Arama

Belediye işyerime ruhsat vermiyor, nasıl alabilirim?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 2 Ağustos 2017 Gösterim: 2.426 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Ağustos 2017       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Ben Denizli Serinhisar ilçesinde pastanecilik yapıyorum. 2 yıldırda ekmek yapıyorum. İzin istedim belediyeden alamadım, İl Tarım Müdürlüğü' ne şikayet ettiler. 3200 TL ceza kestiler. Ben bu iş yerime ruhsat almak istiyorum, yerimde müsait yanında ve çevresinde ev yok bina müstakil. Çok masraf ettim maddi durumumda yok lütfen bana yardımcı olur musunuz? Ne yapmam lazım?
EN İYİ CEVABI Safi verdi

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı


İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, işyeri faaliyetleri sırasında hava, toprak ve su kirlenmesi gibi çevreye zarar vermesi muhtemel olayların yanında insan sağlığına zarar vermesi muhtemel unsurları da en aza indirerek ortadan kaldırmak amacını taşır. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, birçok tehlikeye karşı güvenlik önlemi almak sureti ile, koşullara uygun şekilde, yetkililerce denetlenerek işyerlerinin çalışmasını sağlamak için gerekli oluyor. İşletmeler iş güvenliği ortamı sağlamak, hava, su ve toprağın kirlenmemesini sağlamakla yükümlü oluyorlar.
Sponsorlu Bağlantılar

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, konuda yetkilendirilmiş idari birimler tarafından, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kapsamında bulunan işyerlerinin açılarak, çalışma yapması için verilen izindir.
Bir işyeri, yetkili idarelerden, usulünce alınan ruhsat olmadan açılamaz ve katiyetle çalıştırılamaz. Yönetmelikte yer alan yetkili idareler dışında meslek kuruluşlar vb. yerlerden alınan diğer ruhsat ve belgeler ruhsat alma mükellefiyetini ortadan kaldırmaz. Ruhsat olmaksızın açılan ve çalıştırılan işyerleri, il özel idaresi ya da belediye gibi yetkili idarelerce kapatılır.

Ruhsat başvuru ve sonuçlanma dönemi 5 ana aşamadan oluşur.
1. İşyeri Sınıfının Belirlenmesi
Ruhsat işlemlerinin doğru yapılabilmesi için öncelikle işyerinin hangi sınıfa dahil olduğunu belirlemek gerekir. İşyerleri; gayrisıhhi müesseseler ve sıhhi müesseseler, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri olmak üzere 2 ana kola ayrılır.

Faaliyet sırasında çevresine biyolojik, kimyasal, ruhsal ve sosyal yönden az ya da çok zarar verme olasılığı olan müesseselere gayrisıhhi müessese denir. Gayrisıhhi müesseseler üç tipe ayrılırlar ve her biri için ayrı koşullar söz konusudur.

Birinci sınıf gayrisıhhi müesseseler, hususi kullanım alanlarından kesinlikle uzak tutulması gereken müesseselerdir. Bu tip işyerlerinin ruhsatlandırma işlemlerini büyükşehir belediyeleri yapar.

İkinci sınıf gayrisıhhi müesseseler, diğer kullanım alanlarından kesinlikle uzak tutulması gerekmemekle beraber, yine de bu kullanım alanları için bir tehdit içermediğine dair inceleme yapılması gereken müesseselerdir. Bu tip işyerleri ilçe belediyeleri tarafından ruhsatlandırılır.

Üçüncü sınıf gayrisıhhi müesseseler, diğer kullanım alanları yanında açılabilmekle beraber sıhhi nezarete yani sağlık denetimlerine tabi tutulması gereken işyerleridir. Bu işyerleri de ilçe belediyeleri tarafından ruhsatlandırılır.
Sıhhi müesseseler ise, imalat yapılmayan işyerleridir. Sıhhi işyerleri sadece satışın, sergilemenin yapıldığı yerlerdir.

2. Gerekli Belgelerin Tamamlanması
Gerek gayrisıhhi müesseselerin, gerek sıhhi müesseselerin ruhsat sahibi olabilmek için gerekli bazı belgeleri tamamlaması gerekmektedir. Bu belgeler her tip işyeri için farklılık göstermekte olup, oldukça detaylı belgelerdir.

Bu belgeler alınacak kuruma ve ilçelere göre değişiklik göstermektedir. Belgelerin tam listesi, ilçe belediyelerinden öğrenilebilir.

3. Başvuru

Başvurular, ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servislerinden alınabilecek başvuru formları doldurularak ve gerekli belgeleri eksiksiz tamamladıktan sonra yine ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servisine yapılır. Eksiksiz alınan belgeler karşılığında görevli memur ‘alındı belgesi’ düzenleyerek başvurana iletir.

DEVAMI Yeni İş Kurma
Son düzenleyen perlina; 2 Ağustos 2017 08:00
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
2 Ağustos 2017       Mesaj #2
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı


İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, işyeri faaliyetleri sırasında hava, toprak ve su kirlenmesi gibi çevreye zarar vermesi muhtemel olayların yanında insan sağlığına zarar vermesi muhtemel unsurları da en aza indirerek ortadan kaldırmak amacını taşır. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, birçok tehlikeye karşı güvenlik önlemi almak sureti ile, koşullara uygun şekilde, yetkililerce denetlenerek işyerlerinin çalışmasını sağlamak için gerekli oluyor. İşletmeler iş güvenliği ortamı sağlamak, hava, su ve toprağın kirlenmemesini sağlamakla yükümlü oluyorlar.
Sponsorlu Bağlantılar

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, konuda yetkilendirilmiş idari birimler tarafından, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kapsamında bulunan işyerlerinin açılarak, çalışma yapması için verilen izindir.
Bir işyeri, yetkili idarelerden, usulünce alınan ruhsat olmadan açılamaz ve katiyetle çalıştırılamaz. Yönetmelikte yer alan yetkili idareler dışında meslek kuruluşlar vb. yerlerden alınan diğer ruhsat ve belgeler ruhsat alma mükellefiyetini ortadan kaldırmaz. Ruhsat olmaksızın açılan ve çalıştırılan işyerleri, il özel idaresi ya da belediye gibi yetkili idarelerce kapatılır.

Ruhsat başvuru ve sonuçlanma dönemi 5 ana aşamadan oluşur.
1. İşyeri Sınıfının Belirlenmesi
Ruhsat işlemlerinin doğru yapılabilmesi için öncelikle işyerinin hangi sınıfa dahil olduğunu belirlemek gerekir. İşyerleri; gayrisıhhi müesseseler ve sıhhi müesseseler, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri olmak üzere 2 ana kola ayrılır.

Faaliyet sırasında çevresine biyolojik, kimyasal, ruhsal ve sosyal yönden az ya da çok zarar verme olasılığı olan müesseselere gayrisıhhi müessese denir. Gayrisıhhi müesseseler üç tipe ayrılırlar ve her biri için ayrı koşullar söz konusudur.

Birinci sınıf gayrisıhhi müesseseler, hususi kullanım alanlarından kesinlikle uzak tutulması gereken müesseselerdir. Bu tip işyerlerinin ruhsatlandırma işlemlerini büyükşehir belediyeleri yapar.

İkinci sınıf gayrisıhhi müesseseler, diğer kullanım alanlarından kesinlikle uzak tutulması gerekmemekle beraber, yine de bu kullanım alanları için bir tehdit içermediğine dair inceleme yapılması gereken müesseselerdir. Bu tip işyerleri ilçe belediyeleri tarafından ruhsatlandırılır.

Üçüncü sınıf gayrisıhhi müesseseler, diğer kullanım alanları yanında açılabilmekle beraber sıhhi nezarete yani sağlık denetimlerine tabi tutulması gereken işyerleridir. Bu işyerleri de ilçe belediyeleri tarafından ruhsatlandırılır.
Sıhhi müesseseler ise, imalat yapılmayan işyerleridir. Sıhhi işyerleri sadece satışın, sergilemenin yapıldığı yerlerdir.

2. Gerekli Belgelerin Tamamlanması
Gerek gayrisıhhi müesseselerin, gerek sıhhi müesseselerin ruhsat sahibi olabilmek için gerekli bazı belgeleri tamamlaması gerekmektedir. Bu belgeler her tip işyeri için farklılık göstermekte olup, oldukça detaylı belgelerdir.

Bu belgeler alınacak kuruma ve ilçelere göre değişiklik göstermektedir. Belgelerin tam listesi, ilçe belediyelerinden öğrenilebilir.

3. Başvuru

Başvurular, ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servislerinden alınabilecek başvuru formları doldurularak ve gerekli belgeleri eksiksiz tamamladıktan sonra yine ruhsat ve denetim müdürlüğü, ruhsat kontrol servisine yapılır. Eksiksiz alınan belgeler karşılığında görevli memur ‘alındı belgesi’ düzenleyerek başvurana iletir.

DEVAMI Yeni İş Kurma
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 2 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

12 Haziran 2016 / gamze Tıp Bilimleri
5 Ekim 2011 / Tolga TOPÇU Soru-Cevap
11 Aralık 2013 / rocklobital Soru-Cevap
24 Aralık 2007 / Demir YumruK X-Sözlük
24 Mayıs 2014 / Misafir Soru-Cevap