Arama

Reflective Art Resimleri (Yansıtıcı Sanat)

Güncelleme: 8 Ekim 2015 Gösterim: 32.457 Cevap: 24
HayLaZ61 - avatarı
HayLaZ61
VIP BuGS_BuNNY
20 Eylül 2006       Mesaj #1
HayLaZ61 - avatarı
VIP BuGS_BuNNY
Reflective Art Resimleri
MsXLabs.org
Sponsorlu Bağlantılar

Rene Magritte'in "Human Condition I" başlıklı yapıtı bize resmin resim olduğunu anlatır. Oda ve pencereden gözüken manzara gerçekliği anlatır. Pencerenin hemen önünde yer alan tuvaldeki resim manzara ile aynıdır ve onu tamamlar. Resmin içindeki resim resimdir, ama resmin bütünü de resim değil mi?

Görme, gözde başlar ve üç boyutlu gördüğümüz uzayın gözün retinasına düşen görüntüsü de aslında tuvaldeki resim gibi iki boyutludur. Iki göz arasındaki mesafe nedeniyle nesnelerin retinaya düşen görüntüleri arasında bir kayma olur. Kayma miktarı nesnelerin uzaklığına göre değiştir ve bu iki görüntüyü birden kullanan beyinde derinlik algısı oluşur. Ancak, tek gözle baktığımızda da hangi nesnenin bize daha yakın, hangisinin uzak olduğunu büyük ölçüde anlayabiliriz. Bu yeteneğimiz yaşamımızın ilk yıllarında bilinçsizce öğrendiğimiz bazı ip uçlarından kaynaklanır. Öndeki nesneler arkadakileri kısmen de olsa kapatır.

Rene Magritte, Personal Values 1951

Rönesans döneminde kilisenin itici gücüyle, reşamlar resimlerini mümkün olduğunca gerçekçi yapmaya yönelmişlerdi. Tuvalin ön tarafına yerleştirdikleri tahta bir perdede küçük bir delik açarak, resimlemek istedikleri sahnenin görüntüsünün tuval üzerine yansımasını sağlamış ve tuvaldeki bu görüntü üzerinde konturları çizerek, resmin eskizini doğru bir biçimde oluşturmaya çalışmışlardı. Böylece elde edilen örneklerden bir resimde derinliğin doğru verilmesini sağlayacak ipuçları keşfedilmiş ve perspektif kurallarının oluşturulması sağlanmıştı.

I. Dünya Savaşı'ndan sonra Andre Bretton'un öncülüğünde protest bir akım olarak ortaya çıkan ve düşsel bir anlatım tarzı seçen sürrealizmde, gerçeklik kaygısından uzaklaşıldı, gerçeküstü düzeye çıkıldı. Sigmund Freud'un kuramlarından esinlenen Breton için bilinçdışı, düş gücünün temel kaynağı, deha ise bu bilinçdışı dünyasına girebilme yeteneğiydi. Bilinç ile bilinçdışını bütünleştirmek üzere, düşsel dünya ile gerçek yaşam "mutlak gerçek", ya da "gerçeküstü" içiçe geçiyordu. Sürrealizm'in resim alanında yer alan sanatçılar, bir uçta ne olduğu tam olarak anlaşılmayan ancak sezilebilen biyomorfik biçimler kullanarak (simgesel sürrealizm), bir diğer uçta ise ayrıntılarının tümü inceden inceye tanımlanmış olmasına karşın usçu anlamı bozarak (veristik sürrealizm) düşsel bir dünya yaratmışlardır.

Nesneler uzaklaştıkça daha küçük gözükür. Yer düzleminde yer alan nesnelerden yakında olanlar, uzakta olanlara göre daha aşağıdadır. Çok uzaktaki nesnelerin renkleri yakındakilere göre daha soluktur. Ayrıca gölgeler de nesnelerin şekilleri hakkında bilgi verir. Yumuşak geçişler, nesne yüzeyinde yavasça değişen eğimi gösterirken, keskin geçişler ise ani yüzey değişimini gösterir. Bu ipuçları, doğru bir biçimde aktarıldığında, resimde derinlik olduğu yanılsaması (illüzyon) oluşur.

M.C. Escher, High and Low, 1947

Resim ve matematiği birleştiren eserleriyle tanınan Maurits Cornelis Escher (1898-1971) Hollanda'da doğdu. Babasının mimarlık kariyerini sürdürmek üzere ailesinin isteği doğrultusunda Haarlem'deki Mimarlık ve Dekoratif Sanatlar Okulu'nda bir süre mimarlık eğitimi gördükten sonra, 1919-1922 yılları arasında öğretmenlerinin de etkisiyle grafik sanatlara yöneldi.

Sürrealist nitelikler de çağrıştıran 1944'den sonraki yapıtlarında, göz yanıltıcı perspektifle mekansal yapıya şaşırtıcı bir üç boyutluluk kazandırmıştır.

Önceleri kimsenin pek de tanımadığı Escher, 1956 yılındaki sergisinin Time Dergisi'nde yer almasıyla dünya çapında ün kazanmıştır.

Temel düzeyin dışında formal bir matematik eğitimi almamasına karşın, eserlerinde yer alan olanaksız nesneler, uzaysal yanılsama ve tekrarlanan geometrik şekiller (teşellations) matematikçiler tarafından büyük ilgi gördü. Işin ilginç yanı ise Escher kendisini ne sanatçı, ne de matematikçi olarak görmüştür.

Escher'in çalışmalarının bir kısmı matematikte "uzay mantığı" olarak adlandırabileceğimiz alana girmektedir. Fiziksel nesneler arasındaki uzaysal ilişkiyi bilerek bozduğu çizimleri, bazen optik yanılsama olarak da adlandırılan görsel paradoksa neden olmaktadır.

M.C. Escher, Belvedere, 1958

Escher' in görsel yanılsama yaratırken kullandığı yöntemlerden bir diğeri ise, beynin iki boyutlu görüntüdeki görsel ipuçlarından oluşturduğu üç boyutlu nesneler üzerindeki ısrarcı varsayımlarıdır. "Belvedere" adlı eserinde, ünlü matematikçi Roger Penrose'un 1958'de yayınlanan görsel yanılsama konulu makalesinde açıkladığı "olanaksız üçgen"inden esinlenmiştir. Görsel ipuçları gözetleme kulesindeki sütunları hem önde, hem arkada gibi algılamamıza sebep olmaktadır. Önde oturan adam elinde "olanaksız bir nesne" tutmaktadır.

M.C. Escher, Waterfall, 1961

Escher, "Waterfall"da iki Penrose üçgeni kullanarak "olanaksız durum" yaratmıştır. şelaledeki, su aşağıdaki arktan yukarı akıp, tekrar tekrar dökülebilmektedir.

Reflective Gherkin by l8


Resim ve fotoğraf konularında uygulanan kurallar şöyledir:

  • +18 içerikte resim ve fotoğraf eklenmemelidir.
  • Deviantart.com sitesinden alınan her resim ve fotoğraf için kaynak bilgisi verilmesi zorunludur.
  • Bir mesajda en fazla 3 adet resim/fotoğraf olmalıdır.
  • Eklenecek olan her resim/fotoğraf mesajına konu başlığı girilmelidir.
  • Yukarıda belirtilen kurallara uygunluk göstermeyen bütün resim/fotoğraf ekleri silinecektir.

Son düzenleyen Safi; 8 Ekim 2015 00:30 Sebep: İçerik düzenlendi.
Pirana Kovalayan Çılgın Hamsi...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Aralık 2006       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
reflection

Sponsorlu Bağlantılar
P.u.S.u - avatarı
P.u.S.u
Ziyaretçi
8 Nisan 2007       Mesaj #3
P.u.S.u - avatarı
Ziyaretçi
reflective20vest 719
P.u.S.u - avatarı
P.u.S.u
Ziyaretçi
30 Mayıs 2007       Mesaj #4
P.u.S.u - avatarı
Ziyaretçi
helmetwingsreflectivedecalkit
PocahontaS - avatarı
PocahontaS
Ziyaretçi
16 Şubat 2008       Mesaj #5
PocahontaS - avatarı
Ziyaretçi
reflect me by gerryn

Reflective Art
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
14 Mart 2008       Mesaj #6
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
0512040215031lonely dsc 4867 a 2 b 1 fn thu
HayLaZ61 - avatarı
HayLaZ61
VIP BuGS_BuNNY
29 Haziran 2008       Mesaj #7
HayLaZ61 - avatarı
VIP BuGS_BuNNY
35mm by lgrnd
Pirana Kovalayan Çılgın Hamsi...
reyan - avatarı
reyan
Ziyaretçi
5 Eylül 2009       Mesaj #8
reyan - avatarı
Ziyaretçi
_Manu_ - avatarı
_Manu_
Ziyaretçi
10 Ocak 2013       Mesaj #9
_Manu_ - avatarı
Ziyaretçi
2105443990 5a6fe1ed01 z
_Manu_ - avatarı
_Manu_
Ziyaretçi
10 Ocak 2013       Mesaj #10
_Manu_ - avatarı
Ziyaretçi
needle reflection tim allen

Benzer Konular

21 Temmuz 2016 / Misafir Sanat
21 Temmuz 2016 / Bia Sanat
2 Mart 2009 / ThinkerBeLL Sanat
17 Aralık 2007 / Misafir Sanat
24 Şubat 2016 / ahmetseydi Taslak Konular