Moda dünyasının içinde olanlar bu sorunun cevabını iyi bilirler. Fakat şu da atlanılmaması gereken bir gerçek ki bir çok insan Dice Kayek'i bir türk tasarımcısı olarak tanıyor. Yani bir birey, bir kişi, bir kadın ya da erkek.
Oysa durum çok farklı gelin bu konuyu biraz eşeleyelim.
Dice Kayek aslında bir kişi değil bir "Marka"dır. İki Türk tasarımcı kız kardeşin oluşturduğu ve dünya pazarında adı oldukça duyulan başarılı bir marka. Bu kız kardeşlerin adı Ayşe ve Ece EGE. Kız kardeşler gerek markanın ortakları olduğundan gerekse markanın tasarımlarını yaptıklarından marka ile o kadar bütünleşmişler ki insanlar artık ikisini Dice Kayek isimli bir tasarımcı olarak algılamaya başlamış.
Bir de perdenin arkasında Alinur VELİDEDEOĞLU var. Dice Kayek'ten bahsedip onu atlamak büyük haksızlık olur çünkü o da markanın üç ortağından biri. Ve bilenler bilir dünyada büyük organizasyonlara imza atmış başarılı bir reklamcıdır kendisi. İnsanın '' e tabi benim de ortağım böyle başarılı bir reklamcı olsaydı benim de markam dünyada iş yapardı'' diyesi geliyor. Ne demişler '' reklam, reklam, reklam'' ( bakınız bu cümlede reklam para, şan ,şöhret anlamında kullanılmaktadır. Ne de olsa parayla reklam yapar daha çok para kazanırsınız). Aslına bakarsanız iyi bir reklam insana çuval satıp kendini Cristion Dior giyiyormuş gibi hissettirir. Yani derler ya ''kargayı boyayıp atmaca diye satmak'' işte tam da öyle bir şey.
Alinur VELİDEDEOĞLU'nun markaya etkisinden bu şekilde bahsedip Ayşe-Ece Ege'nin tasarımlarının iyi olmadığından bahsetmiyoruz tabi ki, yanlış anlaşılmayalım.
Neticeyi değerlendirelim hemen. Uygun zamanda, uygun yerde ( ki bu konuya değinmeden geçmeyelim tasarımcı kardeşler Fransa 'da yaşıyorlar ve marka da Fransa'da kuruldu. Yani yıllardır modanın kalbinin attığı düşünülen Paris'in anavatanında), ve son olarak da uygun kişiler bir araya gelerek ; iki adet moda tasarımcısı ( işi yapacak olan, yaratacak olan) ve bir adet reklamcı ( yapılanı janjanlı hale getirip tanıtacak olan, satacak olan) kişi; ne demiştik bir araya gelerek Fransa gibi modanın babalarının cirit attığı bir ülkede isimlerini duyurmayı başarmış hatta dünya sınırlarında gezerek markalaşmış bir organizasyon. Kim ne diyebilir ki daha başka?
Giderayak son gelişmelere de değinelim Ayşe-Ece Ege Namı-ı Diğer Dice Kayek hakkında.
Modacı kardeşler son olarak İpekyol'un sahibi ve İTKİB'in yönetim kurulu üyesi olan Yalçın AYAYDIN' la ortak bir projeye imza attılar. Bu projenin daha doğrusu markanın kulağa çok hoş gelen bir ismi var. MACHKA!!!
Machka'nın kuruluş aşamasında ilk fikir Yalçın AYAYDIN'dan çıkmış. Yalçın Bey Türkiye'de bir kadın markasının eksikliğinin farkına varmış ve 1 yıl önce Ayşe-Ece Ege kardeşlerle proje hakkında çalışmalara başlamış. Markanın ismi için İstanbul'da bir semt adı olan Maçka'yı düşünmüşler fakat gel gör ki ''ç'' harfi dünya ülkelerinde nasıl şekillenecek diye bir problem çıkmış karşılarına. Düşünmüşler taşınmışlar öyleyse biz de ''Machka'' diye yazarız demişler ve hem markaya bir espri katmış hem de yurt dışında çıkabilecek olası imla hatalarını engellemişler. Machka Arnavutça'da kedi anlamına gelen bir kelime , logo olarak da kedi şeklini kullanınca, ki bilirsiniz kedi feminen çağrışımlar uyandıran bir hayvandır, böylece marka tüm aşamalarıyla yerine oturmuş.
Machka'nın ilk mağazası İstanbul Maçka'da açıldı. Ayrıca kurucuların markaya yurt dışından da talep gelmeye başladığı yolunda açıklamaları var. Başarısı Dice Kayek kadar büyük olur mu onu zamanla göreceğiz...
Oysa durum çok farklı gelin bu konuyu biraz eşeleyelim.
Dice Kayek aslında bir kişi değil bir "Marka"dır. İki Türk tasarımcı kız kardeşin oluşturduğu ve dünya pazarında adı oldukça duyulan başarılı bir marka. Bu kız kardeşlerin adı Ayşe ve Ece EGE. Kız kardeşler gerek markanın ortakları olduğundan gerekse markanın tasarımlarını yaptıklarından marka ile o kadar bütünleşmişler ki insanlar artık ikisini Dice Kayek isimli bir tasarımcı olarak algılamaya başlamış.
Bir de perdenin arkasında Alinur VELİDEDEOĞLU var. Dice Kayek'ten bahsedip onu atlamak büyük haksızlık olur çünkü o da markanın üç ortağından biri. Ve bilenler bilir dünyada büyük organizasyonlara imza atmış başarılı bir reklamcıdır kendisi. İnsanın '' e tabi benim de ortağım böyle başarılı bir reklamcı olsaydı benim de markam dünyada iş yapardı'' diyesi geliyor. Ne demişler '' reklam, reklam, reklam'' ( bakınız bu cümlede reklam para, şan ,şöhret anlamında kullanılmaktadır. Ne de olsa parayla reklam yapar daha çok para kazanırsınız). Aslına bakarsanız iyi bir reklam insana çuval satıp kendini Cristion Dior giyiyormuş gibi hissettirir. Yani derler ya ''kargayı boyayıp atmaca diye satmak'' işte tam da öyle bir şey.
Alinur VELİDEDEOĞLU'nun markaya etkisinden bu şekilde bahsedip Ayşe-Ece Ege'nin tasarımlarının iyi olmadığından bahsetmiyoruz tabi ki, yanlış anlaşılmayalım.
Neticeyi değerlendirelim hemen. Uygun zamanda, uygun yerde ( ki bu konuya değinmeden geçmeyelim tasarımcı kardeşler Fransa 'da yaşıyorlar ve marka da Fransa'da kuruldu. Yani yıllardır modanın kalbinin attığı düşünülen Paris'in anavatanında), ve son olarak da uygun kişiler bir araya gelerek ; iki adet moda tasarımcısı ( işi yapacak olan, yaratacak olan) ve bir adet reklamcı ( yapılanı janjanlı hale getirip tanıtacak olan, satacak olan) kişi; ne demiştik bir araya gelerek Fransa gibi modanın babalarının cirit attığı bir ülkede isimlerini duyurmayı başarmış hatta dünya sınırlarında gezerek markalaşmış bir organizasyon. Kim ne diyebilir ki daha başka?
Giderayak son gelişmelere de değinelim Ayşe-Ece Ege Namı-ı Diğer Dice Kayek hakkında.
Modacı kardeşler son olarak İpekyol'un sahibi ve İTKİB'in yönetim kurulu üyesi olan Yalçın AYAYDIN' la ortak bir projeye imza attılar. Bu projenin daha doğrusu markanın kulağa çok hoş gelen bir ismi var. MACHKA!!!
Machka'nın kuruluş aşamasında ilk fikir Yalçın AYAYDIN'dan çıkmış. Yalçın Bey Türkiye'de bir kadın markasının eksikliğinin farkına varmış ve 1 yıl önce Ayşe-Ece Ege kardeşlerle proje hakkında çalışmalara başlamış. Markanın ismi için İstanbul'da bir semt adı olan Maçka'yı düşünmüşler fakat gel gör ki ''ç'' harfi dünya ülkelerinde nasıl şekillenecek diye bir problem çıkmış karşılarına. Düşünmüşler taşınmışlar öyleyse biz de ''Machka'' diye yazarız demişler ve hem markaya bir espri katmış hem de yurt dışında çıkabilecek olası imla hatalarını engellemişler. Machka Arnavutça'da kedi anlamına gelen bir kelime , logo olarak da kedi şeklini kullanınca, ki bilirsiniz kedi feminen çağrışımlar uyandıran bir hayvandır, böylece marka tüm aşamalarıyla yerine oturmuş.
Machka'nın ilk mağazası İstanbul Maçka'da açıldı. Ayrıca kurucuların markaya yurt dışından da talep gelmeye başladığı yolunda açıklamaları var. Başarısı Dice Kayek kadar büyük olur mu onu zamanla göreceğiz...
Son düzenleyen _EKSELANS_; 20 Ocak 2015 16:15