Cevap Yaz Yazdır
Güncelleme: 16 Aralık 2016  Gösterim: 4.276  Cevap: 1

PBX Nedir?

17 Aralık 2011 15:22       Mesaj #1
HANDSOME - avatarı
VIP ☪ ɴє мυтŁυ тürĸüм đἶყєɴє

PBX

Ad:  pbx.jpg
Gösterim: 141
Boyut:  24.1 KB
Bazen işyeri kartvizitlerinde telefon numarasının yanında, parantez içerisinde PBX yazdığını görürüz. Firma içi kullanılan telefon santrallarına genel olarak Private Branch Exchange (PBX) denir. PBX’in açılımı, Özel Santral (Private Branch eXchange) demektir, yani bir şirket içersinde kullanılan özel telefon şebekesidir. PBX telefon sistemi kullanıcıları, dışarıya telefon etmek için birkaç tane dış telefon hattını paylaşır. PBX, müşterinin sahibi olduğu ve yönetimini yaptığı telefon santralıdır. Organizasyonun içindeki dahili görüşmeleri ve organizasyonun dış dünya ile harici görüşmelerini anahtarlayan ve yönlendiren sistemlerdir.

Peki bu neyi sağlıyor?
Sponsorlu Bağlantılar
Bir şirketin 10 tane hattı vardır PBX sayesinde tek numara ile sanki 10 hattın tek hat üzerinde olur. Bu sayede müşteriler tek numarayı arayarak hat meşgul olsa bile diğer hatta aktarır ve müşteriye cevap verilerek müşteri memnuniyeti sağlanmış olur.

Son düzenleyen Safi; 16 Aralık 2016 22:56


16 Aralık 2016 22:51       Mesaj #2
Safi - avatarı
SMD MiSiM

PBX (Private Branch eXchange)

Ad:  1.JPG
Gösterim: 134
Boyut:  41.1 KB

genellikle şirketlerde kullanılan telefon santralidir.

Sponsorlu Bağlantılar
PBX’in açılımı, Özel Santral demektir, yani bir şirket içersinde kullanılan özel telefon şebekesidir. PBX telefon sistemi kullanıcıları, dışarıya telefon etmek için birkaç tane dış telefon hattını paylaşır.

Şirket içi dahili ve harici görüşmeler bu santral üzerinden yapılır. PBX ile dışarıdan gelen aramalar isteğe bağlı olarak yönlendirilebilir ve dışarı yapılan aramalar kısıtlanabilir. Kullanıcılar şirket içi arama ve yönlendirme yapabilir ve harici hatlara bağlanabilirler.

PBX kullanan bir şirket birden fazla harici telefon hattını müşterilerine tek telefon numarası ile sunabilir. Yani şirketin telefon numarasını arayan müşteriler birinci hat meşgul olsa bile ikinci, üçüncü veya boş olan diğer hatlardan birine yönlendirilir. Böylece müşteri telefonda beklemez ve daha kaliteli bir hizmet almış olur.


Daha fazla sonuç:
pbx nedir

Hızlı Cevap
Mesaj:


Kaynak:

Bu sayfalarımıza baktınız mı
paneli aç