Ziyaretçi
Otobüs, çok sayıda kişinin taşınmasında kullanılan büyük motorlu araç.
Tarihi
İlk otobüsler 1662 yılında Pariste ortaya çıkmıştır. Atla çekilen bu araçlara sıradan insanların binmesi yasaklanmış bu hak sadece zenginlere verilmişti. Bu araçların yaygınlaşması 1820’li yıllarda yine Paris’te olmuştur. Latince herkes için anlamına gelen omnibüs adıyla işletmeye konulan atlı otobüslerin bir müddet sonra ismindeki omni kısmı çıkarılıp ismi kısaltılmıştır.
1829 yılında atlı otobüsler Londra’da işlemeye başlamıştır. Üç atla çekilen bu otobüslerin 22 kişilik oturacak yerleri vardı. Ancak at pislikleriyle şehri kirleten atlı otobüsler tramvayların ve benzin motorlarının geliştirilmesiyle önemini yitirdi.
1895 yılında Almanya’da sekiz yolcu taşıyabilen benzin motorlu otobüsler ortaya çıktı. 1904 yılında Londra’da benzinle çalışan ilk çift katlı otobüs kullanıldı ve 8 yıl içinde tümüyle atlı otobüslerin yerini aldı, Londra çevresinde bir süre buharlı otobüsler işletildiysede 1918 yılına kadar benzin motorlu otobüslere yerlerini bırakarak tamamen yok oldular.
Türkiye'deki gelişimi
Türkiye’de ilk otobüsle şehiriçi yolcu taşımacılığı 1927 yılında İstanbul’da başlamıştır.[ [1928]] yılında Boğaziçi Otobüsleri Şirketi kurulmuş ve Taksim-Sarıyer-Yenimahalle arasında çalışmaya başlamıştır.İstanbul belediyesi 1931Renault-Scémia marka otobüs getirtmiştir. 1939 yılında İETT1943 yılında İsveç Vabis , Alman Mercedes-Benz , Büssingler , İngiliz Leyland marka otobüsler getirilmiştir. 1961 yılında Troleybüs’ler hizmete girmiş. 1970’lerin sonuna doğru Macaristan yapımı Ikarus marka otobüsler yollarımıza çıkmıştır. Yerli yapımı otobüsler ise Ankara’da 1978 yılında İstanbul’da 1979 yılında kullanılmaya başlanmıştır. yılında dört adet kurulmuştur.
Otobüs tipleri
Sponsorlu Bağlantılar
İlk otobüsler 1662 yılında Pariste ortaya çıkmıştır. Atla çekilen bu araçlara sıradan insanların binmesi yasaklanmış bu hak sadece zenginlere verilmişti. Bu araçların yaygınlaşması 1820’li yıllarda yine Paris’te olmuştur. Latince herkes için anlamına gelen omnibüs adıyla işletmeye konulan atlı otobüslerin bir müddet sonra ismindeki omni kısmı çıkarılıp ismi kısaltılmıştır.
1829 yılında atlı otobüsler Londra’da işlemeye başlamıştır. Üç atla çekilen bu otobüslerin 22 kişilik oturacak yerleri vardı. Ancak at pislikleriyle şehri kirleten atlı otobüsler tramvayların ve benzin motorlarının geliştirilmesiyle önemini yitirdi.
1895 yılında Almanya’da sekiz yolcu taşıyabilen benzin motorlu otobüsler ortaya çıktı. 1904 yılında Londra’da benzinle çalışan ilk çift katlı otobüs kullanıldı ve 8 yıl içinde tümüyle atlı otobüslerin yerini aldı, Londra çevresinde bir süre buharlı otobüsler işletildiysede 1918 yılına kadar benzin motorlu otobüslere yerlerini bırakarak tamamen yok oldular.
Türkiye'deki gelişimi
Türkiye’de ilk otobüsle şehiriçi yolcu taşımacılığı 1927 yılında İstanbul’da başlamıştır.[ [1928]] yılında Boğaziçi Otobüsleri Şirketi kurulmuş ve Taksim-Sarıyer-Yenimahalle arasında çalışmaya başlamıştır.İstanbul belediyesi 1931Renault-Scémia marka otobüs getirtmiştir. 1939 yılında İETT1943 yılında İsveç Vabis , Alman Mercedes-Benz , Büssingler , İngiliz Leyland marka otobüsler getirilmiştir. 1961 yılında Troleybüs’ler hizmete girmiş. 1970’lerin sonuna doğru Macaristan yapımı Ikarus marka otobüsler yollarımıza çıkmıştır. Yerli yapımı otobüsler ise Ankara’da 1978 yılında İstanbul’da 1979 yılında kullanılmaya başlanmıştır. yılında dört adet kurulmuştur.
Otobüs tipleri
- Okul otobüsü
- Belediye otobüsü
- Yolcu otobüsü
- Çift katlı otobüs
- Minibüs
- Midibüs
- Körüklü otobüs
- Metrobüs
- Troleybüs
- Omnibüs

Otobüs
