Arama

Pozisyon Nedir?

Güncelleme: 9 Aralık 2015 Gösterim: 10.626 Cevap: 1
careless_WhispeR - avatarı
careless_WhispeR
VIP i Jυѕт ∂ιє∂ ιη уσυя αямѕ
9 Haziran 2009       Mesaj #1
careless_WhispeR - avatarı
VIP i Jυѕт ∂ιє∂ ιη уσυя αямѕ
Pozisyon - Pozisyon Nedir - Pozisyon Hakkında


Sponsorlu Bağlantılar
Pozisyon Nedir - Pozisyon Hakkında
MsXLabs.Org


pozisyon
isim Fransızca position
1 . Konum.
2 . Durum.
X-Sözlük Konusu: ne demek anlamı tanımı.
http://www.msxlabs.org/forum/signaturepics/sigpic184255_2.gif
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
9 Aralık 2015       Mesaj #2
Safi - avatarı
SMD MiSiM
POZİSYON a. (fr. position).
1. Sabit olarak duran bir şeyin, bir kimsenin duruş biçimi; konum; Masanın pozisyonu. Bu pozisyonunu bozma, ışık çok güzel.
Sponsorlu Bağlantılar
2. Bir kimsenin, bir topluluktaki ya da bir toplumdaki yeri; mevki, konum: Bu olay şirketteki pozisyonunu sarsacak. Toplumsal pozisyonunuz böyle davranmanızı engeller.

—Bank, ve Muhs. Pozisyon bildirmek, bir hesap sahibine, belli bir tarih itibariyle hesabının bakiyesini bildirmek.

—Koregr. Ayakların yere basış ve kolların boşlukta duruş tarzlarından (klasik dansta beş, yeniklasik danstaysa yedi tarz vardır) her biri. (Bk. ansikl. böl.) || Açık pozisyon, ayakların birbirinden uzak olduğu iki temel pozisyondan (ikinci ve dördüncü) her biri. || Başlama pozisyonu, genellikle, ayaklar beşinci pozisyondayken, kolların bir elips oluşturacak biçimde gövdeden biraz ayrık, ellerin de birbirine yakın ve gevşek, avuç içleri havaya bakar durumda tutulduğu pozisyon. (XIX. yy.'ın sonuna değin, normal başlama pozisyonu, üçüncü pozisyondu. Teknik ilerleyince, dansçılar, başlarken, beşinci pozisyondayken de, adımların çoğunda, eşit bir dengeye ulaştılar. Başlama pozisyonu, dansçı hareketsizken, aynı zamanda bir dinlenme pozisyonu'dur. || Kapalı pozisyon, ayakların birbirine değdiği üç temel pozisyondan (birinci, üçüncü ve beşinci) her biri. || Rumba pozisyonu, salon danslarında, sağ eli kadının sırtında olan ve sol eliyle, baş hizasında, kadının sağ elini tutan erkek dansçıyla, erkeğin sağ omzuna dayanan kadın dansçının pozisyonu. (Bu pozisyon, Güney Amerika kökenli birçok dansta [mambo, ça-ça-ça, samba, conga vb.) kullanılır.) || Yarım pozisyon, beş temel pozisyondan türeyen, serbest ayağın yere değdiği pozisyon. (Yarım pozisyonların en çok kullanılanları, yarım-ikinci ve yarım-dördüncüdür.)

—Müz. Bir akordakı seslerin, polifoninin çeşitli partilerine dağılımı. (Örn. temel pozisyon, çevirim pozisyonu, sık pozisyon, seyrek pozisyon.) || Yaylı çalgılarda, sol el parmaklarının kullanılış tarzı. (Orkestra çalgıları, hiçbir zaman yedinci pozisyondan ileri gitmez; birinci pozisyonda birinci parmakla [işaretparmağı], boş telin sesini izleyen ilk ses [boşken sol sesi veren bir telde /a]; ikinci pozisyonda, birinci parmakla, boş telin sesinden sonraki ikinci ses [sol telinde sı]... elde edilir. || Sürgülü üflemeli çalgılarda (trombon), sürgünün bulunduğu ve titreşen hava sütununun uzunluğunu belirleyen yer.

—Verg. huk. Gümrük tarife pozisyonu, gümrük tarife cetvelinde yer alan fasılların her birini kendi içinde yeniden ayrıştıran ve fasıl numaraları ile birlikte bir eşya grubunu belirleyen numaralara verilen ad. (Gümrük tarife cetvelinde 99 fasıl bulunmakta, gümrük tarife pozisyonu her faslı kendi içinde ayrıştıran numaralarla ifade edilmektedir. Örneğin, 84-05 gümrük tarife pozisyonu ifadesi, 84. faslın 5. pozisyonunu belirtmektedir.)

—ANSİKL Koregr. Akademik dansın pozisyonları, XVII. yy.'ın dans yöneticileri tarafından kodlanmıştır ve bugün de, dans eğitiminin temelini ve tüm koregrafik hareketlerin başlangıcını oluştururlar. Tümünü de endehors ilkesi belirler. Beş temel pozisyon, şöyle tanımlanabilir:
Birinci: topuklar birleşik, bacaklar gergin, ayaklar 180° açık ve kalça çizgisine paralel (kollar önde halka oluşturur).
İkinci: birinciye benzer; yalnız, ayaklar, yaklaşık bir buçuk ayak boyu kadar açıktır (kollar yana doğru açılmıştır).
Üçüncü: ayakların yönü aynıdır ve her birinin ucu, öbürünün ortasına gelecek biçimde birbirine dokunurlar.
Dördüncü: yine aynı yönde yere basan ayaklardan biri, öbüründen, yaklaşık üç buçuk ayak boyu kadar öndedir (kollardan birisi bükülür ve öne uzatılır, öbürü yukarıya kaldırılır).
Beşinci: ayaklardan biri öbürünün önündedir ve sıkı sıkıya birbirine dokunur; birinin topuğu, öbürünün burnuna değer.
Yeniklasik danstaki altıncı pozisyonda ayaklar yürüyüş yönünde yan yana getirilir ve sıkılır; yedincideyse, ayaklardan biri, öbüründen yaklaşık bir buçuk ayak boyu öndedir ve pointe'tadır. Ama bu pozisyonda ayağın üstü, klasik pointe’takinden öne doğru daha çok çıkmıştır.


Kaynak: Büyük Larousse