Arama

Şair Nedir?

Güncelleme: 5 Eylül 2015 Gösterim: 6.981 Cevap: 2
SiyahLALE - avatarı
SiyahLALE
Ziyaretçi
29 Ekim 2008       Mesaj #1
SiyahLALE - avatarı
Ziyaretçi
şair

Sponsorlu Bağlantılar
isim (şa:ir) Arapça ş¥¤ir

1 . Şiir söyleyen veya yazan kimse:
"Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim."- T. Fikret.

2 . sıfat, mecaz Hayal gücü geniş olan, duyarlı, duygulu (kimse):
"Şair ruhlu bir adam."- .

Birleşik Sözler

saz şairi

X-Sözlük Konusu: ne demek anlamı tanımı.
AndThe_BlackSky - avatarı
AndThe_BlackSky
VIP VIP Üye
1 Eylül 2011       Mesaj #2
AndThe_BlackSky - avatarı
VIP VIP Üye
Vikipedi, özgür ansiklopedi

Sponsorlu Bağlantılar
Şair, "şiir yazan demektir. Şair kelimesi Arapçadan gelir; doğaüstü güçlere sahip, meczup, kahin gibi anlamlar da yüklenmiştir.
Günümüzde sadece kitaplar ile değil, internet ile de geçmişin usta şairleri ve günümüzün şairleri okuyucularına ulaşmaktadırlar. Edebiyat akımlarından en sonuncusu serbest şiir akımı iyiden iyiye özgürlükçü şiir ve şair kavramına kavuşmuştur. Şair, gerek insana, gerek doğaya, gerek olgu ve olaylara daha farklı ve duyarlı, sezgisel ve derinlikli bir perspektiften bakan; bunu, bu ayrıcalıklı statüsünün bir sonucu olarak, en etkili ve dolaysız ifade biçimi olarak, ahenkli ve yüklü mısralarla dile getiren kişi diye nitelenmiştir. Şairler şiir yazdıklarında genelde duygu ve düşüncelerini o şiire katmak isterler.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
5 Eylül 2015       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM
ŞAİR (ar. şf'r'öerı şa’ir) Şiirle uğraşan, dizeler oluşturan, düşüncelerini, duygularını sözıu ya da yazılı olarak koşuk biçiminde dile getiren sanatçı.

—Esk. Şair-i azam, şairlerin en büyüğü.

♦ sıf. Gerçekleri düşçü bir ülkücülükle ele alan, duyarlı bir kimse için kullanılır: O, her an coşmaya hazır şair ruhlu bir insandır. Şair yaradılışlı bir genç.

—ANSİkl Din ve Ed. ilkel toplumlarda şair gizli güçlerin sahibi, bilinmezin açıkla- yıcısıydı; tanrısal esinle söylediği uyumlu sözler dinsel törenlere katılanları coştururdu. Tunguzlar’ın şaman, Yakutlar'ın oyun, Altay Türkleri’nın kam, Kırgızlar’ın baksı adını verdiği şaire Oğuzlar ozan diyordu. Dede Korkut öykülerine adını veren kahramanın, "Oğuz’un tamam bilicisi” olduğu açıklanır. Dede Korkut kopuz çalarak şiirlerini söyler; gaipten haber verir, Oğuzlar güçlüklerle karşılaşınca ona danışırlar Delikanlılara ad verir, anlaşmazlıkları gözer, oğuz beylerinin serüvenleriyle ilgili oğuznamelerı düzenleyip çalar, söyler. Kopuz eşliğinde şiir söyleyen ozanın bazı nitelikleri saz şairi (âşık) tipinde devam etmiştir. Tanrısal esin saz şairinin düş görmesi motifinde kendini gösterir. Düşte erenlerin elinden bade içen âşık, onların himmetiyle şiir söylemeye başlar. Kuran hükümlerinin Tanrı sözü değil yalnızca şiir olduğunu ileri süren müşriklere ve hiciv yazan cahıliye şairlerine karşılık İslam dininin ilk döneminde şairin kınandığı görülür {"Şairlere gelince, onlara da sapıklar uyar", Kuran, XXVI. 224 "; "O [Kuran] bir şiir değildir". LXIX. 41; "Biz Muhammet'e şiir öğretmedik ve ona şiir yakışmaz da”, XXXVI, 69). Hz. Muhammet’in de şiiri kınayan hadisleri vardır: "Şiir şeytanın araç olarak kullandığı çalgılardan biridir.'' Ancak daha sonra İslam dinine giren ve İslamlık için çalışan Hassan bin Sabit için “Tanrı sem Ruhülkudüs ile destekleyip güçlendirsin" diyen Peygamberin şu yolda bir hadisi de bulunduğu ileri sürülür: “7ânrı'nın arş altında öyle hâzineleri vardır ki bunların anahtarı şairlerin dilleridir. Tekke şiirinde olduğu gibi tasavvufi divan şiirinde de şairin başlıca konusu tanrısal aşktır. Öte yandan laik nitelikli aşk ve şarap şiirinin, aşk mesnevilerinin sahibi olan şairler de genellikle anlattıklarının tanrısal aşk yönünde yorumlanması için ortam hazırlarlar. Servet-i funün döneminin kılık kıyafetiyle çevresinden farklılaşmış, halka uzak, bireyci şair modeline karşılık Milli edebiyat akımı toplum sorunlarını dile getiren, coşkulu şair tipini yüceltir.

ŞAİR
a. (ar. şaeir). Esk. Arpa: Hubz-ı şair (arpa ekmeği).

—Kur. tar Şafr emini -ARPA' EMİNİ Şair aşkı (Dichterlıebe), H. Heine’ın Intermezzo adlı yapıtından alınmış şiirler üzerine Schumann’ın bestelediği 16 lied çevrimi (op. 48, 1840). Piyano prelüdlerı ve postlüdleri, lirizmi ve birliğiyle eşlıklı ezgi türüne yeni bir öğe getiren liedlerle bütünleşmiştir.


Kaynak: Büyük Larousse

Benzer Konular

9 Eylül 2011 / BARIŞ Edebiyat tr
29 Mayıs 2008 / Misafir Edebiyat
17 Haziran 2009 / ThinkerBeLL Rüya Tabirleri
18 Ekim 2015 / Jumong Edebiyat ww