Arama

Psikolojik Testler - Sayfa 2

Güncelleme: 2 Ekim 2019 Gösterim: 178.955 Cevap: 38
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
15 Kasım 2008       Mesaj #11
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
Thomas Kişilik Envanteri

Sponsorlu Bağlantılar

* Sistem özünde bir kişilik envanteridir. Sadece işe alımlarda değil, var olan personelin de değerlendirilmesi açısından son derece tutarlı, güvenilir ve doğru bir araçtır.

* Tutarlılık, geçerlilik ve doğruluk bağlamında minimum % 85 lik bir orana sahiptir.

* İngiliz Psikoloji Derneği’nin dünyada kullanılmakta olan en popüler kişilik envanterleri arasında yapmış olduğu araştırma sonucunda Thomas Kişilik Envanteri güvenilirlik, tutarlılık ve doğruluk bağlamında ilk sıralarda yer almaktadır. ( İngiliz Psikoloji Derneği tamamen bağımsız ve tarafsız bir dernektir. )

* Thomas sistemi, bireye maksimum 8 dakika içinde sıfat bazında doldurtulan ve sadece 24 satırdan oluşan tek bir değerlendirme formunu içerir.

* Doldurmuş olduğunuz tek bir formun ardından sistem size birey ile ilgili 19 farklı başlık altında yazılı rapor ve bir grafik sunar.

* Thomas Kişilik Envanteri dünya çapında 60 ülkede kullanılmaktadır.

* Sistemden tüm raporları İngilizce olarak, 7 tane raporu da Türkçe olarak alabilirsiniz. ( PPA, Güçlü – Limitli, Aday Değerlendirmesi, Kariyer Rehberi, Eğitim Gereksinimleri, PGA – Tanım, PGA – Birey/Görev Karşılaştırması )

* Sistem bilinçaltı yada bilinçüstü yanıltma amaçlı dolumlarda, değerlendirme formundaki kontrol noktaları çok güçlü olduğu için geçersiz profil vererek sizi uyarır.

* Thomas’ın bir diğer avantajı ise, sistemi bizden bağımsız olarak kendi bilgisayarınızdan kullanacak olmanızdır.

* Bireyle ilgili grafik ya da raporları kendi yazıcınızdan alabiliyor olabilmeniz için bilgisayarınıza ücretsiz olarak “Thomas Key” yazılım programı kurulur.

* Böylece bize bağımlı olmaksızın bireyle ilgili istediğiniz raporları veya grafiği anında kendi yazıcınızdan alabiliyor olacaksınız. Programın bir kopyası cd olarak size bırakılır.

* Sistemi kullanmanızda gerekli bir elektronik sayaç / güvenlik aracı vardır. Dongle dediğimiz bu elektronik sayacın içine değerlendirmeye alacağınız kişi ve rapor sayısına göre belirlenen miktarda ünite yüklenir.( Alınan ünitelerin son kullanma tarihi yoktur. ) Aynen akbil mantığında olduğu gibi sistemden grafik ya da rapor alındıkça otomatik olarak sayaçtan üniteler eksilir. İhtiyaç duyulduğunda tekrar sayacın içine ünite yüklemesi tarafımızdan yapılır. “Thomas Key” yazılım programınız yüklü olmasına rağmen bu aparat olmaz ise sistem çalışmaz.

* Thomas Sistemi’ni kullandığınız sürece bireylerle ilgili sistemden aldığınız grafiklerin yorumlanmasında sistem eğitimi almış olsanız dahi telefonda gerekli destek ücretsiz olarak verilir ve sorularınız anında yanıtlanır.

* Thomas Sistemi’ni daha verimli ve ekonomik olarak kullanabilmeniz için iki yarım gün eğitim almanız tavsiye edilir.
* “Thomas Sistemi” eğitimimiz ile, 4 faktör (D.I.S.C) tek tek ayrıntıları ve örnekleriyle incelenmekte olup, hayat boyu kullanabileceğiniz bu bilgiler ile kendi kişiliğimizi bilimsel olarak çok daha doğru ve ayrıntılı olarak tanımış olacağız.

* Bir anlamda bireysel farkındalık yaratarak kendimize ve etrafımıza bakış açımızı değiştireceğiz. Bunlara ilaveten grafik okumayı öğrenerek hem zamandan kazanacağız hem de maliyeti büyük oranda düşüreceğiz.

* Bireyin sergilediği beden dili, genel davranış yapısı, tarzı, tavrı veya söyledikleri ile ilgili olarak vereceğimiz ipuçları ile de şu an tanıdığımız veya hiç tanımadığımız insanlarla ilgili tanımlamalar yapabileceğiz.

* Aynı zamanda bu eğitimde uygulamalı “Görev Analizi Çalışması” da yapılmaktadır.

* Bu çalışma ile görevin davranış gereksinmeleri belirlenir. (Ücretsiz bir çalışma olup, her pozisyon için ayrı ayrı yapılmaktadır)

* Yeni personel alımlarında, her görev için ayrı ayrı davranış profillerini belirleyecek ve doğru göreve doğru kişileri getirmenizi sağlayacağız.

* Aynı mantıkla şu an çalışan bireylerin görevleriyle ne kadar uyumlu olup olmadığını da görme şansınız olacak.

* Bu durumda gerekirse çalışan bazı bireylerin görevlerinde değişiklikler yaparak, mevcut kadroyu daha doğru ve daha verimli kullanır hale getireceksiniz.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 10 Aralık 2015 19:37
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
13 Aralık 2008       Mesaj #12
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
BECK UMUTSUZLUK ÖLÇEĞİ (BUÖ)

Sponsorlu Bağlantılar
Bireyin geleceğe yönelik olumsuz beklentilerini ölçen ölçektir. Ergen ve yetişkinlere grup olarak uygulanabilir. Zaman sınırlaması yoktur. 20 Maddeden oluşan, 0-1 arası puanlanan bir ölçektir. Cevaplar soru formu üzerinde işaretlenir.

Beck ve arkadaşları ölçeğin geliştirilmesinde 2 tür kaynaktan yararlanmışlardır. 1.Gelecekle İlgili Tutumlar çizelgesi, 2. Klinisyenler Tarafından Kaydedilen Psikiyatrik Hastaların Kötümserlik İfadeleri. Bu 2 kaynaktan elde edilen ifadeler klinisyenler tarafından incelenmiş ve depresif olmayan hasta örneklerlerine uygulanmıştır. Elde edilen bilgiler ışığında ölçek üzerinde çalışılarak son şekli verilmiştir.

Çeviri işlemi Seber (1991) tarafından yapılmıştır. Ölçeğin İngilizce formu psikoloji ve psikiyatri alanında İngilizce eğitim görmüş 3 uzmana verilerek Türkçe ye çevirtilmiştir. Daha sonra İngilizce eğitim veren bir uzmandan bu 3 çeviriyi değerlendirmesi istenmiş ve uzmanın önerileri doğrultusunda ölçeğin her bir maddesini en iyi temsil eden çeviri seçilmiştir. Son aşamada Türkçe ve İngilizce dillerinde yeterliliği kabul edilen bir yabancı uzmanın önerileri göz önünde bulundurularak çeviriye son şekli verilmiştir.

UYGULANMA ŞEKLİ:

Bireylerin kendi kendilerine cevaplandırabilecekleri uygulanışı kolay bir ölçektir. Formun başında nasıl yanıtlanacağı ile ilgili bilgi verilmiştir. Bireyden kendisi için uygun gelen ifadeleri
“EVET”, uygun olmayanları ise “HAYIR” olarak işaretlemesi istenir.

Bu tür ölçeklerin sınırlılıklarını bilen araştırmacıların yada uygulayıcıların kullanması uygundur.

DEĞERLENDİRME ŞEKLİ:

Maddelerin 11 tanesinde “evet” seçeneği 9 tanesinde ise “hayır” seçeneği 1 puan alır.
1, 3, 5, 6, 8, 10, 13, 15, ve 19. sorularda “hayır”; 2, 4, 7, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 18, ve 20. sorularda ise “evet “ yanıtı için birer puan verilir. Puan oranı 0-20 dir.

Alınan puanlar yüksek olduğunda bireydeki umutsuzluğun yüksek olduğu varsayılır.





BECK UMUTSUZLUK ÖLÇEĞİ

Aşağıda geleceğe ait düşünceleri ifade eden bazı cümleler verilmiştir.Lütfen her bir ifadeyi okuyarak bunların size ne kadar uygun olduğuna karar veriniz. Örneğin okuduğunuz ilk ifade size uygun ise "evet" uygun değilse "hayır" ifadesinin altındaki kutunun içine (X) işareti koyunuz.
Sizin için uygun mu?

EVET HAYIR

1. Geleceğe umut ve coşku ile bakıyorum. ( ) ( )
2. Kendim ile ilgili şeyleri düzeltemediğime göre çabalamayı ( ) ( )
bıraksam iyi olur.
3. İşler kötüye giderken bile her şeyin hep böyle kalmayacağım bilmek ( ) ( )
beni rahatlatıyor.
4. Gelecek on yıl içinde hayatınım nasıl olacağın hayal bile edemiyorum. ( ) ( )
5. Yapmayı en çok istediğim şeyleri gerçekleştirmek için yeterli ( ) ( )
zamanım var.
6. Benim için çok önemli konularda ileride başarılı olacağımı umuyorum. ( ) ( )
7. Geleceğimi karanlık görüyorum.
8. Dünya nimetlerinden sıradan bir insandan daha çok yararlanacağım ( ) ( )
umuyorum.
9. îyi fırsatlar yakalayamıyorum. Gelecekte yakalayacağıma inanmam ( ) ( )
içinde hiçbir neden yok.
10. Geçmiş deneyimlerim beni geleceğe iyi hazırladı. ( ) ( )
11. Gelecek benim için hoş şeylerden çok tatsızlıklarla dolu görünüyor. ( ) ( )
12. Gerçekten özlediğim şeylere kavuşabileceğimi ummuyorum. ( ) ( )
13. Geleceğe baktığımda şimdikine oranla daha mutlu olacağımı umuyorum ( ) ( )
14. İşler bir türlü benim istediğim gibi gitmiyor. ( ) ( )
15. Geleceğe büyük inancım var. ( ) ( )
16. Arzu ettiğim şeyleri elde edemediğime göre bir şeyler istemek ( ) ( )
aptallık olur.
17. Gelecekte gerçek doyuma ulaşmam olanaksız gibi. ( ) ( )
18. Gelecek bana bulanık ve belirsiz görünüyor. ( ) ( )
19. Kötü günlerden çok iyi günler bekliyorum. ( ) ( )
20. İstediğim her şeyi elde etmek için çaba göstermenin gerçekten yararı ( ) ( )
yok nasıl olsa onu elde edemeyeceğim.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 10 Aralık 2015 19:37
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
13 Aralık 2008       Mesaj #13
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
ÇOCUKLAR İÇİN DEPRESYON ÖLÇEĞİ
(Ç D Ö )

Uzman tarafından, çocuklarda depresyon düzeyini belirlemek için kullanılan bir psikolojik ölçme aracıdır.

UYGULAMA AMACI


Çocuklarda depresyon düzeyini ölçmeye yarayan bir tür kendini değerlendirme ölçeğidir. Bireysel ve ya grup olarak uygulanabilir. 6-17 yaş arası çocuk ve ergenlere uygulanır. Ölçek çocuğa okunarak veya çocuğun kendisi tarafından okunarak doldurulur.

UYGULAMA ZAMANI


Uzman kişi uygun gördüğü zamanlarda ölçeği uygulayabilir. Zaman sınırlaması yoktur. Ölçek yaklaşık 30 dakikada doldurulabilir.

DEĞERLENDİRME


Ölçek toplam 27 maddeden oluşmaktadır. Her maddede çocuğun son iki haftasını değerlendirerek, aralarından seçim yapacağı üç cümle bulunmaktadır. Her cümle seti çocukluk depresyonunun belirtilerine ilişkin ifadeler içermektedir. ( Örn. Uyku ve iştah problemleri, disfori v.s. ) Çocuk üç seçenek arasından kendisine en uygun cümleyi seçerek işaretlemesi istenir.
Verilen cevaplara 0 ile 2 arasında değişen puanlar verilir. B, E, G, H, İ, J, L, N, O, P Ş, Ü,V maddeleri, ters olarak puanlanan maddelerdir. Bu puanların toplanmasıyla, depresyon puanı elde edilir. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 54' tür.Toplam puanın yüksek oluşu depresyon düzeyinin ya da şiddetinin yüksekliğini gösterir.Kesim noktası 19' dur.


Aşağıda gruplar halinde bazı cümleler yazılıdır. Her gruptaki cümleleri dikkatlice okuyunuz. Her grup içinden, bu gün de dahil olmak üzere, son iki haftadır yaşadıklarınızı en iyi şekilde tanımlayan cümleyi seçip, yanındaki numarayı daire içine alınız.


A 0.Kendimi arada sırada üzgün hissederim
1. Kendimi sık sık üzgün hissederim.
2.Kendimi her zaman üzgün hissederim.

B 0.İşlerim hiçbir zaman yolunda gitmeyecek.
1.İşlerimin yolunda gidip gitmeyeceğinden emin değilim.
2.İşlerim yolunda gidecek.

C 0.İşlerimin çoğunu doğru yaparım.
1.İşlerimin çoğunu yanlış yaparım.
2.Herşeyi yanlış yaparım.

D 0.Bir çok şeyden hoşlanırım.
1.Bazı şeylerden hoşlanırım.
2.Hiçbir şeyden hoşlanmam.

E 0.Her zaman kötü bir çocuğum.
1.Çoğu zaman kötü bir çocuğum.
2.Arada sırada kötü bir çocuğum.

F 0.Arada sırada başıma kötü bir şeylerin geleceğini düşünürüm.
1.Sık sık başıma kötü şeylerin geleceğinden endişelenirim.
2.Başıma çok kötü şeylerin geleceğinden eminim.

G 0.Kendimden nefret ederim.
1.Kendimi beğenmem.
2.Kendimi beğenirim.

H 0.Bütün kötü şeyler benim hatam
1.Kötü şeylerin bazıları benim hatam.
2.Kötü şeyler genellikle benim hatam değil.

I 0.Kendimi öldürmeyi düşünmem.
1.Kendimi öldürmeyi düşünürüm ama yapamam.
2.Kendimi öldürmeyi düşünüyorum.

İ 0.Her gün içimden ağlamak gelir.
1.Bir çok günler içimden ağlamak gelir.
2.Arada sırada içimden ağlamak gelir.

J 0.Her şey her zaman beni sıkar.
1.Her şey sık sık beni sıkar.
2.Her şey arada sırada beni sıkar.

K 0.İnsanlarla beraber olmaktan hoşlanırım.
1. Çoğu zaman insanlarla birlikte olmaktan hoşlanmam.
2. Hiçbir zaman insanlarla birlikte olmaktan hoşlanmam.

L 0.Her hangi bir şey hakkında karar veremem.
1.Her hangi bir şey hakkında karar vermek zor gelir.
2.Her hangi bir şey hakkında kolayca karar veririm.


M 0.Güzel / yakışıklı sayılırım.
1.Güzel / yakışıklı olmayan yanlarım var.
2.Çirkinim.


N 0.Okul ödevlerimi yapmak için her zaman kendimi zorlarım.
1.Okul ödevlerimi yapmak için çoğu zaman kendimi zorlarım.
2.Okul ödevlerimi yapmak sorun değil.

O 0.Her gece uyumakta zorluk çekerim.
1.Bir çok gece uyumakta zorluk çekerim.
2.Oldukça iyi uyurum.

Ö 0.Arada sırada kendimi yorgun hissederim.
1.Bir çok gün kendimi yorgun hissederim.
2.Her zaman kendimi yorgun hissederim.

P 0.Hemen her gün canım yemek yemek istemez.
1.Çoğu gün canım yemek yemek istemez.
2.Oldukça iyi yemek yerim.

R 0.Ağrı ve sızılardan endişe etmem.
1.Çoğu zaman ağrı ve sızılardan endişe ederim.
2.Her zaman ağrı ve sızılardan endişe ederim.

S 0.Kendimi yalnız hissetmem.
1.Çoğu zaman kendimi yalnız hissederim.
2.Her zaman kendimi yalnız hissederim.

Ş 0.Okuldan hiç hoşlanmam.
1.Arada sırada okuldan hoşlanırım.
2.Çoğu zaman okuldan hoşlanırım.

T 0.Birçok arkadaşım var.
1.Birkaç arkadaşım var ama daha fazla olmasını isterdim.
2.Hiç arkadaşım yok.

U 0.Okul başarım iyi.
1.Okul başarım eskisi kadar iyi değil.
2.Eskiden iyi olduğum derslerden çok başarısızım.

Ü 0.Hiçbir zaman diğer çocuklar kadar iyi olamıyorum.
1.Eğer istersem diğer çocuklar kadar iyi olurum.
2.Diğer çocuklar gibi iyiyim.

V 0.Kimse beni sevmez.
1.Beni seven insanların olup olmadığından emin değilim.
2.Beni seven insanların olduğundan eminim.

Y 0.Bana söyleneni genellikle yaparım.
1.Bana söyleneni çoğu zaman yaparım.
2.Bana söyleneni hiçbir zaman yapmam.

Z 0.İnsanlarla iyi geçinirim.
1.İnsanlarla sık sık kavga ederim.
2.İnsanlarla her zaman kavga ederim.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 10 Aralık 2015 19:38
Rockn - avatarı
Rockn
Ziyaretçi
5 Haziran 2009       Mesaj #14
Rockn - avatarı
Ziyaretçi
ÖĞRENME STİLİ TESTİ



Lütfen aşağıdaki ifadeleri okuyup size ne derecede uyduğunu işaretleyiniz.


1=Pek değil 2=Biraz 3=Çokça


Yanlış ya da doğru cevap olmadığını hatırlayınız.


(1) Sınıfta arkadaşlarımla birlikte tartışarak ve sohbet ederek öğrenmeyi severim.
(2) Kendi kendime düşünüp çalışarak öğrenmeyi severim.
(3) Bütün yanlışlarımı öğretmenimin anlatarak düzeltmesini isterim.
(4) Temiz ve düzenli bir sıraya sahip olmayı severim.
(5) Bence iyi bir öğretmen sınıfa hareketli oyunlar getirir.
Msn Demon Fıkra anlatmaktan hoşlanırım.
(7) Defterlerimin içini genellikle resimlerle süslerim.
Msn Note Daha iyi öğrenmek için müzik ve ritmi severim.
(9) Ellerimi kullanabileceğim bir şeyler yapmaktan hoşlanırım.
(10) Sınıfta çok fazla konuşurum.
(11) Öğretmenlerim asla çalışmadığımı düşünürler.
(12) Öğretmenlerim sınıfta çok fazla hareket ettiğimi düşünürler.
(13) Boş zamanlarımda okumayı severim.
(14) Boş zamanlarımda arkadaşlarımla konuşmayı ve şaka yapmayı severim.
(15) Boş zamanlarımda sportif çalışmalar yapmayı severim.
(16) Çalışırken sık sık durur başka şeyler yaparım.
(17) Boş zamanlarımda arkadaşlarımla el şakası yapmayı severim.
(18) Resimli roman okumayı severim.
(19) Resimli bulmaca çözmeyi severim.
(20) Sessiz okumayı severim.
(21) Okunmakta olan bir metnin kopyasını takip etmezsem anlayamam.
(22) Yüksek sesle okumayı severim.
(23) Masal ve kitap kasetleri dinlemeyi severim.
(24) Anlatmayı yazmaya tercih ederim.
(25) Harita poster ve şemalarla anlatılmak istenenleri çabuk kavrarım.
(26) Görmediğim şeyi kavrayamam.
(27) Aktif olarak katıldığım etkinlikleri severim.
(28) Kendi kendime çalışmaktansa öğretmeni dinleyerek öğrenmeyi tercih ederim.
(29) Öğretmenlerim sık sık eşyalara dokunmamam gerektiğini söylerler.
(30) Sınıfta tahta silmeyi pencere ya da kapı açıp kapamayı hep ben yapmak isterim.
(31) Bir konu bana okunursa kendi okuduğumdan daha iyi anlarım.
(32) Gördüklerimi iyi hatırlarım.
(33) Olaylar ve/veya konular şematize edilerek gösterilirse daha iyi anlarım.










Değerlendirme anahtarı



2 4 13 18 19 20 21 25 26 32 33’üncü maddelere verilen puanların toplamı: Görsel ağırlıklı


1 3 6 8 10 14 22 23 24 28 31’inci maddelere verilen puanların toplamı:
İşitsel ağırlıklı


5 7 9 11 12 15 16 17 27 29 30’uncu maddelere verilen puanların toplamı: Dokunsal /kinestetik ağırlıklı


Görsel ağırlıklılar


· Video kaset TV bilgisayar ve benzeri görsel aletlerle yapılabilecek herhangi bir iş
· Bir yere (karatahta kağıt vb) şekil çizimi
· Resim

İşitsel ağırlıklılar


· Ses kasetleri ve CCL (Counselling /Learning Technigues-Yol gösterme yoluyla öğrenme teknikleri) yoluyla yapılan her türlü iş
· Şarkılar şiirler ritim caz şarkıları vb

Dokunsal ağırlıklılar


· Cuisenaire (ezbersizlik) çubukları el sanatları kağıt ve karton işleri
· Kabartma haritalarla çalışma
· Mıknatıslı pano (küçük mıknatıslarla kağıtların tutturulabildiği pano) bez pano (üzerine iğnelenerek tutturulabilen pano)
· Soyut semboller için çerçevelenmiş posterler
· Kart kağıt vb malzemelerle çalışma

Kinestetik ağırlıklılar


· “Simon diyor ki …” gibi oyunlar
· TPR (Total Physical Response- Toplam Fiziki Yanıt) faaliyetleri
· Karatahta başındaki görevler
· Yarışmalar
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
21 Haziran 2009       Mesaj #15
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
Rotter Denetim Odağı Ölçeği

Bu anket, toplumumuzdaki bazı önemli olayların farkı insanları etkileme biçimini bulmaya amaçlamaktadır. Her maddede “a” ya da “ b “ harfiyle gösterilen iki seçenek bulunmaktadır. Lütfen, her seçenek çiftinde sizin kendi görüşünüze göre gerçeği yansıttığına en çok inandığınız cümleyi (yalnız bir cümleyi ) seçiniz.

Seçiminizi yaparken, seçmeniz gerektiğini düşündüğünüz ve yada doğru olmasını arzu ettiğiniz cümleyi değil, gerçekten daha doğru olduğuna inandığınız cümleyi seçiniz. Bu anket bazı durumlara ilişkin, kişisel inançlarla ilgilidir, bunun için “doğru” ya da yanlış cevap diye bir durum söz konusu değildir.

Anketteki cümle çiftleri ile ilgili tercihlerinizi belirtmeye geçmeden önce cevap kağıdının baş tarafında yer alan tanıtıcı bilgiler bölümünü eksiksiz doldurunuz ve sonra da anketi cevaplamaya başlayınız. ilgili şıkkın karşısındaki “(X)“ şeklinde parantez içerisine işaretleyiniz. Bazı cümleler sizin (statünüze) durumunuza uygun olmayabilir. Ancak bu anket genel amaçlı olduğu için kendinizi ilgili maddede belirtilen durumda algılamaya çalışarak “onun yerinde ben olsaydım” şeklinde düşünerek seçiminizi yapınız.

Bazı maddelerde her iki cümleye de inandığınızı ya da hiçbirine inanmadığınızı düşünebilirsiniz. Böyle durumlarda kendi görüşünüz açısından gerçeğe uygun olduğuna daha çok inandığınız cümleyi seçiniz seçim yaparken her bir cümle için bağımsız karar veriniz; önceki tercihlerinizden etkilenmeyiniz.

1. a) Ana babaları çok fazla cezalandırdıkları için çocuklar çok problemli oluyor.
b) Günümüz çocuklarının çoğunun problemi, ana-babaları tarafından aşan serbest bırakılmalarıdır.

2. a) İnsanların yaşamındaki mutsuzlukların çoğu biraz da şanssızlıklarına bağlıdır.
b) insanların talihsizlikleri yaptıkları hataların sonucudur.

3. a) Savaşların başlıca nedenlerinden biri, halkın siyasetle yeterince ilgilenmemesidir.
b) insanlar savaşı önlemek için ne kadar çaba harcarsa harcasın, her zaman savaş olacaktır.

4. a) İnsanlar bu dünyada hak ettikleri saygıyı er geç görünen.
b) insan ne kadar çabalarsa çabalasın ne yazık ki değeri genellikle anlaşılmaz.

5. a) öğretmenlerin öğrencilere haksızlık yaptığı fikri saçmadır.
b) öğrencilerin çoğu, notların tesadüfi olaylardan etkilendiğini fark etmez.

6. a)Koşullar uygun değilse insan başarılı bir lider olamaz.
b) Lider olamayan yetenekli insanlar, fırsatları değerlendirememiş kişilerdir.

7. a) Ne kadar uğraşsanız da bazı insanlar sizden hoşlanmazlar.
b) Kendilerini başkalarına sevdiremeyen kişiler, başkalarıyla nasıl geçinileceğini bilmeyenlerdir.

8. a) İnsanın kişiliğinin belirlenmesinden en önemli rolü kalıtım oynar.
b) İnsanların nasıl biri olacaklarını kendi hayat tecrübeleri belirler.

9. a) Bir şey olacaksa eninde sonunda olduğuna sık sık tanık olmuşumdur.
b) Ne yapacağıma kesin karar vermek kadere güvenmemekten daima daha iyidir.

10. a) iyi hazırlanmış bir öğrenci için, adil olmayan bir sınav hemen hemen söz konusu olamaz
b) Sınav sorulan derste işlenenle çoğu kez o kadar ilişkisiz oluyor ki çalışmanın anlamı kalmıyor.

11. a) Başarılı olmak çok çalışmaya bağlıdır; şansın bunda ya hiç ya da çok küçük payı vardır.
b) İyi bir iş bulmak, temelde, doğru zamanda doğru yerde bulunmaya bağlıdır.
12- a) Hükümetin kararlarında sade vatandaş da etkili olabilir.
b) Bu dünya güç sahibi birkaç kişi tarafından yönetilmektedir. Ve sade vatandaşın bu konuda
yapabileceği fazla bir şey yoktur.



13- a) Yaptığım planları yürütebileceğimden hemen hemen eminimdir.
b) Çok uzun vadeli planlar yapmak her zaman akıllıca olmayabilir, çünkü bir çok şey zaten iyi yada kötü şansa bağlıdır.

14. a) Hiçbir yönü iyi olmayan insanlar vardır.
b) Herkesin iyi bir tarafı vardır.

15. a) Benim açımdan istediğimi elde etmenin talihle bir ilgisi yoktur.
b) Çoğu durumda, yazı tura atarak da isabetli kararlar verebiliriz.

16. a)Kimin patron olacağı genellikle, doğru yerde ilk önce bulunma şansına kimin sahip olduğuna bağlıdır.
b) insanlara doğru şeyi yaptırmak bir yetenek işidir; şansın bunda payı ya hiç yoktur yada çok azdır.

17. a) Dünya meseleleri söz konusu olduğunda çoğumuz, anlayamadığımız ve kontrol edemediğimiz güçlerin kurbanıyız.
b) insanlar, siyasal ve sosyal konularda aktif rol alarak dünya olaylarını kontrol edebilirler.

18. a) Birçok insan, rastlantıların yaşamlarını ne derece etkilediğinin farkında değildir.
b) Aslında “şans” diye bir şey yoktur.

19. a) insan, hatalarını kabul edebilmelidir.
b) Genelde en iyisi insanının hatalarını örtbas etmesidir.

20. a) Bir insanın sizden gerçekten hoşlanıp hoşlanmadığını bilmek zordur
b) Kaç arkadaşınızın olduğu, ne kadar iyi olduğuna bağlıdır.

21. a) Uzun vadede yaşamımızdaki kötü şeyler, işi şeylerle dengelenir.
b) Çoğu talihsizlikler yetenek eksikliğinin, ihmalin, tembelliğin ya da her üçünün birden sonucudur.

22. a) Yeterli çabayla siyasal yolsuzlukları ortadan kaldırabiliriz.
b) Siyasetçilerin kapalı kapılar ardında yaptıkları üzerinde halkın fazla bir kontrolü yoktur

23. a) Öğretmenlerin verdikleri notları nasıl belirlediklerini bazen anlamıyorum.
b) Aldığım notlarla çalışma derecem arasında doğrudan bir bağlandı vardır.
24. a) iyi bir lider, ne yapacaklarına halkın bizzat karar vermesini bekler.
b) İyi bir lider herkesin görevinin ne olduğunu bizzat belirler.

25. a) Çoğu kez başıma gelenler üzerinde çok az etkiye sahip olduğumu hissederim

b) Şans ya da talihin yaşamında önemli bir rol oynadığına inanmam.

26. a) insanlar arkadaşça olmaya çalışmadıkları için yalnızdırlar.
b) İnsanları memnun etmek için çok fazla çabalamanın yararı yoktur, sizden hoşlanırsa hoşlanırlar.

27. a) Okullarda atletizme gereğinden fazla önem veriliyor.
b) Takım sporları kişiliğin oluşumu için mükemmel bir yoldur.

28 a) Başıma ne gelmişse kendi yaptıklarımdandır.
b) Yaşamımın alacağı yön üzerinde bazen yeterince kontrolümün olmadığını hissediyorum.

29 a) Siyasetçilerin neden öyle davrandıklarını çoğu kez anlamıyorum.
b) Yerel ve ulusal düzeydeki kötü idareden uzun vadede halk sorumludur.





ROTTER DENETİM ODAĞI ÖLÇEĞİ CEVAP KAĞIDI


Adı soyadı:........................................... .....................................

Sınıfı :.................. Okul No:...................... Uygulama tarihi:......../......./...........

Cinsiyeti :

1- (a) (b) 11- (a) (b) 21- (a) (b)
2- (a) (b) 12- (a) (b) 22- (a) (b)
3- (a) (b) 13- (a) (b) 23- (a) (b)
4- (a) (b) 14- (a) (b) 24- (a) (b)
5- (a) (b) 15- (a) (b) 25- (a) (b)
6- (a) (b) 16- (a) (b) 26- (a) (b)
7- (a) (b) 17- (a) (b) 27- (a) (b)
8- (a) (b) 18- (a) (b) 28- (a) (b)
9- (a) (b) 19- (a) (b) 29- (a) (b)
10- (a) (b) 20- (a) (b)
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
21 Haziran 2009       Mesaj #16
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
KENDİNİ AYARLAMA ÖLÇEĞİ

Açıklama: Aşağıdaki sosyal davranışlarla ilgili birtakım ifadeler verilmiştir. Lütfen her ifadeyi dikkatlice okuyarak, kendiniz için doğru olduğunu düşündüğünüz ifadeler için D’nin altındaki boşluğa, yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadeler için de Y’nin altındaki boşluğa / X/ işaretini koyunuz. Boş ifade bırakmayınız, size en uygun olanı tercih ediniz. Teşekkürler.

D Y

/ / / / 1. Başkalarının davranışlarını kolaylıkla taklit edebilirim.
/ / / / 2. Sosyal toplantılarda başkalarının hoşlanacakları şeyleri söylemeye veya yapmaya çalışırım
/ / / / 3. Başkalarını eğlendirme veya etkilemek için eğlendirici birşeyler yapabileceğimi sanmıyorum.
/ / / / 4. Sosyal durumlarda nasıl davranacağımı bilemediğim zaman, ipucu bulmak için başkalarının davranışlarına bakarım.
/ / / / 5. İyi bir aktör/artist olabilirim.
/ / / / 6. Bazen başkalarına yardımdan daha derin duygular yaşıyormuş gibi görünürüm.
/ / / / 7. Bir komediyi başkaları ile seyrederken, yalnız başıma seyrettiğimden daha çok gülerim.
/ / / / 8. Bir grup insan içinde, nadiren dikkat merkezi olurum.
/ / / / 9. Farklı durumlarda ve farklı kişilerle birlikteyken sıksık çok farklı kişiler gibi davranırım.
/ / / / 10. Başkalarına kendimi sevdirmede pek başarılı değilim.
/ / / / 11. Halimden memnun olmasam bile, keyfim yerindeymiş gibi davranırım.
/ / / / 12. Hoş sohbet biri sayılırım.
/ / / / 13. Sosyal durumlarda başkalarının davrandığı gibi davranmaya çalışırım.
/ / / / 14. (Sessiz sinema gibi) rol yapmamı gerektiren oyunlarda ve hazırlıksız olduğum durumlarda hiç başarılı olmamışımdır.
/ / / / 15. Davranışlarımı farklı durumlara ve farklı kişilere uydurmak için değiştirmede zorluk çekiyorum.
/ / / / 16. Toplantılarda fıkra ve hikayelerin anlatılmasını, şarkıların yapılmasını başkalarına bırakırım.
/ / / / 17. Topluluk içinde kendimi biraz beceriksizlik hissettiğimde bunu gereği kadar gizleyemem.
/ / / / 18. Birinin gözlerinin içine baka baka yalan söyleyebilirim. (eğer iyi bir amaç için ise)
/ / / / 19. Gerçekten hoşlanmadığım insanlara da dostça davranabilir ve onları dost olduğuma inandırabilirim.
/ / / / 20. (Düğün, disko gibi) toplu eğlencelerde kalkıp oynayabilirim.
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
16 Temmuz 2009       Mesaj #17
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
BENLİK SAYGISI ÖLÇEĞİ

Açıklama:


Lütfen her ifadeyi dikkatlice okuyun ve size uygunluk derecesine göre cevap kağıdında bulunan Tamamen Katılıyorum, Katılıyorum, Kararsızım, Katılmıyorum, Kesinlikle Katılmıyorum cevaplarından size uygun olanının altındaki parantezin içine bir çarpı işareti (X) koyunuz. Bir ifadeyi okuduktan sonra aklınıza ilk geleni işaretleyiniz, işaretsiz ifade bırakmayınız. Olmak istediğiniz durumu değil, gerçekte varolan tutumunuzu belirtiniz. İfadelerin doğru ya da yanlış cevabı yoktur. Önemli olan sizin nasıl hissettiğinizdir. İlgi ve yardımınız için teşekkür ederim.

  1. Diğer insanlar tarafından sevilecek özelliklere sahip değilim.
  2. Üretken bir insanım.
  3. Kendimi anlamıyorum.
  4. Çaresiz olduğumu düşünüyorum.
  5. Kendime güvenirim.
  6. Anlamlı bir hayatım olmadığını düşünüyorum.
  7. Bir işi başaramadığımda hemen hayal kırıklığına uğrarım.
  8. İnsanlar benimle olmaktan hoşlanırlar.
  9. Olduğum gibi görünemiyorum.
  10. Yeri geldiğinde kendimi ortaya koyabilirim.
  11. Duygularıma güvenmem.
  12. Halimden memnunum.
  13. Kendimi küçümsüyorum.
  14. İhtiyaçlarımı karşılayabilecek yeterlikteyim.
  15. Nasıl göründüğümün farkında değilim.
  16. Kendimde olmasını istediğim özelliklere sahip değilim.
  17. İnsanlar üzerinde etki bırakabilirim.
  18. Başarısız biri olduğumu düşünüyorum.
  19. Kendime ilişkin değersizlik duyguları yaşadığım olur.
  20. Benim onlara olduğu kadar, diğer insanların da bana ihtiyacı var.
  21. Düşüncelerimin doğruluğuna güvenmem.
  22. Bedensel olarak kendimi beğeniyorum.
  23. Başarmak istediğim herşeyde başarısız olup yılgınlığa düşüyorum.
  24. Bedensel ihtiyaçlarımı karşılayabilecek yeterlikteyim.
  25. Grup içindeyken diğer kişiler benimle ilgilenmezler.
  26. Zihinsel ihtiyaçlarımı karşılayabilecek yeterlikteyim.
  27. Kendimden memnun değilim.
  28. İnsanlık için önemli ve faydalı işler başarabilirim.
  29. Çevremdeki önemli kişilerin gözünde değerli bir kişi olmadığımı düşünüyorum.
  30. Duygusal ihtiyaçlarımı karşılayabilecek yeterlikteyim.
  31. Kendimi ümitsiz hissediyorum.
  32. Kararlarım bana ait değil.
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
21 Ocak 2010       Mesaj #18
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
BURDON DİKKAT TESTİ

Bu test Çocuğun, dikkat gücünü ölçer.Çocuklara bir sayfa üzerine gelişigüzel dizilmiş harfler verilir. Bu harfler belli ve düzenli aralıklarla dizilmiştir. Her sayfada (20) satır vardır. Sayfadaki her harfin sayısı bilinir. Örnek olarak hazırlanan arka sayfadaki testte 150 tane (a) . 75 tane ( g ) . 50 tane (b) ve 25 tane (d) harfi bulunmaktadır. Burdon denemesi (10-20) yaşlarındakilere uygulanır. Sayfanın önceden ayarlanmış bir süresi de vardır.

Testin tamamı ekte mevcuttur.

Eklenmiş Dosyalar
Dosya Türü: zip Burdon Dikkat Testi.zip (7.5 KB, 336 gösterim)
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
22 Ocak 2010       Mesaj #19
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
LOUISA DUSS ‘ın Psikanalitik Hikayeler Testi

Louisa Duss,denekler tarafından tamamlanacak on küçük hikayeden oluşan bir test önermiştir. Bu hikayeler daha çok çocuklar için ve onların anlayabilecekleri,ilgilenebilecekleri şekilde hazırlanmıştır. Louisa Duss bunu yaparken sujelerin komplekslere karşılık gelen yanıtlarını göz önünde tutuyor ve şu hipoteze dayanıyordu:

Eğer denek hikayelerden birine takınır manidar,sembolik yanıtlar verirse veya yanıt vermekten kaçınırsa,bu,o hikaye ve hikaye kahramanının denekte mevcut kompleksi uyandıracak bir çağrışım getirdiğinin bir kanıtıdır.

Buna göre her hikaye ve onun kahramanı bir veya birkaç kompleksle ilgilidir.

Deney sırasında bazı sorunların üstünde durmak ve alınan yanıtların anlamlı oluşlarına göre daha derinleşecek sorular sormak gerekir.

Testin tamamı ekte mevcuttur.

Eklenmiş Dosyalar
Dosya Türü: rar Louisa Duss Psikanalitik Hikayeler Testi.rar (725.1 KB, 526 gösterim)
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
23 Ocak 2010       Mesaj #20
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
Beier Cümle Tamamlama Testi

Psikoloji öğrecilerinin eğitim amacıyla ilk uyguladıkları testlerden biridir. Kişilik hakkında fazla bilgi vermese de rehberlik merkezlerinden sık kullanılan bir testtir. Çünkü, uygulaması kolaydır. Bu test kelime çağrışım yönteminin bir başka çeşididir. Bu test ilgileri, tutumları, arzuları, üzüntüleri kişiliğin diğer önemli taraflarını ortaya çıkarır. Cümle tamamlama testinde deneğe yarım bırakılmış bir dizi cümle verilir. Uygulayan kişi, bu yarım cümleleri yüksek sesle okuyup, deneğin cümleleri fazla düşünmeden, içinden geldiği gibi tamamlamasını ister. Psikologlar, projektif testleri, bir kimseyi neyin rahatsız ettiğini bulmanın bir yolu olarak kullanırlar. Bireyi analiz etmek için, bu tür testlerin sonuçları, görüşme ve testlerden elde edilen diğer verilerle birleştirilir.


Eklenmiş Dosyalar
Dosya Türü: rar Beier Cümle Tamamlama Testi.rar (10.1 KB, 294 gösterim)

Benzer Konular

9 Temmuz 2009 / Pasakli_Prenses Psikoloji ve Psikiyatri
3 Kasım 2010 / KinG ArtHur Soru-Cevap
10 Eylül 2008 / asla_asla_deme Psikoloji ve Psikiyatri