Arama

Hızlı Moda (Fast Fashion)

Güncelleme: 7 Haziran 2016 Gösterim: 13.173 Cevap: 3
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Kasım 2007       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Hızlı Moda
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sponsorlu Bağlantılar

Hızlı moda

(fast fashion), en yeni, en son moda ürünleri, uygun fiyatlarla, alışveriş özgürlüğü ve heyecanı yaratacak tarzda şık mağazalarda müşteriyle buluşturmaktır.
Bütün dünya gibi Türkiye de bu global fast fashion akımından oldukça etkilenmiş, hazır giyim pazarı yabancı fast fashion perakendecilerin istilasına uğramış durumdadır. Avrupa'nın en büyük moda firması olan Marks&Spencer bile, İngiltere ve Avrupa hazır giyim pazarındaki pazar payını H&M, GAP ve Zara gibi yabancı fast fashion zincirlere kaptırmaya devam etmektedir. Mintel’in en son araştırma sonuçlarına göre, 2002 yılı rakamlarına göre avrupanın en büyük hazır giyim şirketleri şu şekilde sıralanmaktadır:
  1. M&S 5,9 milyar Euro
  2. C&A 4,9 milyar Euro (-% 5)
  3. H&M 4,7 milyar Euro (%91)
  4. Zara 3,2 milyar Euro (%146)
  5. Mango 950 milyon Euro (%103)
1998-2002 yılları arasındaki büyüme miktarlarına bakıldığında %146 ile dünyanın en hızlı büyüyen moda firması İspanyol Zara olmuş, bunu %103 ile yine İspanyol Mango ve %91 ile İsveç firması H&M izlemiştir. Diğer taraftan M&S ve C&A pek çok Avrupa ülkesinden çekilmiş, aynı dönem içerisinde C&A %5 küçülmüştür.
Bugün, müşterinin nabzını her an elinde tutan, doğru ürünü, doğru zamanda, doğru fiyatta, doğru pazara sunan firmalar başarılı olmakta ve hızla büyümektedir. Her geçen gün tüketiciler daha da bilinçlenmekte, onları tatmin etmek daha da zorlaşmaktadır. Artık son kullanıcılar, giyim ve tekstil ürünlerinden daha yüksek kalite ve daha fazla görsel ve fonksiyonel performanslar talep eder hale gelmişlerdir. Tüketiciler her geçen gün moda ürünlerinde daha fazla çeşit ve alternatif aramaktadırlar. Bu durum üreticileri ve perakendecileri, bir taraftan model başına üretilecek sipariş miktarlarını düşürmeye, diğer taraftan model sayısının/çeşitliliğinin arttırılmasına itmektedir.

Son düzenleyen kompetankedi; 7 Haziran 2016 00:55
A.Arda - avatarı
A.Arda
VIP VIP Üye
30 Aralık 2007       Mesaj #2
A.Arda - avatarı
VIP VIP Üye
Türkiye'deki Hızlı Modanın En Önemli Temsilcisi COLLEZZİONE...

Sponsorlu Bağlantılar
Türkiye'ye yakın zamanda gelecek C&A ve H&M gibi markalara pazarı kaptırmaya niyeti olmayan Collezione, yeni stratejiler belirledi. Collezione’nin Başkanı Ekrem Akyiğit


"Onlar büyük biz ise hızlı ve çeviğiz. Ev sahibi olarak onları çok rahat ağırlarız. Caddelerdeki hakimiyet bizim. Kaptırmayız" dedi.

TÜRKİYE’de hızlı modayı en iyi uygulayan, "adil fiyat" felsefesiyle geniş kitleye hitap eden Collezione, Türkiye’ya girmeye hazırlanan C&A ve H&M gibi markaların en büyük rakibi olarak gösteriliyor. Pazar hakimiyetini yabancılara kaptırmaya niyeti olmayan Collezione’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, "İş yapma biçimimiz aynı. Onların büyük, biz ise çeviğiz. Onları burada durdurabilecek projelerimiz hazır. Çok rahat kendi evimizde ağırlayacağız. Rekabet onların büyük deneyimleri ile bizim kıvraklığımız arasında geçecek. Türkiye pazarında bizim şansımız onlardan daha yüksek" dedi.

Kotalar kalkınca..
Akyiğit, şöyle devam etti: "H&M 2008’de kotalar kalkınca gelecek. C&A daha erken giriyor ama Türkiye civarında yaptırdığı, daha mütevazi bir koleksiyonla gelecek. Dünya devi bu firmaların bizi oyun dışına itmek için 5-10 yıllık planları vardır. Türkiye’de dünyanın hiçbir yerinde olmadığı kadar büyüme şansları var. Yüzlerce alışveriş merkezi açılıyor. Metrekarelerimizi geçebilirler ama caddelerdeki hakimiyet bizim. Kaptırmayız."

Yabancı hayranlığı var..
Türkiye’deki tüketicilerin yabancı hayranlığına da değinen Akyiğit, "Daha önce Türk markalar, markalaşmaya çok önem vermediği için malesef yabancı futbolcu, marka hayranlığı var. Müşterilerimizin bir kısmı mutlaka bu gelen markaları tercih edecektir ama süreç içerisinde, fark yaratabiliyorsak, ibre bizden yana döner" dedi. Genç nüfusa ve müşteri sadakat duygusunun azlığına değinen Akyiği, gelen yabancı markaları durdurmak, pazar paylarını artıkmak için planlar yaptıklarını belirtti.

Türkiye’de en iyi biziz..
Türkiye’de hızlı modayı en iyi yapan yerli markanın Collezione olduğunu anlatan Akyiğit, yılda 8 ana ve 44 de ara koleksiyon ile rekortmen olduklarını söyledi. Akyiğit "En hızlıyız. Hesaplı olmakta en yakın rakibe yüzde 40 fark atıyoruz. Onların bizi yakalamaları ancak bizim durmamızla mümkün olur. Şimdilik böyle bir şansları yok" diye konuştu.

Adil fiyatla tavladık..
Türkiye’de modayı adil fiyatla satmanın birinci hedefleri olduğuna eğinen Akyiğit, şunları söyledi: "20 yıllık bu felsefemize tüketici hakim, bizi destekliyor. Bunun meyvalarını topluyoruz. Milano, Paris ve Londra gibi moda merkezlerinde olup bitenlerden haberdarız. Trendleri anında tüketiciyle buluşturuyoruz. Dünyada modayı yaratan haute-coutre markalar çok pahalı ve ulaşılmaz, en ünlüleri giydiriyorlar. Bir de H&M, Zara ve Mango gibi hızlı moda yapanlar var. Piramidin altındaki orta kesim de modayı takip etmek istiyor ama fiyatlar yüksek. Biz bu o açığı gördük, uygun fiyata moda isteyenlere odaklandık."

İspanyol olsaydık Zara’ya fark atardık..
ZARA’nın, Collezione’den 5 yıl önce kurulduğunu anımsatan Ekrem Akyiğit, İspanyol marka ile aynı zamanlarda aynı tespitleri yapıp hızlı modayı uygun fiyata verdiklerini söyledi. Akyiğit şunları söyledi: "İspanya’nın içinde bulunduğu koşullar, ekonomik göstergeler, siyasi politikalar ve vizyon Zara’yı bizden daha şanslı kılıyor. Perakende sektör olarak algılanıyor, ülke imajı olumlu ve tarih-kültür iyi yansıtılıyor. Collezione İspanya’dan çıksaydı, Zara’ya fark bile atardık."

Yurtdışında agresif olacağız..
YABANCI markaların Türkiye’ye akını sürerken, Collezione’nin de yurtdışı faaliyetlerini artırdığına dikkat çeken Ekrem Akyiğit, şöyle konuştu: "Şu anda Ortadoğu, Bağımsız Devletler Topluluğu gibi 18 ülkede 32 mağazamız var. Bu yıl 30 mağaza daha açacağız. Herkesin Türkiye’ye geldiği bir dönemde önce Türkiye’deki büyümeyi güçlendirip, 2009’da yurtdışında hızlanıp, 2010’da agresif olmaya başlayacağız. Rusya’da amiral gemisi niteliğinde bir kaç mağaza, showroom açıp ardından yaygın bir franchise ağı kuracağız. Potansiyeli yüksek ülkelerin hepsinde temel stratejimiz bu olacak. 2011’de 600 milyon YTL ciro yaparız."

Milliyetçiyim; yurtdışında üretim yaptırmam..
ÜRÜNLERİN üç yıl önce yüzde 20’sinin şu anda ise yüzde 8’inin yurtdışından getirildiğini anımsatan Ekrem Akyiğit, şunları söyledi: "Dünya devleri Türkiye’de üretim yaptırıyor. Hızlı moda üretebilen bir ülkedeyiz, neden başka yerde üretim düşünelim? Artık marka ve perakendeye oynuyoruz. Üretim farklı bir iş, stratejik patrnerlerle ortaklık yapıyoruz. Bazılarına makinalarımızı devrettik, bazılarının makinalarını kapattık. Kırklareli’ndeki fabrikayı düzenledik. Dokumada devam ediyor. Kalın ürünler yapan makinaları çıkardık, ince ürünler yapanları tuttuk ve üzerine biraz da ilave ettik. Konfeksiyonu kapatıp, İstanbul’a kaydırdık. Gaziantep, Kahramanmaraş ve Siirt’te mal yaptırıyoruz. Hızlı modayı batıda üretip, temel ürünler için daha da doğuya kaydıracağız. Ben milliyetçiyim. Ülkemin insanı işsizken, başka bir ülkede ürettirip Türkiye’de satamam. Bazı kárlardan feragat ediyorum. Başka pazarlara satmak için yurtdışında üretim olabilir."


Son düzenleyen A.Arda; 25 Haziran 2008 01:13
GÜLGECELER - avatarı
GÜLGECELER
Ziyaretçi
24 Haziran 2008       Mesaj #3
GÜLGECELER - avatarı
Ziyaretçi
Moda için atıştırma kültürü ile ilgili en iyi örnekleri H&M ve Zara oluşturuyorlar. Giysi alışverişi artık süper market tarzı satın almayı andırıyor.
Hızlı üretim, düşük fiyat, kullan-at ve "birkaç kere giy" anlayışıyla üretilmiş kıyafetler atıştırma kültürünü oluşturan unsurlardan birkaçı.
Bu kültürü oluşturan markaların ciroları da oldukça etkileyici. H&M'in 2006 yılı rakamı 6.8 milyar euro. H&M'in 28 ülkede 1400 mağazası bulunuyor. Gelecekte büyümeyi düşündükleri ülkeler; ABD, İspanya, İtalya, Almanya, İngiltere ve Kanada. H&M yakın zamanda Uzak Doğu'da ilk dükkanını açmıştı.
Inditex grubuna dahil Zara'nın 2006 yılı cirosu 5.35 milyar euro. Zara tek başına Inditex grubunun 2/3'lük cirosunu karşılamakta. Zara önümüzdeki sene için Avrupa'ya iyice yayılmayı hedefliyor. Ayrıca Japonya ve Çin'de de büyümek istiyor. Zara geçen sene sonunda 62 ülkede 990 mağazaya ulaştı.
_AERYU_ - avatarı
_AERYU_
Ziyaretçi
20 Ocak 2015       Mesaj #4
_AERYU_ - avatarı
Ziyaretçi
Hızlı Moda
MsXLabs.org


lAQE6xF

Birkaç yıldır sıkça duyduğumuz bir kavram ‘fast fashion’,kelimenin anlamı Türkçe olarak ‘hızlı moda’ demek.Peki nedir bu Fast Fashion yenilir mi içilir mi,sizler için bunu araştırdık.

Moda trendlerini takip eden fakat ‘high fashion’ olarak tabir ettiğimiz Chanel,Prada,Dior ya da Burberry ve benzeri markalardan giyinebilicek kadar ekonomik durumları iyi olamayan,olsa da günümüzde tercih etmeyen kişilerin seçimleri ‘Fast Fashion’.

b29QcN7

Fast fashion aslında en son moda ve trend ürünleri daha uygun olarak satın alabilmedir,çünkü artık gelişen teknoloji ve üretim hızı sayesinde en trend kıyafetlere ya da aksesuarlara,kozmetik ürünlere ulaşmak çok daha kolay ve rahat.

HdSYxH6

Hem artık daha dikkatli bir tüketici kitlesi var,bu da modada rekabeti ve çeşitliliği ortaya koyuyor,bunun sonucu olarak ta tüketicinin nabzını tutan markalar ya da firmalar kaliteli ve doğru ürünü uygun fiyata sunuyor,böylelikle dünya pazarında yerini sağlamlaştırıyor.Dünya’da ‘fast fashion’ deyince akla gelenler : H&M,Zara ,GAP ve Mango isimli markalar ki çok da doğru bir tespit.

y9Lt5YT


Kaynak:

Benzer Konular

21 Ocak 2016 / Misafir Moda
28 Nisan 2013 / noumena Genel Galeri
8 Temmuz 2011 / HipHopRocK Edebiyat ww
9 Ocak 2012 / myrize Bilgisayar