Arama

Günlük tutarken nelere dikkat edilmelidir? - Sayfa 3

En İyi Cevap Var Güncelleme: 4 Ekim 2016 Gösterim: 32.979 Cevap: 26
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Şubat 2013       Mesaj #21
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

arkadaşlar günlük neler yapıyorsunuz saatlerle anlatırsanız sevinirim Msn Happy isterseniz anlatmayın saatlerle Msn Grin
ben anlatayım

Sponsorlu Bağlantılar
sabah kalkıyorum elimi yüzümü yıkıyorum kahvaltı yapıyorum sonra tv izliyorum abim bilgisayara bakmıyorsa bilgisayar oynuyorum Msn Happy dışarıya çıkıyorum eve geliyorum yemek yiyorum tv izliyorum yada dergi okuyorum bilgisayar filan aileyle vakit geçiriyorum (çay,meyve vs.) sonra yatıyorum vakit geçiyor Msn Grin (size sormak istediğim canım sıkılıyor sanki yapacak bir şey yok bende sizlerin neler yaptığınızı merak ediyorum)

İşte bundan sonuç çıkarmalısın.Bırgunde neler yapmadıgının sonucunu.karıncılar günlük tutsa bızden fazla şey yazarlar. Bır hedef koymalısın kı dolu dolu yaşayabılesın. O zaman yazacak cok sey olur Msn Happy
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
9 Şubat 2013       Mesaj #22
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Günlük planda hedeflerin belirli bir sayı sınırlaması bulunmamaktadır.
Günlük planda sadece bir gelişim alanını temsil eden hedeflere değil, aynı gün farklı gelişim alanlarını temsil eden hedeflere yer verilmelidir
Sponsorlu Bağlantılar
Öğretmen günlük planından dilediği hedefleri dilediği sıklıkta tekrar edebilir. Bir hedefin eğitim yılı boyunca ne kadar sıklıkla alınabileceği belli bir sayı ile sınırlandırılamaz. Planlanan günlük eğitim programında yer verilen kazanılması beklenen davranışlar çocuklara kazandırılıncaya kadar değişik yöntemler kullanılarak farklı günlerde tekrarlanabilir.
Günlük planda farklı gelişim alanlarından seçilen hedeflerin, kazanılması beklenen tüm davranışlarını aynı zamanda almak gerekmemektedir. Çocuklar arasındaki bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır.
Günlük planda konu analizinin yazılması gerekmemektedir. Çünkü 1994 ve 2002 okul öncesi eğitim programları, konu eğitimine dayalı bir anlayışı kesinlikle kabul etmemektedir, ancak bu, konuların eğitim programlarında hiçbir şekilde kullanılmayacağı anlamına gelmemektedir. Konu planlanan eğitim durumunu hedefe ulaştıran bir araçtır. Dolayısıyla ünite kavramı da artık okul öncesi programda kullanılmamaktadır.
Günlük planda araç olarak yer alan konular aynı başlıkla aynı yöntemle kesinlikle tekrar edilmemelidir.
Günlük planda etkinliklerin süresi ve programdaki yeri fırsat eğitimi ve esneklik ilkeleri göz önüne alınarak zaman zaman değiştirilebilir.
Günlük planda etkinlikler bütünleştirilmeli,bir ya da birden fazla etkinlik bir arada ele alınmalıdır. Bir eğitim durumundan diğerine geçerken bağlantılar kurulmalıdır.
Günlük planda yer verilen eğitim durumlarının sayısı ve süresi eğitim durumlarının içeriğine bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir.
Bu seminerde örnek olarak sunulacak etkinlikler ayrıntılı yazılmıştır, “öğretmenler kendi planlarını bu kadar uzun yazmak durumunda değildir”.

Günlük plan hazırlanırken;
1. Serbest zaman etkinlikleri,
2. Türkçe dili etkinlikleri,
3. Oyun etkinlikleri,
4. Fen ve doğa çalışmaları,
5. Müzik etkinlikleri
6. Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları,
7. Rutin etkinliklere mutlaka yer verilmesi gerekmektedir
8. Değerlendirme günlük planın son basamağıdır. Uygulamanın hemen ardından çalışmalardaki aksaklıkları ya da çok iyi noktaları belirleyerek öğretmenin daha sonraki çalışmalarına ışık tutmak amacıyla yapılmaktadır. Değerlendirmenin üç boyutta ele alınması gerekmektedir;

_AERYU_ - avatarı
_AERYU_
Ziyaretçi
9 Şubat 2013       Mesaj #23
_AERYU_ - avatarı
Ziyaretçi
Günlük tutarken nelere dikkat edilmelidir?gunlugun kurallari, gunluk tutarken, gunluk yazarken tarih nereye atilir, gunlukte nelere dikkat edilmeli, ic konusma teknigi
Günlük
Türk edebiyatında “günlük” terimini ilk kez Falih Rıfkı Atay kullanmıştır. Kısaca günlük, bir kişinin düşüncelerini, duygu ve gözlemlerini günü gününe yazdığı ve o günün tarihini koyduğu yazılardır. Günlük bir tür anıdır. Ancak günlük günü gününe yazılır, anı ise olayların yaşanmasından sonra kaleme alınır. Bir edebiyat türü olarak asıl kimliğini 1940’tan sonra kazanmaya başlayan günlük türünün başlıca özellikleri şunlardır:

  • Kısa yazılardır.
  • Olayı yaşayan kişi tarafından yazılır.
  • Yazarın hayatından izler taşır.
  • İçten ve sevecendir.
  • Ruzname de denir.
  • Türün ünlüleri, Oktay Akbal, Suut Kemal Yetkin, Seyit Kemal Karaalioğlu, Nurullah Ataç,İlhan Berk, Salah Birsel'dir.
  • Divan edebiyatındaki “vakayinameler” bir tür günlük sayılır.
  • Kimi roman ve hikayelerde “günlük”, bir anlatım biçimi olarak kullanılabilir.
  • Anlatımda “iç konuşma” tekniğinden yararlanılır.
Günü Gününe Yaşadıklarınızı Yansıtarak tarihini atarak Günlük tutulur.Herkes tutabilir günlük gelecekte bir anı olarak karşımıza çıkar ve hatırlamak istediğiniz bir durumu bize gösterir.

Kaynak:
cımso - avatarı
cımso
Ziyaretçi
23 Eylül 2013       Mesaj #24
cımso - avatarı
Ziyaretçi
Günlük nasıl tutulur kuralları
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Ekim 2013       Mesaj #25
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Günlüklerde tarih nereye atılır? Sağ üste mü sol üste mi? Nolur bilgilendirin..Şimdiden teşekkürler..
Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
5 Ocak 2016       Mesaj #26
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Günlüklerde tarih nereye atılır? Sağ üste mü sol üste mi? Nolur bilgilendirin..Şimdiden teşekkürler..

Günlük tarihi sol üste atılır.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 0 üye beğendi.
🌘 🚀
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Ekim 2016       Mesaj #27
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Ben de baslicam ama gunlukten ziyade bir notebook gibi düşünüyorum o andan bahsederek basla devamı gelri

Benzer Konular

13 Kasım 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
7 Aralık 2008 / HerHangiBiri Genel Mesajlar
23 Ağustos 2014 / wolferay10 Soru-Cevap