Arama

Formula 1 Sözlüğü - T

Güncelleme: 9 Mayıs 2011 Gösterim: 5.558 Cevap: 0
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
9 Mayıs 2011       Mesaj #1
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
Formula 1 Sözlüğü - T
Techinical Regulations - Teknik Kurallar
Sponsorlu Bağlantılar
Formula 1’de uygulanan kuralların teknik bölümü. Halen uygulanan teknik kurallar arasında iki önemli konu öne çıkmaktadır. 1. Performansın kontrolü: motorların en fazla 3 litre olması, güçlendirici (supercarger) kullanılmaması ve minimum ağırlığın pilot ve ekipmanı dahil 600 kg olması. 2. Pasif Güvenlik: şasinin ve koruyucu roll-bar’ların dayanıklı olması ve esnek yakıt tankları, yangın söndürücüler gibi malzemenin bulundurulması.

Telemetry - Telemetre
Hareket eden bir cisimle, sabit bir istasyon arasında elektronik olarak veri alış-verişi yapılması. Formula 1’de ise, pistte hareket eden otomobilin motor aksamı ve diğer parçalarla ilgili verilerin, kodlanmış elektronik veriler halinde radyo dalgalarıyla pit alanındaki merkezi bilgisayara aktarılmasıdır.

Testing - Testler
1 Ocak 2001’de alınan bir kararla, son yarış ile 31 Aralık tarihleri arasında takımların test yapmaları yasaklandı. Özel testler de bu yasak kapasmına alındı. Testlere izin verilen tarihler içinde ise Formula 1 takviminde yer alan pistlerden sadece Monza, Barcelona, Silverstone ve Magny Cours’da test yapılabiliyor. Ayrıca FIA tarafından Formula 1 onayı verilmemiş pistlerde de testler yasaktır.

Timing Transponder - Süre Aleti
Pist kenarında çeşitli yerlerde bulunan süre kayıt sensörleri ile veri alış-verişini sağlayan ve yetkili süre hakemlerince kontrol edilen elektronik bir aygıt.

Tork - Tork
Döndürme kuvveti anlamını taşıyor. Motor güçleri ve silindir hacimleri eşit olan iki aracın torku yüksek olanı, diğerinden daha güçlü oluyor. Örneğin, bu iki araç halat çekme yarışında olduğu gibi arkalarından birbirine bağlanıp aynı anda harekete geçirilirse, torku yüksek olan araç diğerine üstünlük sağlar.

Traction Control - Çekiş Kontrol
Tekerleklerin, özellikle kalkış sırasında patinaj yapmalarını denetleyen ve duruma göre anında motorun gücünü ayarlayan bilgisayar kontrollü elektronik sistem.

Transporter - Nakliye Aracı
Pistler arasında Formula 1 otomobilleriyle diğer parçaların nakliyesinde kullanılan özel kamyonlar.

Tub - Küvet
Şasinin, kokpitin bulunduğu ve pilotun yerleştiği bölgesi. Yapısından dolayı bu adla anılır.

Tyre Blanket - Lastik Battaniyesi
Elektrikle ısıtılan ve lastiklerin yarışa başlamadan önce belirli bir ısıda kalmasını sağlayan özel örtü. Bu örtü lastiklere, otomobil üzerindeyken (Grid’de start öncesi) takıldığı gibi, kenarda da takılabilir. Pit Molasına gelen bir otomobile takılacak lastikler örtüden çıkartılarak takılır. Formula 1’de kullanılan lastiklerin normal operasyonel ısıları 80 – 90 C derecedir. Lastiklerin daha sıcak olması, bir başka deyişle kauçuk hamurunun yüksek ısıda olması yarış sırasında lastiklerin zemine tutunmasını arttırır.



Benzer Konular

9 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
9 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
9 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
8 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular
8 Mayıs 2011 / RuffRyders Taslak Konular