Arama

Formula 1 Sözlüğü - S

Güncelleme: 9 Mayıs 2011 Gösterim: 5.795 Cevap: 0
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
9 Mayıs 2011       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Formula 1 Sözlüğü - S
Slick Tyre - Slick (Düz, Oluksuz) Lastik
Sponsorlu Bağlantılar
Oluksuz/desensiz/düz kuru zemin yarış lastiği. 1998 sezonu başından itibaren bu lastiklerin kullanımı yasaklandı. Formula 1 otomobillerinin virajlardaki hızlarını azaltmak amacıyla oluklu lastikler getirildi.

Slipstream - Çekim Alanı
Yarış otomobilleri yüksek hızda arkalarında bir çekim alanı (hava boşluğu, vakum) yaratırlar. Öndeki otomobili takibeden bir başka otomobil bu alana girerek çekim gücünden yararlanır ve geçişini kolaylaştırdığı gibi yakıt tasarrufu da sağlar.

Speed Limits - Hız Sınırı
Formula 1’de hız sınırı sadece Pit Alanı için geçerlidir. Daha önce Serbest Antrenmanlarda 80 km/st olan bu hız limiti, 2000’den bu yana 60 km/st olarak değiştirilmiştir. Isınma Turları ve Yarışta ise 120 km/st olan hız limiti 80 km/st olarak belirlenmiştir. Bu kuralın dışında tutulan tek yarış ise Monako GP’sidir. Burada 3 gün boyunca hız sınırı 60 km/st’tir. Pit Alanı girişinden çıkışına kadar çeşitli yerlere konmuş olan elektronik sensörler otomobillerin hızlarını tesbit eder. Yarış sırasında hız sınırını aşan pilota 10 saniye cezası, antrenmanlarda ise para cezası verilir. Formula 1 otomobillerinde bu durum için hız limitleyicileri bulunur. Pit alanına girerken pilot bir butona basarak bu cıhazı devreye sokar.

Spin - Spin
Formula 1 otomobilinin çeşitli nedenlerle (kaygan zemin, oversteer, hatalı ve hızlı sollama gibi) ekseni etrafında dönerek pistten çıkmasıdır.

Spoiler - Spoyler
Formula 1 otomobillerinde hava akımıyla yere yapışmayı (downforce) arttıracak türbülansı sağlayıcı aerodinamik kanat. (Bknz: “Downforce)

Speed Trap - Hız Tuzağı
Formula 1 yarışlarının yapıldığı pistlerin en uzun düzlüklerinin sonuna yerleştirilen bir elektronik aygıttır. Hız Tuzağının işlevi, bu noktadan geçen otomobillerin ulaştıkları en yüksek hızı ölçmektir.

Starting Grid - Başlama (Start) Alanı
Otomobillerin Start/Finiş düzlüğünde (Pit Alanı önü), Sıralama Turları sonucuna göre start için belirli aralıklarla sıralandıkları bölüm.

Steering Wheel - Direksiyon
Formula 1 otomobilinin direksiyonu. Direksiyonlar kolayca çıkartılıp takılabilecek şekilde olmalı, üzerinde tüm gösterge ve butonlar bulunmalıdır.

Stint - Etap, Aşama
Start-Pit Molası, Pit Molası-Pit Molası, Pit Molası-Finiş arasında otomobilin katettiği bölümlere verilen ad. Örneğin; bir pilot 2 Pit Molası alarak yarışı tamamladığı takdirde, “3 stint” yapmış sayılır.

Stop-And-Go Penalty - Dur-Kalk Cezası
Hakem Kurulu tarafından pilotların, Pit Alanı hız limiti, erken start gibi ihlal ettikleri kurallara uygulanan cezadır. Ceza verilen pilot, takibeden 2 tur içersinde pit alanına girmek ve 10 saniye durduktan sonra tekrar piste çıkmak zorundadır. Bu süre içinde otomobile hiçbir bakım yapılamaz. 2002 sezonundan itibaren uygulanan bir diğer ceza ise pilotların Pit Alanından geçişlerini zorunlu kılmaktadır.

Super License - Süper Lisans
Formula 1’e pilot olarak katılabilmek için zorunlu olan lisans (ehliyet). Bu lisansa sahip olmak isteyen pilotun, FIA tarafından belirlenmiş, belli sayıda açık tekerlekli yarış serilerine katılmış ve dereceye girmiş olması gibi bazı kuralları yerine getirmesi gereklidir.



Benzer Konular

9 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
9 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
9 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
8 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
8 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular