Arama

Tüketici bilinci nedir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 23 Mart 2011 Gösterim: 51.282 Cevap: 27
harikalar - avatarı
harikalar
Ziyaretçi
27 Mart 2009       Mesaj #1
harikalar - avatarı
Ziyaretçi
TÜKETİCİ OLARAK DAHA ÇOK NASIL BİLİNÇLİ OLURUZ
EN İYİ CEVABI fadedliver verdi
Alıntı
erdsahi adlı kullanıcıdan alıntı

tüketici oarak nasıl bilinçli oluruz

A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Sponsorlu Bağlantılar
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
__________________
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
27 Mart 2009       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Sponsorlu Bağlantılar
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Eylül 2009       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
mrb ben telefonumu garntısı olan genpaya verdım.degısım kararı alındı ama 3 ay gıbı bı sure gectı ama hala gelmedı.ne yapabılırım??
erdsahi - avatarı
erdsahi
Ziyaretçi
17 Ekim 2009       Mesaj #4
erdsahi - avatarı
Ziyaretçi
tüketici oarak nasıl bilinçli oluruz
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
17 Ekim 2009       Mesaj #5
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Alıntı
erdsahi adlı kullanıcıdan alıntı

tüketici oarak nasıl bilinçli oluruz

A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
__________________
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Kasım 2009       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ya saçma bir soru ama bilinçli tüketici hakları nelerdir? Ödevim için lazımda nolurr yardım edinnMsn Sad(Msn Happy)
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Aralık 2009       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bilinçli tüketici olarak nasıl bilinçli oluruz bunu söyleyinnn nolurrrrr ...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Aralık 2009       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Tse Damgasına Dikkat Etmeliyiz.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Ocak 2010       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
nasıl bilinçli tüketici oluruz söylermisiniz? ama biraz uzun olsun.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Şubat 2010       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
tse dikkat
alişverişte fiş al
aile bireyini bilinçli yetiştir

Benzer Konular

4 Eylül 2015 / _KleopatrA_ X-Sözlük
7 Nisan 2014 / Misafir Cevaplanmış
30 Mayıs 2011 / Misafir Soru-Cevap
10 Nisan 2009 / SaKLI Siyasal Bilimler
12 Nisan 2011 / ThinkerBeLL Taslak Konular