Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Fotoğraf nedir, türleri nelerdir, fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir?

Bu konu Soru-Cevap forumunda berkceyhan tarafından 3 Ekim 2009 (10:49) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
13654 kez görüntülenmiş, 5 cevap yazılmış ve son mesaj 2 Şubat 2012 (13:08) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 5.00  |  Oy Veren: 1      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 3 Ekim 2009, 10:49

Fotoğraf nedir, türleri nelerdir, fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir?

#1 (link)
berkceyhan
Ziyaretçi
berkceyhan - avatarı
Arkadaşlar benim 7 Ekim perşembeye kadar fotoğrafçılık dersi için "Fotoğraf nedir? Fotoğraf türleri nelerdir? Fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir? ve Fotoğrafın öğeleri nelerdir?" sorularına cevap bulmam gerekiyor.Cevap verirseniz çok sevinirim.Çok ayrıntılı olmasına gerek yok 7. sınıfa uygun olabilirse çook sevirim.Şimdiden teşekkürler!!!
En iyi cevap fadedliver tarafından gönderildi

Alıntı:
berkceyhan adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

Arkadaşlar benim 7 Ekim perşembeye kadar fotoğrafçılık dersi için "Fotoğraf nedir? Fotoğraf türleri nelerdir? Fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir? ve Fotoğrafın öğeleri nelerdir?" sorularına cevap bulmam gerekiyor.Cevap verirseniz çok sevinirim.Çok ayrıntılı olmasına gerek yok 7. sınıfa uygun olabilirse çook sevirim.Şimdiden teşekkürler!!!
Fotoğraf sözcüğü, eski yunanca φῶς, fos, φωτός, fotos, "Işık (Gök cisimlerinin)“, "Aydınlık“ ve γράφειν, grafein, "Çizmek“, "Kazımak“, Resim yapmak“, "Yazmak" sözcükleri birleştirilerek türetilmiş bir isimdir. Kelime anlamı, ışık yardımı ile iz bırakmaktır. Fotoğraf cisimlerden yansıyan elektromanyetik radyasyonun toplanıp odaklanmasıyla oluşturulur. En yaygın rastlanan fotoğraflar insan gözünün görebileceği kalıcı görüntüler yaratan dalga boylarıyla yaratılan fotoğraflardır.

Fotoğrafta en önemli unsur ışıktır Işık üzerine vurduğu nesneleri görülebilir kıldığı gibi, fotoğraf oluşumuna da olanak sağlar. İşte bu yüzden fotoğrafı çekecek makinedeki objektif de önem arzetmektedir. Objektifin diyafram değeri ne kadar küçükse içeriye giren ışık miktarıda o kadar çok olacağından, fotoğraf çekiminde daha yüksek enstantaneler kullanılabilinecektir. Diyafram'ın 1 olması objektife gelen ışığın tamamının sensöre düşmesidir. Kaliteli ve pahalı lenslerin diyafram değerleri genel olarak 2,8 ve daha düşüktür.
Çoğu fotoğraf, ışığı fotoğraf filmine, CCD’ye ya da CMOS görüntü algılayıcısına odaklayan fotoğraf makinesiyle çekilir. Nesneler ışığa duyarlı kağıdın üzerine yerleştirilip, ışığa maruz bırakılarak (fotogram) ya da bir tarayıcının üzerine konularak da fotoğraf elde edilebilir. İyi fotoğraf'ın ne olduğu her zaman tartışma konusu olmuştur.

Dijital fotoğraf bilgisayar ortamında saklanan çeşitli dosya formatlarından oluşur. Bu formatlardan en popüler olanı sıkıştırılmış JPEG'dir. Diğer formatlar ise TIFF ve RAW formatlarıdır.



Görüntüyü görünür kılma kimyasal bazı işlemler gerektirir. "Gümüş ışıkla etkileştiğinde kararır" bilgisinden doğan sonuçları karanlık kutu (Camera Obscura) ile aynı anda, ilk kez deneyen Thomas Wedgwood'un kuramsal çıkarımları doğrudur. Ancak denemelerindeki ışıklama süresinin çok uzun olması, oluşan görüntüdeki kararmayı durduramaması, üstelik oldukça genç sayılacak yaştaki ölümü 1840'da, Sir John Herscel'in Yunanca'da türeterek "ışıkla yazmak" anlamında adlandırdığı "fotoğraf"ın mucidi olmasını engeller. Fransa'dan Joseph Nicephore Niepce, Louis Jacques Mande Daguerre, Hippolyte Bayard, ve İngiltere'den William Henry Fox Talbot bu başarıya ulaşırlar.1813'de Joseph Nicepore Niepce ışığa duyarlı bir levha üzerinde, kalıcı görüntüler elde etmeyi başarır. Niepce'in görüntüsü sekiz saat boyunca ışıklanır. 1829'da benzer çalışmalar yapan Louis-Jacques-Mande Daguerre'la ortaklık kurar. Niepce, çalışmaları bir yönteme dönüşemeden vefat eder.1835 yılına gelindiğinde, birgün Daguerre ışıklanmış bir levhayı içinde kimyasalların bulunduğu bir kaba yanlışlıkla koyar. Birkaç gün sonra levhayı farkettiğinde, elde ettiği sonuçtan kendi adını vereceği yöntemi bulur. "Daguerrotype" adını verdiği bu buluş, 1838'de Fransız Bilimler Akademisi'nce resmileştirilir.
Bu gelişme, halk arasında ilgi uyanmasına ve fotoğrafın yaygınlaşmasına yarar. Ayna görüntüsünün tersinin elde edildiği bu yöntemde; bir gümüş levha, iyot buharına tutulur, yüzeyinde gümüş iyodürden oluşan bir tabaka elde edilir, bu yüzey, karanlık kutu yeterince ışıklandıktan sonra civa buharıyla yıkanır. Benzer çalışmaları İngiltere'de sürdüren William Henry Fox Talbot 1839'da karanlık kutu ile edinilen ilk kalıcı görüntüyü kendisinin bulduğunu ileri sürse de ilgi ve kabul görmedi. Çalışmalarını sonraki yıllarda da sürdüren Talbot negatif/pozitif işlemlerini içeren "Calotype" adını verdiği yönteminde; gümüş tuzlarına batırılmış bir kâğıt kullanarak elde edilen negatif görüntülerden, yine aynı teknikle hazırlanmış kâğıtlara istenilen sayıda pozitif fotoğraf basmayı başarır.


vikipedi


Kompakt Makineler : İster filmli olsun ister dijital kayıt sistemini benimsesin yeryüzündeki en yaygın makinelerdir. Bas-çek tarzı hazırlanmışlardır ve elle ayarlara pek de uygun değildirler. Değiştirilemeyen sabit birer objektifleri vardır.Üzerlerinde genellikle basit bir flaş bulunur. Anı niteliğinde fotoğraf çekenler için uygundurlar.

Tek Objektifli Refleks Makineler (SLR): Objektiflerinin değişmesi en belirgin özellikleridir. Bu nedenle geniş açıdan,teleye, makrodan telephotoya kadar ihtiyaca dönük her türlü objektif takılabilir.(Objektif türleri az sonra incelenecek)
Vizördeki görüntü ile filme yansıyan görüntü aynıdır, bu da ileri amatörler ve profosyoneller için vazgeçilmez bir şeydir.
Dijital Tek Objektifli Refleks Makineler(DSLR):SLR kameraların dijital kayıt sistemine göre geliştirilmiş halleridir.SLR 'deki filmin yerini dijital kayıt ortamı alır. Film tek başına fotoğrafı belirleme yetisine sahiptir ama dijital kayıt çok daha karmaşık bir süreci gerektirir. DSLR lerde filmin yerini algaç=algılayıcı=sensör alır.Algaçların görevi basit anlamda ''ışığı sayısal verilere dönüştürmektir''.
Algaçların CMOS ya da CCD diye isimlendirilen türleri vardır. CCD daha karmaşık bir teknolojidir.CMOS özellikle ısıya daha duyarlı olması nedeniyle son zamanlarda yaygınlaşmaya başlamıştır. Yine de CCD kompakt makinelerde tartışmasız bir biçimde üstünlüğünü korumaktadır. Sensör türü son kullanıcı için kafaya takılacak bir şey de değildir .
adszkx7
SLR ve DSLR ler basit bir anlatımla yukarıdaki şekildeki gibi çalışırlar.Objektiften geçen ışık aynaya yansır, ayna bu ışığı yukarıdaki buzlu ışığa yansıtır ve sonuçta vizörde, objektifle aynı şeyi görürüz. Bu sırada ayna filmin ya da sensörün önünü kapattığından vizöre ya da filme yansıyan bir şey yoktur. Bu nedenle DSLR kameraların büyük kısmında LCD ekranda ön izleme fonksiyonu bulunmamaktadır.
Deklanşöre basıldığında ayna kalkar ve sensöre giden ışık hapsolunur ve sonuçta fotoğraf dediğimiz şey oluşur.

Telemetreliler: Ayna ve prizma bulunmaz. Bu nedenle objektif ve vizör aynı şeyi görmez. örneğin bir manzara çekerken vizörde gözükmeyen bir evin fotoğrafa dahil olduğunu görebiliriz.Paralaks hatası denen bu olgu bu makinelerin kullanımını sınırlar.

Çift Objektifli Refleks Makineler (TLR) :
RolleiTLR
Üstteki objektif bir ayna vasıtasıyla görüntüyü yukarıda oluşturur. Bu görüntü üzerinde netleme ve diğer işlemler yapılırken alttaki diğer objektif oluşan görüntüyü filme yansıtır. Paralaks hatası bunlarda da meydana gelir.



OBJEKTİFLER

Çeşitli sıralamalar yapılır bu konuda. Kısa tele,uzun tele,geniş açı,ultra geniş açı gibi dallanıp budaklanır.

Ama kabaca sınıflandırmadan önce bazı soru işaretlerini yok etmek gerek.

Objektiflerin üstündeki değerler ne anlama gelir?
Genelde objektiflerinin önündeki bu yazılar odak uzaklığını ve lensin diyafram değerini verir.

örneğin f3.5-f5.6 lensin en geniş açıdaki en açık diyaframının 3.5, telede ise 5.6 olduğunu gösterir.

Film ve dijital aynı objektifle aynı açıyı mı verir?

Hayır vermez. smiley APSC diye adlandırılan DSLR lerde açıyı canon için 1.6, olympus için 2, sony,nikon ve diğerleri için 1.5 ile çarpmalısınız. FF kameralar ise filmle aynı açıyı verir. Bu sayede 24mm lik bir objektif APSC olan nikon d300 de 36, FF olan canon 5D de ise 24mm açı verir .


Geçelim objektif türlerine .smiley

Normal açı : 35mm filde 50mm dir. 50mm den dar açılar(örneğin 60mm) dar açı, geniş olanlar(24 gibi) geniş açı diye adlandırılır.
APSC sensör kullanan DSLR lerde 35mm yakşaık olarak normal açıya denk gelir. Tüm bu karmaşanın nedeni bu açıların 35mm filme göre açıklanması ve dijitalde 35mm karşılığı diye belirtilmesi. Aslında pek de karışık değil wink

Geniş Açı: Geniş açı günümüzde yukarıdaki tanımı aşmış, kendine has bir anlam kazanmıştır.

Aşağıda kabataslak açıklamaya çalıştım , açılar birebir gerçeği vermez ama yaklaşık olarak böyledir.

27mm
dsc01943nd0
35mm
dsc019431uy8

70mm
dsc019432jr8

110mm
dsc019433oo4
Teleobjektifler : 50mm 'den uzun objektifleri bu kapsama sokabiliriz. Prime yani tek bir odak uzaklığına sahip olabilirler (135mm gibi), zoom fonksiyonları da olabilir.(70-200 gibi). 300mm ve üstü özel amaçla üretilir ve bilinçsiz amatörleri çok ciddi hayal kırıklığına uğratabilirler. pahalı olmalarına rağmen özenle kullanmaları gerekir ve mutlaka tripod üstünde kullanılmalıdırlar.
Tele objektifler mükemmel birer portre objektifi görevi de görürler. smiley

Makro objektifler: Son zamanlarda hemen her objektifin üstünde makro yazıyor, tamamen bir aldatmacadır. gerçek makro objektifler 1:1 büyütmeye sahiptir. bu ne demek ?
Çekilen nesne ile sensörün üstüne düşen ışığın aynı olması demek .
1:1 den daha fazla büyütenlere mikro (2:1 gibi) -(nikon makro objektifleri mikro diye sınıflandırır, lütfen karıştırmayın, bu gün son kullanıcı satışı olan objektifler 1:1 büyütür ,daha fazla değil )- denir . 1:2, 1:3 gibi değerlere sahip objektiflere ise makro denemez.
Makro objektifler mükemmel optik kaliteye sahiptirler. Aynı zamanda tamamı çok da iyi portre lensidir.

Balıkgözü (fiseye) :Bazılarına saçma ve komik gelir(benim gibi smiley ) bazıları ısrarla kullanır.
Sıradışı bir geniş açı sunarlar.
lobby-fisheye

FİLTRELER

Filtreler fotoğrafçılığın vazgeçilmez aksesuarlarıdırlar.Bir kısmının fotoğrafa hiç bir etkisi yokken bir kısmı renkleri ve ışığı ciddi manada değiştirir. Bir kısmının amacı efekt vermekken bir kısmı ışığı düzeltici fonksiyon üstlenir.

Polarize filtre : Eğer bir dijital makine sahibiyseniz circular bir polarize filtre almalısınız wink lineer filtreler işinize yaramayacaktır.
Gökyüzü aslında ne renktir diye sorsam ''mavi'' diye atlayanlar olabilir. Ama gerçekte gökyüzü siyahtır ve bizim onu mavi olarak algılamamızın nedeni atmosferde kutuplaşarak yansıyan ışıklardır.
Polarize kontrastı değiştirebilen tek filtredir. 1970 li yıllarda fotoğraf dünyasına kazandırılmıştır.
Etkisini özellikle göküzünde gösterir. gökyüzü ve bulutlar koyulaşır ve dramatik görüntüler oluşur.
5625804lgfg8
Ömer Ergin' e ait bu fotoğrafta polarizenin ustalıkla kullanıldığına şahit olmaktayız .
Gökyüzü dışında fotoğrafın genelinde dramatik ve canlı renkler hakim olur.

Polarize ayrıca ahşap yüzeyler başta olmak üzere pek çok zemideki yansımaları da yok edebilir. camdaki ve sudaki yansılamaları da yok eder. tüm bu etkileri yaratabilmek için filtrenin halkasını sağa sola hareket ettirmek yeterlidir(gözünüzün vizöre yaslı olması gerektiğini hatırlatmama bilmem gerek var mı? )

UV Filtreler: Daha çok objektifi koruma amaçlıdırlar. Işığa ya da renklere etkisi yoktur. Kaliteyi biraz olsun düşürdüğü söylenir.

ND Filtreler : 2x,4x,8x gibi değerlere sahiptirler. Işığı kısarlar, bu sayede diyaframı kısmadan düşük enstantanede çalışmamız mümkün olur.
Uzun pozlamalar için de idealdirler.f1.8 gibi objektiflerde çok güçlü ışık kullanımı durumlarında ve 1/2000 gibi değerlerin üstüne çıkamayan makinelerde ışık patlamalarının önüne geçmek gibi amaçlarla da kullanılırlar.
Fotoğrafın sadece yarısındaki ışığı kısan ND filtreler özellikle manzara fotoğrafçıları için büyük birer nimettir.

Close up : objektiflerimizin yakın çekim yeteneğini artırmak içindirler . Genelde 4 lü set halinde satılırlar.

kaynak
Benzer Konular: Etiketler:
  • fotograf cesitleri
  • fotograf cesitleri nelerdir
  • fotograf nedir vikipedi
  • fotograf turleri
  • fotograf turleri nelerdir
Rapor Et
Reklam
Eski 3 Ekim 2009, 12:00

Fotoğraf nedir, türleri nelerdir, fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir?

#2 (link)
fadedliver
Ziyaretçi
fadedliver - avatarı
Alıntı:
berkceyhan adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

Arkadaşlar benim 7 Ekim perşembeye kadar fotoğrafçılık dersi için "Fotoğraf nedir? Fotoğraf türleri nelerdir? Fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir? ve Fotoğrafın öğeleri nelerdir?" sorularına cevap bulmam gerekiyor.Cevap verirseniz çok sevinirim.Çok ayrıntılı olmasına gerek yok 7. sınıfa uygun olabilirse çook sevirim.Şimdiden teşekkürler!!!
Fotoğraf sözcüğü, eski yunanca φῶς, fos, φωτός, fotos, "Işık (Gök cisimlerinin)“, "Aydınlık“ ve γράφειν, grafein, "Çizmek“, "Kazımak“, Resim yapmak“, "Yazmak" sözcükleri birleştirilerek türetilmiş bir isimdir. Kelime anlamı, ışık yardımı ile iz bırakmaktır. Fotoğraf cisimlerden yansıyan elektromanyetik radyasyonun toplanıp odaklanmasıyla oluşturulur. En yaygın rastlanan fotoğraflar insan gözünün görebileceği kalıcı görüntüler yaratan dalga boylarıyla yaratılan fotoğraflardır.

Fotoğrafta en önemli unsur ışıktır Işık üzerine vurduğu nesneleri görülebilir kıldığı gibi, fotoğraf oluşumuna da olanak sağlar. İşte bu yüzden fotoğrafı çekecek makinedeki objektif de önem arzetmektedir. Objektifin diyafram değeri ne kadar küçükse içeriye giren ışık miktarıda o kadar çok olacağından, fotoğraf çekiminde daha yüksek enstantaneler kullanılabilinecektir. Diyafram'ın 1 olması objektife gelen ışığın tamamının sensöre düşmesidir. Kaliteli ve pahalı lenslerin diyafram değerleri genel olarak 2,8 ve daha düşüktür.
Çoğu fotoğraf, ışığı fotoğraf filmine, CCD’ye ya da CMOS görüntü algılayıcısına odaklayan fotoğraf makinesiyle çekilir. Nesneler ışığa duyarlı kağıdın üzerine yerleştirilip, ışığa maruz bırakılarak (fotogram) ya da bir tarayıcının üzerine konularak da fotoğraf elde edilebilir. İyi fotoğraf'ın ne olduğu her zaman tartışma konusu olmuştur.

Dijital fotoğraf bilgisayar ortamında saklanan çeşitli dosya formatlarından oluşur. Bu formatlardan en popüler olanı sıkıştırılmış JPEG'dir. Diğer formatlar ise TIFF ve RAW formatlarıdır.



Görüntüyü görünür kılma kimyasal bazı işlemler gerektirir. "Gümüş ışıkla etkileştiğinde kararır" bilgisinden doğan sonuçları karanlık kutu (Camera Obscura) ile aynı anda, ilk kez deneyen Thomas Wedgwood'un kuramsal çıkarımları doğrudur. Ancak denemelerindeki ışıklama süresinin çok uzun olması, oluşan görüntüdeki kararmayı durduramaması, üstelik oldukça genç sayılacak yaştaki ölümü 1840'da, Sir John Herscel'in Yunanca'da türeterek "ışıkla yazmak" anlamında adlandırdığı "fotoğraf"ın mucidi olmasını engeller. Fransa'dan Joseph Nicephore Niepce, Louis Jacques Mande Daguerre, Hippolyte Bayard, ve İngiltere'den William Henry Fox Talbot bu başarıya ulaşırlar.1813'de Joseph Nicepore Niepce ışığa duyarlı bir levha üzerinde, kalıcı görüntüler elde etmeyi başarır. Niepce'in görüntüsü sekiz saat boyunca ışıklanır. 1829'da benzer çalışmalar yapan Louis-Jacques-Mande Daguerre'la ortaklık kurar. Niepce, çalışmaları bir yönteme dönüşemeden vefat eder.1835 yılına gelindiğinde, birgün Daguerre ışıklanmış bir levhayı içinde kimyasalların bulunduğu bir kaba yanlışlıkla koyar. Birkaç gün sonra levhayı farkettiğinde, elde ettiği sonuçtan kendi adını vereceği yöntemi bulur. "Daguerrotype" adını verdiği bu buluş, 1838'de Fransız Bilimler Akademisi'nce resmileştirilir.
Bu gelişme, halk arasında ilgi uyanmasına ve fotoğrafın yaygınlaşmasına yarar. Ayna görüntüsünün tersinin elde edildiği bu yöntemde; bir gümüş levha, iyot buharına tutulur, yüzeyinde gümüş iyodürden oluşan bir tabaka elde edilir, bu yüzey, karanlık kutu yeterince ışıklandıktan sonra civa buharıyla yıkanır. Benzer çalışmaları İngiltere'de sürdüren William Henry Fox Talbot 1839'da karanlık kutu ile edinilen ilk kalıcı görüntüyü kendisinin bulduğunu ileri sürse de ilgi ve kabul görmedi. Çalışmalarını sonraki yıllarda da sürdüren Talbot negatif/pozitif işlemlerini içeren "Calotype" adını verdiği yönteminde; gümüş tuzlarına batırılmış bir kâğıt kullanarak elde edilen negatif görüntülerden, yine aynı teknikle hazırlanmış kâğıtlara istenilen sayıda pozitif fotoğraf basmayı başarır.


vikipedi


Kompakt Makineler : İster filmli olsun ister dijital kayıt sistemini benimsesin yeryüzündeki en yaygın makinelerdir. Bas-çek tarzı hazırlanmışlardır ve elle ayarlara pek de uygun değildirler. Değiştirilemeyen sabit birer objektifleri vardır.Üzerlerinde genellikle basit bir flaş bulunur. Anı niteliğinde fotoğraf çekenler için uygundurlar.

Tek Objektifli Refleks Makineler (SLR): Objektiflerinin değişmesi en belirgin özellikleridir. Bu nedenle geniş açıdan,teleye, makrodan telephotoya kadar ihtiyaca dönük her türlü objektif takılabilir.(Objektif türleri az sonra incelenecek)
Vizördeki görüntü ile filme yansıyan görüntü aynıdır, bu da ileri amatörler ve profosyoneller için vazgeçilmez bir şeydir.
Dijital Tek Objektifli Refleks Makineler(DSLR):SLR kameraların dijital kayıt sistemine göre geliştirilmiş halleridir.SLR 'deki filmin yerini dijital kayıt ortamı alır. Film tek başına fotoğrafı belirleme yetisine sahiptir ama dijital kayıt çok daha karmaşık bir süreci gerektirir. DSLR lerde filmin yerini algaç=algılayıcı=sensör alır.Algaçların görevi basit anlamda ''ışığı sayısal verilere dönüştürmektir''.
Algaçların CMOS ya da CCD diye isimlendirilen türleri vardır. CCD daha karmaşık bir teknolojidir.CMOS özellikle ısıya daha duyarlı olması nedeniyle son zamanlarda yaygınlaşmaya başlamıştır. Yine de CCD kompakt makinelerde tartışmasız bir biçimde üstünlüğünü korumaktadır. Sensör türü son kullanıcı için kafaya takılacak bir şey de değildir .
adszkx7
SLR ve DSLR ler basit bir anlatımla yukarıdaki şekildeki gibi çalışırlar.Objektiften geçen ışık aynaya yansır, ayna bu ışığı yukarıdaki buzlu ışığa yansıtır ve sonuçta vizörde, objektifle aynı şeyi görürüz. Bu sırada ayna filmin ya da sensörün önünü kapattığından vizöre ya da filme yansıyan bir şey yoktur. Bu nedenle DSLR kameraların büyük kısmında LCD ekranda ön izleme fonksiyonu bulunmamaktadır.
Deklanşöre basıldığında ayna kalkar ve sensöre giden ışık hapsolunur ve sonuçta fotoğraf dediğimiz şey oluşur.

Telemetreliler: Ayna ve prizma bulunmaz. Bu nedenle objektif ve vizör aynı şeyi görmez. örneğin bir manzara çekerken vizörde gözükmeyen bir evin fotoğrafa dahil olduğunu görebiliriz.Paralaks hatası denen bu olgu bu makinelerin kullanımını sınırlar.

Çift Objektifli Refleks Makineler (TLR) :
RolleiTLR
Üstteki objektif bir ayna vasıtasıyla görüntüyü yukarıda oluşturur. Bu görüntü üzerinde netleme ve diğer işlemler yapılırken alttaki diğer objektif oluşan görüntüyü filme yansıtır. Paralaks hatası bunlarda da meydana gelir.



OBJEKTİFLER

Çeşitli sıralamalar yapılır bu konuda. Kısa tele,uzun tele,geniş açı,ultra geniş açı gibi dallanıp budaklanır.

Ama kabaca sınıflandırmadan önce bazı soru işaretlerini yok etmek gerek.

Objektiflerin üstündeki değerler ne anlama gelir?
Genelde objektiflerinin önündeki bu yazılar odak uzaklığını ve lensin diyafram değerini verir.

örneğin f3.5-f5.6 lensin en geniş açıdaki en açık diyaframının 3.5, telede ise 5.6 olduğunu gösterir.

Film ve dijital aynı objektifle aynı açıyı mı verir?

Hayır vermez. smiley APSC diye adlandırılan DSLR lerde açıyı canon için 1.6, olympus için 2, sony,nikon ve diğerleri için 1.5 ile çarpmalısınız. FF kameralar ise filmle aynı açıyı verir. Bu sayede 24mm lik bir objektif APSC olan nikon d300 de 36, FF olan canon 5D de ise 24mm açı verir .


Geçelim objektif türlerine .smiley

Normal açı : 35mm filde 50mm dir. 50mm den dar açılar(örneğin 60mm) dar açı, geniş olanlar(24 gibi) geniş açı diye adlandırılır.
APSC sensör kullanan DSLR lerde 35mm yakşaık olarak normal açıya denk gelir. Tüm bu karmaşanın nedeni bu açıların 35mm filme göre açıklanması ve dijitalde 35mm karşılığı diye belirtilmesi. Aslında pek de karışık değil wink

Geniş Açı: Geniş açı günümüzde yukarıdaki tanımı aşmış, kendine has bir anlam kazanmıştır.

Aşağıda kabataslak açıklamaya çalıştım , açılar birebir gerçeği vermez ama yaklaşık olarak böyledir.

27mm
dsc01943nd0
35mm
dsc019431uy8

70mm
dsc019432jr8

110mm
dsc019433oo4
Teleobjektifler : 50mm 'den uzun objektifleri bu kapsama sokabiliriz. Prime yani tek bir odak uzaklığına sahip olabilirler (135mm gibi), zoom fonksiyonları da olabilir.(70-200 gibi). 300mm ve üstü özel amaçla üretilir ve bilinçsiz amatörleri çok ciddi hayal kırıklığına uğratabilirler. pahalı olmalarına rağmen özenle kullanmaları gerekir ve mutlaka tripod üstünde kullanılmalıdırlar.
Tele objektifler mükemmel birer portre objektifi görevi de görürler. smiley

Makro objektifler: Son zamanlarda hemen her objektifin üstünde makro yazıyor, tamamen bir aldatmacadır. gerçek makro objektifler 1:1 büyütmeye sahiptir. bu ne demek ?
Çekilen nesne ile sensörün üstüne düşen ışığın aynı olması demek .
1:1 den daha fazla büyütenlere mikro (2:1 gibi) -(nikon makro objektifleri mikro diye sınıflandırır, lütfen karıştırmayın, bu gün son kullanıcı satışı olan objektifler 1:1 büyütür ,daha fazla değil )- denir . 1:2, 1:3 gibi değerlere sahip objektiflere ise makro denemez.
Makro objektifler mükemmel optik kaliteye sahiptirler. Aynı zamanda tamamı çok da iyi portre lensidir.

Balıkgözü (fiseye) :Bazılarına saçma ve komik gelir(benim gibi smiley ) bazıları ısrarla kullanır.
Sıradışı bir geniş açı sunarlar.
lobby-fisheye

FİLTRELER

Filtreler fotoğrafçılığın vazgeçilmez aksesuarlarıdırlar.Bir kısmının fotoğrafa hiç bir etkisi yokken bir kısmı renkleri ve ışığı ciddi manada değiştirir. Bir kısmının amacı efekt vermekken bir kısmı ışığı düzeltici fonksiyon üstlenir.

Polarize filtre : Eğer bir dijital makine sahibiyseniz circular bir polarize filtre almalısınız wink lineer filtreler işinize yaramayacaktır.
Gökyüzü aslında ne renktir diye sorsam ''mavi'' diye atlayanlar olabilir. Ama gerçekte gökyüzü siyahtır ve bizim onu mavi olarak algılamamızın nedeni atmosferde kutuplaşarak yansıyan ışıklardır.
Polarize kontrastı değiştirebilen tek filtredir. 1970 li yıllarda fotoğraf dünyasına kazandırılmıştır.
Etkisini özellikle göküzünde gösterir. gökyüzü ve bulutlar koyulaşır ve dramatik görüntüler oluşur.
5625804lgfg8
Ömer Ergin' e ait bu fotoğrafta polarizenin ustalıkla kullanıldığına şahit olmaktayız .
Gökyüzü dışında fotoğrafın genelinde dramatik ve canlı renkler hakim olur.

Polarize ayrıca ahşap yüzeyler başta olmak üzere pek çok zemideki yansımaları da yok edebilir. camdaki ve sudaki yansılamaları da yok eder. tüm bu etkileri yaratabilmek için filtrenin halkasını sağa sola hareket ettirmek yeterlidir(gözünüzün vizöre yaslı olması gerektiğini hatırlatmama bilmem gerek var mı? )

UV Filtreler: Daha çok objektifi koruma amaçlıdırlar. Işığa ya da renklere etkisi yoktur. Kaliteyi biraz olsun düşürdüğü söylenir.

ND Filtreler : 2x,4x,8x gibi değerlere sahiptirler. Işığı kısarlar, bu sayede diyaframı kısmadan düşük enstantanede çalışmamız mümkün olur.
Uzun pozlamalar için de idealdirler.f1.8 gibi objektiflerde çok güçlü ışık kullanımı durumlarında ve 1/2000 gibi değerlerin üstüne çıkamayan makinelerde ışık patlamalarının önüne geçmek gibi amaçlarla da kullanılırlar.
Fotoğrafın sadece yarısındaki ışığı kısan ND filtreler özellikle manzara fotoğrafçıları için büyük birer nimettir.

Close up : objektiflerimizin yakın çekim yeteneğini artırmak içindirler . Genelde 4 lü set halinde satılırlar.

kaynak
Rapor Et
Eski 20 Şubat 2011, 15:12

Fotoğraf nedir, türleri nelerdir, fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir?

#3 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
fotoğraf nedir
Rapor Et
Eski 21 Şubat 2011, 19:59

fotoğraf nedir

#4 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
fotoğtaf nedir
Rapor Et
Eski 30 Kasım 2011, 15:46

Fotoğraf nedir, türleri nelerdir, fotoğraf çekerken nelere dikkat edilmelidir?

#5 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
benim fotoğraf nedir diye ödevim var bilen varsa yorum atsın yorumlarınınızı bekliyorum şimdiden hepinize teşekkürler..... )))
Rapor Et
Eski 2 Şubat 2012, 13:08

fotoraf

#6 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
fotaraf nedir arkadaşlar söylermisiniz resim dersiiçin lazım aartmayım 5. sınıfa gibi olsun acil lazım
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.287 saniyede (84.72% PHP - 15.28% MySQL) 17 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 09:49
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi