Cevap Yaz Yazdır
En İyi Cevap Var Güncelleme: 27 Şubat 2017  Gösterim: 192.619  Cevap: 12

Yolculuk esnasında yolcuların uyması gereken kurallar nelerdir?

emrearik
22 Şubat 2010 21:49       Mesaj #1
emrearik - avatarı
Ziyaretçi
Yolculuk esnasında yolcuların uyması gereken kurallar nelerdir?
EN İYİ CEVABI kompetankedi verdi

Yolcuların Uyması Gereken Kurallar


  • Bir toplu taşıma aracında belirlenen duraklar dışında inip binmek için ısrar etmemek,
  • Araç içinde yalnızca yolculara ayrılan yerleri kullanmak,
  • Fazla yük, bagajla binmemek,
  • Kendi eşyaları arasında tehlikeli madde taşımamak,
  • Durakta beklerken sıraya uymak, Diğer yolcuların haklarına saygılı olmak
  • Sürücüyü araç kullanırken sorularla ya da sohbetle meşgul etmemek ,
  • Toplu taşıma aracına ön kapıdan binmek arka kapıdan veyolun sağından inmek
  • Ön koltuklarda yaşlı,hamile,özürlülere yer vermeliyiz.
  • Ayakta yolculuk etmemeliyiz,
  • Arac durmadan kapıdan aşağıya inmemeliyiz,
  • Yük üzerinde yolculuk etmemeliyiz,
  • Taşıtlarda kapıya yaslanmamalı,pencereden ve kapılardan kollar başlar çıkartılmamalıdır.
  • Yolcular kendisi gibi diğer yolculara inip binerken saygılı olmalı
  • Seyehat esnasında cep telefonu kullanılması yasak araçlarda cep telefonu kullanılmamalı
  • Cep telefonu ile yuksek sesle konuşulmamalı
  • seyehat esnasında yüksek sesle sohbet edilmemeli
  • yolcular araçlarda boş koltuklara oturmalı
  • yolcu aracın arka tarafına doğru hareket etmeli (Ayakta seyahat ortama Belediye otobusleri gibi)
  • yolcu kesinlikle biletini/ücretini hazır etmeli
  • Diğer yolcuları rahatsız edicek şekilde yuk/bavul vs toplu taşıma araçlarında tercih etmemeli
  • Şöförün dikkatini dağıtacak şekilde şöförle konuşmamalı
  • yaşlılalara hamile kadınlara yer vermeli ve araç iniş binişlerinde yardımcı olmalı
  • kapalı ortam olduğundan Sigara içilmemeli
  • yaya geçidi görürse durmalı
  • yolculara yol vermelı
  • çok hızlı gitmemeli
  • eminiyet kemeri takmalı
  • cep telefonunu kapatmalı
  • cep telenuyla konuşmamalı
  • şoföru konuşturmamalı
  • kurallara uymalı
  • ışıklara ve tabelalara dikkat etmeli
  • sağa döndüğünde sinyalini yakmalı
  • sola döndüğünde de sinyalini yakmalı
  • sigara içilmemeli
  • sohbet edilmemeli edilse bile yüksek sesle edilmemeli
  • şoförün dikatini bozmamalı bunun içinde şoförle konuşmamalı
  • telefonla konuşmak yasaksa konuşmamalı eyer yasak deyilse sessiz bir şekilde konuşulmalı
  • müzik dinlenmemeli
  • boş koltuklara oturulmalı
  • binişlerde ve inişlerde sıra olmalı
  • pencereden kafanı kolunu çıkartmamalı
  • yemek yemek yasaksa yenilmemeli eyer yasak deyilse çöpler arabaya atılmamalı
  • kavga edinmemeli
BAKINIZ
Yolculuk esnasında diğer yolcuları rahatsız eden davranışlar nelerdir?
Sponsorlu Bağlantılar
Trafikteki doğru ve yanlış davranışlar nelerdir?
Yayaların trafik işareti ile ilgili doğru ve yanlış davranışları nelerdir?
Yolcuların doğru ve yanlış davranışları nelerdir?
Sürücünün yanlış davranışları nelerdir?
Trafikte yayaların doğru davranışları nelerdir?

Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?
Yayaların trafikte yaptığı yanlış davranışlar nelerdir?

Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:44


kompetankedi tarafından gönderilmiş olan #2 numaralı mesaj 'en iyi cevap' seçilmiş ve ilk mesaja eklenmiştir.
Misafir
26 Mart 2010 23:24       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi

Yolculuk sırasında uyulması gereken kurallar


  1. Yolculuk sırasında alçak sesle konuşulması gerektiğini söyler.
  2. Yolculuk sırasında yaşlı, çocuk ve hastalara yer verilmesi gerektiğini söyler.
  3. Taşıt durduktan sonra taşıttan inilmesi ve binilmesi gerektiğini söyler.
  4. Yolculuk sırasında taşıtların penceresinden kol ve başın çıkartılmaması gerektiğini söyler.
  5. Yolculuk sırasında kokulu ve kabuklu yiyecek yenilmemesi gerektiğini söyler.
  6. Yolculuk sırasında şoförün ve diğer yolcuların rahatsız edilmemesi gerektiğini söyler.
  7. Yolculuk sırasında taşıtların temiz tutulması gerektiğini söyler.
  8. Yolculuk sırasında emniyet kemeri takılması gerektiğini söyler.
  9. Yolculuk sırasında taşıtların penceresinden çeşitli maddelerin atılmaması gerektiğini söyler.

Toplu taşıma araçlarıyla şehir içi yolculukta izlenmesi gerekenler:


  1. Bineceği araca ait durağa/istasyona/iskeleye gitmesi gerektiğini söyler.
  2. Araca binmek için sıraya girmesi gerektiğini söyler.
  3. Araca binmeden önce kullanacağı belgeyi çıkarması gerektiğini söyler.
  4. Gelen araçların gittiği yönü belirten yazıları okuyarak, gideceği yöne uygun araca binmesi gerektiğini söyler.
  5. Araca binmek için kapının açılmasını beklemesi ya da kapıyı kendisinin açması gerektiğini söyler.
  6. Araca bindikten sonra kartını basması/biletini atması/para vermesi gerektiğini söyler.
  7. Araçta oturulacak yer varsa oturması yoksa arkaya doğru ilerleyip uygun bir yerden tutması gerektiğini söyler.
  8. İneceği yere yaklaştığında hazırlanması gerektiğini söyler.
  9. Araç durunca inmek için kapının açılmasını beklemesi ya da kapıyı kendisinin açması gerektiğini söyler.
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:50
LaDy
7 Nisan 2010 18:32       Mesaj #4
LaDy - avatarı
Ziyaretçi
  • Taşıt yolu bitişiğinde ve yakınındaki yaya yolu (kaldırım) yoksa banketlerden yürüyün.
  • Karşıdan karşıya geçişlerinizi, trafik polisinin bulunduğu yerlerden o da yoksa yaya geçidi, okul geçidi gibi yerlerden yapın.
  • Yaya geçidi, okul geçidi ve kaldırımların daima sağını kullanın.
  • Karşıdan karşıya koşmadan ancak hızlı adımlarlar geçin.
  • Trafik polisinin düzenleme çalışmalarına, trafik ışıklarına ve işaret ve levhalarına kesinlikle uyun.
  • Karayollarına trafiği güçleştirecek, tehlikeye düşürecek ve mani olacak şekilde herhangi bir şey bırakmayınız ve dökmeyin.
  • Trafik ışığı ve yetkilinin bulunmadığı yerlerde, taşıtların uzaklık ve hızını kontrol edip güvenliğinizi sağladıktan sonra en kısa doğrultudan en kısa zamanda karşıdan karşıya geçin.
  • Yayalar için özel olarak yapılmış alt veya üst geçit, yaya köprüsü veya yaya tüneli gibi yerlerden karşıya geçin.
  • Devamlı çizgilerde, virajlarda, tepe üstlerinde, dar köprü ve tünellerde ilerisi görünmeyen yerlerde önünüzdeki aracı geçmeyin.
  • Birden fazla şeritli yollarda trafiği tehlikeye düşürecek şekilde işaret vermeden şerit değiştirmeyin.
  • Yolun sol şeridini daima geçi için serbest bırakınız, sol şeridi devamlı olarak işgal etmeyin.
  • Kavşaklardan ve tepe üstlerine yaklaşırken virajlı yollarda ilerlerken süratinizi azaltın.
  • Yağışlı havalarda yanınızda zincir, takoz ve çekme halatı bulundurun.
  • Önünüzdeki araç başka bir aracı geçmekte ise sizde onu geçmeye çalışmayın.
  • Geceleri karşılamalarda kısa hüzmeli farlarla geçiş yapın.
  • Alkollü iken araç kullanmayın.
  • Önde giden araçları güvenli ve gerekli mesafeden takip edin.
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:50
misafir
17 Nisan 2010 20:10       Mesaj #5
misafir - avatarı
Ziyaretçi
  • asla ama asla şoförü konuşturmamalıyız .
  • hamile kadınlara , engelli insanlara ve yaşlılara yer vermeliyiz.
  • kavga veya laf kavgası yapmamalıyız .
  • sesli bir şekilde sohbet etmemeliyiz.
  • sesli müzik dinlememeliyiz .
  • camdan kol el vb. yerlerimizi uzatmamalıyız .
  • telefonlarımızı kapalı tutmalıyız .
  • yolculuk esnasında aykta durulmamalıdır
  • yolculuk esnasınde konuşulmamalı ve araç içinde birşeyler yenimemelidir
  • otobüslerde "duracak"düğmesine sık sık basılmamalıdır.
  • arabanın arka bagajına binmemek gerekir .
  • Seyehat esnasında cep telefonu kullanılması yasak araçlarda cep telefonu kullanılmamalı.
  • Yüksek sesle müzik dinlenilmemeli.
  • Yaşlılalara hamile kadınlara yer vermeli ve araç iniş binişlerinde yardımcı olmalı.
  • Emniyet kemeri takılmalı.
  • Çok hızlı olmamalı.
  • Camları açıp zararlı hareketlerde bulunmamalı.(Başını çıkaranlar vb.oluo)
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:52
Misafir
7 Nisan 2011 15:41       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Toplu Tasima Araclarinda Uyulmasi Gereken Kurallar
Otobüslere binmeden önce, eğer hattında sürekli araba çalışıyorsa, tamamı dolu bir araca binmek için kapılarını yumruklamamalıyız, seyrekse bile daha sabırlı davranıp araç içinde yerimizi almalıyız.

Çok dolu bir aracın içindeyken olabilecek en iyi şekilde yerden istifade etmeliyiz, sırtımızda çanta varsa bacak aramıza alıp yolcuların daha rahat yolculuk etmesini sağlayabiliriz.

Ses debisi kulak zarını patlatıcak bir seyyar disko şeklinde otobüslere binmemeliyiz, bu hem sağlığımızın hem de yolcuların keyfinin içine edebilmektedir.

Cep telefonu ile seyir halinde görüşülmesinin yasak olduğu araçlarda görüşmemeli, görüşmeye açık ortamlarda ise alçak sesle konuşmayı, ya da daha sonra aramayı tercih etmeliyiz.

Çiğnen sakız , şeker v.b maddeleri tutacak demirlere, düğmelere, ızgaralara tıkamamalı ineceğimiz duraktaki bir çöp kutusuna atmayı tercih etmeliyiz.

Yaşlı, çocuklu, engelli, hamile vatandaşlarımıza her zaman binerken öncelik, seyir halinde oturacak yer ve inerken varsa yüklerine, engelliyse engel durumuna göre yardımcı olmalıyız.

Gazete v.b basılı materyelleri gelişi güzel koltuk arası, üstü veya yere atarak gitmemeliyiz.

Vapur, tekne gibi ulaşım araçlarında sigaralarımızı denizde değil mümkünse içindeki çöp tenekelerinde söndürmeli ve içine atmalıyız.

Metro - Otobüs - Tramvay v.b duraklı araçlarda inilecek duraktan önce hazırlığımızı yapıp zamanında araçtan inmeliyiz.

Otobüslerde dur ikazına basmadan inilecek durağa gelindiğinde şöföre " Kapıyı açsana" gibi bir davranışta bulunmamalıyız
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:53
Misafir
17 Nisan 2011 15:49       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
TRAFİK NEDİR ?
"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."
YAYA NEDİR ?
"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."
YAYALARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARINI ÖĞRENELİM.

Trafik (Sürücüyü rahatsız eden)
Trafik ortamında sürücü, yaya ya da yolcu olarak bulunabiliriz. Bunlar arasında en önemlisi sürücülerdir sanılsa da, aslında tümünün bulundukları ortamda az ya da çok değişen görevleri, sorumlulukları vardır. Bu sorumluluklar şunlardır;
  • Yolcular araçtan inip binerken saygılı olmalıdır.
  • Seyahat esnasında cep telefonu kullanılması yasaksa toplu taşıma araçlarında cep telefonu kullanılmamalıdır.
  • Cep telefonu ile yüksek sesle konuşulmamalıdır.
  • Seyahat esnasında yüksek sesle sohbet edilmemelidir.
  • Yolcu kesinlikle biletini/ücretini hazır etmelidir.
  • Diğer yolcuları rahatsız edecek şekilde yük/bavul vs toplu taşıma araçlarında tercih edilmemelidir.
  • Şoförün dikkatini dağıtacak şekilde şoförle konuşulmamalıdır.
  • Yaşlılara hamile kadınlara yer vermeli ve araç iniş binişlerinde yardımcı olunmalıdır.
  • Kapalı ortam olduğundan sigara içilmemelidir.
TRAFİK (UYGUN OLAN)
Yolcuların trafikte uymaları gereken kurallar vardır.Eğer bu kurallara uyarsak yolculuk rahat geçer.Bu kurallar şunlardır;
  • Yolculuk sırasında sürücüyü rahatsız etmemeliyiz.
  • Fazla konuşup sürücünün dikkatini dağıtmamalıyız.
  • Yolculuk sırasında kafamızı kolumuzu camlardan sarkmamalıyız.
  • Yolcular eğer arabada yolculuk yapıyorlarsa emniyet kemerlerini takmalıdırlar.
TRAFİK (YOLCULARI RAHATSIZ EDEN)
Bazı insanlar yolculukta diğer yolcuları rahatsız eder.Bu rahatsız eden davranışları gidermek için bazı kurallar vardır.Bu kurallar şunlardır;
  • yolculuk esnasında ayakta durulmamalıdır.
  • yolculuk esnasında konuşulmamalıdır.
  • şoför konuşturulmamalıdır.
  • otobüslerde "duracak" düğmesine sık sık basılmamalıdır.
  • araçlarda cep telefonu kullanılmamalıdır.
  • Cep telefonu ile yüksek sesle konuşulmamalıdır.
  • seyahat esnasında yüksek sesle sohbet edilmemelidir.
  • şoförle konuşmamalıdır.
  • pencereden elini kolunu başını çıkarmamalıdır.
  • cep telefonu yasaksa kapatılmalıdır.
  • yüksek sesle konuşmamalıdır.
  • yüksek sesle müzik dinlememelidir.
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:55
Misafir
5 Mayıs 2011 17:22       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi

EMNİYET KEMERİN DOĞRU VE YANLIŞ DAVRANIŞLARI


Emniyet kemeri ne zaman fayda yerine zarar verebilir? Birlikte bu konuyu ayrıntılı bir şekilde inceleyelim.
Emniyet kemerinin emniyetli kullanımı konusundaki bilgilerinizi test etmek için işte size bir fırsat.
Emniyet kemeri ani frenleme veya çarpışma durumlarında oluşan yaralanma ve ölüm olaylarını önlemeye yönelik kullanılan bir güvenlik ekipmanıdır.

Emniyet kemerinin çalışma prensibi frenleme veya çarpışma anında sürücü veya yolcu üzerine etkiyen kuvvetin kemer aracılığıyla vücuda yayılarak etkisiz hale getirilmesini sağlamaktır. Böylelikle vücut koltuğa sabitlenmiş olur. Bunun sonucunda da çarpmalardan kaynaklanan yaralanma ve ölümler önlenmiş olur. Ancak bu sadece emniyet kemerinin doğru kullanımı sonucu mümkün olabilmektedir.

Peki emniyet kemerinin doğru kullanımı nasıl olacaktır?
Emniyet kemeri vücudunuzu iki ayrı hat üzerinden kavrar. Bunlardan birisi omuzdan ve göğüs kafesi üzerinden geçen çapraz hattır. Diğeri ise belimizin hemen altında leğen kemiği üzerinden geçen hattır.
Emniyet kemeri sürücü veya yolcu üzerine etkiyen kuvveti göğüs kafesi ve leğen kemiği aracılığıyla gövdemize yayar.

Şimdi emniyet kemerinin yanlış kullanımı olur mu? Diye sorabilirsiniz.
Elbette ki olur. Nasıl mı? Şimdi hep birlikte görelim. Yansıda da gördüğünüz gibi bağladığımız emniyet kemeri göğüs kemiğinin üzerinden geçecek şekilde çapraz olarak gövdemizi sarmalıdır.

Eğer emniyet kemeri göğüs kemiğinin biraz yukarısından veya birazaşağısından geçecek olursa etkiyen kuvveti kaburgalara iletir. Kaburgakemiklerinin yeterli dirence sahip olmamaları kırılmalarına sebep olabilir. Böylesi bir durum göğüs kafesi içindeki kalp ve akciğer gibi hayati organların tahribatına sebebiyet verebilir.

Benzer bir durum emniyet kemerinin gövdemizi tutan diğer kısmı içinde geçerlidir.
Emniyet kemeri gövdemizi alttan leğen kemiği üzerinden sarmalıdır. Emniyet kemerinin leğen kemiğinin biraz yukarısından geçmesi durumunda karın boşluğunda yer alan mide karaciğer ve bağırsaklar gibi organlar direkt olarak yoğun bir basınç etkisi altında kalacaktır. Tabi ki bu durum söz konusu organlarda büyük tahribata sebep olacaktır.

Bu ayrıntılara dikkat edilmediğinde emniyet kemeri kullanılmaması durumunda kötü sonuçlarla karşılaşmak mümkün olabilmektedir.

Ayrıca emniyet kemeri kullanımı esnasında yansıda da sıralanmış olan diğer hususlara da dikkat edilmesi gerekmektedir.
Emniyet kemeri ile bedeniniz arasında elbette ki giysileriniz dışında hiç bir şeyin bulunmamasına dikkat ediniz. Örneğin emniyet kemeri altında bulunabilecek†cüzdan ve benzeri bir nesne sizin hafif atlatılabilecek durumlarda dahi yaralanmanıza veya oluşabilecek yaralanmanın şiddetinin artmasına sebep olabilir.

Emniyet kemerinin sıkıca bağlı olup olmadığını kontrol etmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde eğer çarpışma veya ani frenleme halinde emniyet kemeriniz gereken sıkılıkta gövdenizi kavramıyorsa başta başınız ve göğüs kafesiniz olmak üzere gövdenizi araç içinde çeşitli yerlere çarpmanız hatta ön camdan dışarı fırlamanız kaçınılmaz olacaktır.

Emniyet kemeri takmış olmanın her şeyi bitirdiğine ve sizi her durumda koruyacağına inanıyorsanız yanılıyorsunuz demektir.
Eğer koltukta gövdenizin sırt kısmını tamamen koltuğa yaslamış olarak oturmuyorsanız yanlış bir kullanım vardır. Yana yatık olarak oturuyorsanız veya aracınızın koltuk ayarını oturuş şeklinizi bozacak şekilde yanlış yapmışsanız sizi sorunlar bekliyor demektir.

Çünkü böylesi durumlarda emniyet kemeri; etkiyen kuvveti gövdenizin dirençli bölgeleri yerine (göğüs kemiği leğen kemiği) o anki oturuş şekliniz doğrultusunda nereye denk gelirse oraya aktaracaktır. Bu da herhangi bir ani fren veya çarpışma söz konusu olduğunda sizin emniyet kullanıyor olmanıza rağmen yaralanmanıza sebep olacaktır.

Doğru Olmayan Gerçekler-1


Emniyet kemeri kullanma konusunda bazı yanlış inançlar üzerinde duracağız.
İnsanların kendi kendilerini nasıl kandırdığının bir örneğini görmek ister misiniz?
Gerçekle uzaktan yakından alakası bulunmayan ve emniyet kemeri kullanmamayı tercih edenlerce tabiri caizse uydurulmuş hayali gerçekler vardır.

Kimi sürücüler şehir içlerinde emniyet kemeri takmayı alışkanlık haline getirmemişlerdir. Ayrıca bu insanların düşük hızlarda meydana gelen çarpışmalarda maruz kalınan kuvvetten ve emniyet kemerinin bu durumlarda yaralanmaları önleyici etkisinden de haberleri yoktur.

Neden emniyet kemeri kullanmadıkları sorulduğunda cevapları “Şehir içlerinde emniyet kemeri kullanmıyorum. Çünkü ben düşük hızlarda çarpmaya dayanırım.” olmaktadır.

İşte tam bu noktada yansıda da görmekte olduğunuz ve Almanya’da yapılan bir araştırmanın sonucu sunulabilir. Bu araştırma sonucuna göre şehir içi yollardaki hız limiti olan 50 km/saat gibi sürücülerimizce fazla önemsenmeyen bir hızla kafa kafaya çarpışmada sürücünün karşı karşıya kalmış olduğu kuvvet tam 4 tondur.

Düşünebiliyor musunuz? 4 tonluk bir kuvvetle ön cama veya direksiyona çarptığınızı.
Eğer hala bu bilgiler ışığında dahi ben düşük hızdaki çarpışmalarda etkiyen kuvvete dayanırım diyebilecek ve emniyet kemeri kullanmamakta ısrar edecek bir sürücüye söylenebilecek tek şey “ kendini aldattığıdır”.

Böylesi kişilere bol şans dilemekten başka çare yoktur. Çünkü hayatlarını sağlıklı bir şekilde sürdürebilmeleri için buna çokça ihtiyaçları olacaktır.

Doğru Olmayan Gerçekler - 2


Bir kaza anında emniyet kemeri takmamak bize avantaj sağlar mı acaba? Gelin bu sorunun bilimsel açıklamalarını birlikte görelim.
Emniyet kemeri takmayanların öne sürdüğü gerekçeleri öğrenmek ister misiniz?
Emniyet kemeri kullanmayan sürücülerin büyük bir bölümü kaza sonrasında kemer sebebiyle araçtan çıkamamaktan çekindikleri için emniyet kemeri kullanmadıklarını söylemektedir.

Ancak bunu ileri sürerken sanırım yansıda da değinilmiş olduğu gibi kaza sonrası araçtan çıkabilmek için bilinçleri açık ve yaralanmamış olmaları gerektiğini unutmaktalar.

Varsayalım bir kaza oldu ve kaza esnasında emniyet kemeri kullanmıyordunuz. Emniyet kemeri kullanmamaktaki amacınız neydi? Kaza sonrası araçtan çıkabilmek.

Peki emniyet kemersiz olarak onca kuvvete maruz kalıp kafanızı ve gövdenizi araç içinde neresi rast gelirse çarptıktan sonra üstünüzü başınızı silkeleyip araçtan çıkabileceğinizi mi düşünüyorsunuz?

Eğer böyle düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Böylesi durumlar ancak filmlerde olmaktadır. Gerçek hayatta karşılaştığınız olayları ne yeniden yaşabilmekte ne de bu olaylarda dublör kullanabilmektesiniz.

Ayrıca şu noktayı da göz ardı etmeyiniz. Kaza sonrasında bulunabileceğiniz en güvenli ortam yine aracınızın içidir. Emniyet kemeri kullanmamanız durumunda büyük bir olasılıkla çarpışma esnasında vücudunuza etkiyen kuvvetin etkisiyle ön camdan araç dışına fırlarsınız.

Şimdi yansıda da görmekte olduğunuz çok çarpıcı bir gerçeğe parmak basmak istiyorum.
Emniyet kemeri kullanmaksızın karıştığınız bir kazada eğer çarpışma etkisiyle araç dışına fırlama durumunuz söz konusu ise bu kaza sonucunda ölme riskiniz tam 25 kat artmaktadır. Evet evet yanlış duymadınız tam 25 kat.

Yani kaza sonrası araçtan çıkabilmek için takılmayan emniyet kemeri kaza esnasında sizin aracı terk etmenize ve büyük olasılıkla da ölmenize neden olacaktır.

Doğru olmayan gerçekler - 3


Emniyet kemeri takmayanların öne sürdüğü gerekçeleri çürütmeye devam ediyoruz.
Kaza sonrasında hadi yangın çıkarsa kemer araçtan çabuk çıkılmasına engel olur mu? Bu sorunun ilginç cevabını birlikte inceleyelim.
Kimi sürücüler kaza sonrası oluşabilecek yangın ve benzeri durumlarda araçtan derhal kaçabilmek için emniyet kemeri kullanmamakta ısrarcı olmaktadırlar.
Ancak yansıda yer alan istatistiki veriye göre bu tür kazalar yani araçta patlama alev alma gibi durumların yaşandığı kazaların binde birler mertebesinde olduğunu göstermektedir.

Bu durumda şu açığa çıkmaktadır ki böylesi bir amaç doğrultusunda hareket ederek emniyet kemeri kullanmamak “pire için yorgan yakmak” tan başka bir şey değildir.

Ayrıca şu husus kesinlikle unutulmamalıdır. Kemer kullanmaması sonucu kaza esnasında pek çok darbe almış kişinin bırakın araçtan çıkmayı tıbbi yardım olmaksızın belki de yaşaması mümkün olmayacaktır.

Doğru Olmayan Gerçekler - 4


Şimdi de modern bir gerekçeye geldik: Hava yastığı. Acaba hava yastığı olan araçlarda emniyet kemeri kullanılmasa da olur mu?
Otomobil fabrikaları hava yastığı koydukları araçlarda niçin hala emniyet kemeri kullanıyorlar? Bunun bir gerekçesi olabilir mi?
Son yıllarda emniyet kemeri kullanmayan sürücülerin en önemli bahaneleri araçlarında hava yastığı bulunuyor olmasıdır.
Ancak gerçekler yansıda görüldüğü gibi sürücülerin iddialarından farklıdır. Hava yastıkları sadece ve sadece emniyet kemeri ile birlikte kullanıldıklarında yarar sağlayan ekipmanlardır. Emniyet kemeri kullanılmadığı durumlarda devreye giren hava yastığı sürücüye faydalı olmak yerine onun ölümüne dahi neden olabilir. Çünkü hava yastıkları çarpışma algılandıktan sonra çok kısa sürede ve büyük bir basınçla şişmektedir.

Yani emniyet kemerinin kullanılmadığı bir kazada devreye giren hava yastığı sürücünün başını ve gövdesini araç içinde herhangi bir yere çarpmasını engelleyebilir. Ancak aynı çarpma etkisi bu kez de hava yastığı ile sürücünün başı ve gövdesi arasında olur. Hatta böylesi durumlarda hava yastığı sürücünün nefes almasını engelleyerek boğulmasına dahi yol açabilir.

Ayrıca hava yastıkları devrilme savrulma gibi bir çok kazada ve ani frenleme durumlarında çalışmamaktadır.
Şu nokta kesinlikle göz ardı edilmemelidir. Hava yastıkları emniyet kemerleri ile birlikte verimli olan yardımcı güvenlik sistemleridir ve kesinlikle tek başlarına koruyucu değildirler.

Çoçuk Güvenliği Koltuğu Kullanımı


AB’nin 3 yaşın altındaki çocukların özel güvenlik koltukları olmadan araçların arka koltuğunda seyahat etmelerini yasakltırAraç içinde Bulunan güvenliği koltukları araç içine doğru monte edilmesidir. Güvenlik koltukları doğru olarak araç içine monte edildiğinde çocuklar yüzde 75 oranında trafik kazalarından hiç zarar görmüyor. 1 yaşına kadar olan çocuklar için yapılmış olan bebek koltukları arka koltuğa bebeğin yüzü arkaya bakacak şekilde monte edilmeli. Hassas kafa ve boyun yapısına sahip olan bebek bu şekilde daha iyi korunur.

Güvenlik koltukları ön koltuğa tam olarak yaslanmamalı mesafe bırakılmalıdır. 1 yaşından sonra 4 yaşına kadar hareketli çocuk koltukları kullanılmalı. Bunlar arka koltuğa öne bakacak şekilde monte edilmeli."

4 yaşından 8 yaşına kadar boy ve kilo olarak hareketli koltukları kullanamayacak ve henüz emniyet kemeri de kullanmaya hazır olmayanlar için destek koltuklarının geliştirildiğini belirterek bu koltuğun çocuğun boyunu yükselttiği için camdan dışarıyı seyredebilmesini sağlamaktadıri.

Arkası yüksek olan destek koltuklarının hassas kafa ve boyun yapısını daha iyi koruyacaktır
"Çocuk güvenlik koltuklarında iki omuzdan iki kalçalardan bir de bacaklarının arasından emniyet kemerleriyle sıkıca bağlanmalı. Bu kemer sarsıntıyı önleyerek tek bir noktadan gelecek gücü vücudun farklı bölgelerine dağıtır. Çarpışma anında fırlamayı engelleyen kemer omuriliği koruyarak ciddi sakatlanmaları önler. Emniyet kemeri ancak 12 yaşından sonra takılmalıdır."

Otomobillerde çocuk koltuklarının kullanılmasının nedeni araç içinde bulunan bir çocuğun kaza anında oturduğu yerden fırlayıp savrulmasını önlemektir. Eğer bu önlenemezse kaza anında aracın iç yüzeyine şiddetle çarpabilirler. Bunun sonuçlarını tam olarak önceden kestirmek mümkün değilse de en azında ağır şekilde yaralanacaklarını tahmin etmek güç değildir. Bir çocuk koltuğu kullanılması halinde ise özellikle bu yaralanmanın şiddetini azaltmak mümkün olduğu gibi bazı hallerde tümüyle önüne geçmek de mümkündür.

Çocuk koltukları bebekler için ayrı yürümeyi yeni öğrenmiş çocuklar için ayrı ve okul çağındaki küçük çocuklar için ayrı olmak üzere üç grup olarak incelenebilir. Bunların kullanım amaçları aynı ise de kendi özelliklerine göre kullanılması gereklidir.

Bütün çocuklar için boy ve kilolarına uygun büyüklükte bir koltuk ya da yükseltici seçilmelidir. Aksi halde emniyet kemeri bağlamak herhangi bir yarar sağlamayacaktır.
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:57
Misafir
12 Mayıs 2011 22:42       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
  • Yolcular kendisi gibi diğer yolculara inip binerken saygılı olmalı
  • Seyehat esnasında cep telefonu kullanılması yasak araçlarda cep telefonu kullanılmamalı
  • Cep telefonu ile yuksek sesle konuşulmamalı
  • seyehat esnasında yüksek sesle sohbet edilmemeli
  • yolcular araçlarda boş koltuklara oturmalı
  • yolcu aracın arka tarafına doğru hareket etmeli (Ayakta seyahat ortama Belediye otobusleri gibi)
  • yolcu kesinlikle biletini/ücretini hazır etmeli
  • Diğer yolcuları rahatsız edicek şekilde yuk/bavul vs toplu taşıma araçlarında tercih etmemeli
  • Şöförün dikkatini dağıtacak şekilde şöförle konuşmamalı
  • yaşlılalara hamile kadınlara yer vermeli ve araç iniş binişlerinde yardımcı olmalı
  • kapalı ortam olduğundan Sigara içilmemeli
  • şöförle konuşmamalıdır
  • pencereden elini kolunu başını çıkarmamalıdır
  • cep telefonu yasakasa kapatmalıdr
  • yüksek sesle konuşmamalıdır
  • yüksek sesle müzik dinlememelidir
  • vb. kurallar sergilenirse kurallara uymuş oluruz
  • yolculuk esnasında aykta durulmamalıdır
  • yolculuk esnasınde konuşulmamalı ve araç içinde birşeyler yenimemelidir
  • şoför konuşturulmamalıdır
  • otobüslerde "duracak"düğmesine sık sık basılmamalıdır
  • arabanın arka bagajına binmemek gerekir....
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:57
Misafir
23 Mart 2012 21:24       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi

ALKOLLÜ ARAÇ KULLANMAK


Trafik kazalarına yol açan sebepler incelendiğinde, alkollü araç kullanan sürücüler ile yayaların karıştığı kazaların küçümsenmeyecek sayılara ulaştığı görülmektedir

Şerit izleme

  1. Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,
  2. Kavşaklara yaklaşırken, yerleşim yerleri dışında yüz elli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde ve kavşaklarda şerit değiştirmeleri,
  3. Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gitmeleri,
  4. İşaret vermeden şerit değiştirmeleri, yasaktır
TAKİP MESAFESİ
Arkadan çarpma sonucu meydana gelen kazalar incelendiğinde sürücülerin büyük bir çoğunluğunun önündeki araçla mesafesini ayarlayamamalarından kaynaklanmaktadır

GELEN TRAFİKLE KARŞILAŞMA
Sürücüler; iki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşı yönden gelen araçların geçişini zorlaştıran bir durum varsa geçişi kolaylaştırmak için aracını sağ kenara yanaştırmaya, gerektiğinde sağa yanaşıp durmaya, Dağlık ve dik yokuşlu karayollarında karşılaşma halinde, çıkan araç için geçiş güç veya mümkün değilse, güvenli geçişi sağlamak üzere, inen araçlar, varsa önceden sığınma cebine girmeye, sığınma cebi yoksa sağ kenara yanaşıp durmaya, gerektiği hallerde geri gitmeye, zorunludurlar

UYKUSUZ VE YORGUN ARAÇ KULLANMA

Yorgunluk ve uykusuzluk, bir çok trafik kazasını doğrudan veya dolaylı etkileyen bir faktördür Tüm dikkatlerin bir arada ve koordineli bir biçimde sürdürüldüğü işlev olan sürücülükte fikren ve bedenen zinde olmanın çok büyük önemi vardır Yorgun ve uykusuz olarak araç kullanan bir sürücünün gözlerinin görme kuvveti azalır, derinlik tanıma ve mesafe tahmin etme, yolu gözetleme gücü zayıflar, dikkatini toplayamaz, aynı alkollü araç kullanmada olduğu gibi tepki gösterme ve algılama yeteneklerinde körelme olur

GEÇİŞ KOLAYLIĞI SAĞLAMAK
Karayollarında trafiğin güvenli ve hızlı akmasını sağlamak için kavşaklarda ilk geçiş hakkı kuralına mutlak uyulması gerekmektedir Bu kurala riayet edildiğinde kavşaklarda, trafik sıkışıklığı olmayacağı gibi özellikle hızlı bir trafik akışı sağlanacağı için zaman kaybı da olmayacaktır Kavşaklarda bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip, ambulans, itfaiye, polis vb araçlara ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar Bir kavşağa yaklaşan sürücüler; kavşaktaki şartlara uymak, dikkatli bulunmak, araçlarını ilk geçiş hakkı olan araçların geçişine izin vermek üzere durabilecekleri hızda sürmek kaydıyla, trafik polisi veya trafik ışıklı işareti ile yönetilmeyen ve aksine bir işaret bulunmayan kavşaklarda geçiş kurallarına göre uygun hareket etmek zorundadırlar

ÖNDEKİ ARACI GEÇME KURALLARI
Karayollarında trafiğin güvenli bir şekilde akışını temin etmek ve araç sürücülerinin bir diğer aracı emniyetli bir şekilde geçmesini sağlamak amacıyla geçme kuralları belirlenmiştir Sürücülerin önlerinde giden bir aracı geçmeleri için
Arkasından gelen bir başka sürücünün kendisini geçmeye başlamamış olması,
Önünde giden sürücünün bir başka aracı geçme niyetini belirten uyarma işaretini vermemiş olması
Geçeceği aracın hızıyla geçme esnasındaki kendi hızını da dikkate alarak, iki yönlü yollarda karşıdan gelen trafik dahil, yolu kullananların tümü için tehlike veya engel yaratmadan geçmek için kullanacağı şeridin yeteri kadar ilerisinin görüşe açık ve boş olması,
Geçişin geçilen araçlar için bir güçlük yaratmayacak şekilde ve araçlarının bu geçişe uygun durumda bulunması gereklidir

YAVAŞ SÜRME VE YASAKLAMALAR
Sürücülerin; araçlarını zorunlu bir neden olmadıkça, diğer araçların ilerleyişine engel olacak şekilde veya işaretle belirtilen hız sınırının çok altında sürmeleri, güvenlik nedeni veya verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak şekilde gereksiz ani yavaşlamaları yasaktır

Sürücülerin dikkat etmesi gereken diğer hususlar
  • Aracın hızı azaltılmalıdır
  • Gerektiği zaman fren yapmaya hazır olunmalıdır
  • Özellikle okul geçitlerine yaklaşırken karşıya her an bir öğrenci çıkabileceği hesaba katılmalı, çok dikkatli olunmalıdır
  • Geçitte durulup Yayaların ve öğrencilerin güvenle geçmeleri beklenmelidir
  • Bu tür geçitlerde okul taşıtı ya da araç varsa geçilmemelidir
  • Yaya geçitlerinde durup yayalara yol verirken soldan gelip geçitte durmadan geçen araçlar varsa, önden geçen yayalar, korna ya da el hareketi gibi yollarla uyarılmalıdır
  • Yaya geçidinde durarak yayalara yol veren taşıtların solundan geçilmez, arkasında durup beklemek gerekir
Son düzenleyen Safi; 27 Şubat 2017 00:59



Cevap Yaz
Hızlı Cevap
Mesaj:


Kaynak:


Bu sayfalarımıza baktınız mı
paneli aç