Arama

Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunlarının iş olanakları nasıldır?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 14 Ağustos 2018 Gösterim: 262.295 Cevap: 25
zehra56 - avatarı
zehra56
Ziyaretçi
12 Ağustos 2009       Mesaj #1
zehra56 - avatarı
Ziyaretçi
ben büro yönetimi ve sekreterlik bölümüne yerleştim.ama bu konuda endişeliyim. acaba bu bölümü okuyupta devlet kurumlarında iş bulabilir miyim? yani bunların atama sayısını öğrenebilir miyim?
EN İYİ CEVABI fadedliver verdi
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
Sponsorlu Bağlantılar
Bu faaliyet sonucunda büro yönetimi ve sekreterlik alanındaki meslekleri tanıyabileceksiniz.
A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgi sayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır.
Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılıyor. Bu durum bürolardaki evrak trafiğini hafifletiyor. Günümüzde
bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin bu ve diğer sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka sekreterlik eğitimi almış sekreterlere ihtiyaç duyulmaktadır.
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Türkiye’de ve dünyada, önemi giderek artan bir alanıdır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar
aranmaktadır. Büro Yönetimi ve Sekreterlik eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte, hem de profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu durum sekreterlik hizmetlerini sunacak sekreterin mesleki eğitimini ön plana çıkarmıştır.
Sekreterlik, günümüzde hızla yükselen ve önemli bir konuma gelen mesleklerden biridir. Sekreterlik mesleği, yönetici asistanlığı kavramıyla özdeşleşmektedir. Sekreterlik uğraşısı meslek olma kriterlerinin hepsini taşımakta ve artık alt uzmanlık alanlarını da oluşturacak şekilde gelişmektedir.
B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Hukuk Sekreterliği
Ticaret Sekreterliği
Tıp Sekreterliği
Yönetici Sekreterliğ

BAKINIZ Büro Yönetimi ve Sekreterlik
Son düzenleyen Safi; 14 Ağustos 2018 02:20
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
12 Ağustos 2009       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK MESLEK ELEMAN
TANIM

Sponsorlu Bağlantılar
İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesinde yöneticiye yardımcı olan kişidir.

GÖREVLER

Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi işlemlerini yürütür,- Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.

DEVAMI ,Büro Yönetimi ve Sekreterlik

Son düzenleyen Safi; 14 Ağustos 2018 02:25
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
12 Ağustos 2009       Mesaj #3
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
Bu faaliyet sonucunda büro yönetimi ve sekreterlik alanındaki meslekleri tanıyabileceksiniz.
A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgi sayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır.
Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılıyor. Bu durum bürolardaki evrak trafiğini hafifletiyor. Günümüzde
bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin bu ve diğer sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka sekreterlik eğitimi almış sekreterlere ihtiyaç duyulmaktadır.
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Türkiye’de ve dünyada, önemi giderek artan bir alanıdır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar
aranmaktadır. Büro Yönetimi ve Sekreterlik eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte, hem de profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu durum sekreterlik hizmetlerini sunacak sekreterin mesleki eğitimini ön plana çıkarmıştır.
Sekreterlik, günümüzde hızla yükselen ve önemli bir konuma gelen mesleklerden biridir. Sekreterlik mesleği, yönetici asistanlığı kavramıyla özdeşleşmektedir. Sekreterlik uğraşısı meslek olma kriterlerinin hepsini taşımakta ve artık alt uzmanlık alanlarını da oluşturacak şekilde gelişmektedir.
B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Hukuk Sekreterliği
Ticaret Sekreterliği
Tıp Sekreterliği
Yönetici Sekreterliğ

BAKINIZ Büro Yönetimi ve Sekreterlik
Son düzenleyen Safi; 26 Ağustos 2018 00:47
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Ekim 2009       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar ben de büro yönetimi sekreterlik bölümünü okuorum 12.sınıfa gidiorum.bölümümden çok menununm herkese tawsiye eederim.hatta şuan mercedes benz türk A.Ş. de yönetici asistanının yanında staj görüorum.ön yargılı olmayın lütfen herşeyi bırakın lisans eğitimi alıosunz hemde en üst sewiyede haftada 10 saat ingilizce gören nadşr bölümlerden biriyiz...kendimizi şanslı hissedip başladığımzı yolla dewam etmeliyz kesinlikleMsn Wink))
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
26 Ocak 2010       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben de büro yönetimin de okuyorum iş olanakları fazla kararı kendiniz verin ve gidin başkalarının sözüyle haraket etmeyin bulduğunuz her sertifikalı programlara katılın çünkü sertifikası fazla olan insanlara öncelik tanınıyor ön yargılı bakmayın
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Şubat 2010       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
öğretmenliği istiosan ygs sınavına girip barajı aşıp daha sonrada lys sınavına giriceksin bu seneki öğretmenlik puanı 309 puan umarım tutturursun.bölümün öğretmenliği bir tek gazi üni.var başarılarMsn Happy
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Şubat 2010       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
nası iş olanağı yok demkki bu işle ilgili bilgin yok bu bölümü okuyan istediği yerde işe girer hastanelerde devlet dairelerinde holdinglerde şirketlerde...... girdiğin iş yerine görede maaşın değişir

iş olanakları gayet güzel kısıtlı bi yer yok. mesela bi bankacı sadece bankalarda çalışabilir ama bizim bölümümz öyle deil şirketlerde hastanelerde holdinglerde devlet dairelerinde istedğn yerde işe girebilirsin maaşında iş yerine göre değişir
Son düzenleyen Safi; 14 Ağustos 2018 02:22
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Mart 2010       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
'selam arkadaşlar..BURO YONETIM VE SEKRETERLIK TÜRKİYEDE İŞ OLANAKLARI EN YUKSEK BOLUMLERDEN BİRİ..VE 2 YILI İYİ BİR ŞEKILDE BITIREN HERKES COK IYI BİR İŞE GİREBILIR..İSTER DEVLET KURUMLARINDA İSTER OZEL ŞİRKETLERDE..DEVLET KURUMLARINA GIRMEK ICIN KPSS GIRIP VE KLAWYE SINAVINA GIRIYOSUNUZ..OZEL ŞİRKETLERDE İSE İNGILIZCE BİLMENİZ GEREK VE BIR O KADARDA OKUDUGUNUZ BOLUMU COK İYİ BİR ŞEKILDE BITIRMENIZ GEREK..
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Eylül 2010       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
merhaba arkadaşlar ben 2009 büro yönetim ve sekreterlik elbistan my okulu mezunuyum ... bir erkek olarak bölümden mezun oldum ama iş imkanı yok gibi görünüyor tabi ümit kesmemek lazım ... sadece şunu biliyorum ön lisans kps de atamaların %51 e yakını büro yönetim ve sekreterlik bölümünden yapılıyormuş... ve hatta ben iskendrunluyum burda nüfus müdürlüğünde bir abiyle tanıştım iki yıllık büro sekreterlik bölümünü bitirmiş kps den 76 ile atanmış hemde iskenderun gibi yere o yüzden ümidim var hala bir erkek olarak ..rahat olun ...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Ekim 2010       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar bölümünüzün ne oldunu henüz bilmiyor ve boş bir çaba içinde olduğunuzu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz ben büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bölümünü bitiren bir insanın işsiz kalacağına inanmıyorum çünkü çok kapsamlı bir bölümde okuyoruz gördüğünüz dersleri düşündüğünüzde tabi ''mantıklı olarak'' sizde anlayacaksınız ki hiç de hafife alınacak bir bölümde değiliz gayet doğru bir seçim yaptınızı söyleyebilirim.Sizde bence biraz kendine güvensizlik var kendine inanan güvenen insan her şekilde başarılı olacaktır bunuda göz önünde bulundurun...

Benzer Konular

21 Mart 2008 / Pollyanna Meslekler
10 Ocak 2014 / ZİYARETÇİ Cevaplanmış
1 Ağustos 2010 / Misafir Cevaplanmış
4 Nisan 2011 / Misafir Cevaplanmış