Arama

Rudolf Diesel

Güncelleme: 18 Şubat 2017 Gösterim: 9.119 Cevap: 2
KisukE UraharA - avatarı
KisukE UraharA
VIP !..............!
3 Mayıs 2008       Mesaj #1
KisukE UraharA - avatarı
VIP !..............!

Rudolf Diesel

Ad:  Rudolf Diesel2.jpg
Gösterim: 1146
Boyut:  69.5 KB

Rúdolf Chrístian Karl Diésel
Sponsorlu Bağlantılar
(d. 18 Mart 1858, Paris, Fransa - ö. 29 Eylül 1913, Manş Denizi)
kendi adıyla anılan içten yanmalı motoru geliştiren Alman mühendis.

Ayrıca sanat yapıtlarında uzmanlaşmış, dilbilim ve sosyoloji çalışmalarında bulunmuştur.
Alman kökenli bir aileden gelen Diesel, uzun süre Paris’te yaşadı ve 1870’te Fransız- Alman Savaşı’nın patlak vermesi üzerine ailesiyle birlikte İngiltere’ye sürgün edildi. Daha sonra Almanya’ya geçerek önce Augsburg’da, ardından da Münih Teknik Üniversitesi’nde öğrenimini sürdürdü. Münih’teki öğrencilik yılları boyunca, soğutma sistemleri üzerine çalışan Alman mühendis Cari von Linde’den yardım gördü ve 1880’de de onun Paris’teki şirketinde çalışmaya başladı.

Diesel, zamanının büyük bölümünü Carnot çevriminin kuramsal verimliliğine yaklaşacak bir içten yanmalı motor geliştirme çalışmalarına ayırdı. Bir süre, amonyağın genleşmesi temeline dayanan bir motor üzerinde araştırmalara girişti, ama bu çabalarından bir sonuç alamadı. 1890’da Linde’nin isteği üzerine, kuruluşun Berlin’deki fabrikasında görev aldı ve bugün dizel motoru olarak bilinen, basınç altında ısınan havayla ateşlenen motorun yapımına ilişkin tasarılarını geliştirmeye başladı. 1892’de Almanya’da patentini aldığı bu motorun çalışma ilkelerini, 1893’te yayımladığı Theorie und Konstruktion eines rationellen Waremotor (Rasyonel Bir Isı Motorunun Kuramı ve Yapımı) başlıklı çalışmasında açıkladı. Maschinenfabrik Augsburg ve Krupp şirketlerinin desteğiyle, bir dizi başarılı model geliştirdikten sonra 1897’de, 25 BG’lik dört zamanlı, tek dikey silindirli, sıkıştırmak motorunu halka tanıttı. Son derece verimli olan dizel motoru, yakıtının ucuzluğu, yapım ve bakım kolaylığı nedenleriyle, geniş bir kullanım alanı bularak hızla yaygınlaştı. Ayrıca patent ödemeleriyle sahibine büyük bir servet kazandırdı.
Diesel, Londra’ya gitmekte olan “Dresden” adlı gemiden Manş Denizine düşerek kayboldu.
kaynak: Ana Britannica

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 3 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 18 Şubat 2017 22:55
Biyografi Konusu: Rudolf Diesel nereli hayatı kimdir.
Gerçekçi ol imkansızı iste...
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
18 Haziran 2011       Mesaj #2
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Rudolf Diesel
Doğum: 1858, Paris
Sponsorlu Bağlantılar
Ölüm:-1913, Anvers-Amsterdam arasında bir deniz yolculuğunda.
Alman mühendis ve sanayici.

Münih Politeknik Okulu'nda öğrenim yaptı. Daha sonra sanayiciliğe başladı. Paris'teki Linde soğutucu makineler ortaklığını yönetti. Münih'e yerleşti (1895).

"Theorie und Konstruktion eines rationellen Warmemotors" (Rasyonel Bir Termik Motorun Kurulması ve Yapımı, 1893) adlı yapıtında, üzerinde çalıştığı sorunun çözümünü açıkladı. Görüşleri Krupp gibi sanayicilerin ilgisini çekti. Birkaç yıl içinde kendi adıyla anılan motoru yaptı. 1897'de bu motorun Kassel'de denenmesi sonucu, ileri sürdüğü görüşlerin geçerliliğini kanıtladı. Dizel motorlarının yapımına girişildi. Diğer motorlara göre daha üstün özellikler taşıyan bu motorlar, piyasada rağbet gördü. Buluşlarını incelemek isteyen deniz kuvvetleri tarafından İngiltere'ye çağrıldı. 20 Eylül 1913'te Anvers'ten Harwich'e giden Dresden vapurunda, gece güverteden denize düşerek öldüğü sanılır.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 18 Şubat 2017 19:07
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
18 Şubat 2017       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM

DIESEL (Rudolf)

Ad:  Rudolf Diesel3.jpg
Gösterim: 932
Boyut:  47.4 KB

alman mühendis
(Paris 1858 - öl. 1913).

Augsburg'da ve soğutucu sanayisinin öncülerinden biri olan Linde'nin yönetimindeki Münih Politeknik okulu'nda öğrenim gördükten sonra, Winterthur'da sanayiciliğe başladı, sonra Paris'te Linde soğutucu makineler şirketi'ni yönetti ve sonunda Münih'e yerleşti (1895).

1893'te, Theorie und Konstruktion eines rationellen Warmemotors (Rasyonel bir termik motorun kuramı ve yapımı) adlı bir bilimsel inceleme yayımladı, ileri sürdüğü düşünceler Krupp gibi güçlü şirketlerce benimsendi ve beratlarının yapım lisansları satın alındı. Diesel, birkaç yıl içinde motorunu gerçekleştirdi ve Kassel’de halka açık bir gösteride motor hiç aksamadan işledi (1897). Gerek ağır petrol yağlarının kullanılmasına olanak sağlaması, gerekse az yer kaplaması ve duman çıkarmaması, bu motorun kısa zamanda büyük bir başarı kazanmasına ve deniz kuvvetlerinin dikkatini çekmesine yol açtı. Buluşunun yeni uygulanma alanlarını Amirallik dairesiyle birlikte incelemek üzere İngiltere'ye davet edilen Diesel, 29 eylül 1913’te Anvers’ten Harwich'e (İngiltere) giden Dresden vapuruna bindi. Gece, ortadan kayboldu; denize düştüğü sonucuna varıldı.

Kaynak: Büyük Larousse
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

9 Kasım 2009 / careless_WhispeR Sinema ww
23 Ağustos 2012 / jack90 Oyunlar
14 Ekim 2015 / byz_qny Bilim ww