Arama

Motokros Nedir?

Güncelleme: 9 Aralık 2012 Gösterim: 2.874 Cevap: 3
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
12 Şubat 2010       Mesaj #1
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
motokros
isim, spor İngilizce motorcross
  • Kırlarda ve engebeli arazilerde motosikletle yapılan yarış.

Sponsorlu Bağlantılar
X-Sözlük Konusu: ne demek anlamı tanımı.
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
12 Şubat 2010       Mesaj #2
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
MotoX

Sponsorlu Bağlantılar
180px Maico68 360

1968 model 360cc Maico


Motocross (kısaca MX veya MotoX) yol dışındaki kapalı güzergahlarda bir motosiklet sporudur. "Motocross" ismi ise "Motorcycle" ve "Cross Country" sözcüklerinin birleşmesi ile oluşur.
Spor genellikle çamur pistlerde yapılır. Bu spor aynı zamanda BMX sporunun da atası sayılır.
_AERYU_ - avatarı
_AERYU_
Ziyaretçi
9 Aralık 2012       Mesaj #3
_AERYU_ - avatarı
Ziyaretçi
Motokros kapalı alanlarda, kapalı bir parkur dahilinde, doğal engeller kullanılarak yapılan bir motosiklet sporudur. Parkurlar 1,5 km'den kısa 3 km'den uzun olamazlar.

Parkurun en dar yeri 9 mt.'den az olmamalı, seyirci parkurdan en az 1 mt. mesafede olmalıdır.

Parkurlarda derin su geçişi ve çok taşlı zeminler olmayacak ve ortalama sürat 50 Km/h'den fazla olmayacaktır.

Yarışçılar için toplam yarışma süresi 60 dakikayı geçemez.

Kaynak:
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
9 Aralık 2012       Mesaj #4
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Motokros kapalı alanlarda, kapalı bir parkur dahilinde, doğal engeller kullanılarak yapılan bir motosiklet sporudur. Parkurlar 1,5 km'den kısa 3 km'den uzun olamazlar.

Parkurun en dar yeri 9 mt.'den az olmamalı, seyirci parkurdan en az 1 mt. mesafede olmalıdır.


Parkurlarda derin su geçişi ve çok taşlı zeminler olmayacak ve ortalama sürat 50 Km/h'den fazla olmayacaktır.


Yarışçılar için toplam yarışma süresi 60 dakikayı geçemez.


Off_road ve Motocross eğitimi vücut pozisyonları, Faydalı Bilgiler...

VÜCUT POZİSYONU

Sizi daha iyi bir sürücü yapabilecek bir çok etken vardır fakat bunların içerisinde en önemlisi temel sürüş pozisyonu kavramanızı geliştirmektir.


Yeni başlayanlar, doğru vücut pozisyonunu geliştirmeli ve doğal hale getirmelidirler. Alıştırma ve disiplin ile vücudunuz otomatik olarak doğru pozisyonu alacaktır. Sürücünün vücut pozisyonu, araziye, koşullara ve hıza bağlı olarak sürekli değişir. Vücudunuzu uygun biçimde hareket ettirmeyi öğrenirseniz, hızlı sürüş yapmanız kolaylaşacak ve daha az enerji

harcayacaksınız. Amatör sürücüler, profesyonellerin ne kadar hızlı süre sürüş yaptıklarına şaşırırlar. Burada kondüsyon kadar uygun vücut pozisyonu ve enerjinin idareli kullanılması, usta bir sürücünün 20 dakikalık bir motokrosu veya 6 saatlik zor bir arazi yarışını, amatör bir sürücünün 5 dakikalık motokros veya 1 saatlik enduro deneyiminden daha dinç bitirebilmesinin esas sebebidir.
Temel vücut pozisyonu, sele üzerinde ağırlığınızı merkeze almanız, vites manivelası ve fren pedalı ile temas sağlayacak şekilde ayaklarınızı yerleştirmeniz, bir veya iki parmağınızdebriyaj ve fren manivelasında olacak şekilde iki elinizi de kontrollere yerleştirmeniz, dirseklerinizi yukarıda tutmanız ve gaz kelebeğini sıkıca kavramanız gibi unsurlar içerir.

Merkezi yerleşim sizi motosikletin merkezine yerleştirir ve gelecek olan her şeye hazırlıklı olmanızı sağlar. Dirseklerinizi yukarıda tutmakla kollarınız, viraj alırken uygun güç için gereken gerilimi kendiliğinden sağlar. Modern arazi motosikletleri, gücü bir anda aktarmaktadırlar ve inanılmaz bir hızlanma yeteneğine sahiptirler. Yüksek dirsekler ve önde bir duruş, gaz verdiğinizde

bu hız patlaması ile başa çıkmanıza yardımcı olur.

Genellikle merkezde duruyor olacaksınız. Dizleriniz hafifçe bükülmüş olmalıdır, böylece ağırlığınız için ilave süspansiyon görevi görürler. Dizleriniz motosikleti kavrarken, ağırlığınızın çoğu bacaklarınızda olmalıdır. Omuzlarınız dik ve gövdenizin üst kısmı rahat ve esnek olmalıdır. Merkezi yerleşimin bir başka önemi de, ağırlığı rahatça transfer edebilmenize olanak sağlamasıdır. Öne ve

arkaya eğilerek motosikletin ön veya arka kısmına ağırlığınızı aktarabilirsiniz.
Merkezi yerleşim, bir çok örnek durumda küçük ayarlamalar yapılarak kullanılabileceği için oldukça yararlıdır.

Beklide merkezi yerleşimin tercih edilmesinin sebebi, sürücünün vücuduna, darbelere, dizler, dirsekler, sırt, bilekler, ve ayak bileklerinin de darbenin bir kısmını emmesine olanak vererek daha çabuk cevap vermesini (refleksleriniz elverdiği çabuklukta) sağlamasıdır. Bu darbe emici özellikler, sürücü oturur konumda iken oldukça sınırlıdır.