Arama

Başarı İçin Giyinmek ve Kurumsal Hayatta Görünüm

Güncelleme: 7 Haziran 2016 Gösterim: 27.090 Cevap: 6
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
7 Temmuz 2007       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi

Başarı İçin Giyinmek ve Kurumsal Hayatta Görünüm


Ad:  basariligiyim.jpg
Gösterim: 777
Boyut:  6.8 KB
İş ortamlarında, özellikle de işe alınma aşamasında, görünümüzün de önem taşıyabileceğini unutmamalısınız. Kimi işler, özellikle prezantabl görüntüye gereksinim duyar. Kimi işler de ise, görünümünüz işin kusursuz bir parçasıdır. Eğer siz de böyle bir işte çalışıyorsanız ya da bu tür bir sektörde kariyer peşindeyseniz, gardrobunuzu düzenlerken bir takım kriterleri göz önüne almanız gerekebilir.
İlk izlenim, genellikle otuz saniyelik kısa bir zaman içinde edinilir. Bu izlenimler gerçeği yansıtmıyor olabilir. Ama dış görünüşümüz, tavırlarımız, duruşumuz karşımızdaki kişiye ister istemez bizimle ilgili pek çok mesaj iletir. Özgüven, ahlaki yapı, hayata bakış açısı, ekonomik düzey, eğitim düzeyi, güvenilirlik, toplumsal konum gibi kilit konularda iletilen bu mesajlar, özellikle işe alınma durumlarında çok etkili olur. Siz de eğer dış görünümün önemli olduğu bir sektörde başarı elde etmek istiyorsanız, bu tür istemsiz mesajlarınızı düzenleyerek kendinize büyük bir avantaj sağlayabilirsiniz.
Pek çok insan, güzel göründüğüne inandığında, daha özgüvenli davranır. Bazılarımız için ise rahatlık güzel görünmekten daha önemlidir. Ama iş ortamlarında hem rahatlığı, hem de şıklığı biraraya getirebiliriz.
İnsan, fiziksel özellikleri nasıl olursa olsun, kendini çekici göstermeyi başarabilir. Sonuçta her insanın ayrı bir çekiciliği vardır. Biri gözlerinin güzelliğiyle, öteki uzun boyuyla, diğeri geniş omuzlarıyla, bir diğeri ise anlamlı gülüşüyle çekicilik yaratabilir. Konu giyim kuşam oldu mu, en iyisi insanın çekici yanları ortaya çıkaracak bir biçimde giyinmesidir. Giysiler, renkleri ve modellerine göre, insan bedeninin farklı yönlerini öne çıkarabilirler. Kilo fazlası olanlar siyah, boyuna çizgili giysilerle, aşırı zayıflar da beyaz, enine çizgili giysilerle dengeyi yakalarlar.
Giyim kuşam kadar yüz ifadesi de dış görünümde önemlidir. Hoş ve ayarında bir gülümseyiş, sizin daha sıcak algılanmanızı, daha kolay iletişim kurulabilecek geçimli bir insan olduğunuzu belirtir. Pozitif ve sıcak ifadeler, karşınızdakinin sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırır. Ancak ciddiyet gerektiren durumlarda, yüzünüzde gereksiz bir gülümsemenin oluşmaması şarttır. Yüz ifadesini, bakışları da iş ortamındaki durumlara göre dengelemek gereklidir.
Eğer iş ortamınız ciddi görünmenizi gerektiriyorsa, takım elbiseler sizin olmazsa olmazlarınızdan birine dönüşür. Kravatlar, ceketler, gömlekler profesyonel ortamların en önemli giysi kodlarıdır. Ama bazen müşterilerinizin rahat, günlük giysilerle karşınıza çıktığını görürsünüz. Bu durumlarda işiniz sizden "ortayı bulmanızı" talep eder. Yani, kumaş pantolon ve gömlek ile günü geçirebilirsiniz. En zor durumlardan biri de günlük giysilerle iş ortamının profesyonelliğini yansıtabilmektir.
Son düzenleyen kompetankedi; 7 Haziran 2016 23:52
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
10 Ağustos 2007       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
DIŞ GÖRÜNÜŞ İŞ HAYATINI ETKİLER Mİ?

kariyer07
Eleman arayanların, verdikleri iş ilanlarına mutlaka ekledikleri bir özellik “prezentabl” olmak... Peki, anlamı ne bu kelimenin? Veya güzel ya da çirkin, bakımlı ya da bakımsız olmak iş hayatındaki başarıyı ne derece etkiliyor? Cevapları aradık.

Prezentabl olmak özellikle son yıllarda iş ilanlarının olmazsa olmaz şartı. Eğitiminiz, iş tecrübeniz ne olursa olsun, prezentabl olmazsanız, şu rekabet ortamında bir işte tutunamazsınız. Bu ay üzerinde durmak istediğimiz konu da bu. Yani bu ay "prezantabl olmak ne demek?" ve "dış görünüş iç hayatımız üzerinde ne kadar etkili?" sorularına cevap arıyoruz.



Hürriyet gazetesinin pazar günleri verdiği "İnsan Kaynakları (I.K)" ekine siz de benim gibi göz atıyorsanız, kesin görmüşsünüzdür iş ilanlarının çoğunda aranan en önemli özelliğin "prezentabilite" olduğunu. Gerçekte böyle bir deyiş bilmiyorum ama dilimize Fransızca "presentabl" kelimesinden geçen bu sözcüğün kelimesinin Türk Dil Kurumu'nun sözlüğündeki anlamı "sunulabilir". Kelime, yapı olarak da bir isim. Tanım çok açıklayıcı olmasa da günlük dilde kelime, eli, yüzü düzgün mümkünse güzel ve bakımlı çalışan olarak tarif edilebilir. Bence asıl sorun bu prezantabilite özelliğine kimin karar vereceği. Çünkü sonuçta her insan kendine göre az çok prezentabldır. Kendini çok beğenen, seven bir insanı, siz hiç çekici bulmayabilirsiniz. Ama sonuçta ilanı işveren olduğu için buna karar verecek olan kişi de kesinlikle işveren.

Şimdi beraber bazı ilanlara bir göz atalım: "...Satış ve pazarlama konusunda deneyimli; bilgisayarı iyi kullanabilen; prezantabl bayan elemanlar aranmaktadır..." diyor bir ilan. İlanı veren bir dijital baskı firması. Bir diğer ilan "şık bir teklif" başlığıyla şöyle belirliyor aradığı sekreterin özelliklerini. "Ofis düzenini ve telefon trafiğini idare edebilecek, orta derecede İngilizce bilen, prezentabl, güleryüzlü ve pozitif enerjili..." Yani iş görüşmesi sırasında siz heyecandan titrerken bir yandan da pozitif enerjinizi akıtmanız gerekiyor işverene, güleryüz ise olmazsa olmaz özelliğinizden biri olmalı. Bir süpermarket de satış yöneticileri arıyor. Özellikleri şunlar: "Süpermarket piyasasında deneyimli, portföyü olan, oto ehliyetine sahip ve yine olmazsa olmaz şartımız prezentabl". Bu garip ilanlar listesi uzayıp gidiyor. 21. yüzyılda kişinin en önemli niteliğinin eğitim olması gerekirken, pozitif enerji, prezentabilite gibi kavramlar nedense işverenleri daha da çok ilgilendiriyor.

"Görselliğe dayalı işlerde tabii ki dış görünüş en önemli özellik"

Duygu Başara-Kast Ajans Sahibi

İş görüşmelerinde dış görünüş (her sektöre göre farklılık gösterse de) çok önemli. Bizim sektörde özellikle daha da önem kazanıyor. Çünkü işimiz görselliğe dayalı. Ajansıma hergün onlarca yeni aday, yeni yüz başvuruyor. Reklamlarda rol almak isteyenler, dizilerde görünmek isteyenler, fotomodellik yapmak isteyenler vs. Bu insanlar ajansıma geldiğinde, onlarla ilgilenen asistanlarımın, sekreterimin de hoş görünümde, prezentabl olması gerekiyor. Dolayısıyla bana iş görüşmesine gelen kişilerde de dış görünüşe dikkat etmek zorundayım, Tabii ki zeka, pratik zeka, sempati, pozitif enerji de çok önemli benim için ama biz sektörel mecburiyetlerden dolayı dış görünüşe önem veriyoruz. Siz ne kadar zeki, akıllı, pratik vs. olursanız olun, eğer tipiniz, insanlarda bıraktığınız intiba olumsuzsa bir yere kadar başarılı olabilirsiniz. Bu bir gerçek. Tabii kötü bir şey, farkındayım ama maalesef bu bir gerçek.

"Prezentabl olmak, bence ifade yeteneği"

Gülnaz Arsel-Televizyon Programcısı

Prezentabl olmak, konuyu ne kadar bildiğiniz değil, o konuda ne kadar yaratıcı fikirlere sahip olduğunuz, bilgi birikiminizi hangi yönlerde kullanarak ortak payda sağlayacağınızın göstergesi aslında. Ancak bir şeyi söylemenin 40 farklı yolu olabilir. Burada önemli olan parçaları iyi birleştirmek. Ses tonunuz duruma uygun, kararlı bir tonda çıkıyorsa ve güne uygun, bir tarzı yansıtacak ama abartılı olmayan renklerde ve biçimde giyinmişseniz geriye sadece bilginizi doğru ve gerektiği kadar yansıtmanız kalır. Yani rahatlayabilirsiniz çünkü prezentablsınızdır. Konsantrasyonunuzu sadece anlatacaklrınıza verebilirsiniz. Üzerinde çalışıp geliştirdiğiniz proje zaten yarar sağlayacak bir işse, bu şekilde bir prezentabl olmakla alamayacağınız onay, bitiremeyeceğiniz proje olamaz kanısındayım.

"İş görüşmelerinde asıl önemli olan beyine yapılmış olan yatırımın ölçülmesidir, işte bize yapılan başvurularda kağıt üzerinde yazılı yetkinlikler yetersiz kalır. Yazıda anlatılanların kahramanını görmek, tanımak isteriz. Çünkü yüzyüze görüşmelerde bu yetkinlikleri hayata geçirebilecek biri ile görüşüp görüşmediğimiz ortaya çıkar. Zaten kişi bir iş görüşmesine çağrılıyorsa bu olumludur. Özgeçmişler arasından en temiz bulunan sicillerden biridir bizimkisi. Artık gol atmak ve 90 dakikalık maçta kalabilmek için tek yapacağımız güzel çalım atmaktır. Son çalımda ise temizlik en çok etkileyen unsurdur. Görüşmelerde dış görünüşün içerisine katacağınız ifade yeteneğine gelince; her işte rakiplerinizi açık ara farkla elemenizi sağlar. Güvenli adımlar, güven veren tokalaşmalar, giyiminiz, cümleler arası verdiğiniz esler, makyajınız veya göz temasınız ... Herşey kontrol altındadır. Bol şans'.

"İşe makyajsız gelen, soluk görünümlü arkadaşımızı uyardık"

Manolya Küçükkınacı-Yönetici

Her işverenin eleman seçimi konusunda dikkat ettiği unsurlar vardır. Dış görünüşün bu unsurlar arasında yer aldığını söyleyebiliriz. Dış görünüşüne önem veren bir kişinin profesyonel hayatta, işine, iş arkadaşlarına, çevresine ve en önemlisi kendisine saygı duyduğunu ve iş hayatını ciddiye aldığını düşünüyoruz. Prezentabl olmayı; firmayı temsil edebilme yeteneğine sahip olma, dış görünüşüne, kişisel temizlik ve bakımına önem verme, giyimine profesyonel ortam çerçevesinde özen gösterme olarak tanımlayabiliriz. Biz, Adecco olarak prezentabl olmak ve dış gorünüşe önem vermek konusunda oldukça hassas bir firmayız. Birlikte çalıştığımız tüm danışman arkadaşlarımız da bu konulara gereken önemi veriyorlar. Müşterilerimiz ve adaylarımızla yakın ilişki içerisinde olduğumuzdan, dış görünüşün iş ortamım olumsuz yönde etkilediğine dair zaman zaman bazı duyumlar alıyoruz. Müşterilerimizden bir vaka aktarmak gerekirse; birebir müşteri ilişkilerini yürüten bir bayanın, makyaj yapmamasından dolayı sağlıksız bir ifadeye sahip olduğu gözlemlenmiş ve yöneticisi tarafindan kendisine yüzüne renk gelmesi ve bakımlı gözükmesi için hafif makyaj yapması tavsiye edilmiştir.

"İş hayatında abartıdan kaçınmak şart"

Sinem Tuncay- İşe Alım Hizmetleri Yöneticisi

İş görüşmelerinde görüşülen kişilerin dış görünümünün, ilk izlenime etkisi, iş görüşmelerinde ve kişilerin değerlendirilmelerinde oldukça büyük önem taşıdığını söylemek mümkün. Ancak dış görünüm derken kişilerin fiziksel özellikleri değil, düzgün, temiz ve iş ortamına uygun kıyafet seçimi, saç şekli, bayanlar için makyaj gibi görünümü belirleyici tarafların dikkate alınması gerekir. Kıyafet seçiminde ise abartıdan kaçınmak, yapılan işe uygun giyinmek, temiz, düzgün görünümlü olmak yeterli olacaktır. Bayanlar için makyajın sade, fazla renkli olmayan, abartısız şekilde yapılması da dikkat edilmesi gereken bir nokta.

Kullanılan "prezentabl" kelimesi tüm bu saydığımız unsurların bir arada olduğu bir dış görünümü ifade etmekte kullanılan bir sözcük. Dış görünümde önemli olan dikkati çekmek değil, iş yaşamıyla uyumlu olabilecek şekilde profesyonel ve düzgün görünümlü olmak ve herhangi bir abartıdan kaçınmaktır. Bazı görüşmelerde karşılaşılan dış görünüm herşeyiyle o kadar dikkat edici ve abartılı ya da özensiz olabiliyor ki, kişiyi değerlendirme aşamasında kendini ifade etmesinden çok dış görüntüsüne dikkat çekmeye çalıştığı izlenimine bile kapılmak mümkün.

“Dış görünüş kişinin kendine gösterdiği özenin bir göstergesidir"

Şükran Tümay-Kariyer Danışmanı

Çok adil olmasa da insanların ilk izlenimlerine dair kararlarını İlk 10 saniyede verdikleri ispat edilmiştir. Dolayısıyla iş görüşmelerinin de karşılıklı bir etkileşim olduğunu düşünürsek kıyafet en azından ilk görüşmelerde kişiselleştirilmemeli. Bu nedenle ilk görüşmede tercih edilecek kıyafet, abartıdan ve kişisellikten uzak olmalı ve genel bir tarzı yansıtmalıdır. Her ne kadar giysiler kişiliği yansıtsa da kişinin ve görüşmenin önüne geçmemeli, etkileşimin ağırlığının sözel iletişimde kalmasına gayret edilmelidir. Çizilmesi gereken güncel ama aşırı moda olmayan bir imaj olmalıdır. Prezentabl olmak güzel veya çirkin olmak anlamına gelmez, herkes kendine gösterdiği özen ile prezentabl olabilir. Kişinin görüntüsüyle beraber kendisini nasıl sunduğu da son derece önemlidir. Güleryüzlü ve sıcak bir ifade, kendinden emin tavırlar, göz teması ve vücut dilinin etkili kullanımı, kişinin özelliklerini sunumunun en önemli gerekliliklerindendir. Çalışılan sektöre bağlı olarak kılık kıyafetin önemi tabii ki değişir ama kurumsal ortamlardan bahsedecek olursak, kişilerin genelde bir prolotipe uymasının beklendiğini söyleyebilirim. Yaratıcı ve renkli sektörlerde, kişilerin kendilerini giysileri ile ifade etmeleri işlerinin gereği olurken, "plaza insanları"nı genelde tek tip olarak görüyoruz. Böyle olmasının nedenini ise kişilerin görüntülerinin daha çok kurum ve sektör kültürü tarafindan önceden belirlenmiş olmasına bağlayabiliriz.

"Dış görünüşünüz, insanlar üzerinde bıraktığımız intibanın bir bölümüdür"

Arzu Pervizpour-İnsan kaynakları Uzmanı

İş görüşmesine gelen bir adayın o anki görünüşüne göstermiş olduğu özen hem çevresine hem de kendisine olan saygısının bir göstergesidir. Kişinin işe alınmasında tabii ki karakter özellikleri ve işe yeterliliği birincil rol oynar, ancak iş hayatının gereklerinden biri de kişinin bakımlı ve düzenli olmasıdır. Bu doğrultuda, adayın iş görüşmesine ne derece özenli geldiği görüşmeyi yapan kişi üzerinde pozitif bir etki yaratır. Bence, prezentabl olmak kişinin dış görünüş itibariyle temiz, bakımlı ve düzenli olması demektir. Bu, kişinin modayı ne derece yakından takip ettiği veya üzerindeki kıyafeti hangi mağazadan aldığı ile değil, kendisine ve üstüne başına ne derece itina gösterdiği, giydiği kıyafetin ütüsü, temizliği ve bakımı ile ölçülür. Başvurduğu pozisyona göre aday, temiz ve ütülü bir tişört ve pantalonla, pırıl pırıl bir çift ayakkabı ile, temiz ve tıraş olmuş bir şekilde de görüşmeye katılıp ve o işi alabilir. Önemli olan üzerine giydiği kıyafetlerin tamamlayıcı faktör olduğunu unutmamaktır. Hangi iş dalında çalışırsak çalışalım dış görünüşümüz, insanlar üzerinde bıraktığımız intibanın bir bölümünü oluşturuyor.

"İlk izlenim çok önemlidir"

Esra Çeçen- Halkla İlişkiler Uzmanı

Çalışma hayatında insanların kılık kıyafetlerine özen göstermeleri, bakımlı olmaları, öncelikle kendilerine sonra da karşılanndakilere olan saygılarının ifadesidir. Giyilen kıyafet yerine göre spor da olabilir ancak önemli olan temiz ve bakımlı görünmek ve karşı tarafa kendine ihtimam gösterdiğini belli etmektir. Ben giyim kuşamın yanı sıra konuşma ve davranış şeklinin de önemine inanıyorum. Bir firmayı temsil eden kişinin karşısındakilere sıcak, sempatik ve güleryüzlü yaklaşması çok önemlidir. Bu tür davranışlar karşı tarafta saygı ve güven yaratır. Çalışma arkadaşlarıma firmamızı temsil ederken hep kendilerini "misafirini ağırlayan ev sahibi" yerine koymalarını öneririm. Sonuç olarak prezentabl olmak demek, kişinin kendini ve çalıştığı kurumu en iyi şekilde temsil etmesidir. Bu sebeple de kıyafete, davranışlara ve konuşma şekline -yani genel olarak dış görünüme- dikkat edilmelidir.

"Dış görünüş etiket gibi bir şey"

Mehmet Ağaoğlu-Mimar

Bence sosyal hayatta değil de iş hayatında dış görünüş kesinlikle çok önemli. Çünkü gazetelerdeki ilanlarda bile aranan kişide mutlaka bir çekicilik aranıyor. Herhangi bir iş görüşmesinde insanın kendi tarzını yansıtabilmesi ve karşısındakine o elektriği vermesi şart. Kendi sektörüm olan dekorasyon firmalarından örnek verebilirim. Firmalarda genellikle bir ürün satıldığı için -bu hizmet de olabilir- sonuçta ürün satmak önemli. Bu nedenle de prezentabl olmak gerekir. Bu göz boyamak gibi bir şey. Aslında siz ürünü satan bir animasyonsunuz. Sonuçta bir toplantıya kot pantolon ve kazak yerine ciddi bir takımla katılmak arasında çok fazla fark var.

"Dış görünüşün etkisi iş kolunun durumuna bağlı olarak değişebilir" İlkay Özer- Yönetici

Karşınızdaki şahsı muhtemelen ilk görüşünüz olduğu için, ilk değerlendirme ancak o an mevcut verilerle mümkün olacaktır. Bunlar fiziksel durum, konuşma ve giyim olarak karşımıza çıkar. Söz konusu şahsı tanıdıkça bu etkenler önceliklerdeki yerini diğer manevi değerlere bırakabilir. "Dış görünüş, iş hayatını etkiliyor mu?" sorusuna "Tamamıyla etkiliyor" demek imkansız, iş kolunun durumuna bağlı olarak etkinin kuvveti değişebilir. Bu konuyla ilgili başımdan geçen bir olay var. Diyalog, eşimle bakıcı bulan ajans arasında geçiyor. Gösterilen birkaç adaydan sonra ajans yetkilisine eşim "başka adayınız var mı?"diye soruyor ve karşılık olarak "Evet aslında bir tane daha var. Ancak bir kusuru var. Çok güzel" diyor. Eşim anlamayınca yetkili: "Pek çok hanım evinde malum sebeplerden güzel bakıcı çalıştırmak istemiyor da..." diyor.
HeliX - avatarı
HeliX
Ziyaretçi
3 Ekim 2008       Mesaj #3
HeliX - avatarı
Ziyaretçi
İş Görüşmesine Giderken Nasıl Giyinmeli?
Bir iş görüşmesinde mümkün olan en iyi etkiyi bırakmalısınız . Bir işveren sizi sadece konuşmanızla değil, görünüşünüz ve hareketleriniz ile de değerlendirecektir. Ne giyeceğinizi çok önceden planlayın. Bu kesinlikle iş görüşmesinin olacağı sabah olmamalıdır. Mütevazi giyinin ve kıyafetlerinizin ütülü ve lekesiz olduğundan emin olun. Canlı renklerden vazgeçin, çok az koku (parfüm, deodorant, traş losyonu, vb.) kullanın, tırnaklarınızın uzunluğuna ve nefesinizin kokusuna dikkat edin.
Erkekler için:
  • Kaliteli takım elbise: Rengi gri, koyu füme, lacivert yada kahverengi olmalıdır. Siyah, gece hayatını yada cenazeleri çağrıştırdığı için iş görüşmesi sırasında giyilmesi tavsiye edilmez.
  • Beyaz gömlek: Her zaman uzun kollu gömlek giyin. Krem yada açık mavi renk tercih edilebilir.
  • Kravat: Takımınıza uyum sağlayacak ipek bir kravat seçin. Kravatın rengi kesinlikle takımınızla aynı renk olmamalıdır. Küçük hayvanlar yada golf sopası gibi spor sembolleri taşıyan kravatlar kullanmayınız. Kravatınızın uzunluğu kemerinize kadar olmalıdır. Kravatınızın düğümü küçük olmalıdır.
  • Kemer ve askı: Her zaman ya kemer yada askı kullanın ama ikisini aynı anda kullanmayın. Kemeriniz koyu renk olmalı ve ayakkabı ve takımınızla uyum sağlamalıdır.
  • Ayakkabı: Takımınıza uyan siyah yada kahverengi, cilalanmış deri ayakkabı olmalıdır.
  • Çorap: Pantolana uygun koyu renk olmalıdır. Oturduğunuzda yada bacaklarınızı uzattığınızda teninizin gözükmemesi için çorap boyunun uzun olmasına dikkat edin.
  • Aksesuar: Sadece saat veya bir tek yüzük olmalıdır. Özgeçmişinizi (resume) ve kalemlerinizi taşımak için deri bir çanta taşıyabilirsiniz.
  • Saçlar: Kısa ve taranmış olmalıdır.
Bayanlar için:
  • Kıyafet: Etek takımlar, pantolan takımlardan daha mütevazi olduğu için etek tavsiye edilir. Takım lacivert, gri yada siyah renklerde ve sade olmalıdır. Parlak, renkli takımlar iş görüşmesi için kullanılmamalıdır ama işe başladıktan sonra bunlar kabul edilebilir. Takım, basen boyunda standard bir ceket ve diz boyunda yada diz boyundan 5 cm yukarıda bir etekten oluşmalıdır.
  • Bluz: Krem yada beyaz renk, lekesiz ve ütülü olmalıdır.
  • Ayakkabı: Siyah yada kahverengi ayakkabı olmalıdır. Arkası açık ayakkabı kullanmayın. Topuk yüksekliği yaklaşık 6 cm olmalıdır.
  • Çorap: Ten rengi ve desensiz uzun çorap olmalıdır.
  • Aksesuar: Özgeçmişiniz ve kalemlerinizi taşımak için deri bir el çantası taşıyın. Mücevheri çok az kullanın. Büyük özellikle sallanan küpelerden vazgeçin.
  • Makyaj: Doğal ve açık bir makyaj yapın. Koyu, ağır ve parlak renklerle yapılmış bir makyajdan sakının.
  • Tırnaklar: Tırnaklarınız bakımlı olmalı, ancak ojenizin rengi çok parlak ve tırnaklarınızın boyu çok uzun olmamalıdır.
  • Saçlar: Saçlarınız omuz buyunda ya da daha kısa ise açık bırakmalısınız. Uzun saçlı bayanlar sade bir toka ile saçlarını arkadan toplamalıdır.
_AERYU_ - avatarı
_AERYU_
Ziyaretçi
20 Ocak 2015       Mesaj #4
_AERYU_ - avatarı
Ziyaretçi
İş Görüşmesine Giderken Ne Giyilmeli?

Günlük hayattaki tarzınız ne olursa olsun, bir iş görüşmesine giderken görüşmeyi ciddiye aldığınızı ve özenli giyindiğinizi belli eden seçimler yapmanız beklenir. İş görüşmesi için hangi giysilerin uygun olacağına geçmeden önce en önemli maddenin temiz ve ferah bir görüntü olduğunu belirtelim. Yağlı saçlarla ya da lekeli bir gömlekle bırakacağınız ilk izlenim, bütün yeteneklerinizin göz ardı edilmesine neden olabilir. İş görüşmesi öncesinde uykunuzu almanız, dinlenmiş ve enerjiniz yerinde olarak randevuya gitmeniz de, görüşme açısından olumlu sonuç verecektir.

Farklı iş yerlerinde, şirkete ya da sektöre bağlı olarak farklı giyim kuralları olabilir. Görüşme öncesinde, görüşme yapacağınız şirkette nasıl giyinildiğini öğrenmeniz size bir ipucu verebilir. Bir tanıdık vasıtasıyla, benzer şirkette çalışanlar aracılığıyla ya da varsa şirketin internet sitesi veya Facebook gibi sosyal ağlardaki sayfaları sayesinde gideceğiniz şirkette resmi mi yoksa spor mu giyinildiğini öğrenebilirsiniz. Sonuç ne olursa olsun, iş görüşmesine gelenlerin şirket çalışanlarından bir parça daha resmi ve şık giyinmeleri profesyonelce olur.

Eğer görüşme yapacağınız firmada çalışanların nasıl giyindikleri hakkında hiçbir ipucu toplayamadıysanız, bu durumda klasik ve resmi seçimler yapmanız en doğrusudur. Görüşmeye gittiğinizde orada bulunanlara göre fazla resmi olmanız, özensiz veya spor giyimli kaçmanızdan çok daha iyi bir durumdur. Sözünü ettiğimiz resmi veya klasik seçimlerin neler olabileceğinden aşağıda daha detaylı söz edeceğiz.


Kaynak:
_AERYU_ - avatarı
_AERYU_
Ziyaretçi
20 Ocak 2015       Mesaj #5
_AERYU_ - avatarı
Ziyaretçi
İş Görüşmesinde Erkekler Ne Giymeli?

Kurumsal bir firmaya iş görüşmesine giderken erkeklerin sıklıkla takım elbise, kravat ve klasik ayakkabı giymeleri gerekir. Zaten bu tip şirketlerde çalışanlar da genellikle takım elbise giyer. Bu anlamda kadınlarla kıyaslandığında giysi seçenekleri daha sınırlıdır.

Takım elbisenin lacivert ya da koyu gri gibi sade bir renkte ve desensiz olması önerilir. Takım elbiseye uygun renkte veya beyaz, uzun kollu bir gömlek giyilebilir. Kravat seçiminde göze batmayan, örneğin çizgili bir model uygun olacaktır. Böyle bir takım elbise siyah ya da kahverengi ayakkabılar ve siyah çoraplar ile tamamlanabilir.

Görüşmeye gideceğiniz firmada spor giyinildiğinden eminseniz (küçük bir işletme ya da eğlence sektörü gibi örnekler olabilir) ve takım elbisenin bu görüşme için uygun olmayacağından kesinlikle eminseniz yine uzun kollu bir gömleği blazer ceket ile tamamlayabilirsiniz. Mevsime göre eğer hava sıcaksa ceket yerine gömlek üzerine kazak giyebilirsiniz. Daha sıcak havalarda sadece gömlek giyilebilir. Bu üstleri mevsimlik, bej ya da gri renkte, klasik kesim pantalonlarla tamamlayabilirsiniz. Kot pantalon giymekten kaçının.

Giysilerinizde renk uyumu yakalamaya özen gösterin. Renkleri birbirine uydurmakta zorlanıyorsanız lacivert, gri gibi şık ve profesyonel bir görünüm veren renklere yönelin. Üstünüze giydikleriniz ne tarz olursa olsun koyu renk ayakkabı ve çorap ile tamamlayın.

Giyeceklerinizi önceden hazırlayın. Temiz ve ütülü olduklarından emin olun. Ayakkabılarınız temiz ve gerekiyorsa boyalı olsun.

Görüşmeye gideceğiniz sabah mutlaka duşunuzu alın. Tırnaklarınız kısa ve temiz olsun. Tıraşlı olmanız saç sakal birbirine karışmış görüntüsünden çok daha iyi bir izlenim yaratır. Saçlarınıza abartılı modeller yapmayın, jöle ya da briyantin gibi saç ürünlerini göze batmayacak ve saçlarınızı yapış yapış göstermeyecek şekilde kullanın.

Saat, kemer ve kravat dışında iş görüşmelerinde erkeklere aksesuar takmamaları önerilir. İlk görüşmede şapka, dövme, küpe, bileklik, kolye ya da piercing benzeri aksesuarları takmamanız veya öne çıkarmamanız tavsiye edilir.

Ter kokmamanız çok önemli bir konudur ancak bunun için sabah duş almanız ve deodorant kullanmanız yeterli olur. Ağır kokulardan, losyonlardan, fazla parfümden kaçının. Hoşa gitmeyen bir koku iyi bir görüntüyü de bozacaktır.


Kaynak:
_AERYU_ - avatarı
_AERYU_
Ziyaretçi
20 Ocak 2015       Mesaj #6
_AERYU_ - avatarı
Ziyaretçi
İş Görüşmesinde Bayanlar Ne Giymeli?

Erkeklere göre kadınlar giysi seçimi konusunda daha çok seçeneğe sahiptir. Kadınlar için zor olan abartılı ya da tam tersi sönük olmadan, iş görüşmesi için doğru dengeyi kuracak giysileri bir araya getirmektir.

Kurumsal bir firmadaki iş görüşmesine giderken kadınlara pantalon-ceket ya da etek-ceket takım giymeleri önerilir. Profesyonel görüşmelerde takımın bir gömlek ya da bluzla tamamlanması uygun olur. Lacivert, gri ya da siyah gibi nötr renkte takımlar seçilmesi tavsiye edilir.

Takımı tamamlayacak olan bluz ya da gömlekte de sade bir seçim yapılmalıdır. Parlak renkler ya da fazla iddialı desenler tavsiye edilmez. Rahat edemeyeceğiniz, fazla dekolte, çok kısa, dar ya da açık modellerden kaçınmanız önerilir. Hareketlerinizin kısıtlanması, rahatsız ve güvensiz biri olduğunuz izlenimi vermenize neden olabilir.

Takım altına giyilecek ayakkabıların takımı tamamlayacak renkte ve fazla yüksek topuklu olmamasına dikkat edebilirsiniz. Özellikle de topuklu ayakkabıya alışkın değilseniz, ilk görüşmede herhangi bir kaza ya da biçimsiz yürüme gibi risklerden uzak durmalısınız. Topluklu ayakkabıya alışık olsanız bile iş görüşmesine giderken abartılı seçimler yapmak profesyonelce bir davranış değildir.

Eğer görüşmeye gideceğiniz firma, kurumsal değil de daha küçük bir işletme ise ya da resmi giyimin garip kaçacağına inandığınız bir sektörde faaliyet gösteriyorsa, etek veya pantalon üzerine blazer ceket ya da nötr tonlarda bir kazak veya hırka giyebilirsiniz. Kot pantalon giymekten kaçının.

İş görüşmesi, spor giyimin yaygın olduğu bir firma bile olsa, sizin iş görüşmesine özenli gitmeniz beklenir. Günlük hayatta olduğunuzdan biraz daha titiz ve şık olmak, bunu da belli etmek profesyonelliğinizi yansıtır.

Giysilerinizin temiz ve ütülü olmasına özen gösterin. Görüşme öncesi giyeceklerinizi hazırlayın ve giysi seçimini son ana bırakmayın.

Aksesuar seçiminde, günlük hayatınızda ne kadar aksesuar seviyor olsanız da, iş görüşmesine giderken tutumlu davranmalısınız. Sallantılı, büyük küpelerden ya da kollarınızı bilezikle doldurmaktan kaçının. Ucuz aksesuarlardansa hiç aksesuar kullanmamanız daha yerinde olur.

Saçlarınıza düz fön çektirebilir, at kuyruğu ya da sade bir topuz yapabilirsiniz. Saçlarınızın yağlı veya dip boya zamanı gelmiş olmaması gerekir. Öte yandan abartılı, kuaförde saatlerce uğraşılmış saç modellerinden de kaçının. Bu tip saçlar bir davet için şık olsa da iş görüşmelerinde bu tip yapılı saçlar profesyonel görünmez ve ortama uygun olmaz.

Makyaj ve manikür konusunda sade olun ve pastel renklere yönelin. Soluk görünmek istemeyebilirsiniz ancak iş görüşmesinden çıkıp bir düğüne katılacakmış gibi de görünmeyin.

Ağır parfümlerden kaçının. Temiz ve bakımlı görünmeniz yeterlidir. Frapan ya da çekici olmaya çalışmayın.


Kaynak:
_AERYU_ - avatarı
_AERYU_
Ziyaretçi
20 Ocak 2015       Mesaj #7
_AERYU_ - avatarı
Ziyaretçi
İş Görüşmesinde Kendi Tarzınızı Yansıtmak

İş görüşmesine giderken tavizde bulunmak istemiyor olabilirsiniz. Olduğunuz gibi görünmek ya da farklı olduğunu düşündüğünüz tarzınızı yansıtmak isteyebilirsiniz. Ancak unutmamalısınız ki, iş yerleri çoğu kez sizin nasıl bir takım arkadaşı olacağınızı ve uyumlu biri olup olmadığınızı da tartarlar. Eğer sivri bir tarzınız olduğunu düşünüyorsanız, bazı ön yargılara da hazırlıklı olmalısınız. Görüşme sonrası iş kabiliyetinizden çok şapkanızla ya da fıstık yeşili gömleğinizle anılmak başvurunuzu olumsuz etkileyebilir.

İlk görüşmede hiç kimsenin sizi tam olarak tanıyamayacağını, samimiyetinizi veya tarzınızı hemen kavrayamayacağını bilmelisiniz. İşte bu nedenle, iş görüşmelerine giderken çoğu kez standart giysiler önerilir ve aşırılıklardan kaçınılması tavsiye edilir.



Benzer Konular

2 Şubat 2010 / HipHopRocK Ekonomi
15 Nisan 2006 / KingCobRa Bilgisayar
9 Kasım 2009 / Misafir Soru-Cevap
29 Temmuz 2010 / LaSalle X-Sözlük