mevius, birinciliği elde etti. Aynı kategoride ikinci sırada Ford Raid takımından Schlesser, üçüncü sırada ise VW takımından Kleinschmidt yer aldı.

Motosiklet kategorisinde ilk sıraya yerleşen pilot ise KTM ile yarışan Fransız sporcu Brucy idi. İlk üçü KTM ile yarışan pilotların aldığı organizasyonda Ullevalseter ikinci, De Gavardo üçüncü sırada tamamladı. Kamyon kategorisinde start alan iki araçtan yarış boyunca liderliği elinden bırakmayan Kamaz takımından Tchaguine ise kupayı evine götüren ekip oldu.

Tosfed ve Rene Metge Concept işbirliği ile organize edilen yarışta Türkiye’yi otomobil kategorisinde temsil eden Vural Ak-Güray Karacar ikilisi Mitsubishi araçlarıyla genel klasmanda 11. sırada yer alarak önemli bir başarıya imza attılar.

Rallye D’Orient’te Kemal Merkit, Kutlu Torunlar ve Ayşe Şule Bilgiç’ten oluşan “OPET Cross Country Racing Team” de ülkemizi temsil etti. Dakar rallisine katılan ilk Türk yarışçısı olma özelliğini taşıyan Kemal Merkit yarışı 10. sırada tamamlarken, Kutlu Torunlar 24. sırada finiş gördü. Honda motosikletle start alan bir diğer Türk yarışmacı Kemal Kantar ise 27. sırada finişe ulaşmayı başaran sporcu oldu.

Toplam 3500 km’lik bir parkurun geçildiği, ve özel etapların kilometresinin, normal etaplara göre çok daha fazla olduğu organizasyon tarihi ipek yolunu izleyerek Ankara, Ürgüp ve Bozkır’ı geçerek Akdeniz’in incisi Antalya’da Aspendos toplama noktasından sonra, Antalya Akdeniz Üniversitesi kampüsü içindeki ATSO Özel Seyirci Etabı’nda son finali gerçekleştirdiler.

Ülkemizin tanıtımı için büyük önem taşıyan bu yarışın görüntüleri Eurosport, RTL gibi uluslararası kanallardan naklen ve özet görüntülerle milyonlarca insanla buluşurken, mtv’nin canlı yayını ile ülkemizde de dakika dakika izlenme imkanı sağlanırken, diğer ulusal kanallarımızdan da seyircilere ulaştı.

GÜNEYDOĞU AVRUPA KARTİNG KUPASI-

Güneydoğu Avrupa Karting Kupası’nın final yarışı Tosfed ve İMK işbirliğinde 24-26 Eylül 2004 tarihlerinde İstanbul Tuzla Karting Pisti’nde gerçekleştirilmiştir. Uluslar arası Otomobil Federasyonu’nun (FIA) Uluslar arası Karting Komisyonu (CIK) tarafından bu sene ilk kez yapılan ve Dünya’da birçok ülkenin bölgesel anlamda gruplandırılarak oluşturulduğu uygulamada Türkiye, Bulgaristan, Makedonya, Romanya, Ukrayna ve Yunanistan ile birlikte ”Güneydoğu Avrupa Bölgesi” kapsamında yer aldı. 2001 sezonun ardından ilk kez uluslararası bir karting organizasyonuna ev sahipliği yapan Türkiye, 4 ayrı kategoride ( ICA-J-1000cc Intercontinental A-Junior, ICA C-100 cc Intercontinental A, ICC 125 cc Intercontinental C ve WF 200 cc World Formula) yarışmacıları ağırlamış ve birçok yabancı delegeyi de konuk etmiştir.

TOSFED’in 2005 takviminde de yer alan ve İMK organizasyonu ile gerçekleştirilen Güneydoğu Avrupa Karting Kupası final yarışı sonuçlandı. Mini kategorisinde yarışı kazanan Berkan Uykan, ICA/J kategorisinde Dom Sechelariu, İCA kategorisinde Simeon Ivanov ve İCC kategorisinde ise Tutuian Catalin oldu.

07-09 Ekim 2005 tarihleri arasında gerçekleştirilen Güneydoğu Avrupa Karting Kupası final yarışında dört kategoride toplam 49 pilotun kayıt yaptırdı. Final yarışının ardından şampiyonların da belirlendiği organizasyonda, ICA/J kategorisinde Doru Sechelariu, ICA kategorisinde Simeon Ivanov, İCC kategorisinde Matei Mihaescu şampiyonluk kupasını evlerine götüren sporcular oldular. Ülkeler sıralamasında ise Romanya ilk sırada şampiyonayı tamamladı.

2006 Güneydoğu Avrupa Karting Şampiyonası 4. ve son ayak yarışı 06 – 09 Eylül tarihleri arasında Tuzla Karting Pisti’nde gerçekleştirildi. Oldukça sıcak bir havada gerçekleştirilen organizasyonda tüm kategorilerde toplam 60 sporcu mücadele etti. Aynı anda hem Güneydoğu Avrupa Şampiyonası’nın hem de Türkiye Petrol Ofisi Karting Şampiyonası’nın son ayak mücadelesi olması nedeniyle tüm kategorilerde oldukça heyecanlı ve çekişmeli yarışlar yaşandı.

“25 Küçük Adam” Projesi
Federasyonumuzun en önemli projelerinden olan ve sporcu yetiştirilmesi, küçük yaşta motorsporları ile tanışmak, sporun kültürünü almak için hazırlanan Mini Karting Projesi 2006 sezonunda hayata geçirilmiş ve 140 başvuru arasından 25 küçük adam seçilerek, tüm yarışlarda start almışlardır. Petrol Ofisi’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen projenin 2007 sezonunda devam etmesi planlanmaktadır.

EĞİTİM FAALİYETLERİ

Motorsporlarının ülkemizde dünya standartlarını yakalaması ve koruması adına alt yapı çalışmalarına da büyük önem verilmektedir. Bu amaçla her yıl yarışmalarda aktif olarak görev yapacak gözcü-gözetmenlerin yetiştirilmesi için seminerler ve sınavlar düzenlenmektedir. Üst düzey lisansa sahip (komiser, direktör, gözlemci, teknik kontrol) görevliler her yıl tazeleme seminerlerinden tabi tutularak yeni bilgilerin adaptasyonu ve yeni isimlerin kazandırılmasına çalışılmaktadır. Ayrıca pilotluk eğitimi veren özel kuruluşlara destek sağlanarak, gözetmenlerin pratik yapması sağlanmaktadır.

1999 yılı içinde bu amaçla düzenlenen gözcü-gözetmen eğitim seminerleri ile 490 yeni görevli kazandırılmıştır. 2000-2001-2002 sezonlarında da bu proje tekrarlanarak federasyon bünyesinde toplam 1154 gözcü gözetmen kazandırılmıştır.

Dünya Ralli Şampiyonası, Avrupa Ralli Şampiyonası, Dünya Cross-Country Şampiyonası, Güneydoğu Avrupa Karting Kupası ve Formula 1 gibi otomobil sporları dünyasının en önemli uluslar arası organizasyonlarına ev sahipliği yapan Türkiye’nin elde ettiği başarıda en önemli yükü taşıyan sözkonusu görevlilerin sayısının artması, eğitim kalitelerinin uluslar arası standarta erişmesi ve gelecekte yurtdışındaki organizasyonlarda görev yapabilmeleri adına ilk adımı teşkil eden bu eğitim seminerleri ile 2004 sezonunda toplam 1500’e yakın lisanslı görevli sayısına ulaşılmıştır. 2005 itibariyle organize edilen eğitim seminerleri KKTC dahil olmak üzere Türkiye çapında yaklaşık 16 ilde gerçekleştirilmiştir.

2006 Yılında, federasyonumuzun eğitime verdiği önem artarak devam etmiş, 8 ayrı konuda (Gözetmenler, Destek Hizmetleri, Organizatör Kulüpler, Üst Düzey Yöneticiler, Teknik Kontrol, Medya, Medikal ve Kurtarma) tüm Türkiye’ de seminerler verilmiş ve toplam 3217 lisanslı görevli sayısına ulaşılmıştır.

İlk kez medyada gerçekleştirilen eğitim seminerleri İzmir, Antalya ve İstanbul olmak üzere üç ilde beş kez organize edilmiştir. Türkiye’de ilk defa bir federasyon tarafından medyaya dönük olarak gerçekleştirilen seminerlere katılım mecburi kılınmış, TOSFED-TSYD işbirliğinde yürüyen projede 54 farklı yayın kuruluşundan, 207 medya mensubu akredite edilerek lisanslarını almışlardır.

2006 sezonunda aynı zamanda pist yarışlarında ilk kez start alacak sürücülere eğitim programı hazırlanmış ve uygulanmıştır. Uygulama ilk kez lisans alacaklar için hayata geçirilmiştir.

Eğitim çalışmalarına paralel olarak belirli periyotlarla yayınlanan kurallar kitabı ve ek yönetmeliklerle tüm organizatör, kulüpler ve sporcuların Dünya’daki (Uluslararası Otomobil Federasyonu/FIA) yeni kurallar ve prosedürlerden haberdar edilerek uluslararası standartların uygunluğu takip edilmektedir.

Sporcularımızın yurt dışında ülkemizi temsil etmek adına katıldıkları yarışmalarda, kullanacakları araçlarının ve malzemelerinin gümrük prosedürlerinde kolaylık sağlanması için bakanlık düzeyinde çalışmalar yapılarak hayata geçirilmiştir.

1998 yılından itibaren sezon boyunca aylık olarak yayınlanan Tosfed dergisi ile Türkiye’de ve Dünya’da motorsporlarına ilişkin haberler ve gelişmeler okuyuculara ve meraklılara federasyon kaynaklı olarak ulaştırılmıştır. 2002 yılından itibaren haftalık olarak çıkarılmaya başlanan SF broşürleri ile her haftaya ilişkin yapılacak organizasyonların meraklılara önceden bildirmesi sağlanarak seyirci sayısının arttırılması ve bilinçli izlenim sağlanması hususunda önemli adımlar atılmıştır.

Her yıl geleneksel olarak düzenlenen Türkiye Şampiyonası Ödül Töreni ise ilgili yılın son ayında veya bir sonraki yılın Ocak ayında düzenlenmekte ve her branşta şampiyonlar bütün bir sezon harcadıkları emeklerinin karşılığında ödül olarak kupalarını almaktadırlar.

ÖZERK TOSFED

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu 2004 Mart ayında, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’ne ilk başvuruyu yapan federasyonlardan biri olarak 1,5 yıl aradan sonra 27. 01. 2006 itibariyle özerkliğine kavuştu.

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nun Mart 2004 tarihinde yaptığı özerklik başvurusu nihayet sonuçlandı. Özerklik kararı 4 Şubat 2006 tarihli resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi.
İlk başvuruyu yapan federasyonlardan biri olan TOSFED’in başvurusu 2004 Haziran ayında danışma kurulundan özerklik kararı almış olmasına rağmen, bugüne kadar imzalanmamıştı. Faaliyetlerinde, kurulduğundan bu yana özerk bir yapıda çalışmalarını sürdüren TOSFED’in resmi başvurusu 27 Ocak 2006 itibariyle Başbakan Sn. Tayyip Erdoğan tarafından da imzalanarak resmen yürürlüğe girdi.
1. Olağan Genel Kurul Toplantısı
TOSFED’in özerklik statüsünün yürürlüğe girmesi ile prosedür gereği yapılması gereken 1.Olağan Genel Kurulu Toplantısı, 2 Ağustos 2006 tarihinde Ankara Dedeman Oteli’nde gerçekleştirildi. Mümtaz Tahincioğlu, dördüncükez seçime girerek, 2010’a kadar yeniden TOSFED başkanı seçildi.

Toplam 82 delegenin oy kullandığı seçimde, Tahincioğlu tüm oyları eksiksiz toplayarak Türk otomobil sporları tarihinde ilk kez arka arkaya dördüncü kez seçilen başkan olma sıfatını da kazanmış oldu.

TOSFED 1. Olağan Genel Kurulu Ankara Dedeman Oteli’nde sabah 09:30’da delege kayıtlarının alınmasıyla başladı. Genel kurulun açılışında bir konuşma yapan GSGM Genel Müdürü Mehmet Atalay, “TOSFED ile birlikte 17. özerk federasyon seçimimizi gerçekleştirmekteyiz. Otomobil Sporları Federasyonu’nu son yıllarda büyük işler yaptı. Formula 1’in Türkiye’ye kazandırılmasını sağlayarak, Dünya’nın gündemine yerleşmemizi sağladılar. Çalışmaların desteklenerek, büyütülmesine ve ülke genelinde yayılması adına olumlu adımlara devam edilecektir. Dünya Ralli Şampiyonası organizasyonu da bizimdir. Önemli bir şehrimizde gerçekleştirilen ve Türkiye’nin tanıtımına katkıda bulunan bu organizasyon yapılmaya devam edecektir. Federasyonumuza yüzde yüz sahip çıkalım, denetleyelim ve başarılı çalışmalarımızı büyüterek otomobil sporlarının gelişmesine katkıda bulunmaya devam edelim.” dedi.

Gündemin ve Genel Kurul Başkanlık Divanı’nın oluşturulmasının ardından başkan adayı, yönetim, denetim ve disiplin kurullarının asil ve yedek üye listelerinin ilanını gerçekleştirildi. TOSFED Faaliyet raporunun okunması, ana statüdeki değişiklik tekliflerinin karara bağlanmasının ardından tek aday olarak yer alan Mümtaz Tahincioğlu’nun seçime ilişkin prezantasyonun ardından oylamaya geçildi ve tüm oyları alarak yeniden başkanlığa seçildi.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.

Benzer Konular

21 Ağustos 2008 / karayel Turizm
10 Ocak 2008 / RuffRyders Taslak Konular