Arama

Tüketici bilinci nedir? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 23 Mart 2011 Gösterim: 51.287 Cevap: 27
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
15 Şubat 2010       Mesaj #11
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ya saçma bir soru ama bilinçli tüketici hakları nelerdir? Ödevim için lazımda nolurr yardım edinnMsn Sad(Msn Happy)

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bilinçli tüketici olarak nasıl bilinçli oluruz bunu söyleyinnn nolurrrrr ...

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Tse Damgasına Dikkat Etmeliyiz.

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

nasıl bilinçli tüketici oluruz söylermisiniz? ama biraz uzun olsun.

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

tse dikkat
alişverişte fiş al

Sponsorlu Bağlantılar
aile bireyini bilinçli yetiştir


Alttaki mesajı inceleyin.


Alıntı
fadedliver adlı kullanıcıdan alıntı

A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?

  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
__________________


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Şubat 2010       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bilinçli tüketici ne demektir biriniz bana söyler misiniz
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Şubat 2010       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ya arkadaşlar nasıl bilinçli tüketici oluruz ödevim için lazım ama biraz uzun olsun
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Şubat 2010       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bence alısverıs yaparken her zman fıs almalıyız
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Şubat 2010       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bilinçli tüketici ne demektir bunu yazarmısınız ödevim için lazım da
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Şubat 2010       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
tüketici olarak nasıl daha bilinçli olabiliriz?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Şubat 2010       Mesaj #17
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
tüketici olarak nasıl,daha bilinçli olabiliriz
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
28 Şubat 2010       Mesaj #18
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bilinçli tüketici ne demektir biriniz bana söyler misiniz

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ya arkadaşlar nasıl bilinçli tüketici oluruz ödevim için lazım ama biraz uzun olsun

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bence alısverıs yaparken her zman fıs almalıyız

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bilinçli tüketici ne demektir bunu yazarmısınız ödevim için lazım da

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

tüketici olarak nasıl daha bilinçli olabiliriz?

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

tüketici olarak nasıl,daha bilinçli olabiliriz


A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
7 Mart 2010       Mesaj #19
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
nasil daha bilincli tuketici oluruz ile ilgili performans ödevim var.yardımcı olursanız sevinirim
fahri123456* - avatarı
fahri123456*
Ziyaretçi
19 Mart 2010       Mesaj #20
fahri123456* - avatarı
Ziyaretçi
Modoko dan aldığım mobilyayı firma yüzde yüz istediğim renk garantisini vererek cilalayıp gönderdi.Fakat ceviz yerine kızıl bir renk geldi.Ben geri gönderdim.İkinci defa yine olmadı.Kabul ettim mağdur olmasın diye.Ama mobilyanın boyası kabuk gibi dökülünce aradım söyledim.Sen büyütüyorsun dediler.NİSAN 2009 DA aldığım mobilyaya MART 2010 da gelip baktılar.Kendi yeğeni gördü ve şaşırdı.İlk defa başımıza geliyor dedi.Ve sadece masayı götürdü.Masa geldi rötuş yapılmış.Ama aynı diğer mobilya gibi soyuluyor.Firma sahibi cilalı mobilyaların hepsi soyulur dedi.Ama ben gittim denedim olmuyor.TÜDER den ihtarname gönderdim.3 tane ödemediğim senet var.onları avukata vericem dedi.Sirkeci heyetinden,levent tüketici mahkemesi ne gitmemi söylediler.SENET leri bekletme kararı çıkarırlarmış...Bugün gittim kimse bana bilgi vermedi.Dilekçe vermemi söylediler.Mahkeme açarsam herhangi bir bedel ödemem gerekiyor mu.Firma sahibi istediğini yap. O mobilyayı kimse yerinden oynattıramaz dedi.Televizyonlarda reklam yapılıyor hakkınızı arayın diye.Param olsa zaten avukat tutardım.Ben mobilyaya 3.350 TL.yi öderken firma sahibi zaten aldığın mobilya kaç para diyor.Üstelik kendi verdiği sözü tutmadığı için böyle olduğunu kabul etmiyor.Ayrıca halen faturamızı vermedi.Lütfen rica ediyorum,yalvarıyorum bana bir yol gösterin.şimdiden teşekkür ederim

Benzer Konular

4 Eylül 2015 / _KleopatrA_ X-Sözlük
7 Nisan 2014 / Misafir Cevaplanmış
30 Mayıs 2011 / Misafir Soru-Cevap
10 Nisan 2009 / SaKLI Siyasal Bilimler
12 Nisan 2011 / ThinkerBeLL Taslak Konular