Arama

Dilek Hanif

Güncelleme: 21 Kasım 2008 Gösterim: 11.257 Cevap: 2
Pollyanna - avatarı
Pollyanna
Ziyaretçi
2 Mayıs 2007       Mesaj #1
Pollyanna - avatarı
Ziyaretçi
1990 yılında "Dilek Hanif Line" isimli kendi markasını kurdu. Küçük bir atölyede çalışan, modern kadını hedefleyen hazır giyim koleksiyonları tasarladı. Koleksiyonları zamanla Türkiye'nin birçok seçkin mağazasında sunuldu.

Sponsorlu Bağlantılar
Zamanla sanatçıların, kişilerin özel siparişleri tüm zamanını almaya başladı. Kendisi de kişiye özel,"couture" kıyafetler tasarlamayı daha ilginç ve kendine yakın bulunca, 1997'de Teşvikiye'deki şu anki couture atölyesini ve showroom'u açtı. 1998'den itibaren de hazır giyim koleksiyonunu tamamen bırakıp, couture çalışmalarına yoğunlaştı.

İlk couture defilesini 8 Nisan 2002'de Aya İrini'de gerçekleştirdi.

İkinci büyük defilesini ise 20 0cak 2004 tarihinde Paris Haute Couture moda haftasında yaptı. Dilek Hanif, Paris Haute Couture moda haftası dahilinde "couture" koleksiyonunu sunan ilk Türk tasarımcısıdır.

Biyografi Konusu: Dilek Hanif nereli hayatı kimdir.
A.Arda - avatarı
A.Arda
VIP VIP Üye
3 Ocak 2008       Mesaj #2
A.Arda - avatarı
VIP VIP Üye
DİLEK HANİF..

Sponsorlu Bağlantılar


Dilek Hanif modaya 1990 yılında "DİLEK HANİF LİNE" adı altında sunduğu hazır giyim koleksiyonu ile başladı.
1998 yılında o zamana kadar devam eden hazır giyim koleksiyonunu bırakıp, tamamen "couture" tasarım çalışmalarına başladı ve 2002 yılında İstanbul'da Aya İrini'de ilk couture defilesini sundu.
Özel bir fotoğrafe çekimi ile sunduğu 2003 ilkbahar-yaz koleksiyonu için, geleneksel iğne oyalarından yola çıktı.
Aynı yıl, Avon'un en başarılı kadın moda tasarımcısı ödülünü aldı.
Ocak 2004 yılında ise baştan beri amacı, ulaşmak istediği nokta olan PARİS HAUTE COUTUREHAFTASI dahilinde 2004 ilkbahar-yaz koleksiyonunu sundu.
Böylece bu hafta içinde koleksiyon sunan şlk Türk moda tasarımcısı oldu.
Mayıs 2004'de ise Ralph Lauren tarafından yürütülen, uluslar arası bir kampanya olan "MODA MEME KANSERİNİ DESTEKLİYOR" u desteklemek adına koleksiyonunu Ankarada'ki ABD Büyükelçiliği'ne sundu.
Aynı yıl, Avrupa Birliği Üyeleri-Lizbon Fuarı'nda Türkiye'yi temsil etmesi için Portekiz'e davet edildi.
Semazenlerden yola çıkarak hazırladığı 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonu ise Avon'un başlattığı ve Türkiye çapında yürüttüğü meme kanserine karşı erken teşhis amaçlı kampanya yararına İstanbul Hilton Oteli'nde sunmuştur.
2005'de Alternatif Gelişim Derneği (AGED) tarafından kendisine, moda sektöründeki kalite anlayışına katkılarından dolayı ödül verildi.
2005 yılında Beyken Üniversitesi İletişim Ödülü'ne ve Rotary tarafından Meslek Onur Ödülü'ne layık görülmüştür.
2006 ilkbahar-yaz koleksiyonunu Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı'nın daveti üzrerine, Stockholm Büyükelçiliği'nin organizasyonu ile Türkiye ve Türk kültürünü tanıtım amaçlı olarak Stockholm'de sundu.
Nobel ödüllerinin de dağıtıldığı, İsveç'in en prestijli salonlarından biri olan Konserhuest'de yapılan defileye Kraliyet ailesinden prenses ve barones de katıldı.
2006 mart ayında Maserati sponsorluğunda A La Mode partileri çerçevesinde, Tarihi Karaköy Liman restoranda 2006 ilkbahar- yaz couture koleksiyonunu sundu.



karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
21 Kasım 2008       Mesaj #3
karayel - avatarı
Ziyaretçi
Yıllarca haute couture yaptıktan sonra daha geniş kitlelere ulaşmak için hazır giyim mağazası açtı.

Bir hazır giyim koleksiyonu yaratmaya nasıl karar verdiniz?

-Mağazalaşmanın gerekli olduğunu düşündüm. Çünkü sadece haute couture yaptığınız zaman belli bir kitleye ulaşmak mümkün oluyor, bu da çok sınırlayıcı. Benim arzum daha çok kişiye ulaşmak ve ürünlerimi daha fazla kişinin gardırobunda görmek.

"Dilek Hanif Boutique" daha fazla para kazanmak için mi, daha geniş kitlelere ulaşmak için mi açıldı?

-
Aslında haute couture yapan tüm markaların bir alt line ile geniş kitlelere ulaştığını görebilirsiniz. Çünkü bu ikisi birbirinin tamamlayıcısıdır ve marka olmanın gereğidir. Maddi kaygılar benim için daha az önem taşıyor. Daha geniş kitlelere ulaşmak asıl rüyam. Couture almak isteyecek ama bütçesi ve/veya zamanı olmayan kadınlara ulaşmak isterim.

Koleksiyon kaç parça?

- Yaklaşık 100 parça. Çoğunu kendi bünyemizde kurduğumuz, hazır giyim atölyemizde üretiyoruz. Trikoları şimdilik İtalya’da yaptırıyoruz. Koleksiyonda yakası kürklü paltodan gece kıyafetine, kemerden trikoya her şey var.

Tasarımlarınız kadınlara ne katıyor?

-Kadının kendi feminenliğini bozmadan tasarım yapmaya çalışıyorum.

İlham kaynaklarınız nelerdir?

-Daima Osmanlı... Modernize edilmiş işlemeler ve motiflerle hazırladığım çağdaş giysiler yeni markada da devam ediyor. Ancak kış koleksiyonunda 1960’ların romantik ve zarif çizgisi yeni bir ilham kaynağı oldu diyebilirim...

Kumaşlar, renkler?

- Trikolar, kazaklar, triko elbiseler, kalın yünlü kumaş tayyörler, günlük elbiseler, şifon ve dantel detaylı kokteyl elbiseleri ve abiyeler. Koleksiyonumun ana renkleri gri, mor, fuşya, kahverengi ve siyah.

Dilek Hanif hazır giyim koleksiyonundan gardırop alışverişi yapanlar var mı?

-
Evet. Zaten ürün çeşitliliğinin amacı gardırop alışverişi yapılabilmesi.

Mağaza açmak için neden Nişantaşı’nı seçtiniz?

-Nişantaşı’nda ama City’s alışveriş merkezinin içinde. Bir alışveriş merkezinin içinde olması akşamları 22.00’ye kadar hizmet verilebilmesi, hafta sonları açık olması anlamına geliyor.

Satışlar ne durumda?

- City’s’in içinde olmamdan dolayı bu soru çok soruluyor. Burayla ilgili çıkan birçok haber benim için geçerli değil. Çarşının en iyi iş yapan mağazalarından biri Dilek Hanif Boutique.

Dilek Hanif hazır giyim mağazalarının sayısı artacak mı?

-İstanbul dışında, Ankara, İzmir, Antalya’da mağazalarımın olması ve Avrupa, Amerika’daki yurtdışı fuarlara katılmak önümüzdeki yıllardaki hedefim.
Son düzenleyen _Yağmur_; 3 Temmuz 2014 12:48 Sebep: sayfa düzeni

Benzer Konular

3 Ağustos 2010 / Alvarez Ocean Müzik tr
13 Haziran 2009 / KisukE UraharA Müzik tr
12 Ocak 2010 / BiRuMuT Tiyatro tr
8 Ekim 2010 / Misafir Soru-Cevap