Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Ziyaretçi tarafından 5 Ocak 2009 (19:37) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
110307 kez görüntülenmiş, 46 cevap yazılmış ve son mesaj 30 Kasım 2011 (18:15) tarihinde gönderilmiştir.
  • Bu konuyu beğendiniz mi?   
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 5 Ocak 2009, 19:37

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

#1 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
yayalar tarafından sergilenen dogru ve yanlış davranışların belirlenmesi ve kaldırımda yürüme ile ilgili dogru yanlış davranışlar nelerdir
performans ödevi
En iyi cevap Keten Prenses tarafından gönderildi

Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dünya genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır. Bu kadar çok kaza olması ve kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar, ülkemiz trafiğini insan hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir.

Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir.

Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gösteriyor ki, hem sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar. (Kırmızı ışıkta geçmek gibi...)

Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan öğrenmişizdir. Bize öğreten kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle çıkmışızdır. Bu yüzden ülkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır. Doğruluğundan emin olmadığımız birçok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!

Günümüzün acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola çıkan sürücünün şansı maalesef çok azdır. Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır.

Çoğu sürücünün doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler için derledik. Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin.

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
Unutmayın!
Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.
11
Son Düzenleyen fadedliver; 23 Mayıs 2009 @ 14:42.
Rapor Et
Reklam
Eski 5 Ocak 2009, 19:48

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

#2 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili yapılan istatistiklerde her zaman dünya genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır. Bu kadar çok kaza olması ve kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar, ülkemiz trafiğini insan hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir.

Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri eksikliğinin oranı son yıllardaki istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir.

Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik ortamı bize gösteriyor ki, hem sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili temel bir eğitim almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar. (Kırmızı ışıkta geçmek gibi...)

Otomobil kullanma ve trafikle ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan öğrenmişizdir. Bize öğreten kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle çıkmışızdır. Bu yüzden ülkemizde otomobil kullanma ile ilgili bilgiler kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır. Doğruluğundan emin olmadığımız birçok bilgiyi savunarak, iddialara bile gireriz!

Günümüzün acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola çıkan sürücünün şansı maalesef çok azdır. Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam şansıdır.

Çoğu sürücünün doğru olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı bilgileri sizler için derledik. Bu bilgilerin ışığında hem sizler kendi bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz yanlışlar yerine doğruları öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine getirin.

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
Unutmayın!
Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.
11
Rapor Et
Eski 5 Ocak 2009, 19:52

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

#3 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Zonguldak'ta trafik ekipleri, tüm uyarılara rağmen kırmızı ışıkta geçen yayaların oranın yüksek olması nedeniyle ilginç bir ceza yöntemi uyguladı. Işıklarda bulunan polislerin gözleri önünde kırmızı ışıkta geçen yayalar, polis ekipleri tarafından yaya geçidi ve şıklarda meydana gelen kazalar gösterilerek, yanlışları anlatıldı.

Zonguldak Emniyet Müdürlüğü Trafik Şubesi Ekipleri tarafından İçişleri Bakanlığı'nın, "Trafik Güvenliğinde Yeni Açılımlar, Hedefler ve Çözüm Yolları" Projeleri kapsamında yayaların trafik güvenliği ve eğitilmesi amacıyla kırmızı ışıkta geçenlere ilginç ceza yöntemi uygulandı. Proje kapsamında yayaların eğitilmesi ve bilinçlendirilmesini hedefleyen ekipler, trafik ışıklarında bekleyerek, kuralları ihlal eden sürücüleri tespit etti. Bazı yayalar dalgın olduğu gözlenirken bazılarının ise polislere baka baka karşıya geçmesi dikkat çekti.

Polis tarafından ekip otosunun yanına çağrılan yayalar, ceza yemenin korkusu ile hata yaptıklarını söyleyerek polislerden özür dilediler. Trafik ışıklarında geçen yayaları ekip otosunun yanına çağırarak, dizüstü bilgisayarda bulunan daha önceki ilginç kaza görüntüleri ve animasyonlar izlettirdi. Görüntü izletilmesine şaşıran yayalar görüntüleri ise izledikten sonra polislere teşekkür etti. Bazı genç yayalarda şehir içinde süratli aracın geçmeyeceğini söyleyerek haklı çıkmak istemeleri ise gözden kaçmadı.

Trafik kurallarına araç sürücülerin değil tüm yayalarında uymak zorunda olduğunu belirten polisler, "Trafik kural ve kaidelerine sadece araç sürücüleri uymak zorunda olduğuna dair düşünenler var. Bu kurallar, yayalar içinde geçerlidir. Aksi durum sözkonusu olduğunda Karayolları Trafik Kanunu'nun ilgili maddesine göre kırmızı ışıkta geçen yayalara 55 YTL para cezası kesilir. Bu kez kırmızı ışıkta geçilmesi halinde başımıza gelebilecek en kötü olayları gösteriyoruz. Kurallara uyulmadığı sürüce de ceza işlemlerine başlayacağız" diyerek yayaları uyardı.spacer
Rapor Et
Eski 5 Ocak 2009, 19:54

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

#4 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
sürücüyü rahatsız etmemeliyiz yolculuk sırasında
fazla konuşup sürücünün dikkatini dağıtmamalıyız
yolculuk sırasında kafamızı kolumuzu sarkmamalıyız camlardan
yolcular eğer arabada yolculu yapıyorlarsa emniyet kemerlerini takmalıdırlar.

bunların tam terside yanlış davranışlardır.

YOLCULAR ARAÇ İÇİNDE GÜVENLİK İÇİN NE YAPMALI?
Karayolunda ve bir otomobil içinde yolculuk genellikle keyifli bir zaman dilimidir. Pek çoğumuz yolculuk etmeyi, gezmeyi çok severiz. Böyle bir yolculuğun güven içinde devam etmesi öncelikle sürücünün sorumluluğundadır. Ancak, aynı araçtaki yolculara düşen bazı sorumluluklar da vardır. Bunlar sürücünün işini kolaylaştırır ve güvenliği arttırır.

Anne babamızla yolculuk ederken ilk sorumluluğumuz arka koltuktaki yerimizi almak ve emniyet kemerimizi bağlamaktır. Bir çoğumuzun bu kemeri kullanmak için ayrı bir koltuk kullanması ya da yükseltici bir koltuk kullanması gerekiyor olabilir.Eğer bunu kullanmıyorsak emniyet kemeri bizi koruyamaz.

Yolculuk sırasında sohbet edilir mi? Tabii ki konuşur, birbirimize birşeyler anlatır dururuz. Yoksa nasıl vakit geçer? Ancak bazı durumlar vardır ki aracı kullanan anne ya da babamızı rahatsız etmemek ve onların dikkatini dağıtmamak için özen göstermemiz gerekir. Örneğin şehir içinde sıkışık bir trafikte bir yandan sohbet etmeye çalışmak onlar için çok zorlayıcı olabilir.
Araç içindeki temel görevimiz kendi güvenliğimizi sağlamak ve sürücü ile işbirliği yapmaktır. Peki sürücü ile işbirliği ne anlama gelir? Buna kısaca onun araç kullanmasını engelleyecek ya da güçleştirecek davranışlardan kaçınmaktır diyebiliriz. Böylelikle güven içinde yolculuk edebiliriz.
Ben sadece yolcuyum demeden, yolculuk sırasında kendimiz ve başkalarının güvenliği için gerekli önlemleri almayı ve sürücüyle işbirliği yapmayı unutmamalıyız. Unutmayın, sürücü ile işbirliği bazen onu dikkatinden kaçan şeylerle ilgili uyarmak bazen de sessiz kalmak olabilir…

kaynak
Rapor Et
Eski 8 Ocak 2009, 16:59

Yayaların trafikte karşılaştıkları tehlikeler nelerdir?

#5 (link)
SeLeNa
Ziyaretçi
SeLeNa - avatarı
bana bunu bulmamda yardım edin
Rapor Et
Eski 9 Ocak 2009, 10:08

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

#6 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
ba kazaral deil davranışlar lazım
Rapor Et
Eski 9 Ocak 2009, 10:20

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

#7 (link)
tHeBruTaLiTyOfHeLL
Ziyaretçi
tHeBruTaLiTyOfHeLL - avatarı
Alıntı:
SeLeNa adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

bana bunu bulmamda yardım edin
Alıntı:
Ziyaretçi adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

ba kazaral deil davranışlar lazım

Soruyu Biraz Daha Açıklayın...
Rapor Et
Eski 10 Ocak 2009, 19:22

Yayaların kaldırımda yanlış davranışları nelerdir?

#8 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
yayaların kaldırımda yanlış davranışları nelerdir
Rapor Et
Eski 10 Ocak 2009, 19:55

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?

#9 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Yayalarda Trafik Kurallarına Uymalı…
Bu konuyu kaçtır ele alıyorum sayısını ben dahi unuttum, ancak halen değişen bir şey yok. Umarım polis teşkilatının 163. yılı çerçevesinde teşkilat yayalar içinde bir çalışma yapar.
Vatandaşta, trafik kurallarına uymalı, çünkü sürücüler kadar bazen yayalarda trafik kazalarına sebep oluyor.
Ülkemizde her yıl binlerce trafik kazaları meydana gelmekte, bu kazalarda binlerce vatandaşımız hayatını kaybederken, bir o kadarda özürlü olan oluyor. Bu kazaların bir kısmında sürücüler suçlu bulunurken, diğer kısmın da ise yayalar suçlu bulunmakta.
İlimizde, son zamanlarda trafiğin artmasıyla kazalar sıkça yaşanmakta, meydana gelen kazaların birçoğunda yaralanma bulunurken, ender de olsa ölümlü kazalarda oluşmakta. Şehir merkezinde yaşanan trafik vakaları genellikle hasarlı kazalar, ama il çevresinde yaşanan kazalarda ise ölüm ve yaralanma olayları daha fazla.
Bunun birinci sebebi şehir merkezinde hız sınırının düşük olması olsa gerek. Bununla beraber zaman zaman hız sınırını aşan sürücüler yaralı, ölümlü kazalara da sebep olmakta.
Birçok trafik kazasında sürücüler birbirleriyle kaza yaparlar, ama sürücü yaya kazalarında, yayalarında suçlu olduğu görülüyor. Çevremizde olan biten kazalara baktığımızda, yayaların birçok zaman kurallara uymadığı görülüyor. Bunun en güzel örneği şehir merkezimizde yaşanmakta. Trafik işaret ve ışıklarına uymayan yayalar, kuralları bilmedikleri halde sürücüleri suçlarlar.
Aslında kırmızı ışıkta geçen yaya, ışığa bile dikkat etmemiştir, yâda yaya geçidi olup olmaması hiçte umurunda değildir. Çünkü yayalarda istediği yerden geçer, istediği yerde yürür mantığı var. Tabii bu anlattıklarım bu tür hataları yapanlar için, bazen çileden çıkmamak mümkün değil. Ara bir sokakta yaya yolda yürüyebilir hatta tüm yol kendisine tahsis edilmişçesine. Bu tür vakalar ilimizde sıkça rastladığımız olaylardır.
Bazı cadde ve sokaklarda trafik yoğunluğu yoksa vatandaş kendisine ait sanarak, istediği gibi yolu kendi zevkine göre kullanabiliyor. Kimileri bunun da ötesine giderek yolu kendi bahçesi yâda eviymiş gibi kullanarak bazı eşyalarını yolun ortasına bırakıyor. Örneğin adamın odunu, kömürü, kumu yolda ise bu bir sorun değildir. Sürücü başka bir sokak yâda cadde tercih etsin mantığı var yayada.
Bu yaşanan manzaralar hızla gelişen bir kente yakışmamakta, kaldı ki bizler modern bir kent olma yolunda hızla ilerleyen bir şehiriz. Bu yapılanlar belki bundan yıllar önce yapılabilirdi ama bundan sonra yapılmamalı. Artık kentimiz büyüyen gelişen bir kent, siz öyle kafanıza göre yolu caddeyi kapatamazsınız.
Şimdi gelelim trafik kurallarına; vatandaş her nedense kurallara uyma taraftarı değil, bazı yayalarımız kırmızı ışık yâda yeşil ışığın yanmasına gerek bile duymuyorlar, yoldan istedikleri zaman geçiyorlar. Aslında yayalarda gerekli işaretlere ve trafik lambalarına uymalılar, yoksa yaşanan acı bir olay kurallara uymayan bir yayaya pahalıya mal olabilir.
Sevgili yayalar sizlerde lütfen size saygı gösteren sürücülere saygılı olun, çünkü konulan bu kurallar her iki tarafında uyması sonucu ancak kural olur. Yoksa bu konulan kurallar bir taraf tarafından çiğnendiğinde kural olmaz, kaza olur.
Tabii kuralları asla takmayan bazı şehir magandalarımızda yok değil, onlar için kırmızı ışık yâda yeşil ışık kavramı, kuralı asla yoktur zaten.
Her nedense bu magandalar sürücüde olsa, yayada olsa herhangi bir cezai işleme tabii tutulmuyorlar, bu kimseleri de gördüğüm zaman midem bulanmıyor değil. Umarım bir gün bu magandalara da birileri kurallar çerçevesinde gerekli cezai işlemi başlatır.
Sürücülerin bazen feryatlarını duymamak mümkün değil, 85–90 saniye bekleyen sürücü tam yeşil ışıkta geçmeye hazırlanırken, bir bakıyorsunuz yayanın birisi kendisini sürücünün önüne atarak yoldan geçmeye çalışıyor. Uzun bir süre bekleyen sürücü ne yapsın şimdi? Bir şey derse kabahat işlemiş olacak, demez ise çileden çıkacak ama birçoğu sessiz kalma yanlısı.
Sürücü, sürücü olmak için belli sınavlardan geçiyor, sınavını vermeden belgesiz araç kullanamıyor, sürücü olamıyor, peki yolda yürümesini bilmeyen yayaya ne demeli?
Yayaya belgen yâda sertifikan var mı, diye sorabilir misiniz? Hayır, bunu soramazsınız, zaten öyle bir belgede yok, ama onunda kurallara uymasını sağlayabilir, kendisini yargılamasını isteyebilirsiniz, tabii eğitimli ve bilinçli bir yaya ise.
Demek ki trafik kurallarına sürücüler kadar yayalar da uymak zorunda, yoksa tatsız bir kaza yaşanabilir, hatta hayatımıza bile mal olabilir.
O zaman trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım, bunlar yayalar olsa da.
Her insanın trafik kurallarına uyması, polis teşkilatının nice 163 yıllar yaşaması ve yaşatılması ümidiyle…


kaynak
Rapor Et
Eski 11 Ocak 2009, 12:42

yayalar tarafından sergilenen doğru yanlış davranışların belirlenmesi

#10 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
daha fazla bilgi verirseniz sevinirim
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.349 saniyede (83.87% PHP - 16.13% MySQL) 17 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 10:47
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi